de ontdekking van de hemel.
fantastisch figuur trouwens die harry mulisch.
quote:BUZZZZZ - U gaat niet door voor de droogtrommel. Kom maar terug als U enkele goede boeken gelezen heeft.
Op woensdag 09 januari 2002 10:06 schreef Lod het volgende:
Ontdekking van de hemel is wel goed inderdaad.
quote:Krijg niet de indruk dat jij het een leuk boek vindt.
Op woensdag 09 januari 2002 10:07 schreef Koekepan het volgende:[..]
BUZZZZZ - U gaat niet door voor de droogtrommel. Kom maar terug als U enkele goede boeken gelezen heeft.
quote:Ik? Ik vind het geniaal! Mulisch beschrijft in minder dan 1000 pagina's de kosmos, de wereldgeschiedenis, de ultieme visie op cultuur, menselijke interactie en de Uiteindelijke Waarheid. Mijn favoriete roman is Jimmy wint een voetbal.
Op woensdag 09 januari 2002 10:09 schreef Lod het volgende:[..]
Krijg niet de indruk dat jij het een leuk boek vindt.
Vertel eens wat er zo verschrikkelijk goed aan dat boek was, BadMotherfucker? Je schrijft dat het een geniaal boek is, maar wat was er dan zo geniaal? En ken je andere werken van Mulisch waarmee je het kan vergelijken?
quote:Nee, je bent niet blind, ik was sarcastisch. Deels ook nav de plompverloren algemeenheid van dit topic. Open dat dan in onzin of zo.
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij bespeur ik enig sarcasme bij koekepan, maar je kan ook gewoon blind zijn natuurlijk.
quote:Dat zou ik ook graag eens willen horen. :-P.
Vertel eens wat er zo verschrikkelijk goed aan dat boek was, BadMotherfucker? Je schrijft dat het een geniaal boek is, maar wat was er dan zo geniaal?
quote:ik ben hoe dan ook gek op boeken van harry mulisch (enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk want hij schrijft wel binnen veel verschillende genres en hij heeft ook wel heel veel geschreven).
Op woensdag 09 januari 2002 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij bespeur ik enig sarcasme bij koekepan, maar je kan ook gewoon blind zijn natuurlijk.Vertel eens wat er zo verschrikkelijk goed aan dat boek was, BadMotherfucker? Je schrijft dat het een geniaal boek is, maar wat was er dan zo geniaal? En ken je andere werken van Mulisch waarmee je het kan vergelijken?
Ik vind de ontdekking van de hemel zijn absolute topper die je eigenlijk niet met een van zijn andere boeken kan vergelijken. Voor mij heeft dit boek voor behoorlijk wat leesplezier gezorgt omdat :(niet op volgorde)
- Het speelt zich op herkenbare plaatsen af.
- er gebeurt ontzettend veel en van het ene moment op het andere wordt je meegesleurt in een nieuw avontuur, waardoor ik niet kon stoppen met lezen.
- ik vind het altijd erg leuk om boeken te lezen waarbij er toch stukken realiteit in terug komen zoals in dit geval het bekende amsterdam met verwijzingen naar plaatsen, het gedeelte over cuba en rome. Maar al met al moet ik zeggen dat de passie waarmee het geschreven is voelbaar is. Er zit af en toe wat meer diepte in die niet gelijk zichtbaar is iets harry mulisch wel vaker doet. het is heel mooi hoe de vriendschap tussen twee mensen wordt beschreven en het hele verhaal wat de de twee personen met elkaar doormaken. Misschien begin ik nu een beetje warrig te schrijven bij deze mijn verklaring dan maar.
A kijk daar kan ik inkomen je hebt gelijk behoorlijk algemeen. Maar als je daar problemen mee hebt blijf dan weg een beetje gaan afgeven op iemand zijn mening zonder enige argumentie is natuurlijk makkelijk. Smaken verschillen laten we het daar maar bij houden.
De reden waarom ik zo'n algemeen topic open is omdat ik wel wat gepassioneerde verhalen wil lezen over het genot dat boeken fokkers hebben aangedaan.
quote:Oke.
Op woensdag 09 januari 2002 14:01 schreef BadMotherfucker het volgende:
De reden waarom ik zo'n algemeen topic open is omdat ik wel wat gepassioneerde verhalen wil lezen over het genot dat boeken fokkers hebben aangedaan.
Heeft er iemand nog wat gepassioneerds te melden?
hehe ik ben veel in de bios te vinden nu ja Heb wel alle boeken gelezen hoor!!!
quote:Hou maar op bij deel 1. Dat is meesterlijk, maar daarna zakt het toch een beetje in.
Op woensdag 09 januari 2002 12:41 schreef Hooghoudt het volgende:
Er gaat toch niks boven Dune deel 1 t/m 6.
of
A Prayer For Owen Meany van John Irving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |