abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 23 januari 2002 @ 02:18:40 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2906538
Open brief aan wie deze schoen past.
Plunk! is niet je leven!!!
Zo, daar schrik je van he? Dat wist je misschien niet. Maar straks verbreek je de verbinding en zit je gewoon weer op kantoor of thuis. Over tot de orde van de dag, avond of nacht. En dan heb je weer echte mensen om je heen.
Plunk! Is niet jullie leven!
Sinds dit forum pakweg twee jaar bestaat heb je misschien het gevoel dat je nieuwe vrienden hebt gemaakt. Sommigen hebben dat ook irl en er zijn wat liefdes ontstaan en/of verbroken. Je werd verliefd op iemand vanwege leuke postings, op iemand van de chat of dmv een Meet&Greet. Of je raakte gewoon bevriend met iemand. Daar heb ik het verder niet over. Ik heb het over je aanwezigheid hier! Plunk! is nog steeds niet jullie leven.
Waarom doorbreek ik (voor sommigen althans) deze illusie? Omdat ik me zorgen maak. Er wordt steeds meer gezeurd om bans en slotjes, met kotssmileys enzo gesmeten en er wordt geflamed. Soms als grap maar steeds vaker omdat mensen zich ergeren. En dat laatste moet je niet doen. Want Plunk! is immers niet jullie leven.
Maakt iemand een foute opmerking? Zeg er wat van en/of laat het rusten. Irriteer je je aan sommige Plunks? Zeg er niets van en laat het rusten. Want er zijn nog mensen hier die voor hun plezier Plunk!ken. Ik bijvoorbeeld. Ik zeur niet over policy of een flauwe grap. Misschien vind je mij niet leuk. Kan ik mezelf wel voorstellen. Denk je dat ik me daar druk om maak? Welnee, Plunk! is niet mijn leven. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat Plunk! dat wel een tijdje was. Dat ik Plunk! zag als een invulling van mijn dagelijks leven. Trok ik me van alles aan. Zat ik me in het normale leven druk te maken over iemand die me niet lag, of die iets zei waar ik boos om werd. Ik heb zelfs ruzie gemaakt met een paar Plunk!kers in reallife. Klinkt belachelijk he? Nou, dat is het ook. Mijn sociale leven, zelfs mijn werk leed er onder. Daarna ben ik een maand of 1,5 bijna niet aanwezig geweest en vanaf toen ging het goed. Misschien ben ik bij tijd en wijle nog iets te vaak online, maar ik heb intussen ook genoeg andere dingen te doen. Natuurlijk, het forum maakt onderdeel uit van wat we doen. Maar zorg ervoor dat het een aanvulling is, geen invulling.
Plunk! is niet je leven
Sommigen van jullie nemen Plunk! veel te serieus. Het is een tweede huiskamer geworden, je put er misschien moed uit of wellicht is het een soort stamkroeg geworden. Maar zodra je de modem uitzet sta je weer in het gewone leven. Of lees en denk er het jouwe van zonder er fel op te reageren.
Denk eens bij jezelf na. Is het gezond dat je je kwaadmaakt om andere users? Omdat ze ergens anders over denken? De meesten zitten je gewoon uit de tent te lokken. Plunk! is niet meer dan een speelplein. Natuurlijk is er plaats voor serieuzere zaken. Maar nog steeds is het niet meer dan een speelplein. En als je de modem uitzet is het speelkwartier over.
Neem dat gezeur van je eens onder de loep. Jongens, Plunk! is niet meer dan een(wel erg leuk) verzinsel van Ted en Danny. Misschien hebben ze er morgen genoeg van en stoppen ze er mee. Dat is hun goed recht. Want niemand van jullie kan aanspraak maken op aanwezigheid op de chat of het forum.
Dus waarom maak je je kwaad? Weet je het al? Ik niet, namelijk. Plunk! is namelijk niet jullie leven. Als je het allemaal te serieus neemt, ga dan eens na of je niet teveel tijd hier doorbrengt. Ga eens wat anders doen. Ga surfen naar andere interessante sites, of beter, zet de pc uit en ga fietsen, wandelen een boek lezen. Want Plunk! is niet jullie leven.
Maar goed. Als sommigen van jullie door willen gaan met zeuren, zeiken en net doen of Plunk! van jullie is, dan moeten jullie dat zelf weten. Ik maak me er niet druk om. Want jullie leven is niet mijn leven.
Zorg wat beter voor jezelf!
  woensdag 23 januari 2002 @ 02:21:54 #2
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_2906551
daar plunk je me wat ja..
  woensdag 23 januari 2002 @ 02:22:49 #3
19139 plunk
einfach negieren.
pi_2906555
jij hebt makkelijk praten...
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_2906594
Warnung: plunken macht süchtig

eigenlijk ben ik een straathond
  woensdag 23 januari 2002 @ 02:41:12 #5
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2906612
* HighLander is bijna uitgeplunkt
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  woensdag 23 januari 2002 @ 06:37:24 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_2906724
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 januari 2002 @ 06:48:54 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_2906728
hmmz, was er nog een plunktopic achtergebleven?
hup naar het plunkforum ermee (je hebt wat gemist buzzer)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage woensdag 23 januari 2002 @ 10:44:58 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2907566
Ja, alle Plunks nog aan toe
pi_2907590
Wie?
  woensdag 23 januari 2002 @ 15:18:29 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_2910956
*kusje voor Plunk*

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 23 januari 2002 @ 16:23:58 #11
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2912022
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')