quote:Daar kan je niet tegen hè, als mensen zeggen dat ze willen winnen,
Op maandag 17 december 2001 19:55 schreef Lionsguy het volgende:
Hij voewlt zich zo superieur, hij wint toch alles.
Zeikertje, afvoeren die vette yup.
Hij is trouwens veeeeel te oud om te kunnen winnen.
Niet jong en dynamisch.
quote:Hij gaf Leo toch gelijk aan het eind.En hij vindt zichzelf toch ook een arrogante klootzak.Hij kon enkel niet begrijpen waarom Leo dat zei na een spelletje Risk.Leo antwoordde in verloop van het gesprek dat het in algemene zin was bedoeld.En daar had GJ vrede mee.
Op maandag 17 december 2001 19:51 schreef marky het volgende:
GJ krijgt weer een beetje dat fatsige pasja gedrag wat hij in het begin ook had. Lodderig onderuitgezakt op de bank kritiek geven op alles en iedereen maar op het moment dat de kritiek zijn kant opvliegt wordt meneer pissed en kan hij het niet begrijpen. Lijkt me een moeilijk persoon om mee te leven.
quote:Gaat het niet om het gaat om de houding en de toon die hij aanslaat. Ook dat gelijk geven aan het einde gaat met een blik van laat maar lullen.
Op maandag 17 december 2001 20:01 schreef schatje het volgende:[..]
Hij gaf Leo toch gelijk aan het eind.En hij vindt zichzelf toch ook een arrogante klootzak.Hij kon enkel niet begrijpen waarom Leo dat zei na een spelletje Risk.Leo antwoordde in verloop van het gesprek dat het in algemene zin was bedoeld.En daar had GJ vrede mee.
quote:Dan kan je beter op Andries letten dan op GJ!!
Op maandag 17 december 2001 20:06 schreef marky het volgende:[..]
Gaat het niet om het gaat om de houding en de toon die hij aanslaat.
quote:Nee want van Andries weet je het. Die speelt daarmee. Van GJ verwacht je meer een weloverwogenheid. Andries kan ook wel tegen een bep. vorm van kritiek. Ze hebben hem al voor alles uitgemaakt in het huis en het lijkt hem niet echt te deren. GJ kan daar niet echt tegen en wil graag een reden waarom weten.
Op maandag 17 december 2001 20:07 schreef schatje het volgende:[..]
Dan kan je beter op Andries letten dan op GJ!!
quote:Dat is juist wat mij zo irriteert aan GJ, die superieure houding, dat toontje dat hij gebruikt, ergerlijk.
Op maandag 17 december 2001 20:01 schreef schatje het volgende:[..]
Hij gaf Leo toch gelijk aan het eind.En hij vindt zichzelf toch ook een arrogante klootzak.Hij kon enkel niet begrijpen waarom Leo dat zei na een spelletje Risk.Leo antwoordde in verloop van het gesprek dat het in algemene zin was bedoeld.En daar had GJ vrede mee.
Een beproefde discussietechniek trouwens, iemand gelijk geven en door je toon en houding laten merken dat je het tegenovergestelde bedoelt, dan kunnen ze je immers nooit op je woorden pakken.
GJ: "Ik ben absoluut een arrogante klootzak, daar twijfel ik niet aan, maar ik vind het raar om dat uit jouw mond te horen".
Leo: "Dat heeft niks met een spelletje te maken, ik bedoelde dat in algemene zin".
GJ:"Dan heb ik nu datgene wat ik jouw mond wilde horen, dank je wel".
Vooral de toon en houding van de laatste zin laat blijken, dat hij het helemaal niet met Leo eens is, nog eens benadrukt door dat "dank je wel".
gj: "als ik bv begin over mijn vader of over mijn familie dan noem jij dat essentieel, terwijl ik dat helemaal niet essentieel vind... Ik vind mijn werk essentieel".
Indien dat zo blijft kan hij de overwinning wel vergeten.
Toch wil ik hem nog niet afvallen, het is wel duidelijk dat wanneer hij zich ongemakkelijk voelt hij dat maskeerd door een (in de ogen van anderen) arrogante houding aan te nemen, ik heb ook het idee dat er hem ontzettend veel dingen dwars zitten en dat hij dat uit door bv een beetje tegen Leo uit te vallen, maar ik denk ook dat hij Leo soms echt niet begrijpt.
GJ voelt zich heel onzeker op dit moment en dan is hij niet op zijn best, hij neemt een vijandige houding aan en luisterd teveel naar wat anderen zeggen en pikt daar elk verkeerd woord uit.
Eigenlijk kun je het vergelijken met Sandy, zij gaat af en toe naar DBK om even uit te huilen, laat zich troetelen door Danielle of Diane, maar GJ krijgt van niemand enige warmte en wil volgens mij ook geen emoties meer tonen na het Coos/Pascal incident en dan krijg je dit soort reacties.
Ik kan me best voorstellen dat mensen zich daaraan ergeren, maar ik vermoed dat GJ geen emoties meer wil loslaten in de DBK of op zijn bedje want de exit is nabij en dan wil hij toch als zelfverzekerd dat huis verlaten en niet als iemand die een paar dagen tevoor nog lag te grienen.
Ookal ben ik totaal niet gediend van de "charme's" van Andries, volgens mij is hij op dit moment de enige die aanvoelt wat er bij GJ speelt.
Het gaat hoe dan ook escaleren bij GJ deze week, zij het middels een fikse ruzie om niks met wie dan ook, zij het met een emotionele uitbarsting.
Ik begrijp hem wel, maar liever zie ik hem zoals hij de voorgaande weken was, want dit gaat hem punten kosten.
Had hij na Kelly's uitbarsting begrip getoond, ben ik ervan overtuigd dat hij haar eeuwige trouw gewonnen had. Iemand die ook de negatieve dingen van je accepteert, die je over hem of haar hebt te zeggen, is pas een echte vriend. Zover wilde GJ niet gaan, want hij was grof gezegd 'op zijn pik getrapt'.
Nu is hij 'alleen' in de groep en blijkt hij veel minder met Leo gemeen te hebben dan hij had gedacht.
Voor mij kun je daar ook invullen: hij heeft minder aan Leo om elkaar erdoor te slepen, dan hij had gedacht.
Wat mij betreft nekt hem de fout van het laten vallen van Kelly, waarmee hij wel samen de finale had kunnen halen.
En als het tussen Kelly en GJ was gegaan had hij het nog gewonnen ook, dus gewoon een gemiste kans.
GertJan staat niet voor dat, waarvoor hij wil voordoen voor te staan!
quote:Geleend van de buren, MW, streamverslag van Belinda.
Op dinsdag 18 december 2001 05:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Eigenlijk kun je het vergelijken met Sandy, zij gaat af en toe naar DBK om even uit te huilen, laat zich troetelen door Danielle of Diane, maar GJ krijgt van niemand enige warmte en wil volgens mij ook geen emoties meer tonen na het Coos/Pascal incident en dan krijg je dit soort reacties.
14.06 uur:
Daan: Wat een heftige discussie daar, daar in de DBK. Daar zit Gert met Hummie te praten. (dus daar Is GJ gebleven)
14.21 uur:
Leo: Die Hummie en Gj gaat wel goed samen he ?
Daan: Ik laat me niet zo erg uit
Leo: Ik vind dat hij veel praat met de mensen van BB
Daan: Ja meer als de rest van ons.
15.27 uur
GJ komt terug uit de DBK.
Heb ff in je post geknipt, zoals je ziet zijn de bewoners het niet met je eens.
Zij vinden dat GJ WEL vaak in de DBK zit, meer dan de rest, waarschijnlijk zelfs vaker dan Sandy.
GJ vind ik ook geen man die zich makkelijk laat troetelen, hij is of gedraagt zich veel afstandelijker dan de rest, dus wat dat betreft heb ik geen medelijden.
Wat je niet uitstraalt, krijg je ook niet terug.
Eindelijk iemand die openlijk afstand nam van die valse bitch.
Dat is gezien de uitslag wel gewaardeerd door het publiek..
quote:Zoals: "eigenlijk heb ik je van begin af aan al een klootzak gevonden"?
Op dinsdag 18 december 2001 05:43 schreef Rica het volgende:
Ik blijf erbij dat zijn grootste fout is geweest zich zo 'onvergeefelijk' tegenover Kelly op te stellen. [..]Iemand die ook de negatieve dingen van je accepteert, die je over hem of haar hebt te zeggen, is pas een echte vriend.
Bovendien, 'echte vriend'... ik geloof daar sowieso niet zo in hoor, in het kader van het BB-huis.
GJ is momenteel wel een klier trouwens, dat ben ik met voorgaande posters eens. Ook heb ik het idee dat hij een ongunstige "populariteitscurve" heeft. Zakt net te vroeg. Ik begin iig een klein beetje genoeg te krijgen van die ajrjogantie, en dat pruimenmondje.
En ik heb het helemaal gehad als hij donderdag dan weer "PR-correct" begint met "namedropping" (Ja Patty, de spanningen lopen soms behoojrjlijk op in het Big Brotherhuis Patty... dank je wel Patty, insgelijks, jij ook een hele fijne avond (zijig pruimenlachje, schattige jongenswangetjes bollen nog eens zelfbewust op)
Het probleem is alleen dat er nog ergere types in dat huis rondlopen, dus het is moeilijk om niet 'loyaal' te blijven aan GJ. Of zal ik ze gewoon allemaal gaan haten?
quote:Ja eindelijk iemand, en dan uitgerekend 'onze Gert' die zich voorstaat zo '...' te zijn; Duh aduh!
Op dinsdag 18 december 2001 08:59 schreef Koos Voos het volgende:
' Ik blijf erbij dat zijn grootste fout is geweest zich zo 'onvergeefelijk' tegenover Kelly op te stellen. '..Eindelijk iemand die openlijk afstand nam van die valse bitch.
Dat is gezien de uitslag wel gewaardeerd door het publiek..
En wat dat publiek betreft zien we komende februari wel terug in de oplage cijfers!
quote:Sinds wanneer moet GJ 'de gezalfde' zich druk maken om wat anderen van hem denken? Of geldt dat alleen als hij wat inleverd op iemand die al heel wat van hem heeft gepikt?
Op dinsdag 18 december 2001 09:20 schreef Gert het volgende:[..]
Zoals: "eigenlijk heb ik je van begin af aan al een klootzak gevonden"?
Als hij na die uitbarsting van Kelly nog steeds begripvol had lopen doen, dan had iedereen hem uitgekotst denk ik.Bovendien, 'echte vriend'... ik geloof daar sowieso niet zo in hoor, in het kader van het BB-huis.
GJ is momenteel wel een klier trouwens, dat ben ik met voorgaande posters eens. Ook heb ik het idee dat hij een ongunstige "populariteitscurve" heeft. Zakt net te vroeg. Ik begin iig een klein beetje genoeg te krijgen van die ajrjogantie, en dat pruimenmondje.
En ik heb het helemaal gehad als hij donderdag dan weer "PR-correct" begint met "namedropping" (Ja Patty, de spanningen lopen soms behoojrjlijk op in het Big Brotherhuis Patty... dank je wel Patty, insgelijks, jij ook een hele fijne avond (zijig pruimenlachje, schattige jongenswangetjes bollen nog eens zelfbewust op)Het probleem is alleen dat er nog ergere types in dat huis rondlopen, dus het is moeilijk om niet 'loyaal' te blijven aan GJ. Of zal ik ze gewoon allemaal gaan haten?
Ik denk dat Kelly (misschien als enige) wel de mentaliteit had om echte vrienden te maken in BigBroter. Ze is waarschijnlijk een van de enigsten die er niet voor het geld is ingegaan.
En wat die populariteitscurve, het lijkt een beetje inherent aan het programma, dat wanneer je te vroeg 'piekt' je uiteindelijk net naast het geld grijpt!
[Dit bericht is gewijzigd door Rica op 18-12-2001 09:42]
quote:Jij vindt dat hij haar heeft laten vallen, GJ zegt dat hij zich bedondert voelde door haar, en dat vind ik niet zo vreemd wanneer iemand na 90 dagen tegen je zegt :"Ik moet je eigenlijk al niet vanaf dag 1", en dan wordt het moeilijk iemand te blijven steunen, daarnaast legde Kelly zijn steun uit als "opdringerig" dus GJ kon hoe dan ook geen goed meer doen.
Op dinsdag 18 december 2001 05:43 schreef Rica het volgende:Wat mij betreft nekt hem de fout van het laten vallen van Kelly, waarmee hij wel samen de finale had kunnen halen.
En als het tussen Kelly en GJ was gegaan had hij het nog gewonnen ook, dus gewoon een gemiste kans.
Hoe zou dat komen?
GJ heeft nooit een "maatje" gehad, geen vlees, geen vis.
quote:wat ik dan dus niet begrijp is dat hij niet vaker genomineerd heeft gestaan!
Op dinsdag 18 december 2001 17:13 schreef Dark het volgende:
Wat ik niet zo goed begrijp, is dat geen van de bewoners GJ echt leuk vinden en dan spreek ik ook over alle bewoners die in het huis gezeten hebben.Hoe zou dat komen?
GJ heeft nooit een "maatje" gehad, geen vlees, geen vis.
quote:Dat bedoel ik dus, geen vlees, geen vis, buiten dat heeft ie wel een keer genomineerd gestaan en zijn er ook al diverse stemmen op hem gevallen.
Op dinsdag 18 december 2001 17:16 schreef lieffie het volgende:[..]
wat ik dan dus niet begrijp is dat hij niet vaker genomineerd heeft gestaan!
quote:Aaaaaargh.... don't remind me!
Op dinsdag 18 december 2001 09:20 schreef Gert het volgende:[..]
En ik heb het helemaal gehad als hij donderdag dan weer "PR-correct" begint met "namedropping" (Ja Patty, de spanningen lopen soms behoojrjlijk op in het Big Brotherhuis Patty... dank je wel Patty, insgelijks, jij ook een hele fijne avond (zijig pruimenlachje, schattige jongenswangetjes bollen nog eens zelfbewust op)
Iedere live-uitzending vraag ik me weer af wat de reden is van dit gedrag.
Volgens m'n vriend( wél een fan )is het verlegenheid!
Ja hoor!
hij leest gelukkig niet mee
[..]
Aaaaaargh.... don't remind me!
Iedere live-uitzending vraag ik me weer af wat de reden is van dit gedrag.
Volgens m'n vriend( wél een fan )is het verlegenheid!
Ja hoor!
Wat je aan Gert-Jan ziet tijdens de live-uitzending, is een vorm van spanning. Een soort stress vanwege het idee dat er op dat moment een miljoen mensen meekijken en luisteren naar wat hij op dat moment te melden heeft. Dat lijkt me op zich heel legitiem. Er zijn volgens mij maar weinig mensen zonder media-ervaring (en dat geldt ook voor Gert-Jan) die makkelijk live voor de vuist wegpraten. GJ gaat in dat geval heel precies articuleren, wat op zich wel charmant is.
quote:Even een schopje omhoog.... Dit topic hoort ook bovenaan te staan denk ik.
Op dinsdag 18 december 2001 09:20 schreef Gert het volgende:
Ik begin iig een klein beetje genoeg te krijgen van die ajrjogantie, en dat pruimenmondje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |