abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199896992
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een kermisattractie? Mensen zijn gewoon met zijn allen getuige van een ernstig incident dat gelukkig vrij goed afloopt. Mensen leven mee, in het stadion en voor de tv, en willen getuige zijn van een goede afloop alleen weten ze nog niet waar ze getuige van zijn.

Het gebeurt, live, dus wil ik het zien. Natuurlijk moet je niet onnodig inzoomen of later eindeloos beelden van iemand in hulpeloze toestand herhalen, maar je schakelt van sportjournalistiek naar een ander soort journalistiek en een beeld geven van wat er gebeurt is de enige juiste journalistieke reflex. We moeten de teerzieligheid ook niet heilig verklaren. We hebben wat heftigs gezien, nou nou, heftige dingen gebeuren, wat is precies een goede reden om dat verborgen te houden?

Ik heb bekwaam medisch handelen gezien, ik heb een echte aanvoerder in actie gezien, ik heb een alerte tegenstander gezien, ik heb de zucht van opluchting in het publiek gehoord. ik heb niks onsmakelijks gezien, geen onsmakelijk voyeurisme en geen onsmakelijk emoties. Wel emoties en we zaten ook bijna naar iets heel triests te kijken maar dat je het niet ziet maakt het niks minder triest.
Er was een kans dat de beste man gewoon dood van dat veld was gedragen en de vrouw huilend toe zat te kijken.

Dat heeft werkelijk 0,0 journalistieke waarde.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_199897020
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:09 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er was een kans dat de beste man gewoon dood van dat veld was gedragen en de vrouw huilend toe zat te kijken.

Dat heeft werkelijk 0,0 journalistieke waarde.
Oneens. Volgens mij beschrijft de user die je quote prima de journalistieke waarde van het hele gebeuren.
pi_199897060
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oneens. Volgens mij beschrijft de user die je quote prima de journalistieke waarde van het hele gebeuren.
Wat is de journalistieke waarde van iemand dood zien gaan voor de ogen van zn vriendin..?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_199897151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is de journalistieke waarde van iemand dood zien gaan voor de ogen van zn vriendin..?
Dat beschrijft de user die je quote dus prima. Bovendien is hij dus niet doodgegaan, goed nieuws dus.

Moet bij een terroristische aanslag, bijvoorbeeld 9/11, de camera's ook maar uitgezet worden? Ook daar zag je mensen dood gaan in het live verslag van die dag. Die aanslag op koninginnedag? Ik denk niet dat de NOS snel de camera's uitzette toen die auto door de massa reed en daaropvolgend de chaos.

Het is nieuws, gebeurt tijdens een live uitzending. Tja. Nieuws dus.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:26:17 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199897180
Ik ben het wel eens met Scrummie en co. eigenlijk.

Maar met een streaker weten ze niet hoe snel ze de camera's weg moeten draaien terwijl ik dat toch een stuk vermakelijker vind.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:29:23 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199897205
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:26 schreef Caland het volgende:

Maar met een streaker weten ze niet hoe snel ze de camera's weg moeten draaien terwijl ik dat toch een stuk vermakelijker vind.
Wow bizar joh!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:55:29 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199897427
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:26 schreef Caland het volgende:

Je kijkt toch niet naar een journalistieke productie? Het is entertainment, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee een gladiatorengevecht is dat tot de dood uitgezonden dient te worden. Als je wil weten wat er in het stadion gebeurt, moet je in het stadion zitten, anders ben je overgeleverd aan wat het productieteam ervan uit wil zenden. Je hebt ook als kijker verder ook geen poot om op te staan, je hebt geen godsgegeven recht om dat specifieke stukje van de grasmat met een creperende Eriksen te zien op je tv, klagen kan tegen de muur.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 16:37:17 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199897845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kijkt toch niet naar een journalistieke productie? Het is entertainment, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee een gladiatorengevecht is dat tot de dood uitgezonden dient te worden. Als je wil weten wat er in het stadion gebeurt, moet je in het stadion zitten, anders ben je overgeleverd aan wat het productieteam ervan uit wil zenden.
Precies. En de keuze van het productieteam om te laten zien wat er speelde rondom de situatie Eriksen valt wat dat aangaat prima uit te leggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')