(Waar ik mezelf niet bij reken overigens)
Wat ik op de radio heb gehoord vond ik in ieder geval erg goed klinken.
Alsof ze het commercieel willen uitbuiten.....
(tja, sorry, maar dit is mijn mening......)
quote:Hmzz, het is natuurlijk logisch dat als je zo iets meemaakt je dat wil verwerken. En zij doen dat door er nummers over te schrijven. Ik had ook niet verwacht dat ze nu een hele vrolijke plaat zouden uitbrengen.
Op dinsdag 08 januari 2002 19:52 schreef Tovaho het volgende:
Van wat ik gehoord heb op de radio, spelen ze naar mijn mening teveel in op de dood van de drummer. Op zich een tragedie uiteraard, en je wenst het niemand toe, maar (voor mij) een overkill aan dit onderwerp.Alsof ze het commercieel willen uitbuiten.....
Als schrijver moet je het toch hebben van inspiratie, en een dergelijk ongeluk is heel droevig maar ook een bron van inspiratie. Ik denk dat de nieuwe plaat gewoon een eerbetoon aan Chris is. De band beschuldigen van commercieel uitbuiten vind ik veel te ver gaan.
quote:Al favoriete nummers?
Op woensdag 09 januari 2002 06:35 schreef Catkin_ het volgende:
Commercieel uitbuiten vind ik het niet. Ze hebben een aantal maanden geleden, als eerbetoon aan chris, al een live cd uitgebracht. Hiervan ging de gehele opbrengst naar war child. Als ze het hadden willen uitbuiten, hadden ze de opbrengst zelf wel gehouden.
Daarnaast gaan veel nummers op de plaat over afscheid, logisch. Ze schrijven over wat dicht bij hun staat en dat is toch het afscheid van Chris. Je kunt alleen de nummers ook anders bekijken, want veel nummers kunnen net zo goed over een verloren liefde gaan, t is maar net wat je je erbij bedenkt. Nergens wordt er met naam over chris gezongen, nergens over het ongelukj... T is gewoon dat wij weten dat het voor hun (en voor de liefhebbers) vooral over chris gaat.
Ik vind het gewoon een kei mooie plaat en had het ook erg vreemd gevonden als er een hele vrolijke plaat was uitgekomen (al zijn de nummers wel erg positief).
Vrijdag in Paradiso maar ff kijken of het ze nog steeds bevalt
Ik heb ze nu in nieuwe bezetting 5 keer gezien en het bevalt me nog steeds prima 18 en 20 januari mag ik weer. Ze hebben inderdaad weer veel lol in het spelen. Ze genieten gewoon, al hebben ze het soms bij bijv. vrienden erg moeilijk.
quote:Ze zijn een band die liedjes maakt en daarmee verdienen ze hun geld. Plots gaat de drummer dood, dus dan lijkt het me logisch dat hun eerstvolgende album niet over koetjes in de wij gaat. En tsja dat ze daar dan geld aan verdienen lijkt misschien voor sommige mensen "uitbuiten", maar het feit dat je je drummer kwijt raakt moet toch niet betekenen dat je opeens meer geen geld aan je muziek kunt verdienen?
Op dinsdag 08 januari 2002 19:52 schreef Tovaho het volgende:
Van wat ik gehoord heb op de radio, spelen ze naar mijn mening teveel in op de dood van de drummer. Op zich een tragedie uiteraard, en je wenst het niemand toe, maar (voor mij) een overkill aan dit onderwerp.Alsof ze het commercieel willen uitbuiten.....
Ze hebben overigens een live registratie via hun website verkocht als ode aan Chris. De opbrengst daarvan gaat geheel naar Warchild.
En dan noem je hun uitbuiters?
Maar zoiets heeft veelal het gevolg dat er ook andere cd's van blof worden verkocht. Indirect dus extra verkopen = extra omzet.
Hetzelfde deed zich voor een aantal jaar geleden bij elton john, bij die ode aan lady di. Die is er echte enkele tonnen van beter geworden.
Zo werkt het nou eenmaal.
De enige manier om dit effect tegen te gaan is voor Blof om te stoppen met muziek maken en dat lijkt me niet echt de bedoeling.
quote:Muziek is daarnaast niet alleen hun werk maar ook hun leven. Dat heeft al een hele andere wending gekregen dtoen chris overleed. Een goede manier om hun verdriet te verwerken is liedjes maken en optreden.
Op woensdag 09 januari 2002 22:29 schreef Metamorphozis het volgende:
Maar wat voor zin heeft het om zo'n conclusie te trekken?Zo werkt het nou eenmaal.
De enige manier om dit effect tegen te gaan is voor Blof om te stoppen met muziek maken en dat lijkt me niet echt de bedoeling.
quote:Precies. Dat is tenminste een band die niet gehyped wordt en waar je niet mee doodgegooid wordt!
Op donderdag 10 januari 2002 18:48 schreef ivetje het volgende:Geef mij maar lekkere,harde muziek zoals linkin park,da's beter voor mij...
quote:Als er een willekeurige nieuwe cd uitkomt van een bekende band ontstaat er hier bij Fok een discussie over. Ik snap je probleem niet:?
Op donderdag 10 januari 2002 18:48 schreef ivetje het volgende:
Wat heeft iedereen toch ineens met Blof?? Wordt er dus echt gewoon schijt-ziek van!!
Ok,dat laatste nummer van hun gaat wel...maar waarom moet nu ineens iedereen het erover hebben?? Omdat ze toevallig een nieuwe cd hebben.Ja en?? Als andere bands een cd hebben wordt je er ook niet meteen mee doogegooid...k snap al die heisa rond blof gewoon niet hoor.Ineens zie je overal reclames over die nieuwe cd...Yorin heeft een hele blof-week op de radio (daar wordt je pas gek van)...die tour is ineens ook helemaal Hot (en dan nog bij mij om de hoek in 013 ook!!).Mijn vriend is er ook helemaal fan van...is dus alweer een minpuntje voor em,maar goed.
Geef mij maar lekkere,harde muziek zoals linkin park,da's beter voor mij...
Maar goed,iedereen z'n eigen smaak hoor...
Dat is nu de essentie van dit sub-forum.
quote:Misschien is het beter dat ik niet reageer, maar kan me ff niet inhouden.
Op donderdag 10 januari 2002 18:48 schreef ivetje het volgende:
Wat heeft iedereen toch ineens met Blof?? Wordt er dus echt gewoon schijt-ziek van!!
Ok,dat laatste nummer van hun gaat wel...maar waarom moet nu ineens iedereen het erover hebben?? Omdat ze toevallig een nieuwe cd hebben.Ja en?? Als andere bands een cd hebben wordt je er ook niet meteen mee doogegooid...k snap al die heisa rond blof gewoon niet hoor.Ineens zie je overal reclames over die nieuwe cd...Yorin heeft een hele blof-week op de radio (daar wordt je pas gek van)...die tour is ineens ook helemaal Hot (en dan nog bij mij om de hoek in 013 ook!!).Mijn vriend is er ook helemaal fan van...is dus alweer een minpuntje voor em,maar goed.
Geef mij maar lekkere,harde muziek zoals linkin park,da's beter voor mij...
Maar goed,iedereen z'n eigen smaak hoor...
quote:Ok,lees mijn verhaal nog maar eens...het gaat mij niet om de muziek die ze makne.Sommige nummers zijn inderdaad goed....ik snap alleen niet waarom je er nu mee dood wordt gegooid ineens!! Blof hier,blof daar...het is gewoon ineens overal blof...en daar wordt ik gek van. Je wordt nu ook niet ineens doodgegooid met linkin park ofzo dus waarom wel met blof....
Op vrijdag 11 januari 2002 14:47 schreef thefreezeman het volgende:Misschien is het beter dat ik niet reageer, maar kan me ff niet inhouden.
Bovenstaande is weer typisch zo'n antwoord van een puber die denkt, als het niet in het engels is kan het niet goed zijn.
Want de Nederlandse taal is natuurlijk voor die oersaaie ouwe lullen
Daar ben ik het dus duidelijk niet mee eens, want vertel mij eens wat een tekst van blof niet heeft en een tekst van Linkin park wel heeft.
Het gaat tenslotte allemaal over liefdes, eenzaamheid en wat al niet meer.
Als het alleen maar om het geluids niveau gaat, tsja dan heb ik medelijden met je.
Moet je eens naar een concert van blof gaan.
Als je later (na het feest, want dat is het) weer naar huis fietst piepen je oren ook.
quote:Boehoehoe
Op vrijdag 11 januari 2002 17:41 schreef ivetje het volgende:[..]
Niemand hier snapt mij dus...houdoe!!
Wel je traantjes goed afvegen he!
quote:waarom reageer je dan in een topic over blof als je het teveel hoort?
Op vrijdag 11 januari 2002 17:41 schreef ivetje het volgende:
maar goed,ik zie het al.Niemand hier snapt mij dus...houdoe!!
Dit is niet kwaad bedoelt, maar k snap het gewoon niet helemaal...
quote:Kijk, en daar zit em het probleem.
Op vrijdag 11 januari 2002 18:51 schreef Catkin_ het volgende:
Er is inderdaad de laatste tijd veel aandacht voor Bløf, maar las je dat niet interessant vind, luister je toch niet.
'ns ff kijken, welke landelijke radiozender die in de ether zitten, draaien Blof?
3fm (inclusief actie rondom blauwe ruis (premiere van het album))
yorin fm (inclusief actie rondom blof (yorin 2 blof week)
radio 538 (inclusief actie (superprijs) rondom blof)
skyradio
noordzee fm
radio noordzee nationaal
radio 2
de regionale zenders
Dus de keuze om een andere zender op te zoeken en dus niet naar blof te hoeven luisteren....? Wordt moeilijk in het nederlandse radiolandschap. (niet dat blof daar zelf iets aan kan doen trouwens; tenslotte is iedere airplay voor hen belangrijk, en ze zouden wel gek zijn als ze er tegenin gingen)
En dan kan je zeggen, dan zet je een cd of weet-ik-veel-wat op, maar daar heb (op de werkplek bijvoorbeeld) niet altijd mogelijkheden toe.
En daarom is het zo belangrijk, dat kink FM en ID & T radio in de ether komen Voor de diversiteit van het radiolandschap; zo krijg je tenminste een keuze.
quote:De basis van een discussie, is toch dat men kan lullen over de voors en tegens. M.a.w. er mag toch wel tegengas gegeven worden? Iedereen hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn? Of 'van bovenaf' opgedrongen te worden? Zoiets gaat dan ernstig op communisme lijken. (Je moet naar blof (maar ook andere bands hoor; het gaat heus niet alleen om blof!) luisteren via de ether) Maar ook: respecteer ieders mening (in welke discussie kan ook). Ook die van je tegenstanders.
Natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar ik ga in een ander topic ook niet vertellen over hoe vervelend ik de aandacht voor die groep wel niet vind.
(..)
Laat degene die er wel van houden er gewoon hier lekker over lullen.
Twee fragmenten van de plaat zijn me meteen bijgeblijven na het album één keer geluisterd te hebben:
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag
Voor de dood
In het liedje gaat het de hele tijd 'wat een mooie dag' en dan helemaal op het einde van het nummer komt die laatste zin erbij 'voor de dood'. Sterke tekst!
Een andere, echt hele mooie zin, vond ik de volgende:
Er is geen hemel en geen hel
Het is de oorzaak van zichzelf
Zo mooi simpel en mooi kan een tekst soms zijn. En de muziek is uiteraard weer dik in orde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |