abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2753942
voor mij is het er absoluut een die de laatste nogal in het nieuws is geweest.

de ontdekking van de hemel.

fantastisch figuur trouwens die harry mulisch.

Nederland gaat naar de klote.
pi_2754004
Slotje dan maar?
Wittgenstein
  woensdag 9 januari 2002 @ 10:06:20 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_2754005
Terry Pratchett - Good Omens

Ontdekking van de hemel is wel goed inderdaad.

GNU Terry Pratchett
pi_2754017
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:06 schreef Lod het volgende:
Ontdekking van de hemel is wel goed inderdaad.
BUZZZZZ - U gaat niet door voor de droogtrommel. Kom maar terug als U enkele goede boeken gelezen heeft.
Wittgenstein
  woensdag 9 januari 2002 @ 10:08:50 #5
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_2754026
Asterix de Galliėr
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  woensdag 9 januari 2002 @ 10:09:04 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_2754028
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:07 schreef Koekepan het volgende:

[..]

BUZZZZZ - U gaat niet door voor de droogtrommel. Kom maar terug als U enkele goede boeken gelezen heeft.

Krijg niet de indruk dat jij het een leuk boek vindt.
GNU Terry Pratchett
pi_2754035
Aldous Huxley - Brave New World
pi_2754057
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:09 schreef Lod het volgende:

[..]

Krijg niet de indruk dat jij het een leuk boek vindt.

Ik? Ik vind het geniaal! Mulisch beschrijft in minder dan 1000 pagina's de kosmos, de wereldgeschiedenis, de ultieme visie op cultuur, menselijke interactie en de Uiteindelijke Waarheid. Mijn favoriete roman is Jimmy wint een voetbal.
Wittgenstein
pi_2754295
het is inderdaad geniaal! jouw buzz u gaat niet door en slotje opmerkingen zijn dan ook een beetje apart. verklaar eens! aan de crack?
pi_2754745
Volgens mij bespeur ik enig sarcasme bij koekepan, maar je kan ook gewoon blind zijn natuurlijk.

Vertel eens wat er zo verschrikkelijk goed aan dat boek was, BadMotherfucker? Je schrijft dat het een geniaal boek is, maar wat was er dan zo geniaal? En ken je andere werken van Mulisch waarmee je het kan vergelijken?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_2754773
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij bespeur ik enig sarcasme bij koekepan, maar je kan ook gewoon blind zijn natuurlijk.
Nee, je bent niet blind, ik was sarcastisch. Deels ook nav de plompverloren algemeenheid van dit topic. Open dat dan in onzin of zo.
quote:
Vertel eens wat er zo verschrikkelijk goed aan dat boek was, BadMotherfucker? Je schrijft dat het een geniaal boek is, maar wat was er dan zo geniaal?
Dat zou ik ook graag eens willen horen. :-P.
Wittgenstein
pi_2754820
NL: 'Asbestemming', A.F.Th van der Heijden
Eng: 'Lolita', Vladimir Nabokov... maar dat spreekt voor zich
right cookie
  woensdag 9 januari 2002 @ 12:41:23 #13
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_2755446
Er gaat toch niks boven Dune deel 1 t/m 6.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_2756280
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef Isabeau het volgende:

Vertel eens wat er zo verschrikkelijk goed aan dat boek was, BadMotherfucker? Je schrijft dat het een geniaal boek is, maar wat was er dan zo geniaal? En ken je andere werken van Mulisch waarmee je het kan vergelijken?

ik ben hoe dan ook gek op boeken van harry mulisch (enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk want hij schrijft wel binnen veel verschillende genres en hij heeft ook wel heel veel geschreven).

Ik vind de ontdekking van de hemel zijn absolute topper die je eigenlijk niet met een van zijn andere boeken kan vergelijken. Voor mij heeft dit boek voor behoorlijk wat leesplezier gezorgt omdat :(niet op volgorde)
- Het speelt zich op herkenbare plaatsen af.
- er gebeurt ontzettend veel en van het ene moment op het andere wordt je meegesleurt in een nieuw avontuur, waardoor ik niet kon stoppen met lezen.
- ik vind het altijd erg leuk om boeken te lezen waarbij er toch stukken realiteit in terug komen zoals in dit geval het bekende amsterdam met verwijzingen naar plaatsen, het gedeelte over cuba en rome. Maar al met al moet ik zeggen dat de passie waarmee het geschreven is voelbaar is. Er zit af en toe wat meer diepte in die niet gelijk zichtbaar is iets harry mulisch wel vaker doet. het is heel mooi hoe de vriendschap tussen twee mensen wordt beschreven en het hele verhaal wat de de twee personen met elkaar doormaken. Misschien begin ik nu een beetje warrig te schrijven bij deze mijn verklaring dan maar.

pi_2756289
Pudding Tarzan en Guggenheimer Wast Witter..
pi_2756353
Nee, je bent niet blind, ik was sarcastisch. Deels ook nav de plompverloren algemeenheid van dit topic. Open dat dan in onzin of zo.
[..]

A kijk daar kan ik inkomen je hebt gelijk behoorlijk algemeen. Maar als je daar problemen mee hebt blijf dan weg een beetje gaan afgeven op iemand zijn mening zonder enige argumentie is natuurlijk makkelijk. Smaken verschillen laten we het daar maar bij houden.

De reden waarom ik zo'n algemeen topic open is omdat ik wel wat gepassioneerde verhalen wil lezen over het genot dat boeken fokkers hebben aangedaan.

pi_2760450
AMERICAN PSYCHO!
pi_2761801
Ontdekking van de Hemel, daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen al om de theoriėn die erin staan over de hemel en alles wat daarmee te maken heeft. Mateloos interessant...
[b]Compleet vernieuwde weblog!![/b] [url=http://www.pokpok.nl]![PokPok.nl][/url] | Camera: Fuji S602z, met Polarisatie en UV Filter: [url]http://www.pokpok.nl/portfolio[/url]
pi_2761830
Lord of the Rings van Tolkien, wel in het Engels natuurlijk en alle drie de delen bij elkaar!!
Lachen is gezond :D!
pi_2761910
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 14:01 schreef BadMotherfucker het volgende:
De reden waarom ik zo'n algemeen topic open is omdat ik wel wat gepassioneerde verhalen wil lezen over het genot dat boeken fokkers hebben aangedaan.
Oke. .
Wittgenstein
pi_2762550
Of een boek mooi is of niet is een kwestie van smaak (soms hele foute smaak) en over smaak viel niet te twisten. Ik vond bijvoorbeeld 'Phileine zegt sorry' erg leuk om te lezen, een vriendin van me vond het smakeloos en banaal. Een buurvrouw was helemaal weg van een boek waarvan ik zelfs de titel al ben vergeten, ik kon er niet doorheen komen. Een neef was verzot op "De donkere kamer van Damocles" en ik vroeg me af of ik te stom was om te begrijpen wat er zo goed aan was. Hele volksstammen kochten "De Celestijnse Belofte" en dus werd ik nieuwsgierig en heb zelden zulke pulp onder ogen gezien. Half Nederland is lyrisch over "De Avonden" en herlezen dat boek jaarlijks opnieuw op het daarbij (hoe verschrikkelijk stompzinnig) passende tijdstip, ik vond het werkelijk te slaapverwekkend voor woorden. Ik vond "De wereld van Sofie" erg mooi, een filosofie-studente die ik ken vond het tenenkrommend. Eén van de mooiste boeken die ik ken is "Laten wij aanbidden", bij de Slegte zag ik diverse ongelezen exemplaren van dit boek tussen de tweedehandsboeken...erg jammer.

Heeft er iemand nog wat gepassioneerds te melden?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_2762558
Lord of the Rings & Harry Potter and the Prisoner of Azkaban en Minoes

hehe ik ben veel in de bios te vinden nu ja Heb wel alle boeken gelezen hoor!!!

pi_2763333
Ontdekking van de Hemel vond ik ook wel een goed boek, alleen wat hiervoor geclaimd werd: je werd steeds meegesleept door een nieuw avontuur, daar kan ik me niet helemaal in vinden. Vooral de gesprekken tussen Max en Onno vond ik goed en later ook de blije theorien en andere rantings van Quinten. Het einde vond ik echt wreed sucken, beetje lame, en veel te snel, naar mijn mening.
Op het moment lees ik Mark Z. Danielewski's 'House of Leaves'. Echt cool om te lezen, op elke pagina een random goede quote, of een stijlfiguur waar je helemaal blij van wordt. De 2 schrijfstijlen door elkaar is in theorie heel cool, alleen het leest erg lastig, al die voetnoten van 2 pagina's ff tussendoor bekijken is niet goed voor de flow van het verhaal. En als je niet bestaande boeken gaat quoten ben je natuurlijk helemaal de nuts.
The uproar of one hand clapping.
  woensdag 9 januari 2002 @ 22:48:34 #24
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_2763403
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 12:41 schreef Hooghoudt het volgende:
Er gaat toch niks boven Dune deel 1 t/m 6.
Hou maar op bij deel 1. Dat is meesterlijk, maar daarna zakt het toch een beetje in.
Wel doen: Hyperion van Dan Simmons.(en alle daarop volgende boeken)
Things to meat, people to do, places to kill.
pi_2763418
De Slinger Van Foucault van Umberto Eco

of

A Prayer For Owen Meany van John Irving

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')