quote:Ja ik weet ook wel dat t boek 10 jaar oud is, maar dan kan ik het me nu nog wel afvragen...
Op woensdag 12 december 2001 16:24 schreef Superann het volgende:
Btw, je komt wel wat laat met je reactie,
quote:Bunny, Bugsy, Buck....belachelijk boek, forget it
Op maandag 17 december 2001 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Ja, het was wel gehyped, maar het als lekker weg. Tart verscheen in elke magazine als de belofte voor de toekomst. Ik herinner me trouwens weinig van het boek, alleen de eerste zin was wel erg goed. Over de moord op Bunny (?).
quote:Wat is er belachelijk aan? Ik vond het een heel aardig en zeer leesbaar boek, soms iets te pretentieus maar ook best spannend. Indertijd was het een beetje een hype, en mevrouw Tartt is blijkbaar goed binnengelopen, maar toch zou het leuk zijn als er weer eens iets nieuws van haar hand verscheen.
Op maandag 17 december 2001 12:49 schreef Vintersorg het volgende:
[..]
Bunny, Bugsy, Buck....belachelijk boek, forget it
quote:Daarom juist is de topicvraag zo relevant.
Op woensdag 12 december 2001 16:24 schreef Superann het volgende:
Tsja, waarom? Btw, je komt wel wat laat met je reactie, dat boek is al een aantal jaar uit...
Zie ook : http://www.geocities.com/SoHo/8543/dmain.htm
J.
ben wel benieuwd hoe ze dit complexe verhaal zouden verfilmen.
Sommige stukjes vindt ik wel goed geschreven, vooral het gedeelte dat Richard helemaal doordraait (ongeveer blz 138), verder was ik niet echt onder de indruk van haar schrijfstijl. Vaak een beetje te simplistisch (schrijf ik dit goed???). Maar ondanks dat bleef ik wel steeds teruggrijpen naar het boek en heb hem dan ook in anderhalve week uitgelezen, wat ik wel redelijk snel vindt.
Echt aangrijpend vond ik het dus niet en bleef ook niet na het dichtslaan nog 10 minuten met m'n mond open zitten, zoals bijvoorbeeld bij De Ontdekking van de Hemel of Het Gouden Ei. Donna Tartt --> leuk als vakantieboek, als je niet teveel concentratie nodig hebt. Verder niks. Ga dus Kleine Vriend ook zeker niet lezen.
Morgen beginnen aan Rasha Peper - Dooi, heb Russisch Blauw al van haar gelezen en die vond ik heel goed.
** Rewimo krijgt ze allebei voor haar verjaardag over 3 maanden
quote:Ik heb hem al, en wel gesigneerd door Donna Tartt zelf.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Er is nu een nieuwe uit: De Kleine Vriend.
quote:*jaloers is*
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:47 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb hem al, en wel gesigneerd door Donna Tartt zelf.
quote:En wie heeft hem al gelezen?
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:47 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb hem al, en wel gesigneerd door Donna Tartt zelf.
Ik ben bij het laatste hoofdstuk maar ik krijg nu last van het fenomeen dat ik het boek niet wil uitlezen omdat ik er dan vanaf ben en dat wil ik niet
quote:"De sneeuw in de bergen begon te smelten en Bunny was al weken dood voordat we de ernst van onze situatie begonnen in te zin"
Op maandag 17 december 2001 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Ja, het was wel gehyped, maar het als lekker weg. Tart verscheen in elke magazine als de belofte voor de toekomst. Ik herinner me trouwens weinig van het boek, alleen de eerste zin was wel erg goed. Over de moord op Bunny (?).
Die zin he! ! Eerste zin van het boek (nouja, de proloog) en gelijk een dooie
. Catchy!
Ben nu op blz. 160, en je weet al vanaf het begin dat Bunny doodgaat, en ik ben zo fucking benieuwd hoe! Ik ben van kruin tot tenen geboeid .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |