Ik weet niet of SF onder het kopje Literatuur hier valt, maar dit is mijn favoriete genre dat het meest tot mijn verbeelding spreekt. Ik geniet van sommige auteurs vanwege de complete theoretisch-korrecte werelden die ze scheppen.
(Denk aan Asimov/Niven/Leiber/Laumer)
Ondertussen heb ik verschillende boeken-series meerdere keren gelezen bij gebrek aan kennis over nieuwe goede reeksen.
Wheel of Time - 3 keer
Dune series - 2 keer
Chronicles of Thomas covenant - 3 keer
Lord of the rings - 3 keer
Dark tower - 2 keer
Kan iemand mij uit deze cyclus halen en goede andere series aangeven. Ik koop meestal de dikste boeken om maar lekker lang bezig te zijn, maar hoe dikker het boek, hoe minder slaap ik krijg
Groeten,
WJ
PS Chronicles of Thomas covenant van Donaldson zijn 6 schitterende boeken, die zeer aan te raden zijn. Elke keer hoop ik weer dat het beter afloopt.
(Herlezen zie ik overigens niet als een probleem.)
quote:De Ontdekking Van De Hemel. 900 bladzijden.
Op maandag 07 januari 2002 11:26 schreef togt het volgende:
huh? Welke is dat
De bijbel heb ik inderdaad nooit compleet gelezen, wel de nodige stukken vanwege een opgedrongen bijbels geloof van de veluwe. (Vervolgens verworpen)
Boeken als de Celestine Prophesy en 10th insight, of een boek als: Waren de goden kosmonauten (Erick von Danicken) of "Buitenaardse beschaving" zijn meer richting mij overtuigingen.
Ik lees nu de "Gap" reeks van Donaldson, tot nu toe aardig, en nog niet eerder gelezen
Ongelooflijke aanrader voor iedereen die het boek niet kent: Ender's Game plus vervolgen . . . .
quote:Meer fantasy
Op maandag 07 januari 2002 15:39 schreef Pjederdy het volgende:
Of begin eens aan de bijbel. Dik boek en goeie SF.!
Probeer eens wat van Vance, de Duivelsprinsen bijvoorbeeld.
quote:Da's inderdaad erg goed.
Op dinsdag 08 januari 2002 07:57 schreef togt het volgende:
Ongelooflijke aanrader voor iedereen die het boek niet kent: Ender's Game plus vervolgen . . . .
Ik bedacht nog een leuk boek:
De schakers van NUL-A(ristoteles?!) van Asimov. Ik geloof in totaal een serie van 3 dunne boekjes. Iemand die deze kent?
Andere zeer aan te raden boeken :
- Alles van Greg Bear
- Adriaan en Olivier reeks van Leonard Huizinga. (Ok, geen SF, maar ik heb geROFL'ed)
quote:Beste boek ooit..
Op maandag 07 januari 2002 15:37 schreef Pjederdy het volgende:[..]
De Ontdekking Van De Hemel. 900 bladzijden.
quote:Er was pas een thread over de sci-fi boeken die je gelezen -moet- hebben. Kijk daar eens in..staan tal van schrijvers en boeken.
Op maandag 07 januari 2002 09:40 schreef togt het volgende:
Kan iemand mij uit deze cyclus halen en goede andere series aangeven. Ik koop meestal de dikste boeken om maar lekker lang bezig te zijn, maar hoe dikker het boek, hoe minder slaap ik krijg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |