abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2892492
Aangezien het Guru Jazzmatazz topic inmiddels behoorlijk off-topic begint te raken en ik dankzij dat topic toch wel aardig wat vette hiphopplaten heb ontdekt, hier een nieuw review topic.

Heb je een nieuwe MC/DJ/groep ontdekt en wil je dat met ons delen? Wil je de nieuwe plaat/CD van je favo artiest ff promoten of je mening erover spuien? Kortom, heb je een mooie tip of afrader op hiphop-gebied, meldt het hier.

Een beetje gebaseerd op www.rapreviews.com dus. Probeer ook ff te zeggen waarom het nummer zo goed of slecht is, anders download koop ik straks allemaal spul wat zuigt...

Kom in dit topic nou niet melden dat hip-hop van die zuigmuziek is, want in de topictitel staat duidelijk HipHop dus waarom klik je er dan op?

Hopelijk komen hier een beetje leuke discussies uit over nieuwe platen en golden oldies en kan iedereen zijn muziekcollectie weer uitbreiden met wat dope shit.

Dus: def2k, Premo, JesusThePimp, dunniecash, Kid_Risk en alle andere hiphop-liefhebbers: leef je uit

--
Edit1
[mod-wannabe]
Even, ter overvloede misschien. Maar ik wil in dit topics geen links zien naar mp3's, videoclips, albums of al het spul wat je sowieso niet mag posten hier.
[/mod wannabe]

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 21-01-2002 23:53]

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_2892685
hej! een cool idee

wellicht dat we zo een wat grotere hiphopscene kunnen creeren op fok

dat het maar een succesvol topic mag worden!

pi_2892717
Intressant initiatief. Nu maar hopen dat de onzinners hier uitblijven met kortzichtige opmerkingen..

Ik ben wel benieuwd naar het laatste album van de X-Ecutioners. Hun debut (X-Pressions) vind ik wel kool, alhoewel je het nauwelijks muziek kan noemen af en toe, te onrustig naar mijn smaak .

Van hun nieuwe (Built from scratch) heb ik alleen dat nummer met Premier gedowned op aanraden van een Fok!ker.. Is dat hele album like that? Zijn er ook weer MC's op te horen? Staat er ook dansbare muziek op? etc. etc.

maandag 21 januari 2002 @ 23:21:09 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2892748
Download alles van Redman. Begin bij het begin, steek een joint op en relax.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  maandag 21 januari 2002 @ 23:33:12 #5
10795 dapozza
http://www.nlhiphop.nl
pi_2892914
Er is al een vette site over dit soort dingen:
http://www.hiphopinjesmoel.nl en nee het is niet mijn site

Vette pics, vette reviews en interviews met o.a. Opgezwolle en veel meer koele shit.

check t...

[Dit bericht is gewijzigd door dapozza op 21-01-2002 23:35]

pi_2892951
je kan ook www.hiphopinjesmoel.nl veel reviews daar en nog meer ish voor de hiphop headz

peace

pi_2893001
GMTA
  maandag 21 januari 2002 @ 23:39:03 #8
10795 dapozza
pi_2893010
he aars niet je eigen site promoten he !
pi_2893083
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:35 schreef yid het volgende:
je kan ook www.hiphopinjesmoel.nl veel reviews daar en nog meer ish voor de hiphop headz

peace

leuk, maar, we hebben liever dat je hier tips geeft en je mening met ons deelt...
pi_2893087
wie ik ?
  maandag 21 januari 2002 @ 23:45:20 #11
10795 dapozza
pi_2893103
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:44 schreef DeF2K het volgende:

[..]

leuk, maar, we hebben liever dat je hier tips geeft en je mening met ons deelt...

uh ja maar waarom elke keer alles opnieuw uitvinden snap je. Op fok! krijg je toch gezeik dat hiphop geen fuck aan is etc.
T was maar een suggestie meer niet.
pi_2893181
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:21 schreef Redman het volgende:
Download alles van Redman. Begin bij het begin, steek een joint op en relax.
tja, Redman, z'n eerste albums vond/vind ik echt vet... maar die nieuwste --> Malpractice 2001 vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Ik wil het album niet slecht noemen, maar Redman z'n stijl verveelt op een gegeven moment wel (huhuhuhuhuhuh)

Methodman and Redman - Blackout is natuurlijk wel een meesterlijk album. How High vind ik ook een beetje tegenvallen , het is zelfs zo erg dat ze er een aantal solo nummers van oa. DMX erop moesten zetten. Ok, het is natuurlijk wel een OST...

Op How High staan wel een paar phunny nummertjes maar het is jammer dat er gast appearances van figuren zoals DMX en Ludacris op staan

Maarja, het album is natuurlijk niet helemaal van Meth & Red zelf, hoewel ze wel de hoofdrol spelen in How High (lijkt me niet zo'n bijzondere film btw..)

pi_2893189
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:45 schreef dapozza het volgende:

[..]

uh ja maar waarom elke keer alles opnieuw uitvinden snap je. Op fok! krijg je toch gezeik dat hiphop geen fuck aan is etc.
T was maar een suggestie meer niet.

Ok bedankt voor de suggestie maar nu weer ff ontopic ja. Niet gaan zeiken over welke sites allemaal reviews enzo hebben.
Hier zitten ook heel watr hiphopliefhebbers en hier kan je tenminste discussieren over reviews (ja ik zag dat er op je site ook een forum was, maar goed).
pi_2893207
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:45 schreef dapozza het volgende:

[..]

Op fok! krijg je toch gezeik dat hiphop geen fuck aan is etc.

ja, dat is wel jammer idd...

dat hadden we in dit topic ook al Guru's Jazzmatazz

maandag 21 januari 2002 @ 23:57:53 #15
10795 dapozza
pi_2893271
Ok ontopic...

nieuwe KRS, erg koel maar veels te soft. Teveel god en naar mijn mening gezeur.

pi_2893312
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:57 schreef dapozza het volgende:
Ok ontopic...

nieuwe KRS, erg koel maar veels te soft. Teveel god en naar mijn mening gezeur.

hm? Welke is dat? is er al een nieuwe na The Sneak Attack
die vind ik wel ok
pi_2893349
Een cd die ik iedereen kan aanraden:

Blackstar - Mos Def & Talib Kweli are Blackstar

Die gasten hebben echt chemistry, er staan 13 briljante nummers op! Meer kan ik er eigenlijk op het moment niet over zeggen(), uitchecken zou ik zeggen!

dinsdag 22 januari 2002 @ 00:03:34 #18
10795 dapozza
pi_2893354
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:59 schreef DeF2K het volgende:

[..]

hm? Welke is dat? is er al een nieuwe na The Sneak Attack
die vind ik wel ok

Sneak attack is dope! Die heb ik ook, maar er is (nu) een nieuw album uit genaamd Spitirual Minded.

Sja .. de beats maken veel goed maar hij is minder dan Sneak Attack.

dinsdag 22 januari 2002 @ 00:03:52 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2893358
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:17 schreef DeF2K het volgende:

dat het maar een succesvol topic mag worden!

Liever niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2895407
quote:
Op maandag 21 januari 2002 23:19 schreef Premo het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het laatste album van de X-Ecutioners. Hun debut (X-Pressions) vind ik wel kool, alhoewel je het nauwelijks muziek kan noemen af en toe, te onrustig naar mijn smaak .

Van hun nieuwe (Built from scratch) heb ik alleen dat nummer met Premier gedowned op aanraden van een Fok!ker.. Is dat hele album like that? Zijn er ook weer MC's op te horen? Staat er ook dansbare muziek op? etc. etc.

Let It Bang met MOP staat er op volgens mij! En das wel een redelijk dansbaar nummer, alleen wel met gitaren en die gasten van MOP die een flink potje lopen te schreeuwen dus je moet er van houden Vind het zelf wel een aardig nummer zolang je het maar niet te vaak hoort.
X-ecutioners Theme is trouwens een heel cool nummer, maar wel instrumentaal.. die beatjuggle die in het midden zit is goed (terwijl ik er normaal niet zo van hou) en die beat van de rest van het nummer is echt vet!
Ze staan overigens vrijdag 15 februari in de Melkweg voor de mensen die t nog niet wisten! Wordt echt moeilijk kiezen dat weekend, vrijdag dit dus, zaterdag ozomatli en zondag premo in de para!

Zal binnenkort nog wel ff wat reviewtjes typen, heb de laatste tijd geen nieuwe albums gekocht en ook vooral ouwe 12s...

pi_2895892
Oh nog een tip: http://www.boom-bap.com/index_radio.html Staan een aantal dope radiouitzendingen op! Zit wel redelijk wat niet boeiende underground shit tussen imho maar op bijvoorbeeld Episode 2 staan heel wat relaxte nummers! Anyway al die dingen zijn wel aan te raden, zeker om wat nieuwe dingen te ontdekken.

Die reviews sectie van die site is ook ill btw, allemaal real audio files van dope nieuwe platen (zoals die van Rise )

pi_2896560
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 10:31 schreef Kid_RisK het volgende:

[..]

Let It Bang met MOP staat er op volgens mij! En das wel een redelijk dansbaar nummer, alleen wel met gitaren en die gasten van MOP die een flink potje lopen te schreeuwen dus je moet er van houden Vind het zelf wel een aardig nummer zolang je het maar niet te vaak hoort.
X-ecutioners Theme is trouwens een heel cool nummer, maar wel instrumentaal.. die beatjuggle die in het midden zit is goed (terwijl ik er normaal niet zo van hou) en die beat van de rest van het nummer is echt vet!

...

* Morpheus opstart
pi_2896857
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 10:31 schreef Kid_RisK het volgende:
Wordt echt moeilijk kiezen dat weekend, vrijdag dit dus, zaterdag ozomatli en zondag premo in de para!
Waarom kiezen

Check dit nog ff

27 januari in de Melkweg

THE FUTURE OF HIPHOP - Superrappin' Tour
Grand Agent / Lone Catalysts / Declaime / 5Deez

Old Hall | 21.30 hrs. | € 12,50 (ƒ 27,55) + memb | Presale started!

Klinkt ook wel dope!

pi_2902410

iedereen leest over mn blackstar stukkie heen
pi_2902445
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 20:51 schreef DeF2K het volgende:

iedereen leest over mn blackstar stukkie heen
Is ook al een jaar of 2 oud toch?

Als je van Blackstar houdt, moet je eens luisteren wat Kweli gemaakt heeft met DJ Hi-Tek. Ik ben de naam van het album ff kwijt though .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')