Mensen bevatten gewoon niet alles en daar kunnen ze niet tegen
Zo zie ik het tenminste
Ik geloof ook niet dat god het universum heeft gemaakt of de mensheid geschapen..We zijn wat we zijn..mensen.
Niet meer niet minder
quote:dat geloof ik ook niet..
Op donderdag 06 december 2001 19:46 schreef RagNaroK het volgende:
Ik geloof ook niet dat god het universum heeft gemaakt of de mensheid geschapen..We zijn wat we zijn..mensen.
maar wel dat er iets is, denk dat een aantal mensen ook gelooft om iets wat er in hun leven is gebeurd.
En waarom mensen erin geloven.... Ik snap het nog steeds niet
quote:Als jij denkt dat Boeddha een verzinsel is, dan schort er wat aan je algemene ontwikkeling. Ga eerst maar eens wat lezen, voordat je jezelf weer belachelijk maakt.
Op donderdag 06 december 2001 19:56 schreef Jerommeke het volgende:
God is het grootste verzinsel samen met Allah, en Boeddah en nog meer van die andere onzin...
Waarom geloven kinderen in Sinterklaas?
Serieus, denk daar maar eens over na.
Reden voor dit allemaal? een foutje van de natuur mischien?
Maar nu wil ik niet helemaal gaan verdedigen waarom God wel of niet bestaat. Ik zelf geloof wel, en ik heb dat ervaren door zelf een persoonlijke relatie met God aan te gaan! Nu vraag jij je af kan dat???? Ja dus, namelijk door te bidden en dan niet het "onze Vader" waar verder niks mis mee is. Nee gewoon te bidden wat in je hart leeft zowel leuke dingen als minder leuke dingen. Natuurlijk lees ik daarnaast ook uit de Bijbel, en vaak wordt ik daardoor bemoedigd door sommige stukken wat ik lees.
Ik zou niet willen leven zonder God, mijn leven zou heel anders zijn verlopen als ik niet zou hebben geloofd.
Maar als je voor jezelf ook wilt weten of God bestaat, lees eens een stuk uit de Bijbel en vraag aan God of hij jou wilt laten zien dat hij bestaat. En ik kan je vertellen dat hij dat zal doen!
quote:Waarom moet dat te verklaren zijn..We kunnen dit nog niet verklaren maar ik ben er zeker van dat in de toekomst de wetenschap dit achterhaald
Op donderdag 06 december 2001 20:27 schreef Bigfoot het volgende:
ik snap niet waarom iemand niet in God geloofd. Hoe verklaar je anders dat de aarde is geschapen?
quote:Natuurlijk..maar dit hoeft niet perse alleen de bijbel te zijn..dit heb ik ook met een goed boek.
Natuurlijk lees ik daarnaast ook uit de Bijbel, en vaak wordt ik daardoor bemoedigd door sommige stukken wat ik lees.
quote:
ik snap niet waarom iemand niet in God geloofd. Hoe verklaar je anders dat de aarde is geschapen?
Iemand die niet in God gelooft moet (nou ja, mag) verklaren hoe de aarde ontstaan is. Ik zal dat hier niet doen, maar je kan vast ook zelf wel een boek over kosmologie vinden. (Een leuke populaire inleiding is "A brief History of Time" van Stephen Hawking.) Overiges, zelfs als er geen wetenschappelijke verklaring voor het bestaan van de aarde was, zou het nog steeds niet evident zijn dat God bestond. Integendeel zelfs - het aannemen van een onveroorzaakt Universum is een minder sterke aanname dan het aannemen van een onveroorzaakte god.
quote:Leven en geloven
Op donderdag 06 december 2001 20:52 schreef RagNaroK het volgende:
lees je ook de krant van 4 weken geleden?
alle topics over god waar vandaag nog in gepost is.
quote:Het hoeft van mij ook niet te verklaren zijn want ik ben er voor mij zelf al uit dat God bestaat. En wat de wetenschap in de toekomst ook mag beweren zal mij een zorg zijn!
Waarom moet dat te verklaren zijn..We kunnen dit nog niet verklaren maar ik ben er zeker van dat in de toekomst de wetenschap dit achterhaald
quote:Ja dat kan natuurlijk ook, heb ik ook weleens!
Natuurlijk..maar dit hoeft niet perse alleen de bijbel te zijn..dit heb ik ook met een goed boek.
Ik heb eigenlijk ook wel een vraag. Waarom is iedereen hierzo toch zo onwijs benieuwd of God bestaat? Is er dan iets bij jullie wat van binnen zegt dat je mist ofzo?
quote:Misschien eerder culturele belangstelling omtrent een van de belangrijkste factoren uit de geschiedenis? En wellicht is het je ook wel eens opgevallen dat je bij zeer veel takken van de filosofie (ethiek, metafysica, epistemologie, etc.) te maken krijgt met religieuze denkbeelden, zodat een goed begrip van de godsvraag met de hele filosofie helpt.
Ik heb eigenlijk ook wel een vraag. Waarom is iedereen hierzo toch zo onwijs benieuwd of God bestaat? Is er dan iets bij jullie wat van binnen zegt dat je mist ofzo?
quote:Ja dat kan ik begrijpen, maar toch heeft iedereen hier een zijn eigen ideen over. Wat naar mijn idee toch iets meer als een culturele belangstelling voordoet.
Op donderdag 06 december 2001 21:10 schreef LordDaemon het volgende:[..]
Misschien eerder culturele belangstelling omtrent een van de belangrijkste factoren uit de geschiedenis? En wellicht is het je ook wel eens opgevallen dat je bij zeer veel takken van de filosofie (ethiek, metafysica, epistemologie, etc.) te maken krijgt met religieuze denkbeelden, zodat een goed begrip van de godsvraag met de hele filosofie helpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |