quote:Meer vrouwen dan mannen aan de KUN??
Op donderdag 13 maart 2003 19:36 schreef tharula het volgende:
Op de TU/e met zijn grijze stinkende gebouwen zijn ze misschien zo ja, bovendien zie je daar nergens meisjes. In Nijmegen (kun) waar ik studeer zitten zelfs meer meisjes bij bedrijfskunde dan jongens. Teneerste is daten tentweede is er dus geen stereotype bedrijfswetenschapper. Ik durf te wedden dat een KUN-bedrijfswetenschapper een stuk socialer is dan ELKE TU/e-er.
En Nijmegen staat ook bekend om de sociotechnische insteek in de opleiding Bedrijfswetenschappen (zo ff wat termen in de ring gooien )
quote:Ben nu nog aan het kijken wat voor studie ik ga doen volgend jaar en internationaal bedrijfskunde lijkt mij dus hardstikke leuk... Wat raden jullie aan: universiteit of HBO? ik twijfel al, wordt alleen maar erger als ik dit allemaal lees
Op donderdag 22 augustus 2002 18:27 schreef Knakker het volgende:
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van de Bedrijfskunde-studenten. Studenten die Bedrijfskunde doen, hebben juist Bedrijfskunde gekozen om een makkelijke studie te hebben en zo daarnaast veel te kunnen feesten. Het stereotype eeuwige-student doet óf Bedrijfskunde óf RechtenIk vind persoonlijks dat Bedrijfskunde een te algemene studie is - je leert niet iets écht specifieks. Ik hoor veel van bedrijven dat bedrijfskundigen over het algemeen 'niks' kunnen; ze weten wel globaal een hele hoop, maar als je bijvoorbeeld vraagt hoe ze iets moeten aanpakken dan is het 'euh, eerst even mijn studieboeken erbij pakken hoe het ook alweer zat want dat is zolang geleden'. Vandaar dat iedereen Bedrijfskunde een cursus noemt in plaats van een studie.
Voldoe echt niet aan het stereotype uit de openingspost. Ben zelfs links .
Naturrlijk zijn er veel die wel aan het typische beeld voldoen , maar ook genoeg 'normale' mensen
1. Ik herken mij niet in de beschrijving van TS
2. Er is een wereld van verschil tussen HBO en WO
3. Dat grote geld kun je voorlopig wel vergeten als starter in de arbeidsmarkt. Nu al ruim 2 maanden aan het zoeken naar een baan (niet persé met een abnormaal hoog salaris), maar tot op heden nog nergens een voet tussen de deur gekregen.
nee ik ben geen Jehova
quote:je hebt het nou over de arbeidsmarkt maar ik denk dat dat bij alle opleidingen zo is behalve tandartsen ed. omdat daar echt een tekort aan is
Op donderdag 6 november 2003 20:08 schreef PlanetEarth het volgende:
*Afgestudeerde Technisch Bedrijfskunde meldt zich ook
1. Ik herken mij niet in de beschrijving van TS
2. Er is een wereld van verschil tussen HBO en WO
3. Dat grote geld kun je voorlopig wel vergeten als starter in de arbeidsmarkt. Nu al ruim 2 maanden aan het zoeken naar een baan (niet persé met een abnormaal hoog salaris), maar tot op heden nog nergens een voet tussen de deur gekregen.
nee ik ben geen Jehova![]()
quote:...
Op zondag 6 januari 2002 13:46 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
stelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????
In welke grot woon jij?
kom eens kijken bij bedrijfswetenschappen/kunde aan de KUN. Dan zie je gelijk dat je stelling nergens op gebaseerd is, en dat je geen enkel argument hebt om je stelling te onderbouwen.
en ja, ze zijn te onderscheiden ja... als je eventjes je oogjes open doet..
quote:Dat denk ik wel, maar heb helaas alleen TBK gedaan dus kan alleen daar iets over zeggen..
Op donderdag 6 november 2003 20:10 schreef SG_Tannus het volgende:
je hebt het nou over de arbeidsmarkt maar ik denk dat dat bij alle opleidingen zo is behalve tandartsen ed. omdat daar echt een tekort aan is
quote:ja dat is waar ik doe zelf BW in Nijmegen zelfde verhaal denk ik
Op donderdag 6 november 2003 20:13 schreef PlanetEarth het volgende:[..]
Dat denk ik wel, maar heb helaas alleen TBK gedaan dus kan alleen daar iets over zeggen..
quote:* SG_Tannus is het helemaal met haar eens
Op donderdag 6 november 2003 20:12 schreef -moi- het volgende:[..]
...
In welke grot woon jij?
kom eens kijken bij bedrijfswetenschappen/kunde aan de KUN. Dan zie je gelijk dat je stelling nergens op gebaseerd is, en dat je geen enkel argument hebt om je stelling te onderbouwen.
en ja, ze zijn te onderscheiden ja... als je eventjes je oogjes open doet..
Juist in Nijmegen zul je ze zelfs NIET tot zeer weinig tegen komen
[edit] er is geen rest!!!!
quote:grrr ik zit met hetzelfde....... bedrijfskunde lijkende me wel leuk, en dan misschien internationaal...... maar de gezondheidszorg trekt me ook wel........
Ben nu nog aan het kijken wat voor studie ik ga doen volgend jaar en internationaal bedrijfskunde lijkt mij dus hardstikke leuk... Wat raden jullie aan: universiteit of HBO? ik twijfel al, wordt alleen maar erger als ik dit allemaal lees
meelopen vraag een willekeurige student of je mag meelopen kan meestal wel
vraag het alleen niet als ze in het eerste jaar eerste semester zitten want dan zijn meestal KUT vakken want dan krijg je vaak alleen de algemene vakken daarna word het wel anders
en dan heb je een Ing titel, werk je vervolgens 3 maand bij het distributiecentrum van de AH, omdat je geen baan kan vinden.
Heb je eenmaal die baan, ga je er in verhouding tot de AH-heftruck functie nog op achteruit ook. verwacht dat je wel snel meer zal gaan verdienen, maar bedrijf financieel niet zo best, geen salarisverhoging......
etc etc.
Ondertussen wel uitkijken naar andere banen, maar dat is nog immer erg moeilijk te vinden, meestal afgewezen op werkervaring of juist omdat je te hoog opgeleid bent.......
quote:als je geen baan kunt vinden (op je niveau) kun je toch beter verder studeren?
Op maandag 10 november 2003 08:50 schreef Coolgoza het volgende:
Ja, er lopen wel degelijk (technische) bedrijfskunde stereotypen rond op die opleiding. Ik heb me er echter nooit iets van aangetrokken en heb daar fijn mijn ding gedaan en keurig in 4 jaar afgestudeerd, iets wat de opleiding volgens mij niet van mij verwachtte.en dan heb je een Ing titel, werk je vervolgens 3 maand bij het distributiecentrum van de AH, omdat je geen baan kan vinden.
Heb je eenmaal die baan, ga je er in verhouding tot de AH-heftruck functie nog op achteruit ook. verwacht dat je wel snel meer zal gaan verdienen, maar bedrijf financieel niet zo best, geen salarisverhoging......
etc etc.Ondertussen wel uitkijken naar andere banen, maar dat is nog immer erg moeilijk te vinden, meestal afgewezen op werkervaring of juist omdat je te hoog opgeleid bent.......
quote:Hoe loopt iedereen erbij dan?
Op zondag 23 november 2003 12:37 schreef Suspicious18 het volgende:
Ik ben het oneens met de stelling!!! Ik ken een jongen die bedrijfskunde studeert, hij loopt er niet bij als iedereen, ziet er heel goed uit, kan goed met m praten en zou absoluut niet verwachten dat hij bedrijfskunde studeert. Niet alle studenten zijn dus zo,.
quote:..zelfde tronie, zelfde kleding.. en ik bedoel dus dat hij er niet uitziet als de rest, met ze alle in overhemden enzo..
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)het grote geld ndenkt te gaan verdienen. Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houdingstelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.
oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????
quote:Dit is toch niet zo bijzonder, een beetje student loopt al snel in een combinatie van een Dockers broek met daarboven blouse (overhemd) of iets vergelijkbaars. Dit lijkt me niet zo speciaal bedrijfskunde toch...
Op maandag 24 november 2003 18:42 schreef Suspicious18 het volgende:
Nou kijk is wat hier in staat:
[..]..zelfde tronie, zelfde kleding.. en ik bedoel dus dat hij er niet uitziet als de rest, met ze alle in overhemden enzo..
beetje duidelijk??:)
Trouwens, gefeliciteerd Suspicious18! Ik zie dat je vandaag jarig bent, net zoals ik
Leuke foto ook in je fotoboek! (maar dat heeft niets met dit topic te maken verder)
quote:haha, zullen we samen een feestje organiseren en dan alleen maar bedrijfskunde studenten uitnodigen? En dan vooral
Op woensdag 26 november 2003 15:40 schreef Suspicious18 het volgende:
THNX:) hehe kunnen we samen feest vieren!!
quote:En naturlijk allemaal hetzelfde gekleed in overhemden enzo
de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.
Ook meteen een goede manier om de stelling omtrent het stereotype (cliché beeld) te toetsen
Wat mij toch het meeste opvalt is dat de Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Antilliaanse, Chinese en Molukse studenten hier niet aan meedoen, en zo hoort het!!
Respect voor diegene die niet meelopen!
quote:Offtopic: Aan juristen (WO Rechten) en Planologen (Planologie/Ruimtelijke Ordening) is ook een tekort.
Op donderdag 6 november 2003 20:10 schreef SG_Tannus het volgende:je hebt het nou over de arbeidsmarkt maar ik denk dat dat bij alle opleidingen zo is behalve tandartsen ed. omdat daar echt een tekort aan is
Ik weet niet zoveel van bedrijfskunde, (nu 6VWO) maar degene bij ons in de klas die het willen gaan verwachten inderdaad veel te gaan verdienen, dat beeld heerst. Ik zelf ga absoluut geen bedrijfskunde doen, het lijkt me gewoon een saaie studie. Bovendien word ik kotsmisselijk om van alles een beetje te weten, ik maak het nu mee met de 2e fase bij ons op school.
quote:1 woord: Hockey?
Ik merk het bij mij op school ook.
De kleding wordt inderdaad gedragen onder het mom van:
- Overhemden: Het liefst geruit en met zoveel mogelijk kragen.
- Schoenen: Timberlands of bootschoenen van Ecco.
- Kapsel: Lang krullend haar naar achteren gekamd.
- Jasseb: Zeiljassen van The North Face of Gaastra.
- Broeken: Dockers, en het liefst rood zonder kontzakken.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-12-2003 17:20]
quote:nou nou, je kent een heuze Bedrijfskunde student waarmee jij als 5Havo kutje zijnde goed mee kan praten? Ik denk dat juist die jongen van jou het beeld bevestigd van de bedrijfskunde nerd, denk je ook niet?
Op zondag 23 november 2003 12:37 schreef Suspicious18 het volgende:
Ik ben het oneens met de stelling!!! Ik ken een jongen die bedrijfskunde studeert, hij loopt er niet bij als iedereen, ziet er heel goed uit, kan goed met m praten en zou absoluut niet verwachten dat hij bedrijfskunde studeert. Niet alle studenten zijn dus zo,.
quote:Ik doe bedrijfswetenschappen aan de VU in Amsterdam. Dat is voor 60% het zelfde als bedrijfskunde aan bijvoorbeeld de UVA. En ik denk dat het juist de meeste relaxte mensen zijn die er bestaan. Ik vind iedereen tot nu doe juist absoluut niet kortzichtig. Het zijn allemaal mensen met een bovenmodaal sociaal leven. (En met allemaal bedoel ik minimaal 95%, ik denk dat je niet op een wis/natuurkunde faculteit moet gaan kijk). Kleding zou wel wat in kunnen zitten hoewel het hier in het eerste jaar wel meevalt. Ik zie nog steeds niet erg veel polo's of typische kleding. Ik ben wel blij dat ik van die rare slipknottruien af ben zeg. Humor is er volgens mij ook volop aanwezig. Misschien soms zelfs iets te veel, maarja.
volgens mij kiest iemand de studie bedrijfskunde omdat hij de rest van zijn tijd wil wegkwijnen achter een bureau of om dat hij(ooit een meid dit zien doen??)het grote geld ndenkt te gaan verdienen. Niks mis mee, ware het niet dat al die foute figuren hier in de stad(eindhoven) die het studeren als twee druppels op elkaar lijken zowel uiterlijk(zelfde tronie, zelfde kleding) maar ook qua houdingstelling: Mijn inziens zijn alle (technische) bedrijfskunde de zelfde rechtse, humorloze,saaie en vooral verstoken van enig cultureel en wereldbesef.
oproep zijn er ook bedrijfskunde studenten die te onderscheiden zijn van de rest?????????
quote:De reden dat ze zo postitief is, is waarschijnlijk dat die kerel gewoon haar een paar keer goed gepaald heeft.
Op zondag 7 december 2003 17:36 schreef Passione het volgende:[..]
nou nou, je kent een heuze Bedrijfskunde student waarmee jij als 5Havo kutje zijnde goed mee kan praten? Ik denk dat juist die jongen van jou het beeld bevestigd van de bedrijfskunde nerd, denk je ook niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |