abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2002 @ 11:06:37 #1
19706 BitchyLady
nu ook in fotoboek!!
pi_2809430
toch nog ff een vraagje over het spiraaltje, kzag dat er al enkele topics over zijn geweest maar mijn vraagjes zag ik nie. Ik heb dus twee maanden geleden een spiraaltje laten zetten, dit doordat de pil me echt niet beviel en alleen op condoom sex hebben is niet veilig genoeg, ondanks dat ik best jong ervoor ben...18...heb ik toch een spiraaltje zonder hormonen genomen. Tot nu toe bevalt het me best, het deed niet zoveel pijn alleen mijn menstruatie is best heftig. Nou is de vraag dus, hoelang blijft dit nog zo heftig en komt er nog regelmaat in. Nu blijf ik steeds een beetje vloeien.
En hoe doen jullie het met ob's? pas nadat die was gezet gaf ze (mensen van het rutgershuis--> heel goed!) me de info dat ik niet meer s'nachts ob's in mag en overdag maar uiterlijk 4 uur. Hier baal ik dus best van van dat s'nachts...maandverband is dus echt niet goed aan mij besteed!
En dan nog...is het erg als je dat spiraaltje niet voelt zitten?(die 'touwtjes' dan he!)Want kan die er zo uitgaan?hoe merk je dat als die eruit gaat??

Ik vind het trouwens best jammer dat er zo'n taboe heerst op het spiraaltje, als je tegen mensen zegt van ik heb een spiraaltje kijken ze je meteen aan van 'jij bent gek..' en van 'nu al??' 'dat is toch voor oude mensen' denkt iedereen, maarja ze moeten het zeker weten, als ik maar goed beschermt ben tegen zwangerschap!

Never trust second thoughts. Next thing you know there'll be a third and a fourth...you'll be thinking forever.
pi_2809486
tja, van wat ik gehoord heb wordt het ook pas geadviseerd om een spiraaltje te nemen als een vrouw als kinderen heeft.
  maandag 14 januari 2002 @ 11:18:01 #3
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2809501
Ik heb geen idee en dus geen antwoorden op je vragen.
Wel wil ik ff weten hoe gaat dat dan in zn werk ?
Zo'n spiraaltje zetten bedoel k
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_2809509
Vriendin van me heeft er ook 1. Ze heeft in het begin wel last gehad van menstruatie met name de hoeveelheid. Dat schijnt normaal te zijn. Ik ben geen doctor en ik geef geen advies maar het schijnt normaal te zijn.

Let wel op je ijzer met dat bloedverlies. Even wat meer spinazie eten zonder dollen.

maandag 14 januari 2002 @ 14:13:59 #5
19706 BitchyLady
nu ook in fotoboek!!
pi_2810899
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:18 schreef Mukie het volgende:
Ik heb geen idee en dus geen antwoorden op je vragen.
Wel wil ik ff weten hoe gaat dat dan in zn werk ?
Zo'n spiraaltje zetten bedoel k
daar gaat al een topic over...
maar kzal ff vertellen hoe het bij mij in ieder geval ging...kging niet bij mijn eigen dokter want dat is een man en tja daar voel ik me dan toch minder prettig bij. Dus ben naar rutgershuis gegaan. Eerts heb je een gesprek waarom en dan doen ze meteen een inwendig onderzoek om te kijken of alles goed is. Dus op de behandeltafel en dan kijken ze door middel van een eendebek die de boel een beetje 'openhoud' en het gebruikelijke 'voel' werk of alles in orde is. Als alles in orde is kan je terug komen bij je eerstvolgende menstruatie. Weer op de behandeltafel en daar komt de eendebek weer te pas. (dit doet trouwens geen pijn, beetje onwennig dat wel) De baarmoeder mond wordt opengezet met behulp van een tangetje, dit geeft het gevoel van hele erge menstruatie. Als je je goed blijft ontspannen dus goed zuchten (zeg maar zelfde gepuf als bij bevalling...)krijg je het ergste van de pijn wel weggezucht. Het spiraaltje zelf kan dan goed worden ingebracht. Die zit in een soort van omhulsel en is (als je het wil weten) iets van 2 a 3 cm groot. Deze wordt ingebracht en dat doet echt ff venijdig pijn. Bij mij duurde dat maar een paar seconden. Het kan ook langer duren natuurlijk maar gelukkig ging het bij mij echt heel snel (waren ze zelf ook ietwat verbaast over.. ) de tangen worden eruit gehaald en de pijn is eigenlijk geheel over. Alleen nog menstruatie pijn dat wat erger is dan normaal.

Na afloop duurt de menstruatie langer en de eerstvolgende keren ook en ook wat heftiger (hoe dat verder gaat weet ik niet...was ook mijn vraag..) na drie maanden ongeveer moet je op controleafspraak en kijken ze of alles goed zit.
Van de rest mag je maar uiterlijk 4 uur je ob in en s'nachts geen. Dit zie ik wel als probleem(pje) en vraag me dus ook af hoe andere dit oplossen...

Maar hoezo zou het pas kunnen als je kinderen hebt gekregen?? en hoezo nu niet? ben je van die pil af...(die bij heel veel vrouwen/meisjes klachten veroorzaakt) en toch veilig, want condoom alleen is echt niet veilig genoeg...vind ik....

Never trust second thoughts. Next thing you know there'll be a third and a fourth...you'll be thinking forever.
  maandag 14 januari 2002 @ 15:23:40 #6
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2811501
quote:
Op maandag 14 januari 2002 14:13 schreef BitchyLady het volgende:

[..]

daar gaat al een topic over...
maar kzal ff vertellen hoe het bij mij in ieder geval ging...kging niet bij mijn eigen dokter want dat is een man en tja daar voel ik me dan toch minder prettig bij. Dus ben naar rutgershuis gegaan. Eerts heb je een gesprek waarom en dan doen ze meteen een inwendig onderzoek om te kijken of alles goed is. Dus op de behandeltafel en dan kijken ze door middel van een eendebek die de boel een beetje 'openhoud' en het gebruikelijke 'voel' werk of alles in orde is. Als alles in orde is kan je terug komen bij je eerstvolgende menstruatie. Weer op de behandeltafel en daar komt de eendebek weer te pas. (dit doet trouwens geen pijn, beetje onwennig dat wel) De baarmoeder mond wordt opengezet met behulp van een tangetje, dit geeft het gevoel van hele erge menstruatie. Als je je goed blijft ontspannen dus goed zuchten (zeg maar zelfde gepuf als bij bevalling...)krijg je het ergste van de pijn wel weggezucht. Het spiraaltje zelf kan dan goed worden ingebracht. Die zit in een soort van omhulsel en is (als je het wil weten) iets van 2 a 3 cm groot. Deze wordt ingebracht en dat doet echt ff venijdig pijn. Bij mij duurde dat maar een paar seconden. Het kan ook langer duren natuurlijk maar gelukkig ging het bij mij echt heel snel (waren ze zelf ook ietwat verbaast over.. ) de tangen worden eruit gehaald en de pijn is eigenlijk geheel over. Alleen nog menstruatie pijn dat wat erger is dan normaal.
...

thanx voor je antwoord, maar denk niet dat ik daar zoveel zin in heb. brrr moet er niet aan denken
Ik hou het dan toch maar op de pil enzo
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_2811519
Precies! Lijkt mij ook maar beetje eng!!
Maar ik vind het heel goed van je meid dat je t heb genomen, ik bedoel als je dr depressief van werd..is ook niet alles natuurlijk!!

En verder kan ik je niet helpen, omdat ik zelf er amper wat van weet

maandag 14 januari 2002 @ 17:13:12 #8
19706 BitchyLady
nu ook in fotoboek!!
pi_2812671
quote:
Op maandag 14 januari 2002 15:23 schreef Mukie het volgende:

[..]

thanx voor je antwoord, maar denk niet dat ik daar zoveel zin in heb. brrr moet er niet aan denken
Ik hou het dan toch maar op de pil enzo

waar moet je dan niet aan denken? this niet eng hoor...vond ik ook niet nee das een leugen..kvond het heel eng...maar ben er wel blij mee!! ow en als iemand nog antwoord die er wel wat van af weet...kan je ook alleen met spiraaltje sex hebben? of is de kans op zwangerschap dan te groot??
pi_2812815
quote:
Op maandag 14 januari 2002 17:13 schreef BitchyLady het volgende:

[..]

waar moet je dan niet aan denken? this niet eng hoor...vond ik ook niet nee das een leugen..kvond het heel eng...maar ben er wel blij mee!! ow en als iemand nog antwoord die er wel wat van af weet...kan je ook alleen met spiraaltje sex hebben? of is de kans op zwangerschap dan te groot??

de kans op een zwangerschap bij een spiraaltje is miniem ... mijn vriendin heeft er eentje, al drie jaar, en wsindsdien nooit meer een condoom gebruikt -tegen de zwangerschap dan, want tegen SOA helpt ie geen moer-

en ze voelt die touwtjes helemaal niet, ik voel ze af en toe

maandag 14 januari 2002 @ 18:28:01 #10
19706 BitchyLady
nu ook in fotoboek!!
pi_2813589
ja echt? en doet dat pijn ofzo?
  maandag 14 januari 2002 @ 18:50:50 #11
17956 Saskiaa
Wingardium Leviosa
pi_2813782
Ik heb altijd begrepen dat je tampons sowieso niet 's nachts in mag. Bovendien doe ik uit hygienisch oogpunt altijd om de vier uur een nieuwe tampon in...

Verder kan ik je niet helpen, helaas. Probeer al jaren vergeefs kindjes te krijgen dus gebruik nix.

"Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken."
pi_2822356
Indien nodig gebruikt m'n vriendin gerust een tampon in combinatier met het spiraaltje.
  zondag 20 januari 2002 @ 14:12:29 #13
14742 bebe
 ik ben niet meer wie ik was
pi_2874396
Ik heb ook een spiraaltje. En het is echt perfect. De pil vond ik echt ontzettend vevelend....rot hormonen. Maar goed ik heb een gynefix...speciaal voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad...Ik moet zeggen ik heb geen of weinig buikpijn tijdens menstuatie en gebruik gewoon ob...no problem. Ik snap ook niet zo goed waarom het spiraaltje eigenlijk een beetje een negatieve naam heeft. Miljoenen vrouwen slikken de pil en volgens mij is de pil ook niet echt geweldig hoor.
Minder zin in sex...:( tenminste dat was bij mij zo, en je slikt toch elke dag hormonen...in lage dosering maar toch.
  Moderator vrijdag 19 juli 2002 @ 10:51:19 #14
5428 crew  miss_sly
pi_5074331
*schop*

Ik wilde graag weten hoelang de onregelmatige en lange menstruatie uiteindelijk heeft geduurd!

Ik heb sinds half april een gewoon spiraaltje. Er is gekozen voor een gewoon ipv een mirena spiraaltje, omdat ik doordat ik PCOS heb zeer waarschijnlijk geen menstruatie zou krijgen. een mirena-spiaaltje zou het weinige dat zou vloeien nog tegenhouden en dat vond de dokter een minder goed idee. De kans zou zelfs groot zijn dat ik helemaal niet ongesteld zou worden. Na ongeveer 6 weken kreeg ik toch een bloeding die ongeveer 2 weken duurde...controle bij de huisarts, alles zag er goed uit.

weer 2 weken later werd ik weer ongesteld, en dat duurt inmiddels dus al enkele weken! het is niet echt heel erg hevig, maar wel constant en hevig genoeg om wel van een menstruatie te spreken en niet een tussentijds bloedinkje.
Ik heb er verder geen last van, geen pijn ofzo en ik denk ook niet dat het bloedverlies te erg is, want het valt best mee. het is alleen zo lastig! ik wil zo graag naar de sauna, maar dat gaat ook niet helaas.

Dus nogmaals: ik zou graag willen weten hoelang het uiteindelijk heeft geduurd en of alles in orde is gekomen

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 juli 2002 @ 13:10:09 #15
31978 Quosego
> > > NON-FRIENDLY &l
pi_5076025
spiraaltje geeft btw geen zekerheid dat je niet zwanger raakt... en dan spreek ik uit ervaring... mijn ma werd ondanks spiraaltje toch zwanger.... en ik was het resultaat.
> > > Who needs an enemy if you have me as a friend < < <
  Moderator vrijdag 19 juli 2002 @ 13:32:11 #16
5428 crew  miss_sly
pi_5076270
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 13:10 schreef Quosego het volgende:
spiraaltje geeft btw geen zekerheid dat je niet zwanger raakt... en dan spreek ik uit ervaring... mijn ma werd ondanks spiraaltje toch zwanger.... en ik was het resultaat.
enige 100% zekere anticonceptie is NIET vrijen
iedereen kent wel iemand die zwanger is geworden ondanks pil condoom of spiraaltje...ik ben goed genoeg voorgelicht hoor

het gaat mij even over de bijwerkingen in het begin en of die inderdaad wegtrekken na enige tijd of dat ik terug moet naar de huisarts.

pi_5080763
Ik heb sinds april ongeveer een spiraaltje en bij mij was de menstruatie na 1 periode alweer normaal. Ik heb dus inmiddels alweer 3 of 4 menstruaties gehad en allemaal op tijd. In het begin iets pijnlijker en heftiger dan normaal, maar nu helemaal geen last meer. Het verloopt wel iets anders dan normaal het is de eerste 3 dagen heftig en daarna bloed het nog 3 dagen na....

Maar zoals jij het omschrijft lijkt het me niet normaal eigenlijk. 2 weken vloeien is sowieso niet normaal, maar als je echt zekerheid wil hebben raad ik je toch aan om naar je huisarts te gaan.

Ik heb een flexi-T das een koperspiraaltje die erg dun is en dus makkelijk bij het inbrengen. De enigste pijn die ik heb gehad was de tang op mijn baarmoedermond. Een spiraalte is net zo veilig als de pil en ik vind het persoonlijk een uitkomst....

Ik heb alleen soms pijn bij het vrijen en mijn vriend stoot iets te ver door ofzo....maar verder niet...

In ieder geval succes ermee...

pi_5080947
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 19:56 schreef sindell het volgende:
Ik heb alleen soms pijn bij het vrijen en mijn vriend stoot iets te ver door ofzo....maar verder niet...
herken ik ... dat is niet fijn, voor de jongen dan ...
pi_5081218
---------------------------------------------------
Door miss_sly - vrijdag 19 juli 2002 10:51

*schop*
Ik wilde graag weten hoelang de onregelmatige en lange menstruatie uiteindelijk heeft geduurd!

Ik heb sinds half april een gewoon spiraaltje. Er is gekozen voor een gewoon ipv een mirena spiraaltje, omdat ik doordat ik PCOS heb zeer waarschijnlijk geen menstruatie zou krijgen. een mirena-spiaaltje zou het weinige dat zou vloeien nog tegenhouden en dat vond de dokter een minder goed idee. De kans zou zelfs groot zijn dat ik helemaal niet ongesteld zou worden. Na ongeveer 6 weken kreeg ik toch een bloeding die ongeveer 2 weken duurde...controle bij de huisarts, alles zag er goed uit.

weer 2 weken later werd ik weer ongesteld, en dat duurt inmiddels dus al enkele weken! het is niet echt heel erg hevig, maar wel constant en hevig genoeg om wel van een menstruatie te spreken en niet een tussentijds bloedinkje.
Ik heb er verder geen last van, geen pijn ofzo en ik denk ook niet dat het bloedverlies te erg is, want het valt best mee. het is alleen zo lastig! ik wil zo graag naar de sauna, maar dat gaat ook niet helaas.

Dus nogmaals: ik zou graag willen weten hoelang het uiteindelijk heeft geduurd en of alles in orde is gekomen
-------------------------------------------------------

Ik heb nu sinds 4 jaar een Mirena spiraaltje en bij mij heeft het heel lang geduurd voordat de menstruatie "normaal" was. Tot ongeveer 1 jaar na plaatsing heb ik nog last gehad van onregelmatigheid en pijnscheuten met de menstuatie. Nu is alles gelukkig wel goed.

Maar als ik het over zou moeten doen... Ik denk het niet. Het is natuurlijk fijn dat je 5 jr. geen zorgen meer hoeft te maken, maar ik denk dat ik de volgende keer voor de prikpil of een hormoonstaafje ga.

Oops...
  Moderator zondag 21 juli 2002 @ 16:53:18 #20
5428 crew  miss_sly
pi_5099131
Bedankt voor jullie reactie

Ik heb dus op zich nergens last van: geen menstruatiepijnen, geen pijn bij het vrijen, geen al te heftige bloedingen, niets. Ik heb wel een gewoon spiraaltje, dus geen Mirena, juist omdat Mirena de menstruatie helemaal zou stoppen in mijn geval. Volgens de bijsluiter is het de eerste tijd mogelijk dat je meer, langer, onregelmatig vloeit en niet alles daarvan valt dan onder het kopje 'menstruatie' maar veeleer onder 'tussentijdse bloeding'. Ik vond zelf echter een tissentijdse bloeding van enkele weken een tikje lang, maar ja ik weet niet of dat tot de normale bijwerkingen kan behoren.

OP zich vind ik het spiraaltje wel prettig; de kans op een zwangerschap is bij mij toch al vrijwel nihil, maar om mezelf de terugkerende stress van de hoop op een zwangerschap bij uitblijven van de msntruatie te besparen, leek het spiraaltje mij een goede optie zonder dat ik me vol hoef te stoppen met hormonen van de pil. Als ik daardoor echter vrijwel constant licht vloei, ga ik toch maar weer aan de pil. Ik wil namelijk wel kunnen genieten van sauna en vakantie en dergelijke

Mijn huisarts is nu op vakantie, maar als hij terug is ga ik toch maar even langs denk ik!

maandag 22 juli 2002 @ 19:44:22 #21
21167 nrg
=meisje
pi_5113122
Ik slik al sinds mijn 16e (ben nu 21) de pil en ik heb nergens last van. Als ik die verhalen zo hoor zou ik er echt niet aan beginnen zeg...
Scary but true!
pi_5122391
Eeuuhh.... ik zou graag een wetenschappelijke verklaring lezen hoe een spiraaltje nu eigenlijk precies werkt, biologisch/natuurkundig gezien. Ik heb wat gezocht maar kan geen verklaring vinden.

Normaal weet ik bijna alles betreffende biologie etc maar hier heb ik me kennelijk nooit eerder in verdiept.

alvast bedankt

ThaPim neemt voorlopig afscheid van FOK!,....snik
  dinsdag 23 juli 2002 @ 16:51:04 #23
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_5123382
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 15:30 schreef ThaPim het volgende:
Eeuuhh.... ik zou graag een wetenschappelijke verklaring lezen hoe een spiraaltje nu eigenlijk precies werkt, biologisch/natuurkundig gezien. Ik heb wat gezocht maar kan geen verklaring vinden.

Normaal weet ik bijna alles betreffende biologie etc maar hier heb ik me kennelijk nooit eerder in verdiept.

alvast bedankt

Ik heb dit lang geleden al eens gevraagd in het seksualiteit-forum. Wat mij bijgebleven is (-ja ik heb iets opgestoken door het forum), is dat het spiraaltje voor een soort iritatie zorgt in/aan de baarmoederwand, dat het baarmoederslijmvlies niet of niet goed ontwikkelt. Hierdoor is innesteling onmogelijk. Tevens zorgt de "irritatie" voor een soort uitdrijvende reactie van de baarmoeder.

Kick me when i'm wrong

pi_5131008
Ik vind het maar een beetje een eng verhaal. Maar ja, dat vind ik van een ingrijpende verandering in de hormoonhuishouding met de pil eigenlijk ook wel. (ik vraag me af of het wel zo goed voor het lichaam is allemaal)

Aan de andere kant is het natuurlijk wel erg goed dat deze middelen er zijn.

ThaPim neemt voorlopig afscheid van FOK!,....snik
  woensdag 24 juli 2002 @ 09:57:14 #25
17075 extreme
-wannahave-
pi_5131019
soort van neerwaarts spiraatje dus..
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')