Wie heeft ze trouwens nog meer gelezen?
Dune......Frank Herbert (Duin in het nederlands, 6 delen)
Ik blijf het proberen...
Ik persoonlijk vond de eerste 4 boeken het leukste, deel 5 en 6 zijn wel aardig maar horen er toch niet echt bij, het "duin" gevoel is daar ook niet zo sterk meer aanwezig.
Deel 4, inderdaad deze mistte veel van het origineel, maar ik vond het een enorm leuk boek. God-Keizer zijn, en dan zo bewust zijn van je eigen (on)sterfelijkheid en de wereld om je heen. Brilliant weergegeven door Herbert, vindt ik.
Maar ik ben nooit door deel 4 gekomen, deze viel me heel zwaar en was moeilijk te lezen.
Ik heb me ook maar niet aan deel 5 en 6 gewaagd. (Dit was wel 5 jaar terug, misschien waag ik nog eens een nieuwe poging)
De eerste vier delen zijn het best aansluitend op elkaar, omdat de chronologie klopt. Muad'dib (I en II), Leto II en zuster (ben haar naam kwijt)(III), Leto II (IV).
Het vijfde en zesde deel kloppen qua chronologie wel, maar vind de nieuwe personages toch wat minder sterk.
Desondanks dat blijft het verhaal wel aantrekkelijk.
vond duin briljant
duin messias nogal tegenvallen
kinderen van duin niet te pruimen
god keizer op duin redelijk
ketters van duin goed
duin kapitel redelijk
af en toe was Herbert toch wel aardig moeilijk aan het doen om maar een zo nauwkeurig mogelijke wereld te creeeren.
(hetzelfde geldt voor tolkien).
Verder waren de links met het heden (van 30 jaar geleden dan) iets te duidelijk aanwezig, had wel iets minder gekund.
Neen het was een leuk boek dat makkelijk weglas, maar het miste iets.
Het begin vond ik vreselijk al mijn favoritiete figuren waren verand in hun tegenpolen.
Het bleef overal een beetje oppervlakkig sommige gedeeltes waren heel goed en andere waren gewoon weg slecht, zo ergerde ik me dood aan de gedeeltes met Kynes, en vond ik het mysterie rond het Ruimtegilde weer enorm boeiend.
Duin -1 is leuk om te lezen maar de andere delen zijn "helaas" beter. Als Duin-fan heb ik het boek in 2 dagen verslonden....hypocriet ik weet het...
Ik wacht nu af tot Duin: Huis Harkonnen.
nog maar 1 jaartje......
Overigens Danny Imajica heb ik ook geprobeerd te lezen en dat heb ik niet tot een goed einde gebracht.
Deel 1 is/was briljante Sf.
De rest,het spijt me,vond ik 'crap'.
Er bestaat betere Sf however.
Nul A anyone?
Hedendaagse Fantasy is wat mij betreft een soort van saaie sprookjes onzin wat dan het liefst uitgesmeerd wordt over een deeltje of tig.
Vaak niets anders dan een remake van Sneeuwwitje en de zeven dwergen, Assepoester of op z'n best In de ban van de ring.
En neen! Ik heb niets tegen Tolkien !
Duidelijk zo? Dank u wel alstublieft!
[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 22 Januari 2000).]
Zucht, dit boek is de belichaming van het kwaad volgens vele fans.
quote:Ik heb ze wel met plezier gelezen, ze liggen ook nog alle 6 in mijn slaapkamer. Gewoon lezen
Op donderdag 3 april 2003 16:02 schreef Martin_Jager het volgende:
Aangezien dit een oude topic is, maar nog steeds open, is dit makkelijker dan een nieuwe openen.
Ik heb net de eerste twee Duin boeken gelezen, ben met de derde bezig en heb de andere drie al liggen.
Is het de moeite waard om de drie andere Duin boeken te bestellen, die van zijn zoon???
En weet iemand hoe het zit met het zogenaamde 7e boek?
quote:We zitten inmiddels al op 10 boeken in deze serie
Op donderdag 3 april 2003 16:02 schreef Martin_Jager het volgende:
Aangezien dit een oude topic is, maar nog steeds open, is dit makkelijker dan een nieuwe openen.
Ik heb net de eerste twee Duin boeken gelezen, ben met de derde bezig en heb de andere drie al liggen.
Is het de moeite waard om de drie andere Duin boeken te bestellen, die van zijn zoon???
En weet iemand hoe het zit met het zogenaamde 7e boek?
- De oorspronkelijke eerste zes boeken van Frank Herbert zelf
- Voorspel tot Duin, boek 1: Huis Artreides
- Voorspel tot Duin, boek 2: Huis Harkonnen
- Voorspel tot Duin, boek 3: Huis Corrino
- en het nieuwe boek: De Butleriaanse Jihad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |