abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2858568
*halloooo* *echooooo*

Gaat er nog iemand naar toe? Ik hoor er helemaal nog niemand over?
Welke film wil je gaan zien, wat zijn aanraders, het aanbod is weer enorm, kijk maar even in de bijlage van de Volkstrant van gister!

Zelf ga ik de laaste zondag, dat is de Volksrant dag. Ik heb dat al eens gedaan en dat is leuk, van 1000. tot 22.00 film kijken yeah! De meest vage films trekken aan je neus voorbij maar toch het heeft wel wat. Ik heb route 3 die dag.

Vroeger ging ik gewoon naar een paar losse films maar ja ik heb het zelf drukker en daarnaast haat ik kaartjes kopen voor het Filmfestival.

Dit is de site met alle info.

fake a dream
pi_2858584
Ik vergat wat:

Het begint 23 januari en eindigt zondag 3 februari 2002.

fake a dream
pi_2858604
dit is ook nog leuk:

fake a dream
pi_2858738
Alora! echt niemand, misschien had ik het toch in Kunst&Literatuur moeten zetten. Ja ik heb het overwogen.
fake a dream
pi_2858748
Ik ben de afgelopen twee jaar wel geweest, maar heb me er nu nog niet in verdiept. Vaak ben ik wel gecharmeerd van de Japanse films.

Wat zijn de belangrijkste films dit jaar?

vrijdag 18 januari 2002 @ 16:02:07 #6
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2858789
yep, zal er zijn.

maar door al die regelneefjes, die al weken van te voren kaarten gaan bestellen mis ik altijd de films die ik eigenlijk had willen zien.

maar gelukkig valt het altijd goed; ik vind het dan ook een prima festival.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_2858801
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 15:59 schreef k_man het volgende:
Ik ben de afgelopen twee jaar wel geweest, maar heb me er nu nog niet in verdiept. Vaak ben ik wel gecharmeerd van de Japanse films.

Wat zijn de belangrijkste films dit jaar?

Tja dat weet ik dus zelf niet ik vind de info vaak heel warrig eigenlijk en vandaar dat ik zo'n dag wel handig vind. Ik heb laatst bij het filhuis een boekje meegenomen en ik vond dat er opvallend veel films uit andere culturen waren. (vb een thaise western )

Meestal is er ook een thema maar dat heb ik dit jaar ook gemist.

fake a dream
  vrijdag 18 januari 2002 @ 16:04:14 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2858822
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 15:46 schreef Kimmie het volgende:
Ik vergat wat:

Het begint 23 januari en eindigt zondag 3 februari 2002.

nou dan is het antwoord vrij duidelijk: Nee.. dan ben ik niet in't land.
pi_2858828
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:02 schreef don_quichot het volgende:
maar door al die regelneefjes, die al weken van te voren kaarten gaan bestellen mis ik altijd de films die ik eigenlijk had willen zien.
Een zaal is nooit 100% vol met reserveringen, ze houden altijd ik meen 25% achter voor op de dag zelf. Dus als je er op tijd bent kun je dan toch nog de betreffende film zien.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 16:06:20 #10
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2858849
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Een zaal is nooit 100% vol met reserveringen, ze houden altijd ik meen 25% achter voor op de dag zelf. Dus als je er op tijd bent kun je dan toch nog de betreffende film zien.

Daar zeg je wat, op tijd, ik heb echt een hekel aan kaartjes krijgen voor dit evenement, of je staat uren buiten in de kou omdat iedereen aan de kassa zijn schema aan het wijzigen is of je reserveert en je haalt je reservering niet omdat de rij zo lang is
fake a dream
pi_2858943
Ik was ook van plan om te gaan; vooral de specials rond videoclip-regisseurs Spike Jonze en Michel Gondry lijken mij zeer interessant, maar ook de nieuwe film van de Coen Brothers bijvoorbeeld, verder heb ik het schema nog niet zo goed bekeken

[edit]De nieuwe film van David Lynch wil ik ook wel zien trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 18-01-2002 16:40]

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2858998
Zo op het eerste gezicht lijken me de meeste films in de 'looking glass' categorie wel interessant. Zeker naar H Story en Shadow of the vampire ben ik wel benieuwd.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2859168
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Zo op het eerste gezicht lijken me de meeste films in de 'looking glass' categorie wel interessant. Zeker naar H Story en Shadow of the vampire ben ik wel benieuwd.
Ik vind het zeer onhandig dat als je zo'n film opzoekt er niet bij staat wanneer hij vertoond wordt

Hm Shadow of the Vampire heb ik al een jaar of zo op DivX liggen... nog niet aan toegekomen om te kijken eigenlijk, zeker wel interessant omdat ik een paar dagen geleden Nosferatu nog gekeken heb

H-Story... dat boek Hiroshima mon amour heb ik nog es ooit gelezen voor Frans... vond het nergens over gaan eigenlijk, maar Franse boeken lezen is toch altijd moeilijker dan Engels

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_2859250
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:06 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, op tijd, ik heb echt een hekel aan kaartjes krijgen voor dit evenement, of je staat uren buiten in de kou omdat iedereen aan de kassa zijn schema aan het wijzigen is of je reserveert en je haalt je reservering niet omdat de rij zo lang is

's Ochtends al je kaartjes halen scheelt een hele hoop.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 17:04:18 #15
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2859425
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:50 schreef k_man het volgende:

[..]

's Ochtends al je kaartjes halen scheelt een hele hoop.

Niet altijd, nee vertel mij niets over het filmfestival, whahaha sorry voor deze arro-insteek, maar echt ik doe dit al jaren.
fake a dream
  vrijdag 18 januari 2002 @ 17:09:43 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2859491
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:16 schreef MadScientist het volgende:
[edit]De nieuwe film van David Lynch wil ik ook wel zien trouwens
Die wil ik ook zien, ik heb laatst blue velvet weer eens in de bioscoop gezien!

Ik wil ook 'va savoir' zien en nog wat Franse dingetjes en d'r is nog een Boliviaanse film of een film die zich afspeelt in Bolivia die me wel leuk lijkt.

fake a dream
  vrijdag 18 januari 2002 @ 17:16:47 #17
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2859584
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 17:09 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Die wil ik ook zien, ik heb laatst blue velvet weer eens in de bioscoop gezien!

idem. droom nog regelmatig terug aan het zijn drogerende film lost highway. dit jaar maar eens de regelneef gaan uit hangen dus.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  vrijdag 18 januari 2002 @ 20:31:35 #18
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_2861472
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 15:59 schreef k_man het volgende:Wat zijn de belangrijkste films dit jaar?
Tip:
De meeste wat grotere films hebben of krijgen wel een distibuteur en komen dus later in het jaar toch wel in de bios (filmhuis). Verder worden de meeste Nederlandse films door omroepen mede gefinancierd en komen dus vanzelf op TV.

Daarom zou ik vooral gaan voor de films die je alleen tijdens het festival kunt zien. Het is natuurlijk leuk als je tegen iemand kan zeggen 'ik heb die film al een half jaar geleden gezien', maar na een tijdje heeft iedereen hem gezien. Daarom zou ik vooral gaan voor de once in a life time opportunities.

[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 18-01-2002 20:33]

Puk Puk says: fly like an butterfly but sting like a bee
  vrijdag 18 januari 2002 @ 20:32:25 #19
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2861487
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 20:31 schreef raampie1 het volgende:

[..]

Tip:
De meeste wat grote films hebben wel een distibuteur en komen later in het jaar toch wel in de bios (filmhuis). Daarom zou ik vooral gaan voor de films die je alleen tijdens het festival kunt zien. Het is natuurlijk leuk als je tegen iemand kan zeggen 'ik heb die film al een half jaar geleden gezien', maar na een tijdje heeft iedereen hem gezien. Daarom zou ik vooral gaan voor de once in a life time opportunities.

Goed verhaal, maar heb je ook fijne cult-tips?
fake a dream
  vrijdag 18 januari 2002 @ 20:34:51 #20
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_2861525
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 20:32 schreef Kimmie het volgende:[..]Goed verhaal, maar heb je ook fijne cult-tips?
Nu niet want ik moet zo werken . Maar ik zal eens kijken wat ik voor je kan vinden.
pi_2861592
Ik wil wel gaan, naar één van die films. Ben zelf ook jury geweest op een filmfestival in Rimouski, Canada. Dus ik vind het wel leuk om een beetje te vergelijken
  vrijdag 18 januari 2002 @ 20:44:12 #22
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2861639
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 20:31 schreef raampie1 het volgende:

[..]

Tip:
De meeste wat grotere films hebben of krijgen wel een distibuteur en komen dus later in het jaar toch wel in de bios (filmhuis). Verder worden de meeste Nederlandse films door omroepen mede gefinancierd en komen dus vanzelf op TV.

Daarom zou ik vooral gaan voor de films die je alleen tijdens het festival kunt zien. Het is natuurlijk leuk als je tegen iemand kan zeggen 'ik heb die film al een half jaar geleden gezien', maar na een tijdje heeft iedereen hem gezien. Daarom zou ik vooral gaan voor de once in a life time opportunities.

ff een vraag gebeurt dit via het Cobo fonds?
fake a dream
  zaterdag 19 januari 2002 @ 06:19:59 #23
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_2864769
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 20:44 schreef Kimmie het volgende:[..]ff een vraag gebeurt dit via het Cobo fonds?
Onder andere, maar ik bedoel eigenlijk dat omroepen zelf films financieren. Een duidelijk voorbeeld wat me nu even te binnenschiet is dat Costa (niet mijn favoriet ) mede door BNN is gefinancierd. Ik ben er dan ook zeker van dat binnen nu en 1,5 / 2 jaar de film bij BNN op TV te zien is. Vandaar dat ik niet zogauw naar een Nederlandse film zal gaan als je ook iet kan zien wat je nooit meer te zien krijgt.

Ik ben dit jaar even niet zo op de hoogte van het programma, maar wat denk ik wel leuk is zijn de verzamel programma's met videoclips. Een aantal van de regisseurs (ondermeer Spike Jonze) is in Rotterdam aanwezig, en waarschijnlijk zullen zij toelichting geven op hun clips. Twee jaar geleden was er ook zo een programma over opening titles van films (bijv. Seven, Gataca en Donnie Brosco) die toegelicht werden door de makers. Normaal krijg je natuurlijk nooit te horen hoe zo iets ontwikkeld wordt.

Wat denk ik wel aanraders zijn als je van de wat hefitigere Aziatische films houdt zijn de films van Miike Takashi (Ichi the Killer, The happiness of the Katakuris, agitator)Oxide Pang (one take only) al denk ik dat een deel van deze films ook wordt uitgebracht. Vaak komen juist de cult films ook wel in de bioscoop. Als er maar genoeg (media of publieks) aandacht voor / ophef over is, dan zijn distribiteurs wel geinteresseerd.

Beantwoord dit een beetje jouw vragen Kimmie?
p.s. hoe kom je zo bij het Cobo?

pi_2865070
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 06:19 schreef raampie1 het volgende:
Ik ben dit jaar even niet zo op de hoogte van het programma, maar wat denk ik wel leuk is zijn de verzamel programma's met videoclips. Een aantal van de regisseurs (ondermeer Spike Jonze) is in Rotterdam aanwezig, en waarschijnlijk zullen zij toelichting geven op hun clips.
Is Spike aanwezig bij de special rond zijn videoclips? Of is hij er ook nog bij bij andere programma's rond videoclips waar die van hem ook tussen zitten?

En nog belangrijker: staat dit ook op de site van IFFR aangegeven?

zaterdag 19 januari 2002 @ 15:42:52 #25
15432 raampie1
Kiss the future!
pi_2866638
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 11:06 schreef MadScientist het volgende:[..]Is Spike aanwezig bij de special rond zijn videoclips? Of is hij er ook nog bij bij andere programma's rond videoclips waar die van hem ook tussen zitten?

En nog belangrijker: staat dit ook op de site van IFFR aangegeven?

[edit 1]
Er is sprake van geweest dat hij in R-dam zou zijn, maar ik kan er nu even niets over terug vinden. Mocht hij er zijn, dan kun je er vrijwel zeker van zijn (oke in percentages dan 90%) dat hij bij zijn eigen programma aanwezig is. Deze info kun je echter niet op de site van het IFFR vinden.

[edit 2]
Nog even nagekeken, maar Jonze staat niet op de gastenlijst. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat dergelijke programma's eigenlijk interessanter zijn dan films die toch nog in de bios of op TV komen.

[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 19-01-2002 18:38]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')