abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2002 @ 18:41:21 #1
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2794568
Punker zijn is gewoon een fase
zodra ze kinderen krijgen of vaste baan doen ze weer normaal
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_2794597
ja en zo kan ik er nog wel 100 topics over maken
  zaterdag 12 januari 2002 @ 19:02:34 #3
19372 BotXXX
««« XxX »»»
pi_2794786
Ligt er een beetje aan wat je verstaan onder het punker zijn.

Moet je daarvoor perse in kapotte kleding met veiligheids spelen lopen, asociaal gedragen en weet ik veel. Tja dat heet jeugd zijn.

Dan is ook alles een fase net als burgelijke minder prettige schuttingen om je tuin heen zetten zodat je vrouw topless kan zonnen zonder dat de buurvrouw van net over de 60 kan komen storen.

Tja.. iedereen wordt uitgefaseerd.

Ohh mooie meid, [url=http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/erzsebet/erzsebet_bio.htm]Erzsébet Bathory[/url][br]Hotel de botel op een mooie poolse meid O+[br][url=http://64.180.102.226:8000]Original Ska[/url]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2002 @ 20:25:18 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_2795676
ff volledig offtopic:

BotXXX?

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 20:34:50 #5
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2795751
En ook deze is genomineerd voor lifestyle *trap*
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2795778
Niet dat ik mijzelf punk noem hoor, maar punk zit niet van buiten, het zit van binnen. Een precieze omschrijving is er volgens mij niet (al heeft Mr. Brett een aardige gooi gedaan), maar het heeft te maken met dingen als anarchie en haat tegen het systeem (het kapitalisme). De verkleedpartijtjes zullen bij de meeste punkers wel een keer aflopen, maar van binnen hoeft er niet zoveel te veranderen. Punk zijn past natuurlijk perfect bij het puber zijn, maar er zijn genoeg volwassen mensen die inzien dat het systeem waarin we leven klote is en dat we eigenlijk allemaal naar de klote zijn.

Hoewel er natuurlijk ook genoeg punkers zijn die na hun 'punk-jeugd' doodleuk in driedelig pak in het systeem meedraaien

zaterdag 12 januari 2002 @ 20:40:34 #7
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2795814
Bij mij zat vroeger in de bus een punker, erg cool altijd want meestal had hij andere teksten op zijn jas (en dat zette je vaak aan het denken) maar nu is het een slome IT'er die voor Endemol werkt..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_2795835
Johnny Rotten is toch ook nog steeds 'Punk' ?
Wel een slappe vertoning tegenwoordig maar evengoed nog steeds het zelfde kereltje van "No Future"
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2796126
Slojuh
  zaterdag 12 januari 2002 @ 21:44:51 #10
19372 BotXXX
««« XxX »»»
pi_2796438
Als IT'er kan je nog steeds goed punk zijn hoor. Al noem ik me zelf geen punker.

Ook in drie delig pak al heb ik gelukkig geen drie delig pak.

Ohh mooie meid, [url=http://www.xs4all.nl/~kvenjb/madmonarchs/erzsebet/erzsebet_bio.htm]Erzsébet Bathory[/url][br]Hotel de botel op een mooie poolse meid O+[br][url=http://64.180.102.226:8000]Original Ska[/url]
pi_2797637
Hm, tsja. Ik loop ook wel es als enige in me klas in net pak, op sportschoenen en haar in de war.

Kvoel me dan wel anders dan de rest, maar niet zoals jullie bedoelen haha.

Maar idd, het punk zijn is van binnen en niet zo zeer van buiten.

zondag 13 januari 2002 @ 00:37:41 #12
17782 choser
"for we are many"
pi_2797904
Ik ben het niet helemaal eens met de topicstarter, ik vindt Punk geen fase maar een manier van leven , dat ben je niet eventjes ,topicstarter weet waarschijnlijk niet wat punk echt inhoud, ik ken een heleboel punkers met een familie en een goede Job
"Assasination is the extreme form of censorship."
pi_2798014
Geez, alto zijn in het algemeen is een fase. 50% van de alto's is gewoon alto omdat ze ergens bij willen horen maar te arm zijn om een oilily sjaaltje te kopen, of te sociaal onvaardig om plezier te hebben op een random hockeyclub. Als je een andere mening hebt hoef je toch niet elke keer dat je uitgaat je gezicht wit te schminken of elke dag een uur voor de spiegel te staan om je haar goed te doen? En maar schoppen tegen de zogenaamde meelopers. tssss... als je meeloopt met een kleinere groept maakt het je niet ineens een non-meeloper ofzo. Goth's of Punkers zijn bijna net zo erg als random (hockey) kakkers.
(zo, en nu kan ik weer een jaartje verderleven zonder anti-alto tirades)
The uproar of one hand clapping.
  zondag 13 januari 2002 @ 04:01:27 #14
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_2799308
quote:
Op zondag 13 januari 2002 00:47 schreef Morkje het volgende:
Geez, alto zijn in het algemeen is een fase. 50% van de alto's is gewoon alto omdat ze ergens bij willen horen maar te arm zijn om een oilily sjaaltje te kopen, of te sociaal onvaardig om plezier te hebben op een random hockeyclub. Als je een andere mening hebt hoef je toch niet elke keer dat je uitgaat je gezicht wit te schminken of elke dag een uur voor de spiegel te staan om je haar goed te doen? En maar schoppen tegen de zogenaamde meelopers. tssss... als je meeloopt met een kleinere groept maakt het je niet ineens een non-meeloper ofzo. Goth's of Punkers zijn bijna net zo erg als random (hockey) kakkers.
(zo, en nu kan ik weer een jaartje verderleven zonder anti-alto tirades)
Ehm jij speelt hockey? Is leuk wat je zeft, ze zijn dus te arm om een sjaaltje te kopen, daar bedoel je dus mee dat ze er dan niet bij horen. Vervolgens nog over sociale vaardigheden beginnen, het lijkt mij dat ze het dan allang hebben gewonnen, de alto's dus. Ze hebben het namelijk niet zo op het ergens bij horen door dat je dure merk kleding hebt. Lekker elitair en alleen voor de mensjes met rijke ouders. Die dus ook alleen met dat soort mensen omgaan, idd heel sociaal vaardig.

Maar goed dit topic gaat niet over alto's of kakkers, het gaat over punkers das weer iets anders.

pi_2799377
Erm, wat is geen fase ??? Alles in het leven is toch een fase
pi_2800073
Punk zijn is niet je haar in spikes dragen en wijde broeken dragen. Punk zijn is een overtuiging.
Punk is ook niet haat tegen de maatschappij of lang leve anarchie (kan wel, maar hoeft niet), punk is gewoon je eigen mening (bijv. over de maatschappij) erop nahouden, leven hoe jij zelf wilt en niet hoe anderen dat willen.

De 'groen-haar-en-spikes-en-wijde-broek-punker' bevindt zich meestal in een fase waar hij uitkomt als hij volwassen is. Maar dat is slechts het uiterlijke vertoon. En dat doet er niet toe.

zondag 13 januari 2002 @ 11:10:17 #17
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_2800119
Bestaan dat dan nog, punker zijn?

Dat is wel zo passé...

Maak me gek!
pi_2800192
Ik denk dat punker zijn meer een gevoel van binnen is en te maken heeft met je overtuigingen.
Vraag me alleen wel af waarom je perse ook zo gekleed moet zijn om een punker te zijn.

Ik ben dol op punk en alternative muziek en toch loop ik niet altijd rond met een hele grote broek een paar spikes en een skateboard.
Wel heb ik bepaalde overtuigingen over de maatschappij en het systeem.
What the hell ik ben gewoon anarchist tot op het bot zeg maar
Dus ik vind het ook geen fase ik vind het gewoon datgene wat je denkt of uitdraagt.

Profiel opgeheven.
pi_2800728
Opzich ben ik het zeker met de mensjes die punk lopen te verdedigen eens, maar ik zie ook wel wat de topicstarter bedoeld..
Waar we het allemaal denk ik wel over eens zijn is dat punk op uiterlijk gebied (hanekammen/spikes/veiligheidsspelden etc) wel overwaait, dat er weinig mensen zijn die op hun 40ste nog met een hanekam rondlopen (vergis je niet, ze zijn er wel hier in Hilversum loopt dr ook een rond, en hij roels echt )
Ook de punk-spirit zal in de meeste gevallen na verloop van tijd afnemen. de meeloop-punks hebben uberhaubt geen echte punk-spirit, en doen alleen maar mee. zodra die personen een vriend(in), goede baan etc krijgen, en minder in contact komen met zijn/haar oude (punk)vrienden, zal het punkuiterlijk verdwijnen. en wat is er dan nog over van die punk? zijn uiterlijk is weg, en een spirit had hij niet, aangezien het maar een meelopertje was.
de 'echte' punks zullen in de meeste gevallen ook een vriend(in) en een baan krijgen, de uiterlijke punk-kenmerken zullen afnemen. ook de punk-spirit zal op een laag pitje worden gezet. toch zal die spirit van tijd tot tijd zijn kop boven water steken, aangezien de punk-idealen er nog steeds zijn. dit is alleen niet altijd in het dagelijks leven te merken, zodat het lijkt alsof de persoon uit zijn 'punk-fase' is, maar de mensen die hem/haar kennen weten wel beter...
volgens mij is punk dus geen fase maar een overtuiging met idealen waar hij/zij voor vecht.

De topicstarter heeft zich denk ik niet genoeg in punk verdiept. ik hoop dat hij/zij (sorry, geen zin om te kijken wie t topic heeft geopend en of het een hij of een zij was) zich voortaan een beetje beter verdiept in het onderwerp als hij/zij klaarstaat met een mening.

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_2800879
wat is een punk spirit?
tegen de gevestigde orde aanschoppen toch? en dat is meestal een fase inderdaad.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_2801276
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 19:02 schreef BotXXX het volgende:
asociaal gedragen
dacht ik eerst ook maar sinds ik met punkers omga zijn de meeste socialer dan "gewone" mensen.
pi_2801326
Zow heb ik een tijdje terug in A'dam de familie Kraker gezien. Pa en Ma kraker met kindertjes kraker in een krakerscafe...

Iemand die een ECHTE overtuiging heeft over bepaalde levenzaken zal die overtuiging nooit zow maar opgeven..Dat kan namelijk niet..een overtuiging is een deel van je indentiteit..ik geloof neit dat je door een nieuwe baan, door je vriend[in] van je indentiteit afgepraat kan worden...conclusie; punl is geen fase

Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_2802032
quote:
Op zondag 13 januari 2002 11:36 schreef Bierie het volgende:
Vraag me alleen wel af waarom je perse ook zo gekleed moet zijn om een punker te zijn.
ja dat vraag ik me soms ook weleens af, maar er zit wel een filosofie achter!!

hanekam, toont hun onafhankelijkheid aan en hun trots enzo.
witte veters, nazi
rooie veters, communist
rooie en gele veters, mcdonalds punk
van die kapotte verotte ruitjes broeken...ach ja punkers houden gewoon van een beetje contrast en ze hebben niet veel geld om elke week/maand een nieuwe broek te kopen (zo willen ze overkomen) dus dragen ze dezelfde broek totdat die kapot gaat.
leren jasje, hebben de punks overgenomen van jawel....da man: fonzie!

Let Evil Noise Arise!
pi_2802250
Tweek: Dat was niet helemaal de spirit van mijn verhaal.
Ik wilde alleen even mijn frustraties uiten over al die 'alto's' die zitten te schoppen tegen kakkers omdat ze allemaal meelopers zijn. Maar de helft van alle 'alto's'is zelf net zo hard aan het meehollen met de massa.
En nee, ik ben geen random kakker, ook geen alto, ik ga mijzelf niet in een random hokje zetten, daar val ik toch gewoon uit ofzo. En dit was ook gewoon een random topic wat er wel een heel klein beetje mee te maken had.
The uproar of one hand clapping.
pi_2805371
bullshit professor,

het is niet alleen uiterlijk, van binnen ben ik nog net zo hardcore/punk dan vroeger, alleen kleed ik me nu anders...
mijn bepaalde geloofsovertuiging heb ik nog steeds.

R.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')