abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14438410
Sorry voor de 2 posts achter elkaar
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 19:36 schreef tharula het volgende:
Op de TU/e met zijn grijze stinkende gebouwen zijn ze misschien zo ja, bovendien zie je daar nergens meisjes. In Nijmegen (kun) waar ik studeer zitten zelfs meer meisjes bij bedrijfskunde dan jongens. Teneerste is dat en tentweede is er dus geen stereotype bedrijfswetenschapper. Ik durf te wedden dat een KUN-bedrijfswetenschapper een stuk socialer is dan ELKE TU/e-er.
Meer vrouwen dan mannen aan de KUN?? dan moet ik het toch eens gaan tellen ik dacht dat het niet veel uitmaakte

En Nijmegen staat ook bekend om de sociotechnische insteek in de opleiding Bedrijfswetenschappen (zo ff wat termen in de ring gooien )

pi_14439346
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 18:27 schreef Knakker het volgende:
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van de Bedrijfskunde-studenten. Studenten die Bedrijfskunde doen, hebben juist Bedrijfskunde gekozen om een makkelijke studie te hebben en zo daarnaast veel te kunnen feesten. Het stereotype eeuwige-student doet óf Bedrijfskunde óf Rechten

Ik vind persoonlijks dat Bedrijfskunde een te algemene studie is - je leert niet iets écht specifieks. Ik hoor veel van bedrijven dat bedrijfskundigen over het algemeen 'niks' kunnen; ze weten wel globaal een hele hoop, maar als je bijvoorbeeld vraagt hoe ze iets moeten aanpakken dan is het 'euh, eerst even mijn studieboeken erbij pakken hoe het ook alweer zat want dat is zolang geleden'. Vandaar dat iedereen Bedrijfskunde een cursus noemt in plaats van een studie.

Ben nu nog aan het kijken wat voor studie ik ga doen volgend jaar en internationaal bedrijfskunde lijkt mij dus hardstikke leuk... Wat raden jullie aan: universiteit of HBO? ik twijfel al, wordt alleen maar erger als ik dit allemaal lees
Ik ben tegen zinloos wiskunde®
  donderdag 6 november 2003 @ 19:57:44 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14439440
*Afgestudeerde bedrijfskunde meldt

Voldoe echt niet aan het stereotype uit de openingspost. Ben zelfs links .
Naturrlijk zijn er veel die wel aan het typische beeld voldoen , maar ook genoeg 'normale' mensen

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 6 november 2003 @ 20:08:11 #54
70906 PlanetEarth
Ronde vormen... ;-)
pi_14439718
*Afgestudeerde Technisch Bedrijfskunde meldt zich ook

1. Ik herken mij niet in de beschrijving van TS
2. Er is een wereld van verschil tussen HBO en WO
3. Dat grote geld kun je voorlopig wel vergeten als starter in de arbeidsmarkt. Nu al ruim 2 maanden aan het zoeken naar een baan (niet persé met een abnormaal hoog salaris), maar tot op heden nog nergens een voet tussen de deur gekregen.
nee ik ben geen Jehova

Wordt bokser, meer kans op slagen!
pi_14439801
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:08 schreef PlanetEarth het volgende:
*Afgestudeerde Technisch Bedrijfskunde meldt zich ook

1. Ik herken mij niet in de beschrijving van TS
2. Er is een wereld van verschil tussen HBO en WO
3. Dat grote geld kun je voorlopig wel vergeten als starter in de arbeidsmarkt. Nu al ruim 2 maanden aan het zoeken naar een baan (niet persé met een abnormaal hoog salaris), maar tot op heden nog nergens een voet tussen de deur gekregen.
nee ik ben geen Jehova

je hebt het nou over de arbeidsmarkt maar ik denk dat dat bij alle opleidingen zo is behalve tandartsen ed. omdat daar echt een tekort aan is
pi_14439861
quote:
Op zondag 6 januari 2002 13:46 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
stelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.

oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????

...

In welke grot woon jij?

kom eens kijken bij bedrijfswetenschappen/kunde aan de KUN. Dan zie je gelijk dat je stelling nergens op gebaseerd is, en dat je geen enkel argument hebt om je stelling te onderbouwen.

en ja, ze zijn te onderscheiden ja... als je eventjes je oogjes open doet..

Strawberry Flavour..
  donderdag 6 november 2003 @ 20:13:16 #57
70906 PlanetEarth
Ronde vormen... ;-)
pi_14439873
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:10 schreef SG_Tannus het volgende:
je hebt het nou over de arbeidsmarkt maar ik denk dat dat bij alle opleidingen zo is behalve tandartsen ed. omdat daar echt een tekort aan is
Dat denk ik wel, maar heb helaas alleen TBK gedaan dus kan alleen daar iets over zeggen..
Wordt bokser, meer kans op slagen!
pi_14440032
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:13 schreef PlanetEarth het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, maar heb helaas alleen TBK gedaan dus kan alleen daar iets over zeggen..

ja dat is waar ik doe zelf BW in Nijmegen zelfde verhaal denk ik
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:12 schreef -moi- het volgende:

[..]

...

In welke grot woon jij?

kom eens kijken bij bedrijfswetenschappen/kunde aan de KUN. Dan zie je gelijk dat je stelling nergens op gebaseerd is, en dat je geen enkel argument hebt om je stelling te onderbouwen.

en ja, ze zijn te onderscheiden ja... als je eventjes je oogjes open doet..

* SG_Tannus is het helemaal met haar eens

Juist in Nijmegen zul je ze zelfs NIET tot zeer weinig tegen komen

[edit] er is geen rest!!!!

pi_14469470
quote:
Ben nu nog aan het kijken wat voor studie ik ga doen volgend jaar en internationaal bedrijfskunde lijkt mij dus hardstikke leuk... Wat raden jullie aan: universiteit of HBO? ik twijfel al, wordt alleen maar erger als ik dit allemaal lees
grrr ik zit met hetzelfde....... bedrijfskunde lijkende me wel leuk, en dan misschien internationaal...... maar de gezondheidszorg trekt me ook wel........
Ik zou wel uni gaan doen als ik jou was.........
druit hale wat erin zit
pi_14471629
mocht je twijfelen
advies:

meelopen vraag een willekeurige student of je mag meelopen kan meestal wel

vraag het alleen niet als ze in het eerste jaar eerste semester zitten want dan zijn meestal KUT vakken want dan krijg je vaak alleen de algemene vakken daarna word het wel anders

maandag 10 november 2003 @ 08:50:14 #61
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_14516548
Ja, er lopen wel degelijk (technische) bedrijfskunde stereotypen rond op die opleiding. Ik heb me er echter nooit iets van aangetrokken en heb daar fijn mijn ding gedaan en keurig in 4 jaar afgestudeerd, iets wat de opleiding volgens mij niet van mij verwachtte.

en dan heb je een Ing titel, werk je vervolgens 3 maand bij het distributiecentrum van de AH, omdat je geen baan kan vinden.
Heb je eenmaal die baan, ga je er in verhouding tot de AH-heftruck functie nog op achteruit ook. verwacht dat je wel snel meer zal gaan verdienen, maar bedrijf financieel niet zo best, geen salarisverhoging......
etc etc.

Ondertussen wel uitkijken naar andere banen, maar dat is nog immer erg moeilijk te vinden, meestal afgewezen op werkervaring of juist omdat je te hoog opgeleid bent.......

maandag 10 november 2003 @ 15:16:14 #62
73110 Mjitsk
r zit een haar in mn glas
pi_14526014
quote:
Op maandag 10 november 2003 08:50 schreef Coolgoza het volgende:
Ja, er lopen wel degelijk (technische) bedrijfskunde stereotypen rond op die opleiding. Ik heb me er echter nooit iets van aangetrokken en heb daar fijn mijn ding gedaan en keurig in 4 jaar afgestudeerd, iets wat de opleiding volgens mij niet van mij verwachtte.

en dan heb je een Ing titel, werk je vervolgens 3 maand bij het distributiecentrum van de AH, omdat je geen baan kan vinden.
Heb je eenmaal die baan, ga je er in verhouding tot de AH-heftruck functie nog op achteruit ook. verwacht dat je wel snel meer zal gaan verdienen, maar bedrijf financieel niet zo best, geen salarisverhoging......
etc etc.

Ondertussen wel uitkijken naar andere banen, maar dat is nog immer erg moeilijk te vinden, meestal afgewezen op werkervaring of juist omdat je te hoog opgeleid bent.......

als je geen baan kunt vinden (op je niveau) kun je toch beter verder studeren?
heineken-studentenservice de beste
pi_14850809
over stereotype bedrijfskunde studenten gesproken: kijk eens nu naar Lotto Weekend Miljonairs
pi_14859903
Ik ben het oneens met de stelling!!! Ik ken een jongen die bedrijfskunde studeert, hij loopt er niet bij als iedereen, ziet er heel goed uit, kan goed met m praten en zou absoluut niet verwachten dat hij bedrijfskunde studeert. Niet alle studenten zijn dus zo,.
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_14894199
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:37 schreef Suspicious18 het volgende:
Ik ben het oneens met de stelling!!! Ik ken een jongen die bedrijfskunde studeert, hij loopt er niet bij als iedereen, ziet er heel goed uit, kan goed met m praten en zou absoluut niet verwachten dat hij bedrijfskunde studeert. Niet alle studenten zijn dus zo,.
Hoe loopt iedereen erbij dan?
pi_14894461
Nou kijk is wat hier in staat:
quote:
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)het grote geld ndenkt te gaan verdienen. Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houding

stelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.

oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????

..zelfde tronie, zelfde kleding.. en ik bedoel dus dat hij er niet uitziet als de rest, met ze alle in overhemden enzo..
beetje duidelijk??:)
pi_14895005
quote:
Geen idee, even met de rest overleggen

pi_14935953
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:42 schreef Suspicious18 het volgende:
Nou kijk is wat hier in staat:
[..]

..zelfde tronie, zelfde kleding.. en ik bedoel dus dat hij er niet uitziet als de rest, met ze alle in overhemden enzo..

Dit is toch niet zo bijzonder, een beetje student loopt al snel in een combinatie van een Dockers broek met daarboven blouse (overhemd) of iets vergelijkbaars. Dit lijkt me niet zo speciaal bedrijfskunde toch...

Trouwens, gefeliciteerd Suspicious18! Ik zie dat je vandaag jarig bent, net zoals ik

Leuke foto ook in je fotoboek! (maar dat heeft niets met dit topic te maken verder)

pi_14945277
THNX:) hehe kunnen we samen feest vieren!!
pi_14954618
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:40 schreef Suspicious18 het volgende:
THNX:) hehe kunnen we samen feest vieren!!
haha, zullen we samen een feestje organiseren en dan alleen maar bedrijfskunde studenten uitnodigen? En dan vooral
quote:
de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.
En naturlijk allemaal hetzelfde gekleed in overhemden enzo

Ook meteen een goede manier om de stelling omtrent het stereotype (cliché beeld) te toetsen

zondag 7 december 2003 @ 16:18:50 #71
73109 immenslope
#1 Soulbrother
pi_15223355
Ik merk het bij mij op school ook.
De kleding wordt inderdaad gedragen onder het mom van:
- Overhemden: Het liefst geruit en met zoveel mogelijk kragen.
- Schoenen: Timberlands of bootschoenen van Ecco.
- Kapsel: Lang krullend haar naar achteren gekamd.
- Jasseb: Zeiljassen van The North Face of Gaastra.
- Broeken: Dockers, en het liefst rood zonder kontzakken.

Wat mij toch het meeste opvalt is dat de Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Antilliaanse, Chinese en Molukse studenten hier niet aan meedoen, en zo hoort het!!
Respect voor diegene die niet meelopen!

Flexi wit da tech(nique)
  zondag 7 december 2003 @ 17:13:31 #72
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15224570
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:10 schreef SG_Tannus het volgende:je hebt het nou over de arbeidsmarkt maar ik denk dat dat bij alle opleidingen zo is behalve tandartsen ed. omdat daar echt een tekort aan is
Offtopic: Aan juristen (WO Rechten) en Planologen (Planologie/Ruimtelijke Ordening) is ook een tekort.

Ik weet niet zoveel van bedrijfskunde, (nu 6VWO) maar degene bij ons in de klas die het willen gaan verwachten inderdaad veel te gaan verdienen, dat beeld heerst. Ik zelf ga absoluut geen bedrijfskunde doen, het lijkt me gewoon een saaie studie. Bovendien word ik kotsmisselijk om van alles een beetje te weten, ik maak het nu mee met de 2e fase bij ons op school.

quote:
Ik merk het bij mij op school ook.
De kleding wordt inderdaad gedragen onder het mom van:
- Overhemden: Het liefst geruit en met zoveel mogelijk kragen.
- Schoenen: Timberlands of bootschoenen van Ecco.
- Kapsel: Lang krullend haar naar achteren gekamd.
- Jasseb: Zeiljassen van The North Face of Gaastra.
- Broeken: Dockers, en het liefst rood zonder kontzakken.
1 woord: Hockey? Dit komt me wel heel erg bekend voor bij ons op 6VWO, het gaat volgens mij ook vaak om mensen met rijke ouders.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-12-2003 17:20]

pi_15225409
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:37 schreef Suspicious18 het volgende:
nou nou, je kent een heuze Bedrijfskunde student waarmee jij als 5Havo kutje zijnde goed mee kan praten? Ik denk dat juist die jongen van jou het beeld bevestigd van de bedrijfskunde nerd, denk je ook niet?
  donderdag 18 december 2003 @ 14:46:47 #74
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_15513611
quote:
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)het grote geld ndenkt te gaan verdienen. Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houding

Ik doe bedrijfswetenschappen aan de VU in Amsterdam. Dat is voor 60% het zelfde als bedrijfskunde aan bijvoorbeeld de UVA. En ik denk dat het juist de meeste relaxte mensen zijn die er bestaan. Ik vind iedereen tot nu doe juist absoluut niet kortzichtig. Het zijn allemaal mensen met een bovenmodaal sociaal leven. (En met allemaal bedoel ik minimaal 95%, ik denk dat je niet op een wis/natuurkunde faculteit moet gaan kijk). Kleding zou wel wat in kunnen zitten hoewel het hier in het eerste jaar wel meevalt. Ik zie nog steeds niet erg veel polo's of typische kleding. Ik ben wel blij dat ik van die rare slipknottruien af ben zeg. Humor is er volgens mij ook volop aanwezig. Misschien soms zelfs iets te veel, maarja.
Liberalen zijn er ook niet echt veel volgens mij, hoewel er als vanzelfsprekend wel een paar zitten. (Ben er zelf eentje).
En volgens mij is 30% van mijn studiegenoten wel vrouw. Misschien zelfs nog wel iets meer.
Maar het kan zijn dat voor de echte bedrijfskunde andere wetten gelden.
[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
  donderdag 18 december 2003 @ 15:45:28 #75
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_15515399
quote:
Op zondag 7 december 2003 17:36 schreef Passione het volgende:

[..]

nou nou, je kent een heuze Bedrijfskunde student waarmee jij als 5Havo kutje zijnde goed mee kan praten? Ik denk dat juist die jongen van jou het beeld bevestigd van de bedrijfskunde nerd, denk je ook niet?

De reden dat ze zo postitief is, is waarschijnlijk dat die kerel gewoon haar een paar keer goed gepaald heeft.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')