quote:Persoonlijk heb ik al jaren geen vertrouwen meer in de rechtstaat.
Het merendeel van de Nederlandse bevolking (63,9 procent) heeft geen of minder vertrouwen gekregen in de Nederlandse rechtsstaat. Bij ruim eenderde is het vertrouwen afgenomen na de onthullingen over vrijgelaten bolletjesslikkers.Een kleine 30 procent had al voor deze affaire weinig vertrouwen in de rechtsstaat te hebben.
Dit blijkt uit een onderzoek van De Vos & Jansen Marktonderzoek. Het bureau interviewde ruim 500 Nederlanders naar aanleiding van de problemen rond de drugskoeriers op Schiphol.
Bron: www.nu.nl
Dit komt vooral doordat de politie het schijnbaar belangrijker vind om als belastinginspecteur op te treden dan voor de veiligheid van de burgers te zorgen. Verder durft men niet op te treden en wordt alles maar goed gepraat of verexcuseerd (ook wel tolerantie genoemd).
De gemiddelde burger wordt kei-hard aangepakt als hij 6 km te hard rijd en zijn belasting een dag te laat betaald, echter, terroriserende jeugdbendes die verkrachten en drugs-dealers laat men vrijuit gaan.
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 14:17 schreef X-Ray het volgende:
Tja, ik vind het niet zo vreemd.De gemiddelde burger wordt kei-hard aangepakt als hij 6 km te hard rijd en zijn belasting een dag te laat betaald, echter, terroriserende jeugdbendes die verkrachten en drugs-dealers laat men vrijuit gaan.
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 14:18 schreef Modderman het volgende:[..]
X-je vergeet niet de bijstandsmoeders die iets bij willen verdienen en vervolgen gekort worden.
Vampier
quote:Owww, en omdat de meerderheid blijkbaar te dom is om het te begrijpen maakt het ook niet zoveel uit als we geen werkende rechtstaat hebben?
Op donderdag 24 januari 2002 14:16 schreef Modderman het volgende:
De meerderheid van de Nederlandse bevolking weet niet eens wat een rechtsstaat is, laat staan wat een democratische rechtsstaat is...
quote:Is het niet waar dan?
Op donderdag 24 januari 2002 14:18 schreef Modderman het volgende:[..]
Boete-quote
quote:Een rechtsstaat wordt met name gecreëerd door de bevolking die een regering mag kiezen en die zich houdt aan de regels die men elkaar stellen. Iemand die zichzelf niet aan de regels houdt of niet eens bereid is regels te kiezen, die moet ook niet zeuren dat een ander de regels overtreedt...
Op donderdag 24 januari 2002 14:20 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Owww, en omdat de meerderheid blijkbaar te dom is om het te begrijpen maakt het ook niet zoveel uit als we geen werkende rechtstaat hebben?
Slogan mode on/
Een betere rechtsstaat begint bij jezelf
/Slogan mode off
quote:"In plain words, Chaos was the law of nature Order was the dream of man."
Op donderdag 24 januari 2002 14:14 schreef Ulx het volgende:
Zie de opmerking van Harry Truman in mijn sig.
quote:Ehm... dit is het? Meer wordt het niet? Ik zie niet in hoe deze quote bijdraagt aan je stelling...
Op donderdag 24 januari 2002 14:23 schreef Strolie75 het volgende:[..]
"In plain words, Chaos was the law of nature Order was the dream of man."
Henry B. Adams
quote:Ik reageerde op een quote van ULX, lezen is ook een kunst he?
Op donderdag 24 januari 2002 14:28 schreef Modderman het volgende:
Ehm... dit is het? Meer wordt het niet? Ik zie niet in hoe deze quote bijdraagt aan je stelling...
quote:Zoooo, je hoeft niet kinky op me te worden, lieverd, ik probeer je topic gewoon in de race te houden. Beetje jammer dat je ervan uit gaat dat iedereen die een beetje tegengas geeft tegen deze overbodige stelling als genoemd in het persbericht, niet kan lezen...
Op donderdag 24 januari 2002 14:32 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik reageerde op een quote van ULX, lezen is ook een kunst he?
quote:Pim zal het vertrouwen in de rechtsstaat wel herstellen!
Op donderdag 24 januari 2002 14:44 schreef Modderman het volgende:
Ach, kom, dit zwijgen is niet leuk... Doe nog eens een boude uitspraak, lieverd!
quote:Tempting... maar, nee, ik kan me inhouden
Op donderdag 24 januari 2002 14:47 schreef X-Ray het volgende:[..]
Pim zal het vertrouwen in de rechtsstaat wel herstellen!
quote:Ik ben er ook niet echt enthousiast over, hoe het nu gaat.
Op donderdag 24 januari 2002 14:13 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Persoonlijk heb ik al jaren geen vertrouwen meer in de rechtstaat.
Dit komt vooral doordat de politie het schijnbaar belangrijker vind om als belastinginspecteur op te treden dan voor de veiligheid van de burgers te zorgen. Verder durft men niet op te treden en wordt alles maar goed gepraat of verexcuseerd (ook wel tolerantie genoemd).
Een overheid die als topprioriteit verkeersovertredingen van 3 km heeft en intussen oa in Rotterdam de zaken VOLLEDIG UIT DE KLAUWEN laat gieren (lees het AD voor een interessant artikel http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1011765470029.html)
en bijvoorbeeld op Schiphol dubieus paniekvoetbal speelt (ja, verkiezingen komen eraan he?) ; hoe kun je daar nog een greintje vertrouwen in hebben.
quote:populistische lulkoek. Daar willen ze juist volledig van af, dat mensen daar nog boetes voor krijgen.
Op donderdag 24 januari 2002 15:41 schreef Sniper het volgende:
Goh wat een verrassende uitslag ! LOLEen overheid die als topprioriteit verkeersovertredingen van 3 km
quote:En DUS??? De oplossing is????
heeft en intussen oa in Rotterdam de zaken VOLLEDIG UIT DE KLAUWEN laat gieren (lees het AD voor een interessant artikel http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1011765470029.html)
en bijvoorbeeld op Schiphol dubieus paniekvoetbal speelt (ja, verkiezingen komen eraan he?) ; hoe kun je daar nog een greintje vertrouwen in hebben.
Het valt me op dat veel mensen kankeren maar weinig mensen oplossingen aandragen hoe het dan zou moeten.
quote:Dat vond ik nou bij de discussie over de Amerikaanse actie in Afghanistan.
Op donderdag 24 januari 2002 15:47 schreef TheMarco het volgende:
En DUS??? De oplossing is????Het valt me op dat veel mensen kankeren maar weinig mensen oplossingen aandragen hoe het dan zou moeten.
Oplossing? Okay:
- Prioriteit op zwaardere overtredingen en misdrijven, ipv verkeersovertredingen en belastingfraude.
- Veel hardere straffen, helemaal voor jeugdige delinquenten, en richting opvoedingskamp.
Bijvoorbeeld.
quote:Dit roept iedereen nu denk ik wel, links en rechts. Ik denk ook dat je weinig Nederlanders zult vinden die het hier NIET mee eens zijn. Het is echter vaak iets makkelijker om dit tijdens een borrel te roepen dan het ook daadwerkelijk te doen.
Op donderdag 24 januari 2002 15:50 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat vond ik nou bij de discussie over de Amerikaanse actie in Afghanistan.
Oplossing? Okay:
- Prioriteit op zwaardere overtredingen en misdrijven, ipv verkeersovertredingen en belastingfraude.
- Veel hardere straffen, helemaal voor jeugdige delinquenten, en richting opvoedingskamp.
quote:WAAROM wordt het dan niet gedaan?
Op donderdag 24 januari 2002 15:56 schreef TheMarco het volgende:[..]
Dit roept iedereen nu denk ik wel, links en rechts. Ik denk ook dat je weinig Nederlanders zult vinden die het hier NIET mee eens zijn. Het is echter vaak iets makkelijker om dit tijdens een borrel te roepen dan het ook daadwerkelijk te doen.
Waarom dwaalt het spook der gedoging nog steeds rond?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |