abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2001 @ 18:40:58 #1
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2489632
deel 2

en hier waren we gebleven :

Het kleine anti-GJ topic

vrijdag 14 december 2001 @ 18:59:50 #2
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_2489781
Gert is één van de weinige mensen in het huis die zichzelf is.....
Insert lame signature here.....
  vrijdag 14 december 2001 @ 19:01:52 #3
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2489796
Ja en wat is dat stuitend hè !!
  vrijdag 14 december 2001 @ 20:53:53 #4
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2490885
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:38 schreef Tante Bep het volgende:

[..]

...Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat de BB redactie uitspraken over de bewoners doet aan mensen die de live uitzending bijwonen en als dat zo is dan is dat op z'n minst merkwaardig.
Dus mijn vraag aan jou is dan ook, maak je nou een dolletje of heeft iemand van de redactie dit echt tegen je gezegd?

Hai Bep! Nee was vannacht ietsie pietsie in een 'baldadige bui'. Op die manier denken ze natuurlijk niet over de bewoners en al zouden ze... dan zouden ze dat nooit luidop zeggen.
Soms kun je wel wat dingen uit de knipplak tv beelden afleiden (zoals vandaag dat GJ zegt 'ik heb tot nu toe nooit op San gestemd', en daarna Leo verwijt dat die zn mond voorbij praat)
Als de populariteit van GJ 'buiten' net zo groot is als op de fora, dan zullen ze dat de komende weken wel wat proberen te temperen misschien.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_2490995
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 20:53 schreef Rica het volgende:

[..]

Hai Bep! Nee was vannacht ietsie pietsie in een 'baldadige bui'. [afbeelding] Op die manier denken ze natuurlijk niet over de bewoners en al zouden ze... dan zouden ze dat nooit luidop zeggen.
Soms kun je wel wat dingen uit de knipplak tv beelden afleiden (zoals vandaag dat GJ zegt 'ik heb tot nu toe nooit op San gestemd', en daarna Leo verwijt dat die zn mond voorbij praat)
Als de populariteit van GJ 'buiten' net zo groot is als op de fora, dan zullen ze dat de komende weken wel wat proberen te temperen misschien.

O jee, had je weer "een bui",je had Attel dit keer toch niet meegenomen mag ik hopen?
*angstig kijkt*
Phoe heej, Bea was helemaal over de rooie vorige week!
pi_2494272
Nog ff wat reply's op het vorige anti gj topic :
quote:
Op donderdag 13 december 2001 04:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Inderdaad! Belachelijk dat dit toegestaan wordt!!!
Aan de andere kant geeft hij zichzelf aan zijn mams voor 2 weekjes op zijn kosten, is toch eigenlijk wel weer heel lief.

Het is niet op zijn kosten, anders was het waarschijnlijk nog niet gebeurt, dat bedoelde zijn moeder volgens mij ook met; "toch iets leuks er dan ook wel weer bij he" bij dat BB.
quote:

[..]

Nee! Maar misschien wilde ze liever naar de Himalaya en heeft zij gewoon al die tijd geen interesse getoont in Gert, er zijn natuurlijk 2 kanten aan zo'n verhaal.

gj gaf zelf in zijn sinterklaasgedicht toe dat hij het was die te weinig interesse toonde in zijn moeder (hij was te druk bezig met zijn loon).
quote:
[..]
Ja, dat wel!
Dat zijn jouw woorden
quote:
Op donderdag 13 december 2001 09:00 schreef Akkier het volgende:

Geinig, dat jij weet hoe hij zijn Sinterklaasgeld heeft besteed. Kun je me dat ook laten zien dat hij meer dan 50% voor zich zelf heeft gereserveerd.

Als je voor een paar weken naar amerika boekt ben je snel door je 5000 gulden heen en als je jezelf dan inboekt en bepaalt waar de reis heengaat....
quote:
En hoe kom je erbij dat hij ooit in Amerika heeft gewoond. Hij is er een paar keer geweest voor zijn werk. Niet echt een moment om je moeder mee te nemen dan.
Ik dacht dat ik hem dit een keer hoorde zeggen, en omdat hij zijn geld in amerika heeft ( euh had ) verdiend en het zo vaak over amerika heeft dacht ik dat hij er gewoond had, maar ik weet het idd niet zeker.
quote:
En volgens mij, zei hij in de live-uitzending, dat zijn moeder kon beslissen waar ze heen wilde.
Nee hij zei dat hij haar de plekken ging laten zien waar hij al vaak geweest is.
quote:
Op donderdag 13 december 2001 09:16 schreef Dabril het volgende:

[..]

[knip]Notoire azijnpissers als PcEend en Rica maken daar hier overduidelijk gebruik van. Onwaarschijnlijk, zelfs een Sinterklaaskado wordt al als een achterbakse streek uitgelegd. Dan ga je naar mijn mening toch wel een beetje ver in je persoonlijke haat.
[knip]

Jij voelde je al een keertje door mij belachelijk gemaakt...je moest eens weten hoe ik me hier in zit te houden
quote:
Op donderdag 13 december 2001 09:21 schreef Jamming74 het volgende:

[..]

Hoe weet je in godsnaam dat het zo gegaan is?? Ik hem in de streams gelezen dat hij zei, dat veel vrienden cadeaus van hem hadden gekregen.

Als je voor een paar weken naar amerika gaat ben je snel door je 5000 gulden heen
quote:
En wat de reis betreft: hij heeft alleen tegen z'n moeder gezegd om een reis te boeken, maakt niet uit waarheen. Wie zegt dat hij zijn deel er niet zelf bij moet leggen?
Zou kunnen dat ik het verkeerd begrepen heb, maar ook als hij het zelf bij zou leggen vind ik dat het hem verboden zou moeten worden.
ik vond alleen zijn moeder wel lekker onbevangen reageren, die was over haar eigen zoon helemaal niet zo positief als sommige hier, dat vond ik wel humor.
quote:
Je mag van mij best een hekel hebben aan zijn doen een laten, maar dit soort suggestieve gebabbel mag je wat mij betreft voor je houden.
Dan kan je net zo goed het hele forum opdoeken.
quote:
Op donderdag 13 december 2001 09:45 schreef inviseble het volgende:

[..]

Als jij hier nou zo erg mee zit, had dan zelf het lef genomen om je op te geven voor deze BB. Het is makkelijk om van deze kant zulke uitspraken te doen!!! En wie zegt dat hij genoeg geld heeft? Dat zijn jouw woorden, je kan pas oordelen als je de persoon kan. Alles wat hij in zijn jonge leven verdient heeft, daar heeft hij hard voor moeten knokken. Dat ging niet zomaar, en hij heeft ook tegen slagen gehad. Ik vind het juist knap, dat GJ als zakenman het lef heeft om het huis in te gaan. Ga daar maar eens over nadenken!

Ik denk dat ik het verkeerd verstaan heb, maar volgens mij vroeg leo een keer wanneer hij is begonnen met speculeren en hij zei toen op zijn 16e met 50.000 gulden is begonnen.
Toen leo vroeg hoe hij daar aan kwam zei gj dat hij het had een afkoopsom van een bedrijf had gehad?
Is hij dan echt een wonderkind dat op zijn 16e al zo een afkoopsom krijgt of heb ik het verkeerd begrepen ?
Weet jij dan hoe dit zit ?
quote:
Op donderdag 13 december 2001 10:49 schreef Akkier het volgende:

[..]

Leg mij het complot dan eens uit. [knip]

Als jij gj echt kent ligt het er wel heel dik bovenop.
quote:
Op donderdag 13 december 2001 14:33 schreef scanman01 het volgende:
Dit 'kleine' anti GJ topic is toch 'groot' geworden... Al bijna vol zelfs.... Zijn er toch meer tegen een overwinning van GJ dan we dachten?
Zelfs een vervolgtopic
Mijn topics worden als ze al niet gesloten werden, meestal massaal genegeert, wist ik veel dat je gewoon moest zeggen dat het een klein topic werd
Ben dus benieuwd of deze ook zo groot word
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zaterdag 15 december 2001 @ 05:22:52 #7
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2494556
quote:
Op donderdag 13 december 2001 09:16 schreef Dabril het volgende:

Een topic als dit is gemaakt om iemand eens lekker af te zeiken. Notoire azijnpissers als PcEend en Rica maken daar hier overduidelijk gebruik van. Onwaarschijnlijk, zelfs een Sinterklaaskado wordt al als een achterbakse streek uitgelegd. Dan ga je naar mijn mening toch wel een beetje ver in je persoonlijke haat.
Wat gaan we nog meer bedenken lieve Rica? GJ die stiekum naar het kruis kijkt van Diane?

Berigje viel me pas op toen ik 'm in de reply van PcEend hierboven zag staan.

Ik vind dit wel een persoonlijke aanval eigenlijk, voor notoire azijnpisser uitgemaakt worden. Dat doe je op straat toch ook niet?

Maar je hebt het over het SinterKlaas gebeuren aangrijpen om GJ zwart te maken, met daarna de vraag wat ik nog meer ga bedenken.
Nou heb toevallig niets over dat sinterklaas gedoe geschreven, want het is namelijk totaal aan me voorbij gegaan, heb er niets van gezien en dus kon ik er ook niets over schrijven.

Maar net zo goed als 'GJ-adepten' iedere 'goede daad' van hem uitgebreid benadrukken, zal ik niet laten om zijn 'minder glorieuze' momenten en daden te belichten!
Had ik gezien dat zijn idee van een sinterklaaskado voor een ander, samen met hem op reis is, had ik daar vast melding van gemaakt.

Anything GJ says can and will be used against him! (had ie de uitbarsting van Kel maar niet moeten gebruiken om haar een douw te geven!)

ps. Het is trouwens Diane die de kruizenkijkster is. GJ lijkt me meer nassaal ingesteld, zo iemand die stiekum geurtjes op zit te snuifen.

Your games are death
With every breath
pi_2494563
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 05:22 schreef Rica het volgende:
Anything GJ says can and will be used against him! (had ie de uitbarsting van Kel maar niet moeten gebruiken om haar een douw te geven!)
Huh, die vat ik effe niet Rica, GJ heeft Kel een douw gegeven, na een van haar (vele hysterische) woede aanvallen, vtel?
pi_2494596
Ik kots op Gert Jan
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2001 @ 06:40:35 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2494626
Alleen kotsen is een beetje te gemakkelijk. Leg dan ook ff uit waarom, s.v.p.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_2494652
Het volgende postte Poorguy in het Gert-Jan topic; past hier beter én ik ben het er helemaal mee eens!

Door Poorguy - woensdag 12 december 2001 23:25

--------------------------------------------------------------------------------
Dit is de eerste keer dat ik hier post, tot vanavond wist ik niet wat ik van GJ moest denken. Tijdens die affaire met Pas-Coos had ik wel een beetje met hem te doen, maar een heleboel dingen van GJ stonden me toch niet aan. Dat gespeel met ballonnen in de douche bijv. en vanavond weer in dat bubbelbad met zijn bandjes. Ik weet het niet hoor...ik kan niet geloven dat een volwassen man hier echt plezier aan beleefd, het is me allemaal te gemaakt......te camerabewust. Dat dansen van hem vind ik ook zo idioot, maar ja ik dacht, er dansen wel meer mensen raar, misschien is het wel echt, maar ik geloof er niet meer in. Die one-liners altijd tegen Patty, ik weet het niet ik zit dan altijd met kromme tenen te kijken. Die glimlach van hem vind ik ook totaal niet oprecht, zeker in de live-uitzendingen lijkt het alsof hij die op commado op zijn gezicht kan toveren. Maar goed de doorslag gaf de tv uitzending van vandaag, de ruzie met Leo. Nu moet ik eerlijk bekennen dat Leo voor mij nu ook definitief afvalt, maar GJ vond ik ook verschrikkelijk irritant en dwingend.
Zo dat moest me even van het hart, ik hoop niet dat ik nu iedereen over me heen krijg, maar dat moet dan maar......

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zaterdag 15 december 2001 @ 09:01:48 #12
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_2494674
GJ vind ik best wel OK, maar hij heeft een bepaalde toon en houding in sommige gesprekken die mij ergert.

Zoals het gesprek met Diane, of hij nou wel of niet Caroline ten huwelijk moet vragen in het huis en zegt:"het zou wel goed zijn voor het programma en mijn stemmers, maar.......", en dan allerlei redenen waarom het toch geen goed idee is.
Dat hij een keer 100 gulden in Caroline haar blouse heeft gestopt en dat soort ongein.
De grafrede na het vertrek van Kelly: "Ik denk dat Kel absoluut zou willen dat wij nu aan de sushi en de champagne gaan, Kel was de ster".
Nominatie Diane DBK: "Diane zorgt voor de meeste negatieve ophef en IK wil geen negatieve ophef in de laatste weken dat ik hier zit".

Misschien hier het meest recente voorbeeld waar uit blijkt dat GJ een gladde prater is, maar dat het niet altijd klopt wat ie zegt.

Gesprek over de nominaties, GJ tegen Sandy: "Ik heb jou tot op heden niet genomineerd".
Leo: "Ik ook niet".
Sandy: "Nou weet ik al hoe het zit".
Daan: "We zouden het er niet over hebben, dan moet je ook je mond houden".
Leo: "Menselijk hè dit, beide gedaan".
GJ: "Nee, ho,ho,ho, wacht es even, ik zei heel netjes, tot op heden, dus ik laat vandaag erbuiten".
Sandy: "Heden is nu".
GJ: "Ja kom op zeg, ik heb niet de fout gemaakt die Leo heeft gemaakt, daar blijf ik bij".
Leo: "Ben ik nu schuldig?"
GJ: "Nee, je bent niet schuldig, je verlult je, het is weer je onhandigheid ".
Leo: "Misschien mijn openheid, mijn eerlijkheid?"
Sandy: "Of je wilt niet dat ik denk dat je mij genomineerd hebt".
Leo: "Ja, dat dacht ik toch wel......."
Sandy: "Dat ik dat niet dacht, zie je daar gaan we weer".
GJ: "Ik ga in bad zitten, want dit ehhhh....."
Leo: "Ik vind dit niet eerlijk van jou, want ik vind dat je jezelf wel degelijk verraden hebt".
GJ: "Verraden?"
Leo: "Dat je Sandy niet genomineerd hebt".
GJ: "Ik zeg, tot op heden heb ik Sandy niet genomineerd".
Leo: "Tot heden moet je zeggen".
GJ: "Nee, heel juist kies ik mijn woordkeuze, de afspraak die we hebben gemaakt, wil ik nakomen".
Leo: "Dat doe ik ook, ik heb nog steeds niet gezegd wie ik genomineerd heb, laten we er niet een quasi drama van maken".
GJ: "Het is toch ook geen drama, ik zeg alleen, door je onhandigheid, heb je iets verteld".
GJ weglopend: "Het is geen drama dit, kom op zeg!"

Bovenstaand gesprek illustreerd mijn irritaties bij GJ. Het is een gladde prater en weet een gesprek zo te manoeuvreren, dat een ander de schuld krijgt van zijn fout.
Het gesprek tussen Leo en GJ op de steps en fiets, ging ook zo, je moet het alleen woord voor woord opschrijven om te zien waar hij, GJ, een ander iets aanpraat.

[Dit bericht is gewijzigd door Dark op 15-12-2001 09:55]

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_2494696
Nog afgezien van het feit dat hij gesprekken een wending zou geven, ik vond de opmerking : "dat komt door je onhangdigheid" ook niet echt fraai, dat kan je ook op een andere manier zeggen, ik vind zoiets kwetsend, maar misschien zei hij dat idd wel grover dan nodig om zo de aandacht te verleggen. Kweetut nog niet maar ik ga er wel speciaal op letten nu!
  zaterdag 15 december 2001 @ 10:03:17 #14
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_2494743
Tante Bep, voor de volledigheid heb ik het verhaal ff aangepast en de opmerking over de onhandigheid van Leo erbij gezet.

GJ: "Je bent niet schuldig, je verlult je, het is weer je onhandigheid".

Inderdaad is het zo, dat als je goed oplet tijdens de gesprekken die GJ voert, je wel meer dit soort dingen tegenkomt, zeker in gesprek met Leo, die verbaal niet sterk genoeg is om heel precies te zeggen waar hij vindt dat GJ de fout ingaat. Bovenstaand gesprek had ik nog op video staan en ik heb het een paar keer teruggespoeld, omdat ik voelde dat er iets niet klopte, maar niet precies kon zeggen wat het was.

pi_2494786
Zijn moeder klaagde ook al, dat hij niet naar haar omkeek.
Gewoon een minderwaardig soort mens.
Als je je moeder verwaarloost, dan verdien je niet te winnen. Dan had ik het nog liever Ed gegund.
hey I'm blond, what's your excuse?
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2001 @ 10:42:24 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2494844
Ed geeft z'n moeder daarentegen weer zoveel 'aandacht' dat 't vermoedelijk strafbaar is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_2494860
Ik hoop dat ze voorbehoedsmiddelen gebruikt.
hey I'm blond, what's your excuse?
  zaterdag 15 december 2001 @ 18:45:27 #18
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2498653
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 09:40 schreef Tante Bep het volgende:
Nog afgezien van het feit dat hij gesprekken een wending zou geven, ik vond de opmerking : "dat komt door je onhangdigheid" ook niet echt fraai
Komt nog bij dat ik zijn opmerking 'ik heb Sandy tot op heden niet genomineerd' ook opvatte zoals Leo dat deed. Dan kan GJ dat later wel opeens in zijn eigen straatje gaan uitleggen, maar het was toch GJ die in mijn ogen met hints geven begon en dus fout zat!
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 15 december 2001 @ 18:49:02 #19
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_2498681
Scan, we zijn het eens!
  zaterdag 15 december 2001 @ 18:50:33 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_2498698
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 18:49 schreef Dark het volgende:
Scan, we zijn het eens!
Het moest een keer gebeuren!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_2499222
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 18:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het moest een keer gebeuren!

he gadverdamme, dark en scanman en bep op 1 lijn, het mot niet gekker worden jah!

dark, waren wij in een grijs verleden niet eens met elkaar in de echt verbonden op het fok-eiland?

pi_2499282
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 10:25 schreef Lionsguy het volgende:
Zijn moeder klaagde ook al, dat hij niet naar haar omkeek.
Gewoon een minderwaardig soort mens.
Als je je moeder verwaarloost, dan verdien je niet te winnen.
Toen die moeder hoorde dat ze een vakantie kon boeken zei ze 'met de hulp van BB' waarop Patty heel verbaasd en terughouden vroeg 'hoe bedoel je dat'.
GJ is wel wat arrogant, maar dat maak niet zoveel uit.
Wat ik niet leuk vond was dat hij begon te zeiken over het handdoeken gebruik van Kelly, doe dat dan meteen en niet in december.
  zaterdag 15 december 2001 @ 20:55:04 #23
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_2500183
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 19:41 schreef Tante Bep het volgende:

dark, waren wij in een grijs verleden niet eens met elkaar in de echt verbonden op het fok-eiland?

Bep, lieverd, volgens mij hebben we wat gehad samen, tijdens of vlak na BB1.
Helaas ben ik daarna met de noorderzon vertrokken, zonder afscheid te nemen. Het is maar goed dat je van me af bent, eigenlijk ben ik gewoon een eikel.

Sorry, off topic! (edit typo)

zaterdag 15 december 2001 @ 23:30:25 #24
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2502017
quote:
Op zaterdag 15 december 2001 05:39 schreef Tante Bep het volgende:

[..]

Huh, die vat ik effe niet Rica, GJ heeft Kel een douw gegeven, na een van haar (vele hysterische) woede aanvallen, vtel?

Ik heb 2 van die 'ruzies' tussen Gert en Kel rechtstreeks gezien op de streams (eentje toen geprobeerd een verslag van te maken).

Dit was dus in de week na de uitbartsing van Kel in de dagboekkamer. Het was telkens GJ die er op terug kwam en bij die twee keren die ik gezien heb, telkens op een moment dat Kel even een 'strubbeling' had met iemand anders.

Bij de tweede keer bijv. (dat was die hele heftige woordenwisseling) had Kel aan tafel een heel klein meningsverschil met Leo, toen GJ weer begon over wat hij dan fout had gedaan.
Dat viel me dus ten eerste al op en het is slim om het zo te spelen, maar niet erg 'aardig' van GJ.

Daarna gaf Kel een aantal keren heel duidelijk aan dat ze er geen zin had om over te praten, ze zouden er toch niet uitkomen.
GertJan zette telkens weer door en haakte in op ieder woord wat ze zij, net zolang tot hij toch de woordenwisseling had die hij wilde.
Daarna zette hij Kel met woorden voortdurend in de hoek, wat niet zo moeilijk is bij Kel, net zolang tot hij haar weer helemaal over de rooie had.

Het is heel subtiel hoe hij het doet, en te subtiel om dan over te brengen (Bovendien kon je in de ruzie tussen Gert en Kel helemaal niets ten nadele van Gert zeggen).

Hij weet feiten en gebeurtenissen zo te verdraaien dat hij daarmee een ander een douw kan geven.
In de fitnessruimte deed hij het ook met Leo en na de nominaties weer.

Met de nadruk net iets te verleggen of net iets andere woorden te gebruiken probeert hij een ander iets in de schoenen te schuiven.

Door zogenaamde zelf ook foutjes toe te geven ("Ja, maar dat zei ik toch, dat begreep ik ook verkeerd") probeerd hij een ander over te halen om 'de grote fout' bij zichzelf te leggen.

In het begin vond ik dit soort slimmigheid juist het leuke van GJ, nu vind ik het steeds meer schijnheiligheid.

Your games are death
With every breath
  maandag 17 december 2001 @ 19:35:32 #25
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2523183
Schopje naar de arrogante Gertjan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: