abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2021 @ 09:29:46 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199892756
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik kan me serieus niet voor stellen dat mensen oprecht van dit Spaanse voetbal kunnen genieten.

De eerste titel van de gouden Spaanse generatie scoorde nét één doelpunt per wedstrijd.
Op het WK 2010 speelde buiten Duitsland werkelijk geen een ploeg leuk voetbal. En kom alsjeblieft niet aan met Nederland.

Op het EK 2008 had Spanje een leuke spelopvatting. Het EK 2012 was niet fantastisch, maar nog wel om aan te zien.

Dit was niks en dat had met beide ploegen te maken. Spanje had buiten Thiago en Pedri niemand die de openingen vinden kon (Llorente in de eerste helft en Alba kwam aan het eind toen Lustig weg was steeds wel heel makkelijk door) en Zweden kwam niet om te voetballen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:23 #27
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199893081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Op het WK 2010 speelde buiten Duitsland werkelijk geen een ploeg leuk voetbal. En kom alsjeblieft niet aan met Nederland.

Op het EK 2008 had Spanje een leuke spelopvatting. Het EK 2012 was niet fantastisch, maar nog wel om aan te zien.

Dit was niks en dat had met beide ploegen te maken. Spanje had buiten Thiago en Pedri niemand die de openingen vinden kon (Llorente in de eerste helft en Alba kwam aan het eind toen Lustig weg was steeds wel heel makkelijk door) en Zweden kwam niet om te voetballen.
Zweden is zo'n beetje de slechtst denkbare tegenstander voor dit Spanje. Ik sluit niet uit dat ze Polen met de grond gelijk maken, zeker omdat die voor een resultaat moeten spelen na hun eerste wedstrijd.
pi_199893564
Met basketball heeft men wel een aardige regel, dat als de bal eenmaal de middellijn gepasseerd is, dan mag je hem niet meer terug naar eigen helft spelen, zou met voetbal ook experiment waardig zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:01:25 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199893939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Op het WK 2010 speelde buiten Duitsland werkelijk geen een ploeg leuk voetbal. En kom alsjeblieft niet aan met Nederland.

Op het EK 2008 had Spanje een leuke spelopvatting. Het EK 2012 was niet fantastisch, maar nog wel om aan te zien.

Dit was niks en dat had met beide ploegen te maken. Spanje had buiten Thiago en Pedri niemand die de openingen vinden kon (Llorente in de eerste helft en Alba kwam aan het eind toen Lustig weg was steeds wel heel makkelijk door) en Zweden kwam niet om te voetballen.
Laat ik even een vergelijking maken met snooker. Een 147 (perfecte score) is natuurlijk heel knap. Maar ik zie liever een spannende frame met veel snookers en af en toe een foutje.

Dus...

Het is misschien heel knap van Spanje. Maar ik hoef het nog niet leuk te vinden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2021 @ 11:07:13 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199894003
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Laat ik even een vergelijking maken met snooker. Een 147 (perfecte score) is natuurlijk heel knap. Maar ik zie liever een spannende frame met veel snookers en af en toe een foutje.

Dus...

Het is misschien heel knap van Spanje. Maar ik hoef het nog niet leuk te vinden.
Maar deze vergelijking klopt totaal niet. Spanje won volgens jou steeds met de hakken over de sloot (weliswaar met veel balbezit) in die tijd, en op het WK 2010 was dat ook gewoon zo. Elke wedstrijd van Spanje was toen nagelbijten deluxe. Met een dominant Spanje ja, maar zonder veel kansen.

Bij een perfect frame in snooker denk ik meer aan een 7-1 van Duitsland tegen Brazilië. Knap en ook nog eens legendarisch, maar na één helft was de spanning wel totaal weg. Ik ben het er wel mee eens dat als Spanje weinig creëert, het spel wat saai kan zijn. Maar dat komt zeker niet omdat er geen spanning in de wedstrijd zit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:16:09 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199894097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar deze vergelijking klopt totaal niet. Spanje won volgens jou steeds met de hakken over de sloot (weliswaar met veel balbezit) in die tijd, en op het WK 2010 was dat ook gewoon zo. Elke wedstrijd van Spanje was toen nagelbijten deluxe. Met een dominant Spanje ja, maar zonder veel kansen.

Bij een perfect frame in snooker denk ik meer aan een 7-1 van Duitsland tegen Brazilië. Knap en ook nog eens legendarisch, maar na één helft was de spanning wel totaal weg. Ik ben het er wel mee eens dat als Spanje weinig creëert, het spel wat saai kan zijn. Maar dat komt zeker niet omdat er geen spanning in de wedstrijd zit.
Tja, wat ik eigenlijk het meeste waardeer aan Spanje, is hoe snel ze de bal weer terug kunnen veroveren. Maar als je 85% balbezit hebt, dan komen die situaties ook nauwelijks voor.

Het is gewoon een kwestie van smaak denk ik.
(en eigenlijk gun ik die paella vreters sinds die wedstrijd tegen malta helemaal niets ;) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2021 @ 11:17:19 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199894107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja, wat ik eigenlijk het meeste waardeer aan Spanje, is hoe snel ze de bal weer terug kunnen veroveren. Maar als je 85% balbezit hebt, dan komen die situaties ook nauwelijks voor.

Het is gewoon een kwestie van smaak denk ik.
(en eigenlijk gun ik die paella vreters sinds die wedstrijd tegen malta helemaal niets ;) )
Ik heb ook niet zoveel met het Barcelonesque gebrei hoor, ik hou veel meer van efficient voetbal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')