Ja meerquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen in Tsjetsjenie, alwaar de islamitische gemeenschap gepast reageert op de man die een onschuldige man onthoofde die de eer van hun profeet heeft verdedigd;
[ twitter ]
Waarom gebruikt hij dat machinegeweer niet, is het enige wat ik me af vraag.quote:
quote:Franse scholiere (13) geeft toe dat ze loog over onthoofde docent Samuel Paty
De Franse scholiere die Samuel Paty beschuldigde van islamofobie heeft toegegeven dat ze niet aanwezig was bij de les die de docent maatschappijleer fataal werd. Paty werd vorig jaar onthoofd nadat hij zijn leerlingen spotprenten van de islamitische profeet Mohammed had laten zien.
Het 13-jarige meisje had tegen haar vader gezegd dat Paty alle moslims tijdens de les had verzocht het klaslokaal te verlaten. Dit zou zijn gebeurd toen hij de cartoons toonde. De vader van het meisje maakte zich hier kwaad over en riep op sociale media op tot actie.
Door de haatcampagne van de vader kwam een Tsjetsjeense moslimextremist de 47-jarige docent op het spoor. De man doodde Paty en werd vervolgens zelf doodgeschoten door de politie.
Laster
Het meisje zat zelf tijdens de desbetreffende les over vrijheid van meningsuiting en godslastering niet in de klas, bekent ze nu volgens Franse media. Ze had tegen haar vader echter gezegd dat ze kritiek tijdens de les had geuit en daarom was geschorst. De reden van haar leugen was dat ze de ware reden van haar schorsing niet wilde bekendmaken.
Volgens correspondent Frank Renout was vanaf het begin af aan al wel duidelijk dat het meisje niet eerlijk was over de kwestie. "Dat bleek al wel gauw na politie-onderzoek. Maar nu heeft ze dat dan pas echt bevestigd."
Haar advocaat zei in de rechtszaal dat zijn cliënt "oprecht spijt" heeft van wat er is gebeurd en de schade die ze daarmee heeft aangericht. Het meisje wordt vervolgd voor laster. De vader wordt verdacht van medeplichtigheid aan de moord op Paty.
Inderdaad, ze is 13. Die ziet de gevolgen nog niet in. Mijn verstand zegt dus ook dat haar dat inzicht maar eens versneld moet worden bijgebracht.quote:
Ze heeft zelf die docent niet onthoofd.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:49 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Inderdaad, ze is 13. Die ziet de gevolgen nog niet in. Mijn verstand zegt dus ook dat haar dat inzicht maar eens versneld moet worden bijgebracht.
Mijn onderbuik wenst haar een heel ernstige ziekte toe. Gelukkig is mijn verstand sterker dan mijn onderbuik.
Ze heeft een reeks van gebeurtenissen in gang gezet, zonder welke de docent nu nog normaal had lesgegeven. En inderdaad, die vader is een hufter geweest door die haatcampagne te starten en blind achter zijn prinsesje aan te lopen. En die dader is een sukkel geweest die zich liet ophitsen door die haatberichten.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:51 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ze heeft zelf die docent niet onthoofd.
quote:Zes Franse tieners veroordeeld voor rol bij onthoofding leraar Paty
https://nos.nl/artikel/25(...)hoofding-leraar-paty
Een Franse jeugdrechter heeft zes tieners veroordeeld tot voorwaardelijke celstraffen voor hun rol bij de onthoofding van een leraar door een moslimextremist.
Docent Samuel Paty werd in 2020 bij zijn school buiten Parijs vermoord, nadat hij in zijn klaslokaal Mohammed-cartoons uit het satirische blad Charlie Hebdo had laten zien tijdens een debat over vrijheid van meningsuiting. Veel moslims beschouwen afbeeldingen van de profeet Mohammed als godslastering.
De dader, een geradicaliseerde man uit Tsjetsjenië, werd na de aanslag gedood door de politie.
De rechter achtte vijf van de tieners, die destijds 14 en 15 jaar waren, schuldig aan het volgen van de geschiedenisdocent en het aanwijzen van de leraar aan de dader.
Leugen online
De zesde verdachte, die destijds 13 jaar was, is door de rechter schuldig bevonden aan liegen over het klassendebat. Ze beweerde dat Paty moslimleerlingen had gevraagd het lokaal te verlaten voordat hij de cartoons liet zien, maar het bleek dat ze niet aanwezig was geweest bij de les.
Haar vader plaatste een video online met deze leugen en riep op tot actie tegen de leraar. Hij zal later met nog zeven volwassenen terecht staan op verdenking van betrokkenheid bij de moord.
De jongeren hebben voorwaardelijke celstraffen opgelegd gekregen. Ze hebben verklaard, soms in tranen, dat ze niet wisten dat Paty zou worden vermoord, schrijven Franse media.
"Huilen is voor jou te laat..."quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |