Andere opmerkingen voor een keuze zijn welkom
quote:
Op zondag 13 januari 2002 12:04 schreef mbn het volgende:
Ik heb een aantal vragen?
Kunnen ze alledrie dvd's afspelen?
Wat zijn de datums van wanneer je ze kan kopen?
Hoe duur zijn ze ongeveer?
Is er genoeg varieteit, keuze in spellen?Andere opmerkingen voor een keuze zijn welkom
[*}PS is nu 700 piek, XBOX zal beginnen rond de 1200, zal wel snel dalen.. Gamecube.. geen idee!
gamecube heeft ivm weinig te bieden denk ik (op mario en zelda na, maar daar tegenover heb je dan FF en dergelijke)
quote:Wat een onzin, lees dit eerst eens door, dan zie ja dat er zat spellen emt geweld zijn. Dat nintendo alleen maar kinder spelletjes heeft is onzin, er zijn zoveel meer spellen voor de gamecube die neit alleen maar op kinderen gericht zijn. Dus een slecht argument.
Op zondag 13 januari 2002 12:11 schreef deGVR het volgende:
GameCube heeft natuurlijk weinig geweld en volwassen content in vergelijking met de PS2 en de XBOX.
Ik zelf zou trouwens tussen een gamecube en xbox kiezen, winnen het namelijk allebei makkelijk van de ps2.
Gamecube zal geloof ik rond de 600-800 in het begin gaan kosten.
GameCube heb ja natuurlijk voor Mario (kart), Zelda, Resident Evil etc. Ook GTA3 schijnt voor de GameCube uit te komen! Er komen in ieder geval genoeg games die niet geschikt zijn voor kids (aangezien iedereen altijd denkt dat nintendo een console voor kids is).
quote:Sony heeft laten weten dat dit gerucht onjuist is. GT3 komt niet uit voor de PC http://pc.ign.com/news/40820.html
Op zondag 13 januari 2002 12:31 schreef catfish het volgende:
aangezien Gran Tourismo 3 nu ook voor pc gaat gemaakt worden
quote:De GameCube gaat niet boven de ¤280 kosten, valt best mee.
Op zondag 13 januari 2002 13:00 schreef Tweek het volgende:[..]
Wat een onzin, lees dit eerst eens door, dan zie ja dat er zat spellen emt geweld zijn. Dat nintendo alleen maar kinder spelletjes heeft is onzin, er zijn zoveel meer spellen voor de gamecube die neit alleen maar op kinderen gericht zijn. Dus een slecht argument.
Ik zelf zou trouwens tussen een gamecube en xbox kiezen, winnen het namelijk allebei makkelijk van de ps2.
Gamecube zal geloof ik rond de 600-800 in het begin gaan kosten.
Als je de tech sheets van ps2 en NGC naast elkaar legt, is de NGC beter,maarrrrrrrrrrr als we naar polygonen gaan kijken... PS2: 75 mln/sec NGC: 5-7mln/sec
Well slap my ass and call me a bitch. ik kom hier niet uit
quote:Ik denk dat je bedoelt, als je een spelcomputer wil, niet te veel geld uit wil geven, en heel erg gebrand bent op de games van Miyamoto, dan is de Gamecube de beste keus. Want technisch gezien is het toch een inferieur apparaat.
Op zondag 13 januari 2002 13:23 schreef mister_matherz het volgende:
Als je een spelcomputer wil puur voor de spelletjes en niet voor alle toeters en belletjes (he, dat rijmt) dan is de gamecube de beste keus, de PS2 en Xbox zijn meer veredelde pc's, bij mij staat er iig een gamecube onder de tv in maart
quote:Pardon...inferieur, de specs van de NGC zijn veel hoger dan die van de PS2, goed, de Xbox doet daar nog een schepje bovenop en zou de beste kunnen zijn, ware het niet dat Bill een paar grote marketing fouten gaat maken (heeft gemaakt) en game developers ook eerder gemakzuchtig zullen worden bij de Xbox omdat het zo makkelijk is om spellen te poorten. De PS2 is het moeilijks om voor te produceren en is (was) te duur (de Xbox idem), bovendien gaat nintendo zich van het 'kiddie' imago afschudden met spellen als Resident Evil, GTA3 en waarschijnlijk nog vele meer. Conclusie: De Gamecube gaat roeleren!
Op zondag 13 januari 2002 13:29 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik denk dat je bedoelt, als je een spelcomputer wil, niet te veel geld uit wil geven, en heel erg gebrand bent op de games van Miyamoto, dan is de Gamecube de beste keus. Want technisch gezien is het toch een inferieur apparaat.
quote:Oh simpel, ps2 geeft het maximum wat ze kunnen halen, ze halen het in spellen alleen nooit. Wat ngc aangeeft wordt ook daadwerkelijk gehaald.
Op zondag 13 januari 2002 13:27 schreef Robhimself het volgende:[..]
De GameCube gaat niet boven de ¤280 kosten, valt best mee.
Het enige vage waar ik niet uit kom is t volgendeAls je de tech sheets van ps2 en NGC naast elkaar legt, is de NGC beter,maarrrrrrrrrrr als we naar polygonen gaan kijken... PS2: 75 mln/sec NGC: 5-7mln/sec
Well slap my ass and call me a bitch. ik kom hier niet uit
quote:Thank you my friend!
Op zondag 13 januari 2002 14:19 schreef Tweek het volgende:[..]
Oh simpel, ps2 geeft het maximum wat ze kunnen halen, ze halen het in spellen alleen nooit. Wat ngc aangeeft wordt ook daadwerkelijk gehaald.
quote:Nou, die zijn ook op 1 hand te tellen, en dat voor een console die al bijna 1,5 jaar uit is!
Op zondag 13 januari 2002 17:50 schreef Duiveltja het volgende:
Ps2 hij is misschien niet de krachtigste maar hij heeft gewoon de beste games en daar gaat het om
quote:Doe dat dan ook! kep zelf een ps2 en een ragbak pc (1300). Maar die NGC komt ook in mn collectie.
Op zondag 13 januari 2002 12:24 schreef Marble het volgende:
De GameCube heeft Super Smash Bros. En de PlayStation 2 heeft weer Final Fantasy X, Grand Theft Auto 3, Ico en Metal Gear Solid 2. En speelt ook nog eens DVD's af. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik wil ze eigenlijk allebei!
Verder heb ik:
Sega: Master System 2, Game Gear, MegaDrive, Saturn
Sony: PSX, PS2
Nintendo: NES, SNES, Gameboy, Gameboy color, N64 en bijna alle game&watch
Atari 2600, MSX, amiga 500, Sinclair Spectrum
Tis een hobby
p.s de xbox.....kweenie hoor...microsoft.....
De specs (G=GameCube, P=PS2, X=Xbox)
- MPU/CPU:
G 485 MHz, maar dankzij 256 kb L2 Cache claimt Nintendo dat het vertienvoudigd kan worden (idd, 4,85 GHz). Draait op Apple PowerPC technologie met een Gekko processor van IBM. Nieuwste van het nieuwste.
P 294,912 MHz, Sony's Emotion Engine
X 733 MHz, maar omdat dat een doodnormale PC-CPU is is dat sowieso niet veel meer dan die van de G.
- Geluid:
G 16bit DSP, 81 MHz, 64 simultaneous channels (dus voor een geheel orkest), 48 KHz. Geluidskwaliteit als in studio geproduceerde CD.
P / X - ben ik niet van op de hoogte, maar is 100% zeker niet beter dan dat van de G
- Video performance:
G S3 Texture processing neemt het over van de Gekko. ATI/ArtX graphics chip. 12 miljoen polygons (p/sec)
P 66 miljoen polygons (p/sec)
X 125 miljoen polygons (p/sec)
Over de video: het cijfer voor de G lijkt extreem laag (nog steeds gigantisch hoog volgens PSX en N64-standaarden) maar dat van P en X is berekend op basis van pure theorie. G neemt ook mee in deze berekening bijna ALLE effecten tegelijkertijd en voor een echt mooi spel. Het klinkt gek, maar maximums zoals die van de P en de X worden nooit gehaald. Als je op dezelfde manier als van de G het cijfer voor P en X berekent, kom je op om en nabij de 10 miljoen polygons (p/sec).
- Geheugen:
G 3 MB Flipper graphics chip. 40 MB "Splash" System Memory: 24 MB MoSys 1T-SRam, 16 MB 81 MHz Dram.
P - helaas, ik ben niet genoeg op de hoogte
X - 64 MB, maar de kracht van de G ligt juist in het feit dat dit geheugen is opgesplitst in allerlei onderdelen met parallelle prioriteiten. Wederom is de X in vergelijking met de normale PC best weinig... terwijl de G omgerekend op zeker zo'n 128 MB komt, ook omdat dit geheugen draait op 81 MHz.
Maar: nummers zijn lang niet alles.
Realiseer je wel, dat dingen soms anders zijn dan de cijfers doen verwachten. De AMD 1,33 GHz is sneller dan de Pentium 4 1,8 GHz. Dus.
Natuurlijk speelt er veel meer mee bij de keuze tussen de verschillende systemen. Het feit dat PS2 en Xbox ook DVD afspelen, is mooi. Maar: een 'normale' DVD speler met versterker en 5.1 speakerset enzo, is beter in het gebruik. Voor mensen die genoegen nemen met een ingebouwde DVDspeler, hebben PS2 en Xbox toch wel meerwaarde. Hoe het apparaat er uit ziet, is ook niet onbelangrijk. Wat je mooi vindt verschilt, ik persoonlijk vindt de Xbox zeer lelijk, de PS2 niet echt symphatiek, kortom mijn voorkeur gaat uit naar GameCube (wat uiterlijk betreft).
De prijs: niet onbelangrijk. De GameCube is absoluut het goedkoopst, rond de € 275. Xbox wordt zo'n € 500, Ps2 zit daar ongeveer tussenin.
De spellen: zoals gezegd brengt Nintendo echt niet alleen maar kinderspelletjes met dansende bloemen uit. Resident Evil (ontiegelijk vet) komt alleen nog maar op GameCube uit. Voordeel van Nintendo, is dat de spellen (naar mijn gevoel dan he) beter gecheckt worden op kwaliteit. Op PS2 komen ook hele mooie spellen uit, maar ook meer flutspellen. Maar als je niet voor de PS2 kiest is het heus niet om de spellen, want die zijn over het algemeen goed. Nadeel van de Xbox is, zoals gezegd, dat alles relatief makkelijk te porten is. Krijgen we strax RedCat en Encarta op de Xbox? Maar, makkelijker betekent ook goedkoper. Het prijskaartje wat aan PS2 spellen en GameCube spellen hangt is niet gering, toch zeker zo'n € 65. Hoe duur het gemiddelde Xbox spel wordt, weet ik niet.
Bij alle 3 de systemen kunnen we er echter zeker van zijn, dat er een hoop leuke en goede launchgames zullen zijn. Daar hoef je je keuze niet te veel op te baseren. Spellen die in de toekomst voor de verschillende systemen uitkomen, zijn natuurlijk ook heel belangrijk. Neus daar dus een beetje voor rond.
After all: ga je natuurlijk ook op je gevoel af. Mijn gevoel zegt absoluut: NINTENDO!!! zoals je vast wel hebt gemerkt. De Xbox valt voor mij sowieso af want Microsoft straat uberhaupt niet hoog in mijn aanzien, en bovengenoemde nadelen (de prijs ook!!) doen voor mij de Xbox de das om. PS2 vind ik zeker het overwegen waard, maar ik ben opgegroeid met Donkey Kong, NES, SNES, GB, GBC, GBA, N64... en de GC is gewoon lief...
Ik hoop het een en ander verhelderd te hebben.
quote:Pardon? Wat betekent dit?
Op zondag 13 januari 2002 22:31 schreef CrawlBeneath het volgende:
De specs (G=GameCube, P=PS2, X=Xbox)
- MPU/CPU:
G 485 MHz, maar dankzij 256 kb L2 Cache claimt Nintendo dat het vertienvoudigd kan worden (idd, 4,85 GHz).
quote:Niet helemaal waar, de CPU heeft enkele extra SSE instructies tov normale Celerons.
X 733 MHz, maar omdat dat een doodnormale PC-CPU is is dat sowieso niet veel meer dan die van de G.
quote:X - 256 simultane kanalen, waarvan 64 3D hardware-geaccelereerd. Zowat alle spellen Dolby 5.1. Op zeker beter dan de G.
- Geluid:
G 16bit DSP, 81 MHz, 64 simultaneous channels (dus voor een geheel orkest), 48 KHz. Geluidskwaliteit als in studio geproduceerde CD.
P / X - ben ik niet van op de hoogte, maar is 100% zeker niet beter dan dat van de G
quote:De kruising tussen opgevoerde GeForce 3 en NForce chipset van de Xbox is toch echt verreweg de krachtigste grafische processor. Daarnaast is er veel meer geheugen beschikbaar voor texturen dan op de beide andere systemen.
- Video performance:
G S3 Texture processing neemt het over van de Gekko. ATI/ArtX graphics chip. 12 miljoen polygons (p/sec)
X 125 miljoen polygons (p/sec)
[snip verhaaltje]
quote:Begrijp dit niet. De G heeft geen 128MB aan boord, en het DDR-geheugen van de XBox heeft 2.5 x zoveel bandbreedte.
- Geheugen:
G 3 MB Flipper graphics chip. 40 MB "Splash" System Memory: 24 MB MoSys 1T-SRam, 16 MB 81 MHz Dram.
P - helaas, ik ben niet genoeg op de hoogte
X - 64 MB, maar de kracht van de G ligt juist in het feit dat dit geheugen is opgesplitst in allerlei onderdelen met parallelle prioriteiten. Wederom is de X in vergelijking met de normale PC best weinig... terwijl de G omgerekend op zeker zo'n 128 MB komt, ook omdat dit geheugen draait op 81 MHz.
quote:Zeker, en verder is het vermelden waard dat de Xbox een 8 GB HD aan boord heeft voor opslag van spelstanden en inladen van muziek CD's, en 100 Mbit Ethernet.
Natuurlijk speelt er veel meer mee bij de keuze tussen de verschillende systemen. Het feit dat PS2 en Xbox ook DVD afspelen, is mooi.
quote:Dit is idd een belangrijk verschil. You get what you pay for
De prijs: niet onbelangrijk. De GameCube is absoluut het goedkoopst, rond de € 275. Xbox wordt zo'n € 500, Ps2 zit daar ongeveer tussenin.
quote:Sorry?
Nadeel van de Xbox is, zoals gezegd, dat alles relatief makkelijk te porten is.
quote:Bij mij ook niet zo, maar ik ga denk ik wel lekker een Xbox kopen.
After all: ga je natuurlijk ook op je gevoel af. Mijn gevoel zegt absoluut: NINTENDO!!! zoals je vast wel hebt gemerkt. De Xbox valt voor mij sowieso af want Microsoft straat uberhaupt niet hoog in mijn aanzien
ligt eraan of meneer gates het omzetten van X-box spellen een beetje makkelijk heeft doen maken, en/of hij spellen voor pc ongeveer gelijk met de X-box uit laat geven...
dus 't wordt een x-box, of naks...
En 'de GC is van Nintendo!' en 'ik ben opgegroeid met Donkey Kong en Mario' zijn argumenten van niks om een X-box of PS2 omlaag te halen.
Ik las ook ergens dat iemand beweerde dat PS2 en X-box opscheppen met hun polygoon-berekeningen, om een paar alineas later te beweren dat Nintendo een 485 mhz chip kan laten lopen op 4,85 ghz (Yeah right! *proest*)
't Is trouwens wel een grappig dingetje om te zien die GC
Maar ik vind de PS2 mooier :p
Ik wacht wel tot ze alle 3 op de markt zijn en trek dan pas conclusies.
quote:En PS2 deze zomer online
Op maandag 14 januari 2002 08:35 schreef EggsTC het volgende:
Ik zou voor gamecube kiezen... Net als de eerste keer :
PS1/N64 wilde nintendo de ps overtreffen, nu zal dat weer gebeuren. Gamecube heeft Internet aansluiting zodat je over t net kan spelen...
quote:Een console is bedoelt voor gewone normale NIET-online spellen, dat vind ik!!
Op dinsdag 22 januari 2002 14:30 schreef Bastard het volgende:[..]
En PS2 deze zomer online
Ik koop 100% zeker een NINTENDO GAMECUBE!!
quote:Nintendo, Sony en Microsoft zijn het geloof ik niet met je eens
Op dinsdag 22 januari 2002 20:22 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
Een console is bedoelt voor gewone normale NIET-online spellen, dat vind ik!!
quote:Er zijn meer soorten spellen dan first person shooters.
Als ik online wil spelen dan zet ik mijn PC wel aan, en dat gaat dan ook nog VEEL beter dan met een console, want met een PC lijkt het me de besturing toch makkelijker dan met een console. Probeer maar eens iemand te fraggen zonder muisdat wordt erg lastig denk ik!
quote:Jôh
Ik koop 100% zeker een NINTENDO GAMECUBE!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |