offtopic: is het waar dat Megadeth is gestopt vanwege een gebroken arm?
quote:Nee, Dave Mustaine had geen gebroken arm maar iets aan de zenuwen in z'n arm.
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:29 schreef Shedfire het volgende:
offtopic: is het waar dat Megadeth is gestopt vanwege een gebroken arm?
Vind die maar eens, buiten de wereld.
quote:Door zulke opmerkingen komen mensen als Kurt Cobain op nummer 12
Op zondag 9 juni 2002 16:38 schreef Erosjuhhh het volgende:
Tom deLonge (blink182) roeleert het meeest!!!!!!!!!!!
quote:Ik moet altijd lachen om Brian May. Kijkt altijd naar z'n handen als ie speelt. Vreselijk slechte gitarist, als ik moet geloven wat er hier wordt gepost.
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:47 schreef BrianMay het volgende:[..]
Door zulke opmerkingen komen mensen als Kurt Cobain op nummer 12
Het gaat erom wat je met je gitaar doet.
De snelste typiste is niet de beste schrijfster.
Daarom hoort Brian May net zoals Kurt Cobain in dit rijtje thuis.
Beste spelers technisch: Yngwie 'what do you mean it's not 1986 anymore?' Malmsteen, Satriani, Vai, Angelo, Romeo. Waarvan waarschijnlijk Angelo het beste is (en ook de meest normale persoon van dit lijstje...). Hij kan even goed met elke hand spelen en in ongeveer in elke positie die het menselijk lichaam toe laat. Mocht je wat 'basic' dingen van hem willen zien zoek dan eens naar No boundaries/Speed kills.
Romeo heeft ook wat jaw dropping liedjes uitgebracht met Symphony X (het tappen in 'Sea of Lies' is echt gaaf).
Marcel Coenen is natuurlijk onze Nederlandse trots. Erg goed, maar hij is niet zo jaw dropping als de bovenstaande mensen.
Beste spelers met feeling: Les Paul (ja de oude man speelt echt geweldig), Santana, Clapton en B.B. King.
Meest invloedrijke: Satriani (docent van meerdere heel bekende gitaristen), Santana, Hendrix, Hammett/Hetfield en Page.
quote:Kurt Cobain is gewoon een extreem slechte speler. Misschien schreef hij wel legendarische liedjes, maar dat zegt niet of iemand een goede gitarist is. Iemand die een jaar actief gitaar les neemt en veel oefent kan al meer dan Cobain. Hij behoort dus ook niet in het lijstje van beste (beste = het moeilijkste kunnen doen) gitaristen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:52 schreef tong80 het volgende:[..]
Ik moet altijd lachen om Brian May. Kijkt altijd naar z'n handen als ie speelt. Vreselijk slechte gitarist, als ik moet geloven wat er hier wordt gepost.
Het gaat erom wat je met je gitaar doet.
De snelste typiste is niet de beste schrijfster.
Daarom hoort Brian May net zoals Kurt Cobain in dit rijtje thuis.
quote:Wat voor invloedrijks hebben Hammett, Hetfield en Santana gedaan
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:27 schreef LifeTap het volgende:Meest invloedrijke: Satriani (docent van meerdere heel bekende gitaristen), Santana, Hendrix, Hammett/Hetfield en Page.
Verder wil ik toevoegen aan het lijstje invloedrijke gitaristen: Jeff Beck, Eddie Van Halen, Yngwie Malmsteen.
Tong: niet alleen laat de techniek van Kurt te wensen over, in vergelijking met op zijn minst 100 andere gitaristen, ook deed ie niet veel bijzonders met zijn gitaar imo. Best leuke riffs enzo hoor, leuke muziek om te luisteren, maar daar is ie lang niet de enige in. Hij is zeker niet zo speciaal om bij de beste 100 te horen, naar mijn mening.
quote:Wérelds wat die man uit z'n gitaar haalt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 03:00 schreef Keromane69 het volgende:
Stochelo Rosenberg
Chester en Lester! Geweldig album.
En verder? Brian Setzer natuurlijk!
Ja ,als die Araya zijn kop nou eens hield of een instrumentale cd
a la South of heaven
En hij is natuurlijk een ongelooflijke bassist, pianist, drummer en zanger maar dat is off topic
jammer dat hij zo jong overleden is!
meest geniale gitarist, in songwriting and playing
Dimebag Darrel (metal)
Frank Zappa... meer als gitaarcomponist niet als gitarist
Robert Fripp (gaat al bijna 40 jaar mee!)
quote:
Op maandag 7 januari 2002 23:32 schreef Arcee het volgende:
Jimi Hendrix, Prince, Lenny Kravitz, Slash.
precies wat ik ook dacht/vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |