abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2001 @ 13:41:37 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2617639
Deel 1: Het grote Lord Of The Rings topic

En hier verder. Dit waren de laatste discussiepunten:

quote:
Op woensdag 26 december 2001 19:13 schreef StrayDog het volgende:

[..]

In het boek wordt alles heel erg uitgebreid beschreven (voor zover ik het gelezen heb), dwz hoe bv de Hobbits leven, hoe alles eruitziet, beschrijvingen van landschappen etc.
In het boek vond ik dat een beetje veel van het goede, maakte het voor mij nogal langdradig.

Terwijl ik in de film gewoon het tempo weer te hoog vond, er wordt niet de tijd genomen om eens wat meer te laten zien van het leven van de hoofdpersonen, de mooie omgevingen etc.
(Bv de Gouw/Shire, of het Woud, had ik graag meer van gezien. Terwijl veel actiescenes wel zeer uitgebreid getoond worden).

Ik vond ook de film op een of andere manier wat "kouder en killer" dan het boek.
Het gaat maar door van de ene naar de andere actiescene.
Ik vond het een goede film, maar niet zo'n goede verfilming van het boek.

quote:
Op woensdag 26 december 2001 22:47 schreef Summoner het volgende:
Zoveel TOLKIEN NEWBIES die de film de lucht in prijzen en het boek afkraken...

precies waar ik al drie jaar bang voor ben geweest...

hell on earth. Tolkien is now as mainstream as possible.

What's next? Oorlog van de Grote Scheuring film? neeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

quote:
Op donderdag 27 december 2001 08:19 schreef spookvrouw het volgende:

[..]

Vergeleken bij mij ben jij nog een newbie, ik heb de boeken langer in huis dan jij leeft

En wat kan jou het nou schelen, iedereen beleeft de film op zijn geheel eigen wijze. Voor mij kan de film niet stuk, voor de ander zitten er teleurstellende momenten in. Maar ach, als regisseur kan je niet iedereen in zijn/haar fantasie tegemoet komen, en toch heeft hij een prachtige film afgeleverd, waar of niet?
Dat het nu ineens een hype is, ach, dat is over een paar maanden ook weer over, tot deel 2 uitgebracht wordt. Ik denk alleen dat dan de hype al een stuk minder zal zijn, want steeds 1 jaar er tussen houden doet afbreuk aan de populariteit.

Laat iedereen lekker genieten zoals hij/zij dat wil.

quote:
Op donderdag 27 december 2001 11:24 schreef Cyborg het volgende:

[..]

Ik vind dat spookvrouw hier een puntje heeft... Iedereen is ooit newbie geweest en daar is _nix_ mis mee! ik denk juist dat je als liefhebber juist moet willen dat iedereen het leest... iets moois wil je toch met veel mensen delen? of ben ik nu de enige die dat vind... geneuzel over underground vs. mainstream is echt complete bullcrap ... bij muziek gaat dat wel op... dat de muziekanten ineens hits willen scoren, maar bij een boek kan dat niet he in de eerste plaats omdat het boek al af is, in de tweede plaats, omdat de schrijver (in dit geval) al onder de zoden ligt...

Wat ik trouwens erg raar vind is dat veel liefhebbers die willen dat het niet mainstream wordt, erg trots zijn dat het boek al meer de 100 miljoen keer verkocht is, maar nu zeuren dat het commercieel wordt.... bedenk jezelf ook eens dat die 100 miljoen dan nog meer gaat worden _en_ dat als een boek 100 miljoen keer verkocht is je toch stiekem niet echt meer van iets undergrounds kan spreken, en het dan toch eigenlijk al best wel mainstream is

Redactie Frontpage donderdag 27 december 2001 @ 13:43:40 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2617658
]
quote:
Op donderdag 27 december 2001 12:40 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Dat het een hype wordt vind ik niet erg, hoewel je niet een Tolkien-fan moet zijn omdat het nou eenmaal een hype is.... Ik vind het goed dat op deze manier meer mensen die misschien nooit van Tolkien hadden gehoord nu met zijn wereld in aaraking komen. Nadeel van een hype is dat anderen wel eens kunnen denken: Ach daar heb je weer zo'n meeloper, voor 2001 kende hij Tolkien niet en over 3 jaar is het weer helemaal "uit"... dat soort mensen lach ik gewoon uit.
Waarom zou je die mensen uitlachen? Tolkien kon gewoon goed verhalen vertellen, je hoeft er niet meer van te maken dan het is. Er wordt veel geld verdient door NewLine, de uitgever en de erven Tolkien. Denk je dat het de oude man iets had kunnen schelen op welke manier mensen kennismaken met Hobbits en andere monsters.

Welnee, mensen genieten van het verhaal op film. Niet meer, niet minder.

donderdag 27 december 2001 @ 13:50:03 #3
2347 deff
..until the reaper sings
pi_2617719
Ik vond het een geweldige ervaring, heb me geen minuut verveeld en eigelijk alleen maar parralellen met het boek gemaakt en geen vergelijkingen.
Ik heb de boeken nu best versleten in de kast staan en ze worden elk jaar wel een keer opnieuw gelezen, ik ben dus "redelijk" bekend met het verhaal

Ik ben met een aantal collega's naar LOTR geweest in de Pathe ARENA, vooropgesteld dat ik daar NOOIT meer naar toe ga (schijt geluid, erg vaag scherm, had soms het idee dat ik naar een motion blur film zat te kijken en de rottige parkeer gelegenheid) heeft verder nix afgedaan aan de beste film ervaring van de afgelopen jaren.

Ik zat naast iemand die die boeken niet kon en die er gewoon zat om een leuke film te zien, hij vond wel dat er enorm veel info uitgestort werd over hem als niet kenner ven het verhaal.

paar kleine minpuntjes:
-Legolas, Gimli en Boromir werden zo in het verhaal gekwakt zonder verdere introductie/achtergrond.
-de vriendschap die onstaat tussen de elf Legolas en de dwerg Gimli (2 volken die nou niet echt de hoogste pet van elkaar ophebben), nu komt dit pas echt duidelijk naar voren in het tweede en derde boek maar toch ik miste de opbloeiende vriendschap tussen hen wel.

Verder is en blijft het een superfilm, als je een Tolkien purist bent heb je vast een hoop aan en op te merken aan het ontbreken van het donkere woud, tom, weathertop, enz enz enz.. niet verder over zeuren, het boek is het boek en de film is de film, bijde staan op eenzame hoogte...

daddy to the bone....
nu daddy van 2
"root doesn't mean a thing if you ain't got that ping"...
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2001 @ 15:29:22 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2618766
Vanavond de making of!
pi_2619174
Ik heb em gister gezien, echt een meesterlijk film
pi_2619285
quote:
Op donderdag 27 december 2001 13:43 schreef SunChaser het volgende:
]
[..]

Waarom zou je die mensen uitlachen? Tolkien kon gewoon goed verhalen vertellen, je hoeft er niet meer van te maken dan het is. Er wordt veel geld verdient door NewLine, de uitgever en de erven Tolkien. Denk je dat het de oude man iets had kunnen schelen op welke manier mensen kennismaken met Hobbits en andere monsters.

Welnee, mensen genieten van het verhaal op film. Niet meer, niet minder.

Inderdaad, het is echt supersneu om te gaan klagen dat Tolkien nu zo mainstream as possible is. Kut he, dat je je nu niet meer verheven kunt voelen omdat je Tolkien hebt gelezen?
It is much easier to be critical than to be correct.
  donderdag 27 december 2001 @ 16:18:58 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2619290
quote:
Op donderdag 27 december 2001 16:18 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Kut he, dat je je nu niet meer verheven kunt voelen omdat je Tolkien hebt gelezen?

. Ja.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 27 december 2001 @ 17:00:12 #8
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2619786
quote:
Op donderdag 27 december 2001 15:29 schreef SunChaser het volgende:
Vanavond de making of!
Welk net? Heu, ik pak gewoon even de krant erbij..
The Internets, I needs it..
pi_2619827
quote:
Op donderdag 27 december 2001 13:50 schreef deff het volgende:
Ik ben met een aantal collega's naar LOTR geweest in de Pathe ARENA, vooropgesteld dat ik daar NOOIT meer naar toe ga (schijt geluid, erg vaag scherm, had soms het idee dat ik naar een motion blur film zat te kijken en de rottige parkeer gelegenheid)
als er één bioscoop is waar je goed kan parkeren is het wel de Pathe Arena
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2001 @ 17:08:53 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2619883
quote:
Op donderdag 27 december 2001 17:03 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

[..]

als er één bioscoop is waar je goed kan parkeren is het wel de Pathe Arena

De Metro in Heerhugowaard heeft voldoende gratis parkeerruimte.
  donderdag 27 december 2001 @ 17:29:05 #11
6290 Dr_Crouton
pi_2620121
quote:
Op donderdag 27 december 2001 13:50 schreef deff het volgende:
Ik ben met een aantal collega's naar LOTR geweest in de Pathe ARENA, vooropgesteld dat ik daar NOOIT meer naar toe ga (schijt geluid, erg vaag scherm, had soms het idee dat ik naar een motion blur film zat te kijken en de rottige parkeer gelegenheid) heeft verder nix afgedaan aan de beste film ervaring van de afgelopen jaren.
In welke zaal zaten jullie? Wij keken in zaal 14 (de zaal naast de trappen, waar je over een glazen mini-bruggetje moet lopen om het te betreden) en die was prima. Kwam ook door de film moet ik zeggen
En over het parkeren: je kan onder de bioskoop parkeren, wat over het algemeen prima is maar wel druk bij de betaalautomaat, of je kan bij de Arena parkeren (vanuit richting Ouderkerk naar binnen rijden en telkens rechtsaf bij elke afslag totdat je ergens boven hebt geparkeerd) en daar is het op de voetbalwedstrijden na meestal uitgestorven. Parkeerplaatsen zat.
  donderdag 27 december 2001 @ 18:40:02 #12
6290 Dr_Crouton
pi_2620699
quote:
Vanavond de making of!
Ned. 2 om 0.05u
pi_2620890
ik ga vanavond de film zien. Ken het boek nog niet (1400 pagina;s........)

Maar ik dnk dat ik hem wel leuk ga vinden..

donderdag 27 december 2001 @ 19:38:52 #14
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_2621258
quote:
Vanavond de making of!
Eens goed kijken of Peter Jackson niet gewoon Spielberg met een pruik op is. En een dik kussen..
Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  donderdag 27 december 2001 @ 19:50:04 #15
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2621338
Ach ja, ik kan er ook niets aan doen dat ik zo anti-hype ben. Ik weet ook wel dat meer mensen hierdoor het boek gaan waarderen, maar ik heb er een hekel aan dat een heleboel lui niet verder kijken dan de film, dit is nooit Tolkiens intentie geweest. Zijn zoon Chris heeft recentelijk toegegeven dat zijn vader niet wilde dat zijn boeken verfilmd werden, aangezien het volgens hem "iets van de geest" is: een wereld die je aan je verbeelding over moet laten.
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2001 @ 21:32:20 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2622664
Gezeik.
pi_2622676
quote:
Op donderdag 27 december 2001 19:50 schreef Summoner het volgende:
een wereld die je aan je verbeelding over moet laten.
Precies wat ik ook vind maar ik ga wel kijken.
pi_2622965
quote:
Op donderdag 27 december 2001 16:18 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Inderdaad, het is echt supersneu om te gaan klagen dat Tolkien nu zo mainstream as possible is. Kut he, dat je je nu niet meer verheven kunt voelen omdat je Tolkien hebt gelezen?

Een plus punt is dat veel mensen nu het boek gaan lezen (en ander werk van Tolkien) omdat ze the Fellowship of the ring hebben gezien. Geweldig toch! Die boeken moet je niet voor jezelf houden...

Enne ik voel me absoluut niet verheven omdat ik het gelezen heb...

donderdag 27 december 2001 @ 22:56:07 #19
6290 Dr_Crouton
pi_2623954
Huh??? Net kondigde Yorin aan dat ze op zaterdag ook The Making of the LOTR gaan uitzenden...
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2001 @ 23:10:07 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2624099
making of duurt slechts 20 min.
  donderdag 27 december 2001 @ 23:48:09 #21
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2624486
Think i'll pass Eerst de film maareens gaan bekijken vind ik nooit leuk een making of bekijken voor ik de film gezien heb.

Dat tolkien gezegt heeft dat hij de film niet verfilmt wou zien omdat het iets van de geest is kan ik wel begrijpen al wist hij toen niet wat er nu technisch mogelijk is. Maar denk wel dat hij t positief zou vinden dat door het uitbrengen van de film de legende zich verder verspreid doordat nu meer mensen het boek gaan lezen..

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2625102
Ik heb hem net gezien. Vond het wel een goede film, niet zo goed als iedereen eigenlijk loopt te zeggen, maar het heeft me wel 3 uur kunnen boeien (behalve na 2 uur ongeveer, toen vond ik er ff een dipje in zitten).

Misschien ga ik het boek nog wel lezen. Ben wel benieuwd hoe het nu namelijk afloopt

pi_2625774
Ik zag zonet dat de film al op #1 staat van de IMDb top 250 al denk ik dat ie daar nog wel vanaf komt (American Beauty heeft ook al op #1 gestaan bijvoorbeeld, films zakken meestal nadat het nieuwe er van af is)

Vinden de mensen die de film hebben gezien (ik nog niet, alleen boek gelezen, ik ben wel van plan de film te gaan zien uiteraard) dat dat terecht is???

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2625930
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 01:34 schreef MadScientist het volgende:
Ik zag zonet dat de film al op #1 staat van de IMDb top 250 al denk ik dat ie daar nog wel vanaf komt (American Beauty heeft ook al op #1 gestaan bijvoorbeeld, films zakken meestal nadat het nieuwe er van af is)

Vinden de mensen die de film hebben gezien (ik nog niet, alleen boek gelezen, ik ben wel van plan de film te gaan zien uiteraard) dat dat terecht is???

Nee.
the Godfather bv vind ik veel beter.

mar ja nu naar de vb. bier time.

vrijdag 28 december 2001 @ 02:36:43 #25
6290 Dr_Crouton
pi_2626463
Ik vind dat er nu wel een poll met "Wat vond je van LOTR - The Fellowship of the Ring?" op de FP mag komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')