abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 12 december 2001 @ 15:58:28 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2464562
Waarom is er nooit een tweede boek verschenen op deze, bij vlagen briljante, roman?
  woensdag 12 december 2001 @ 16:24:39 #2
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_2464890
Tsja, waarom? Btw, je komt wel wat laat met je reactie, dat boek is al een aantal jaar uit... Ze heeft wel nog eens een verhalenbundel geschreven, maar dat was niet zo bijzonder. Waarschijnlijk kan ze haar debuut niet overtreffen en heeft ze daarom besloten om het niet eens te proberen. Klinkt dat redelijk?
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_2464915
Fantastisch boek! Geweldige duidelijk beschreven personages!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage woensdag 12 december 2001 @ 17:47:50 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2466028
quote:
Op woensdag 12 december 2001 16:24 schreef Superann het volgende:
Btw, je komt wel wat laat met je reactie,
Ja ik weet ook wel dat t boek 10 jaar oud is, maar dan kan ik het me nu nog wel afvragen...
pi_2467403
Heel goed boek, niet briljant maar zeker heel goed te verteren. Meer kan ik er niet over zeggen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2470816
Volgens mij is ze er heel rijk mee geworden. Misschien heeft dat een negatieve invloed op je inspiratie? Ik vond het boek niet zo geweldig als de meesten. Ik heb het wel snel uitgelezen, maar dat doe ik met wel meer goeie thrillers.
"Who wants to be balanced? Balance is overrated!"
pi_2513673
Het schijnt dat dat boek door een man of tien is geschreven. Tartt schreef de ruwe versie, later is het tientallen malen geredigeerd. Vage roddel echter, ooit ergens in een literair tijdschrift gelezen.
Ik begrijp echter niet wat er zo goed is aan die thriller. Tien in een dozijn toch? Opgedirkt met een bak feitjes over de klassieken.
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_2515492
Ik vond het ook echt enorm tegenvallen. Gehypete luchtbel.
http://forum.fok.nl/showtopic.php/201832/1
  Redactie Frontpage maandag 17 december 2001 @ 11:03:56 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2516630
Ja, het was wel gehyped, maar het als lekker weg. Tart verscheen in elke magazine als de belofte voor de toekomst. Ik herinner me trouwens weinig van het boek, alleen de eerste zin was wel erg goed. Over de moord op Bunny (?).
pi_2517837
quote:
Op maandag 17 december 2001 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Ja, het was wel gehyped, maar het als lekker weg. Tart verscheen in elke magazine als de belofte voor de toekomst. Ik herinner me trouwens weinig van het boek, alleen de eerste zin was wel erg goed. Over de moord op Bunny (?).
Bunny, Bugsy, Buck....belachelijk boek, forget it
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
  dinsdag 18 december 2001 @ 11:41:43 #11
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_2529650
quote:
Op maandag 17 december 2001 12:49 schreef Vintersorg het volgende:
[..]
Bunny, Bugsy, Buck....belachelijk boek, forget it
Wat is er belachelijk aan? Ik vond het een heel aardig en zeer leesbaar boek, soms iets te pretentieus maar ook best spannend. Indertijd was het een beetje een hype, en mevrouw Tartt is blijkbaar goed binnengelopen, maar toch zou het leuk zijn als er weer eens iets nieuws van haar hand verscheen.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  dinsdag 18 december 2001 @ 22:07:11 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_2537143
quote:
Op woensdag 12 december 2001 16:24 schreef Superann het volgende:
Tsja, waarom? Btw, je komt wel wat laat met je reactie, dat boek is al een aantal jaar uit...
Daarom juist is de topicvraag zo relevant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 december 2001 @ 02:04:18 #13
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2539560
Donna Tartt's new novel - with the provisional title "Tribulation" is scheduled for publication early next year.

Zie ook : http://www.geocities.com/SoHo/8543/dmain.htm

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  donderdag 20 december 2001 @ 10:16:55 #14
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2553857
vond het wel een geweldig boek en wacht met spanning op nieuw materiaal.
vraag: bij de publicatie al verhalen dat de filmrechten verkocht waren. heb echter nog nooit een film ervan gezien.

ben wel benieuwd hoe ze dit complexe verhaal zouden verfilmen.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  Redactie Frontpage donderdag 20 december 2001 @ 11:24:56 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2554442
Ik kan me er eigenlijk weinig van herinneren. Er was iets vaags met Duivelse rituelen enzo, toch?
  maandag 24 december 2001 @ 21:34:00 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_2600277
Ik vond het de eerste keer echt ont-zet-tend mooi en meeslepend. De tweede keer dat ik het las, was ik uitermate geboeid, maar een meesterwerk.. neuh. Dat hoeft ook niet. Het is gewoon erg goed en spannend.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 29 september 2002 @ 12:35:16 #17
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_6024409
Heb Verborgen Geschiedenis net 10 minuten uit en ik was wel redelijk onder de indruk, maar ik denk dat ook het minste moet zijn als je zoveel tijd in een boek hebt gestoken (606 bladzijdes).

Sommige stukjes vindt ik wel goed geschreven, vooral het gedeelte dat Richard helemaal doordraait (ongeveer blz 138), verder was ik niet echt onder de indruk van haar schrijfstijl. Vaak een beetje te simplistisch (schrijf ik dit goed???). Maar ondanks dat bleef ik wel steeds teruggrijpen naar het boek en heb hem dan ook in anderhalve week uitgelezen, wat ik wel redelijk snel vindt.

Echt aangrijpend vond ik het dus niet en bleef ook niet na het dichtslaan nog 10 minuten met m'n mond open zitten, zoals bijvoorbeeld bij De Ontdekking van de Hemel of Het Gouden Ei. Donna Tartt --> leuk als vakantieboek, als je niet teveel concentratie nodig hebt. Verder niks. Ga dus Kleine Vriend ook zeker niet lezen.

Morgen beginnen aan Rasha Peper - Dooi, heb Russisch Blauw al van haar gelezen en die vond ik heel goed.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:01:11 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6053770
Er is nu een nieuwe uit: De Kleine Vriend.

** Rewimo krijgt ze allebei voor haar verjaardag over 3 maanden

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6065731
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Er is nu een nieuwe uit: De Kleine Vriend.
Ik heb hem al, en wel gesigneerd door Donna Tartt zelf.
pi_6065769
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:47 schreef schatje het volgende:

[..]

*jaloers is*
  vrijdag 3 januari 2003 @ 14:17:23 #21
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7684773
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:47 schreef schatje het volgende:

[..]

En wie heeft hem al gelezen?

Ik ben bij het laatste hoofdstuk maar ik krijg nu last van het fenomeen dat ik het boek niet wil uitlezen omdat ik er dan vanaf ben en dat wil ik niet

fake a dream
  zondag 23 maart 2003 @ 13:34:03 #22
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_9316019
Ik heb eindelijk de tijd gevonden de kleine vriend te lezen. Superboek! Van begin tot eind zo spannend, dat ik het gewoon niet meer weg kon leggen. Bij vlagen deed het me denken aan john Irving: absurde situaties en toevalligheden. Ik hoop dat het volgende boek van Donna niet weer 10 jaar op zich laat wachten!
wOOps
  zondag 23 maart 2003 @ 13:39:16 #23
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_9316125
Ik ben aan de Verborgen Geschiedenis begonnen toen het net uit was, maar ik kwam er werkelijk niet doorheen. Onlangs las ik echter dat het verfilmd zal worden, en aangezien ik iemand ken met wie ik deze film graag zou bezoeken , heb ik het toch maar gelezen.
Het was best aardig. Geen meesterwerk. Op een gegeven moment viel het me op dat er op bijna iedere bladzijde wel ''een stilte valt'', en dit vond ik stilistisch enigzins armoedig.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12486946
Maar wat is er dan precies zo geweldig aan dit boek? Ik heb het gelezen op aanraden van iemand die er behoorlijk van onder de indruk was. Ik heb het verhaal gelezen in afwachting van de clou die een aardig verhaal met terugwerkende kracht briljant zou maken. Maar het boek is uit en de clou is niet gekomen. Het verhaal heeft zich gewoon door de pagina's voortgekabbeld tot dat 'the end' uit haar tekstverwerker verscheen. Wat overblijft is een verhaal dat uitstekend leesbaar is, maar qua inhoud en vertelling niets te bieden heeft, Gekoketeer met de Grieksemythologie doet daar niets aan af. Kun je nagaan als je dit boek oppakt direct nadat je de De Slinger Van Foucault uit hebt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_14050799
quote:
Op maandag 17 december 2001 11:03 schreef SunChaser het volgende:
"De sneeuw in de bergen begon te smelten en Bunny was al weken dood voordat we de ernst van onze situatie begonnen in te zin"

Die zin he! ! Eerste zin van het boek (nouja, de proloog) en gelijk een dooie . Catchy!

Ben nu op blz. 160, en je weet al vanaf het begin dat Bunny doodgaat, en ik ben zo fucking benieuwd hoe! Ik ben van kruin tot tenen geboeid .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')