Nee, $1.000.000.000quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Egypte vraagt alvast meer dan $1.000.000.000.000 compensatie voor de schade. Ook mag het schip Egypte niet verlaten.
crowdfunding-actietje opzetten dan maar?
[..]
Heb jij zeebenen of ben je verzekeraar danwel reder?quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hoop het niet
maar het zal wel beroep op beroep op beroep gaan worden voor alles 100% afgehandeld wordt.
T spulletje zal er echt wel eerder gehaald worden hoor
De vraag is uiteraard allereerst of General average wel gegrond is in deze situatie.
Ik ben 10+ jaar werkzaam in het maritiemequote:Op vrijdag 2 april 2021 22:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb jij zeebenen of ben je verzekeraar danwel reder?
Een biljoen is tien tot de 12e macht, dus 1.000.000.000.000quote:Op vrijdag 2 april 2021 22:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, $1.000.000.000![]()
1 billion = 1 miljard
Die gaat (helaas) voorlopig nog nergens naar toe.quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wanneer wordt ie in Rotterdam verwacht?
Op de 2e Maasvlakte komen ze op een paar honderd meter afstand voorbij.
[ afbeelding ]
Het Nederlandse biljoen ja.quote:Op zaterdag 3 april 2021 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Een biljoen is tien tot de 12e macht, dus 1.000.000.000.000
Een vergoeding van ene bilal aan minderjarigen is 17.000 euro.
Dus dan zou die meneer Bilal dus nog 58.000 andere minderjarigen moeten vragen.
Echter in Egypte spreken ze slecht Nederlands.quote:Op zaterdag 3 april 2021 11:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het Nederlandse biljoen ja.
Echter in de Engelse taal is 'billion' miljard.
GODVERDOMME. (Ik heb er verschillende containers op zitten)quote:More trouble for Evergreen Suez canal ship, now being held captive. The Ever Given got unstuck, but it's still being held in the Suez Canal, and this time the sticking point is cold, hard cash. A billion dollars' worth, in fact.
Nu moet die reder maar heel snel dokken anders krijgt ie nog meer claims aan de broek wegens vertraging van de containers inhoudquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
En hij zit weer vast![]()
Suezkanaal wéér vast: Egypte legt Ever Given aan de ketting
CAIRO - Egypte heeft het containerschip Ever Given in beslag genomen. Op die manier wil het land de betaling van $900 miljoen aan compensatie afdwingen: het geld voor de reddingsoperatie van het schip dat vorige maand overdwars vast kwam te liggen in het Suezkanaal plus de gemiste inkomsten door die onvrijwillige blokkade.
De Ever Given lag bijna een week vast in het Suezkanaal. Dat is een van de belangrijkste waterwegen ter wereld en ongeveer een achtste van de wereldwijde handel in goederen trekt door de 193 kilometer lange waterweg tussen de Rode Zee en de Middellandse Zee. Normaal gesproken vaart er dagelijks voor bijna $10 miljard aan goederen door het kanaal.
Door de weeklange stremming ontstonden er lange files van schepen aan weerszijden van het kanaal. Meer dan 350 schepen moesten wachten voor ze daar doorheen konden. Een deel van de schepen die vanuit Azië op weg was naar Europa besloot om te varen om Afrika heen.
https://www.telegraaf.nl/(...)given-aan-de-ketting
Weer geen easy toys pakjes dus
https://www.caranddriver.(...)vergreen-ship-fined/quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Echter in Egypte spreken ze slecht Nederlands.![]()
Het gaat in het Nederlands om 1000 biljoen.
Dat wordt dus grote biem BVquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
Nu moet die reder maar heel snel dokken anders krijgt ie nog meer claims aan de broek wegens vertraging van de containers inhoud
Nee schip is van de eigenaar , die heeft niets te maken met de rederquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat wordt dus grote biem BV![]()
En dan de containers eraf en door naar de bestemming en schip verkocht bij opbod
En Egypte kan gaan fluiten naar zijn centjes
https://www.offshore-ener(...)-teu-containerships/quote:Shoei Kisen Kaisha
The Ever Given is owned by a Japanese company, Shoei Kisen Kaisha, which told the Journal that it is in discussions with Egyptian authorities and cooperating in the investigation but has not officially heard about the billion-dollar ransom.
The company has started liability-limiting court proceedings in London
quote:Blokkeerschip Suezkanaal in beslag genomen door Egypte
EVER GIVEN
Egypte heeft het containerschip Ever Given in beslag genomen. Daarmee wil het land de betaling van 900 miljoen dollar aan compensatie afdwingen. Egypte was geld kwijt aan de reddingsoperatie van het schip dat vorige maand overdwars vast kwam te liggen in het Suezkanaal. Ook liep het Suezkanaal inkomsten mis omdat er geen schepen door het kanaal konden toen de Ever Given vast lag.
ROB MACKOR Stuur een e-mail 13 april 2021 13:37 TwitterFacebookLinkedIn
Egypte blijft daarmee vasthouden aan de eis tot compensatie voor de schade die de stranding van de ‘Ever Given’ in het Suezkanaal zou hebben veroorzaakt. Volgens topman admiraal Osama Rabie van de Suez Canal Authority zal het tot de nok toe beladen en voor Rotterdam bestemde schip van 20.000 teu op het Great Bitter Lake blijven liggen tot er overeenstemming over schadevergoeding bereikt is met de eigenaar van de containerreus, het Japanse Shoei Kisen Kaisha. Daar ligt het al ruim twee weken.
Onderbouwing
Rabie bracht de schadeclaim van bijna een miljard dollar al kort na het vlottrekken van de ‘Ever Given’ door Boskalis naar buiten, maar heeft tot dusverre geen onderbouwing van dat enorme bedrag gegeven. Hij heeft herhaaldelijk gezegd te hopen dat er ‘spoedig’ een akkoord kan worden bereikt.
Topman Berdowski van Boskalis heeft gezegd dat de succesvolle bergingsoperatie geen effect heeft op de winst over dit jaar van de groep. Daarmee suggereert hij dat de kosten van de operatie, en daarmee de vergoeding, beperkt zijn en zeker niet richting een bedrag van negen nullen gaan.
Die vergoeding staat los van het hulploon waarop een berger recht heeft voor het redden van schip en lading. De hoogte daarvan wordt meestal bepaald door een arbitragehof in Londen, een procedure die waarschijnlijk meerdere jaren in beslag zal nemen. De betaling ervan komt voor rekening van schip en lading, aangezien de rederij averij grosse heeft ingeroepen, niet voor die van de kanaalbeheerder.
Tolinkomsten
Waarnemers schatten dat de inkomstenderving wegens misgelopen tolinkomsten eveneens beperkt is. Voor zover bekend zijn maximaal enkele tientallen containerschepen die voor via het Suezkanaal zouden gaan omgevaren via Kaap de Goede Hoop. MSC en Maersk hebben bekendgemaakt dat enkele schepen die al naar de zuidpunt van Afrika op weg waren, alsnog via het kanaal zijn gestuurd toen de stremming was opgeheven. Al met al gaat het bedrag aan misgelopen tolinkomsten de tien miljoen dollar waarschijnlijk niet te boven.
Rabie heeft gezegd dat de SCA naar aanleiding van de blokkade aanpassingen aan de infrastructuur overweegt, zoals een verbreding van het zuidelijke deel van het kanaal waar de stranding gebeurde en de aanschaf van grotere bergingssleepboten. De SCA wijst alle aansprakelijkheid van de hand en wijst er nadrukkelijk op dat de Suez-loodsen alleen een adviserende positie hebben en dat de kapitein te allen tijde de verantwoordelijkheid voor de navigatie draagt.
quote:Definitief akkoord over compensatie Ever Given, schip mag woensdag weer varen
De eigenaren en verzekeraars van het containerschip de Ever Given, dat in maart in het Suezkanaal vastliep en de doorgang zes dagen blokkeerde, hebben een definitief akkoord bereikt over een schadevergoeding. De Egyptische autoriteiten hadden het schip aan de ketting gelegd vanwege het uitblijven van een schadevergoeding.
De eigenaar van het Suezkanaal, het Egyptische staatsbedrijf Suez Canal Authority, zegt dat de blokkade van de Ever Given wordt opgeheven nu er een akkoord is bereikt. Het schip kan volgens de kanaalautoriteit komende woensdag weer varen, als het akkoord wordt getekend. Eind juni was er al een voorlopig akkoord bereikt.
Over de details van het akkoord wordt vanwege een geheimhoudingsovereenkomst niets naar buiten gebracht. Eerder eiste de Suez Canal Authority bijna 800 miljoen euro aan compensatie vanwege de kosten om het schip weer vlot te trekken, reputatieschade en een verlies aan inkomsten. Later werd dat bedrag teruggebracht naar zo'n 460 miljoen euro.
Grote problemen
Het vastlopen van het schip, dat op weg was naar onder meer Rotterdam, leidde wereldwijd tot grote problemen. Honderden schepen moesten in het kanaal wachten tot het schip rechtgetrokken werd. Andere schepen namen een veel langere route, via Kaap de Goede Hoop. Na zes dagen werd het schip losgetrokken, waarbij ook het Nederlandse baggerbedrijf Boskalis betrokken was.
Ook Nederlandse ondernemers waren getroffen, maar werden ook geraakt door het aan de ketting leggen van het schip. Eind mei bleek dat honderden ondernemers nog zaten te wachten op goederen die aan boord zijn van de Ever Given, zoals tuinmeubels, agenda's, grondstoffen voor medicijnen en zonnepanelen.
Ruim op tijd voor het WKquote:Op maandag 5 juli 2021 12:56 schreef tjoptjop het volgende:
Sta je dan met je container met allemaal oranjespullen
vaart alweer.. https://www.marinetraffic.com/nl/ais/home/shipid:4311160/zoom:15 met een klei armada aan sleepboten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)-slecht-geinformeerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |