abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 december 2001 @ 07:53:15 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_2576233
BVD onderzoekt
'haat-lesboeken'
moslimscholen

Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG - De Binnenlandse
Veiligheidsdienst (BVD) start in opdracht van
het kabinet een onderzoek naar de invloed
van fundamentalistische moslimgroeperingen
op het onderwijs. Daarnaast heeft minister
van Boxtel (Integratie) zijn collega Hermans
(Onderwijs) gevraagd om scherper toezicht te
houden op islamitische scholen, waar met
omstreden lesmateriaal wordt gewerkt.

In het televisieprogramma Nova werd
gisteravond lesmateriaal getoond waarin
volgens strafrechtdeskundige, A. Ellian van
de Universiteit van Amsterdam, wordt
opgeroepen tot haat. "Ik heb de opdracht
gekregen om mensen te bestrijden, om in
oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze
erkennen dat Allah de enige God is en dat
Mohammed zijn profeet is", is een citaat uit
een lesboek dat wordt gebruikt op islamitische
scholen in Nederland.

Ook zou de Amsterdamse moskee El Tawheed
een pamflet hebben verspreid dat zich afzet tegen
christelijke feestdagen. "Hoe kun je de feesten van
de vijand vieren net of het eigen feesten zijn?''

Bron : telegraaf.nl

En dan zijn er nog steeds mensen die zich afvragen waarom parijen als LN floreren?

The truth was in here.
pi_2576287
Ik ben van mening dat geloofsleer uitsluitend een taak van de ouders zou moeten zijn en niet van een school. Het beste lijkt mij dat alle scholen geen enkele geloofsstroming moeten onderwijzen, zijn we van een hoop gesodemieter en ellende die zoiets meebrengt gelijk af.
pi_2576290
indien het echt zo is
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 22 december 2001 @ 09:14:59 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_2576307
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 09:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik ben van mening dat geloofsleer uitsluitend een taak van de ouders zou moeten zijn en niet van een school. Het beste lijkt mij dat alle scholen geen enkele geloofsstroming moeten onderwijzen, zijn we van een hoop gesodemieter en ellende die zoiets meebrengt gelijk af.
Ik denk dat je best een geloofsstroming mag onderwijzen, mits je dat wel met respect doet ten opzichte van een andere geloofsovertuiging.
In mijn tijd op school ( sjit ik word oud ) had ik katachisme ( ofzo ) en daarin werd de bijbel uitgelegd. Maar net zo goed haalde we daarbij boedha of ohhammed aan als voorbeeld.
Nooit geen haatelijk woord getogen in die lessen tov andere.
The truth was in here.
  zaterdag 22 december 2001 @ 10:41:30 #5
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2576557
Is mij al zolang bekend.
Wordt toch niets aan gedaan.

Waarom denk je dat het hier in A''dam-West zo gezellig is?

De intolerantie van onze Marokkaanse mede-Nederlanders viert hier hoogtij.

Soms willen ze wanneer ze daar geen zin in hebben de NRC bijv. niet bezorgen, of schelden ze of gooien ze stenen naar mensen die een andere godsdienst aanhangen.
Politie en politiek doen er al jaren niets aan.

Koranfascisme bedankt Islam
  zaterdag 22 december 2001 @ 10:45:58 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_2576576
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 10:41 schreef machteld het volgende:
Is mij al zolang bekend.
Wordt toch niets aan gedaan.

Waarom denk je dat het hier in A''dam-West zo gezellig is?

De intolerantie van onze Marokkaanse mede-Nederlanders viert hier hoogtij.

Soms willen ze wanneer ze daar geen zin in hebben de NRC bijv. niet bezorgen, of schelden ze of gooien ze stenen naar mensen die een andere godsdienst aanhangen.
Politie en politiek doen er al jaren niets aan.

Kwalijke zaak dan
The truth was in here.
pi_2576577
Ben ik blij dat we hier in het brave Gelderland weinig islamitische scholen hebben... Niet dat ik wat tegen moslims heb, maar als ze zich ontwikkelen op zo'n manier... brrrrrr
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:30:58 #8
3542 Gia
User under construction
pi_2579398
Gewoon sluiten die scholen. Kunnen die kindjes mooi naar een fatsoenlijke school, waar ze wel leren hoe ze zich horen te gedragen in Nederland.
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:36:09 #9
3767 Herald
Come get some
pi_2579469
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:30 schreef Gia het volgende:
Gewoon sluiten die scholen. Kunnen die kindjes mooi naar een fatsoenlijke school, waar ze wel leren hoe ze zich horen te gedragen in Nederland.
ja hoor, ze een beetje naar een school sturen waar ze de blanke slachtoffertjes voor hun groepverkrachtingen voor het uitkiezen hebben. Nou daar wordt je blij van zeg.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:37:49 #10
3542 Gia
User under construction
pi_2579491
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:36 schreef Herald het volgende:

[..]

ja hoor, ze een beetje naar een school sturen waar ze de blanke slachtoffertjes voor hun groepverkrachtingen voor het uitkiezen hebben. Nou daar wordt je blij van zeg.

Ja, maar dat doen ze dan toch niet meer? Ze leren op die goede scholen dat dat niet mag! Nu leren ze dat dat wel mag.
pi_2579577
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 07:53 schreef Bastard het volgende:
..
Van de teksten en uitspraken die op NOVA te zien en te horen waren, zijn die quotes die hier staan echt de minst aanstootgevende.
Die moslims zijn veel te fanatiek in hun geloof als je het mij vraagt, pardon me. En als ze het hier niet naar de zin hebben en vinden dat er in Nederland een "verdorven samenleving" is, dan mogen ze opflikkeren.
pi_2581233
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:36 schreef Herald het volgende:
Ja alle moslims zijn inderdaad groepsverkrachters. Helemaal mee eens.
Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
pi_2581244
Ik wil dit niet geloven. Als het wel zo is vind ik dit diep en diep triest!!!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_2581275
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:43 schreef Cheese het volgende:

[..]

Van de teksten en uitspraken die op NOVA te zien en te horen waren, zijn die quotes die hier staan echt de minst aanstootgevende.
Die moslims zijn veel te fanatiek in hun geloof als je het mij vraagt, pardon me. En als ze het hier niet naar de zin hebben en vinden dat er in Nederland een "verdorven samenleving" is, dan mogen ze opflikkeren.

Laten we wel op blijven letten dat moslims door dit soort berichtgeving worden gestigmatiseerd. Niet elke marokkaan is een moslim en niet elke moslim stuurt zijn kind naar een islamitische school.

Daarnaast lijkt het nu zo dat islamitische scholen inherent zijn aan fundamentalisme. Ook hier kan in de toekomst nog veel verbeterd worden en een streng toezicht van de overheid lijkt mij een goede (noodzakelijke) zaak.

pi_2581302
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:04 schreef Intel-lekt het volgende:

[..]

Ja alle moslims zijn inderdaad groepsverkrachters. Helemaal mee eens.

Inderdaad, en alle Nederlanders wassen hun pleepapier uit na gebruik, dat scheelt flink wat geld.
Zo hebben alle Fransen een alpinopet op en een stokbrood onder hun arm, en vreten Amerikanen alleen maar hamburgers.

Je leert hier nog eens wat he?

Unox, the worst operating system.
  zaterdag 22 december 2001 @ 21:15:11 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_2581343
[offtopic]Hee intel-lekt [/offtopic]

Tja haat wordt geleerd op Islamitische scholen en internetfora had je van de kop kunnen maken. Wat niet wegneemt dat scholen een plaats moeten zijn van overdreven braafheid en goede voorbeelden en internet van sodomie en verderf.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2581359
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:11 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Inderdaad, en alle Nederlanders wassen hun pleepapier uit na gebruik, dat scheelt flink wat geld.
Zo hebben alle Fransen een alpinopet op en een stokbrood onder hun arm, en vreten Amerikanen alleen maar hamburgers.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_2581414
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:11 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

In uw overigens bewonderenswaardige politiek juiste instelling dient ook nog enig besef van ironie van uw medeposters aanwezig te zijn. Blijkbaar was ik niet cynisch genoeg.

Ik zal volgende keer beter mijn best doen

pi_2581581
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:43 schreef Cheese het volgende:

[..]

Ik heb die uitzending van nova ook gezien inderdaad.
Het was de harde waarheid en die is heel erg te noemen.
Dit is waar velen al lang bang voor waren maar het niet (wilde) geloven.
De Islam bestaat uit haat ... tegen alles wat niet-moslim is.
Dus ...
pi_2581672
  zondag 23 december 2001 @ 00:50:28 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2583426
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:39 schreef Serum het volgende:

De Islam bestaat uit haat ... tegen alles wat niet-moslim is.

Jamaar.... ja maar... en de tolerantie dan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 23 december 2001 @ 07:08:01 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_2584830
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:08 schreef Intel-lekt het volgende:

[..]

Laten we wel op blijven letten dat moslims door dit soort berichtgeving worden gestigmatiseerd. Niet elke marokkaan is een moslim en niet elke moslim stuurt zijn kind naar een islamitische school.

Daarnaast lijkt het nu zo dat islamitische scholen inherent zijn aan fundamentalisme. Ook hier kan in de toekomst nog veel verbeterd worden en een streng toezicht van de overheid lijkt mij een goede (noodzakelijke) zaak.

Des te belangrijker dat die besloten moslim groep in NL er samen wat aan gaat doen. Nee ze houden elkaar nu de handen boven het hoofd terwijl ze weten dat er een hoop problemen zijn.
En dan zijn wij intolerant? Laat me niet lachen!
Ik kan het wel begrijpen als Marokkanen met de nek worden aangekeken (ook al zijn het niet allemaal moslims) met dit soort berichten, laten ze er zelf wat aan doen om hun goodwill te tonen.

wellicht is een gele ster naaien op iedere moslim wel een goed idee

The truth was in here.
pi_2586430
quote:
Op zondag 23 december 2001 07:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Des te belangrijker dat die besloten moslim groep in NL er samen wat aan gaat doen. Nee ze houden elkaar nu de handen boven het hoofd terwijl ze weten dat er een hoop problemen zijn.

Ik lees of zie idd weinig initiatieven binnen die moslimgroep om het mentaliteitsprobleem aan te pakken. Het is in mijn ogen niet de taak van Fortuyn of LN om daar wat aan te doen, hun aanhang zou toch inmiddels een teken aan de wand moeten zijn voor de moslims om hun mond open te trekken en er wat aan te doen.
pi_2587061
Dit duurt allemaal niet lang meer. Eens barst de bom.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2587102
quote:
Op zondag 23 december 2001 13:41 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik lees of zie idd weinig initiatieven binnen die moslimgroep om het mentaliteitsprobleem aan te pakken. Het is in mijn ogen niet de taak van Fortuyn of LN om daar wat aan te doen, hun aanhang zou toch inmiddels een teken aan de wand moeten zijn voor de moslims om hun mond open te trekken en er wat aan te doen.

Waar moeten ze wat aan doen? Aan iets waar ze het volstrekt mee eens zijn??
Het is NIET de taak van Fortuyn en LN om de cultuur van je eigen land te bewaren en te zorgen dat het niet overgenomen wordt door een stel indringers met denkbeelden uit het jaar 600 nog wat?? Leg dat eens uit?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')