abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2908770
Even een topic over ons Nederlandse muziek-cultuurtje.

Ik zit nu dat topic van die Nederlandse irritatie top 100 te bekijken, en ga me bijna schamen dat ik Nederlander ben, als ik het allemaal zo bij elkaar zie staan.

Is dat nou iets typisch Nederlands, al die achterlijke platen ('Mossels! Mossels!!!!' 'Dikke lul, dikke lul, dikke lullullul', 'I ááááám, what I ááááám') die hier massaal gekocht worden, dat dat echt bij onze cultuur hoort of zo, of gebeurt dat in de rest van Europa ook?

Ik heb zelf ook veel van zulke nummers, op bandjes, voor rond de carnaval of als ik in een gekke bui ben, maar denk maar niet dat ik ze ga kopen.....

pi_2908806
Ik ben het hier helemaal mee eens! Top-40 muziek is te walgelijk voor woorden. Het lijkt wel of die nummers alleen maar bedoeld zijn voor kinderen uit groep 8!
pi_2908834
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:04 schreef JeroenMeloen het volgende:
Ik ben het hier helemaal mee eens! Top-40 muziek is te walgelijk voor woorden. Het lijkt wel of die nummers alleen maar bedoeld zijn voor kinderen uit groep 8!
niet álle top40 muziek.....

maar meeste wel idd
of het zijn van die blije "blub ik ben een vis" liedjes, of het zijn (slechte)covers...

pi_2908837
Nee, ben ik hetniet mee eens, top 40 heeft inderdaad een paar nummers erin staan die gewoonweg bagger zijn maar er staan ookz eker hele goede nummers in zoals walk on van u2.

De top40 is gewoon de lijst van meest verkochte singles inn ederland en kennelijk koopt nederland ook van die dieptrieste plaatjes. Nou jammer maar het is niet anders en als je er wat aan wilt doen moet je zelf eens singletjes gaan kopen in plaats van ze te downloaden. (wat de meeste fokkers toch wel doen volgens mij)

pi_2908872
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:08 schreef erikh het volgende:
Nee, ben ik hetniet mee eens, top 40 heeft inderdaad een paar nummers erin staan die gewoonweg bagger zijn maar er staan ookz eker hele goede nummers in zoals walk on van u2.

De top40 is gewoon de lijst van meest verkochte singles inn ederland en kennelijk koopt nederland ook van die dieptrieste plaatjes. Nou jammer maar het is niet anders en als je er wat aan wilt doen moet je zelf eens singletjes gaan kopen in plaats van ze te downloaden. (wat de meeste fokkers toch wel doen volgens mij)

* insaniac_2oo1 haat singles

ik koop wel veel albums

pi_2908893
Ik snap al die mensen niet die zich aan top40 muziek ergeren;alsof datgene wat de massa kennelijk graag luistert altijd slecht is...
Ik vind het wel goed eigenlijk, bijvoorbeeld die Gigi d'Agostino ofzo heb ik 20 keer op repeat gehad toen ik hem voor het eerst had gehoord, gewoon lekker nummer/wijsje...
Of bijvoorbeeld het Bananenlied, heb nog goeie herinneringen van afgelopen zomervakantie, lekker dom het bananenliedzingen en enorm gelachen natuurlijk!

Muziek hoeft niet altijd goed en oprecht ofzo te zijn, gewoon grappig/leuk is voldoende om veel mensen te laten genieten/single'tjes te doen kopen...
Stel je voor, alleen maar serieuze alternatieve muziek ofzo in de top 40, ik moet er niet aan denken!

pi_2908896
Hopelijk komt het omdat goede muziek wordt gedownload, en de rest wel gekocht moet worden omdat het niet toegelaten wordt door de huide generatie virusscanners.

blubikbeneenvis.mp3 - Virus found: Insane content <Clear>

pi_2908898
Jezus wat een walgelijke nummers staan er tussen. En dat wordt dan hier gemaakt. En het zegt ook wel weer over de gemiddelde nederlander. Die liedjes zijn (niet allemaal natuurlijk) niet voor niets populair.

Ik vind het dramatisch.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2908904
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:12 schreef HaneZz het volgende:
Ik snap al die mensen niet die zich aan top40 muziek ergeren;alsof datgene wat de massa kennelijk graag luistert altijd slecht is...
Ik vind het wel goed eigenlijk, bijvoorbeeld die Gigi d'Agostino ofzo heb ik 20 keer op repeat gehad toen ik hem voor het eerst had gehoord, gewoon lekker nummer/wijsje...
Of bijvoorbeeld het Bananenlied, heb nog goeie herinneringen van afgelopen zomervakantie, lekker dom het bananenliedzingen en enorm gelachen natuurlijk!

Muziek hoeft niet altijd goed en oprecht ofzo te zijn, gewoon grappig/leuk is voldoende om veel mensen te laten genieten/single'tjes te doen kopen...
Stel je voor, alleen maar serieuze alternatieve muziek ofzo in de top 40, ik moet er niet aan denken!

Dat is nou niet direct wat ik met 'achterlijk' bedoel, Gigi D'Agostino. En zelfs het bananenlied vind ik wel meevallen. Gewoon leuke fun-muziek, inderdaad. Ik bedoel een nog veel lager niveau, a la 'Dikke Lul'.
pi_2908906
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:08 schreef erikh het volgende:

Helaas! Het is niet meer zo dat de top40 gemaakt wordt door de verkoop van singels. Tegenwoordig word de Top40 in elkaar geschroeft door een combinatie van de verkoop van singels en wat er op de radio gedraait word/wat de massa leuk vind. Puur uit commercieel oogpunt uiteraard. Het is trouwens ook zo dat het overgrote deel van de singel-kopers kinderen zijn tot 14 jaar, deze hebben namenlijk niet zo veel geld voor 'maxi'-cd's.
pi_2908912
Volgens mij gebeurt dat overal, alleen van de Engelse hitlijst kan ik het me eerlijk gezegd niet herinneren.

Maar feiten heb ik niet.

O+. Ripley. O+.
pi_2908943
1. De top 40 is eigenlijk best goed te negeren

2. Ook in het buitenland bestaat heel veel bagger, in Belgie en Groot Brittanie is men steeds bezig met nieuwe boy/girlsbands de hemel in te prijzen. Bovendien heb ik op de Belgische tv ook vaak genoeg stupide nummers voorbij zien komen. Ze lijken kennelijk toch op ons (annexatie?).

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_2909120
wist u dat... de popmuziek van de nl radio (niet commerciëel) bepaald wordt door de zgn G3 of G4, dit zijn 3 of 4 mensen die bepalen wat we wel en niet mogen horen.
Hard(rock) is al jaren verboden en als er toevallig eens iets van moet worden gedraaid omdat het toevallig op nr 1 binnenkomt dan wordt het gepland vlak voor een reclameblok, zodat je alleen de eerste 2 tonen hoort.
Ook echte muziek, dus geen house of andere technische hoogstandjes zijn verboden bij deze seniele ouwe gekken, dus wat blijft er nog over....
ieder jaar denk ik, het kan niet gekker, en het lukt ze iedere keer....
waar in de ontwikkeling van aap tot mens is de politie blijven steken.........?
pi_2909156
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:16 schreef WouterB het volgende:
1. De top 40 is eigenlijk best goed te negeren

[..]

Niet als je de hele dag die f*cking radio aan moet horen!
Het is echt contenu hetzelfde, en dat irriteerd me. Nog een paar dagen, en dan vermoed ik dat ik per ongeluk wat koffie in dat koekblik van een radio gooi.
pi_2909213
Ze zenden zelfs al films uit op de radio!
pi_2909298
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:34 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Het is echt contenu hetzelfde, en dat irriteerd me. Nog een paar dagen, en dan vermoed ik dat ik per ongeluk wat koffie in dat koekblik van een radio gooi.

Sorry, dat was ik even vergeten. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik zelf bepaal wat ik luister en maar zelden de bagger van anderen aan moet horen. Ik leef met je mee.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_2909340
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:34 schreef JeroenMeloen het volgende:

[..]

Sky Radio zeker?
pi_2909507
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:43 schreef WouterB het volgende:

[..]

Sorry, dat was ik even vergeten. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik zelf bepaal wat ik luister en maar zelden de bagger van anderen aan moet horen. Ik leef met je mee.

Dankje, het is fijn te horen dat mensen met je mee leven!
quote:
Door postinggirl - woensdag 23 januari 2002 13:46

Sky Radio zeker?

Nee, dan was ik al van een brug gesprongen... Er staat Yorin FM op. Opzich is dit best leuk, tussen 6 en 9 wel te verstaan, maar zodra ze muziek gaan draaien is de lol er al vanaf. Ik denk dat ik NU maar ff koffie ga hallen
pi_2909796
Sky Radio vind ik zo&acute;n drama, daar hebben ze volgens mij echt een playlist van 100 nummers, iedere week paar er in, paar er uit, en maar draaien. Volgens mij staan sommige nummers op Extreme Rotation ofzo, die moeten minimaal 100 x per dag gedraaid worden, ik noem een kylie minogue, een enrique iglesias enz.... Ook al zijn het best mooie nummers zo word je toch van ieder nummer zat of niet?
  woensdag 23 januari 2002 @ 14:44:19 #20
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_2910413
Ik luister eerlijk gezegd nog maar amper de Top 40, vroeger ging ik er altijd nog wel ff voor zitten en dan luisteren.(jaren geleden)

Maar dat is alweer een tijd geleden, Id&T radio is echt de uitvinding, bijna geen gezeik er door heen, geen slap gelul en muziek naar mijn smaak.

~mim

smile :D
  woensdag 23 januari 2002 @ 14:54:46 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2910583
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 13:14 schreef Smike het volgende:
Volgens mij gebeurt dat overal, alleen van de Engelse hitlijst kan ik het me eerlijk gezegd niet herinneren.
De powerpuffgirls, de power rangers en bob de bouwer hebben alledrie enorm hoog in de engelse top 40 gestaan (bob de bouwer zelfs op 1 dacht ik).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 23 januari 2002 @ 15:42:29 #22
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_2911286
bob the builder stond op 1 in engeland ja
ach in belgie heb je k3,m-kids en meer van die zooi
duitsland kent es ist geil ein arschloch zu sein
dus zal wel meevallen (dat we de enige zijn dan)
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_2911387
Top 40 is zo'n beperkt aanbod van muziek en veel mensen horen alleen top 40 muziek en weten niet dat er veel meer is (laat staan waar ze daar kennis mee kunnen maken). De eerste keer dat dat me opviel was toen ik jaren geleden bezoek uit amerika had die een paar weekjes bleef. Na een tijdje zei hij dat alles op de radio bij ons steeds hetzelfde was....bijna alle 'grote' zenders hebben steeds diezelfde top 40 muziek... Daarna begon het me steeds mee rop te vallen dat dat absoluut waar is en het erg zoeken is naar wat anders op de radio.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 23 januari 2002 @ 15:51:19 #24
20982 maizje
It Could Only Get Worse
pi_2911419
Mee eens, de gemiddelde Nederlander houd vast niet van deze muziek maar op een of andere vreemde manier schijnen we toch allemaal die plaatjes te kopen ... Gewoon massaal niet meer doen ... We verbannen de foute muziek uit Nederland!!!
One day you see a strange little girl look at you...
  woensdag 23 januari 2002 @ 17:15:17 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2912796
Er is vast een groot complot gaande om de bevolking dom te houden met domme of steeds dezelfde muziek. En het schijnt nog te lukken ook.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')