abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2398218
Ik snap dit niet..
the blade is not a weapon of peace, but one of justice.
  donderdag 6 december 2001 @ 19:39:27 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2398250
Omdat het lekker makkelijk is. Moeilijke vraag? Antwoord: God. Heerlijk toch? Kan me best voorstellen dat mensen daarvoor kiezen. Ikzelf niet, omdat vele dingen in het geloof achterhaald vind.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2398266
Omdat het voor mensen niet te aanvaarden is dat er dingen buiten hun macht gebeuren en dan verzinnen ze maar een 'hoger' iets wat ervoor verantwoordelijk zou moeten zijn.

Mensen bevatten gewoon niet alles en daar kunnen ze niet tegen

Zo zie ik het tenminste

pi_2398318
Ik bijvoorbeeld geloof niet in reincarnatie, God, en dat soort..waarom? reincarnatie bv is een angst voor dood en uitsterving van jouw "ziel".

Ik geloof ook niet dat god het universum heeft gemaakt of de mensheid geschapen..We zijn wat we zijn..mensen.

Niet meer niet minder

donderdag 6 december 2001 @ 19:54:56 #5
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_2398422
quote:
Op donderdag 06 december 2001 19:46 schreef RagNaroK het volgende:

Ik geloof ook niet dat god het universum heeft gemaakt of de mensheid geschapen..We zijn wat we zijn..mensen.

dat geloof ik ook niet..

maar wel dat er iets is, denk dat een aantal mensen ook gelooft om iets wat er in hun leven is gebeurd.

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_2398443
God is het grootste verzinsel samen met Allah, en Boeddah en nog meer van die andere onzin...
Ze hadden vroeger gewoon niks nuttigers te doen.

En waarom mensen erin geloven.... Ik snap het nog steeds niet

Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_2398496
Inderdaad, mensen die iets onverklaarbaars mee maken wenden zich dan af naar god omdat niets ander het kan verklaren.
De bijbel is zo veelzijdig het kan overal antwoord op geven.
Daarom spreek het ook zo veel mensen aan denk ik dan..
pi_2398500
Omdat ze bang zijn dat ze er helemaal alleen voor staan, en dat dit alles is. Wel handig, van slechte dingen geef je God de schuld, je kunt altijd vertrouwen dat hij voor goede dingen zorgt dus je hoeft nergens bang voor te zijn (hoewel die slechte dingen er dan uberhaupt niet zouden moeten zijn, maarja zeggen ze dan, de wegen van de Heer zijn ondoorgrondelijk), als je iets niet weet kun je het verklaren met God.
Gemakzucht dus, het is algemeen bekend dat mensen lui zijn.
En als 1 iemand eenmaal dat idee heeft bekeert ie snel genoeg anderen. Vroeger tenminste wel. Is ooit een soort Emile Ratelband mee begonnen ofzo
Are you pondering what I'm pondering?
pi_2398515
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_2398580
quote:
Op donderdag 06 december 2001 19:56 schreef Jerommeke het volgende:
God is het grootste verzinsel samen met Allah, en Boeddah en nog meer van die andere onzin...
Als jij denkt dat Boeddha een verzinsel is, dan schort er wat aan je algemene ontwikkeling. Ga eerst maar eens wat lezen, voordat je jezelf weer belachelijk maakt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2398644
Waarom geloven mensen in god?

Waarom geloven kinderen in Sinterklaas?

Serieus, denk daar maar eens over na.

May the road rise to meet your feet
pi_2398712
Daar geloof ik dus ook niet in
pi_2398797
Maar wat ik dus helemaal niet snap is..waarom kunnen mensen niet gewoon accepteren dat we geboren worden, Leren, Werken, lief hebben,Kinderen op deze wereld zetten, oud worden, en uiteindelijk dood gaan..

Reden voor dit allemaal? een foutje van de natuur mischien?

pi_2398829
Er zijn zat argumenten voor het bestaan van God (naar mijn mening geen van allen overtuigend, maar goed), die een mogelijke bron van geloof zouden kunnen zijn. Maar ik denk dat het meeste geloof (en ongeloof) toch voortkomt uit psychologische oorzaken. Dat hoeven niet per se angst of een verlangen naar geborgenheid te zijn. Er zijn honderden godsdiensten en evenzovele redenen om in een god of meerdere goden te geloven - al was het maar het verlangen om dankbaar te kunnen zijn voor het leven (Nietzsche's analyse van de oorspronkelijke godsdiensten) of om vertrouwen te krijgen in de vernietiging van je tegenstanders.
There is but one thing of real value: to cultivate truth and justice, and to live without anger in the midst of lying and unjust men. - Marcus Aurelius
  donderdag 6 december 2001 @ 20:27:20 #15
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_2398831
ik snap niet waarom iemand niet in God geloofd. Hoe verklaar je anders dat de aarde is geschapen?

Maar nu wil ik niet helemaal gaan verdedigen waarom God wel of niet bestaat. Ik zelf geloof wel, en ik heb dat ervaren door zelf een persoonlijke relatie met God aan te gaan! Nu vraag jij je af kan dat???? Ja dus, namelijk door te bidden en dan niet het "onze Vader" waar verder niks mis mee is. Nee gewoon te bidden wat in je hart leeft zowel leuke dingen als minder leuke dingen. Natuurlijk lees ik daarnaast ook uit de Bijbel, en vaak wordt ik daardoor bemoedigd door sommige stukken wat ik lees.

Ik zou niet willen leven zonder God, mijn leven zou heel anders zijn verlopen als ik niet zou hebben geloofd.

Maar als je voor jezelf ook wilt weten of God bestaat, lees eens een stuk uit de Bijbel en vraag aan God of hij jou wilt laten zien dat hij bestaat. En ik kan je vertellen dat hij dat zal doen!

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_2399011
quote:
Op donderdag 06 december 2001 20:27 schreef Bigfoot het volgende:
ik snap niet waarom iemand niet in God geloofd. Hoe verklaar je anders dat de aarde is geschapen?
Waarom moet dat te verklaren zijn..We kunnen dit nog niet verklaren maar ik ben er zeker van dat in de toekomst de wetenschap dit achterhaald
quote:
Natuurlijk lees ik daarnaast ook uit de Bijbel, en vaak wordt ik daardoor bemoedigd door sommige stukken wat ik lees.
Natuurlijk..maar dit hoeft niet perse alleen de bijbel te zijn..dit heb ik ook met een goed boek.
pi_2399032
Misschien zou het helpen om om te beginnen al die andere topics hierover een keer door te lezen.
pi_2399059
quote:
Hoe kan je verklaren dat de aarde geschapen is zonder God? Dat is een valse vraag.

Iemand die niet in God gelooft moet (nou ja, mag) verklaren hoe de aarde ontstaan is. Ik zal dat hier niet doen, maar je kan vast ook zelf wel een boek over kosmologie vinden. (Een leuke populaire inleiding is "A brief History of Time" van Stephen Hawking.) Overiges, zelfs als er geen wetenschappelijke verklaring voor het bestaan van de aarde was, zou het nog steeds niet evident zijn dat God bestond. Integendeel zelfs - het aannemen van een onveroorzaakt Universum is een minder sterke aanname dan het aannemen van een onveroorzaakte god.

There is but one thing of real value: to cultivate truth and justice, and to live without anger in the midst of lying and unjust men. - Marcus Aurelius
pi_2399079
lees je ook de krant van 4 weken geleden?
pi_2399121
quote:
Op donderdag 06 december 2001 20:52 schreef RagNaroK het volgende:
lees je ook de krant van 4 weken geleden?
Leven en geloven
Databeest verklaart de dood aan alle religies!
Wie gaat er nog wel eens naar de kerk?
Waarom geloven mensen niet in God?
Waar is god?
geloof jij
Nu we het toch over God hebben...

alle topics over god waar vandaag nog in gepost is.

pi_2399228
Je scheert alles over een kam..het gaat allemaal over god..maar niet waarom ze er in geloven..in die topics.
  donderdag 6 december 2001 @ 21:08:46 #22
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_2399285
quote:
Waarom moet dat te verklaren zijn..We kunnen dit nog niet verklaren maar ik ben er zeker van dat in de toekomst de wetenschap dit achterhaald
Het hoeft van mij ook niet te verklaren zijn want ik ben er voor mij zelf al uit dat God bestaat. En wat de wetenschap in de toekomst ook mag beweren zal mij een zorg zijn!
quote:
Natuurlijk..maar dit hoeft niet perse alleen de bijbel te zijn..dit heb ik ook met een goed boek.
Ja dat kan natuurlijk ook, heb ik ook weleens!

Ik heb eigenlijk ook wel een vraag. Waarom is iedereen hierzo toch zo onwijs benieuwd of God bestaat? Is er dan iets bij jullie wat van binnen zegt dat je mist ofzo?

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_2399309
quote:
Ik heb eigenlijk ook wel een vraag. Waarom is iedereen hierzo toch zo onwijs benieuwd of God bestaat? Is er dan iets bij jullie wat van binnen zegt dat je mist ofzo?
Misschien eerder culturele belangstelling omtrent een van de belangrijkste factoren uit de geschiedenis? En wellicht is het je ook wel eens opgevallen dat je bij zeer veel takken van de filosofie (ethiek, metafysica, epistemologie, etc.) te maken krijgt met religieuze denkbeelden, zodat een goed begrip van de godsvraag met de hele filosofie helpt.
  donderdag 6 december 2001 @ 21:26:01 #24
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_2399553
quote:
Op donderdag 06 december 2001 21:10 schreef LordDaemon het volgende:

[..]

Misschien eerder culturele belangstelling omtrent een van de belangrijkste factoren uit de geschiedenis? En wellicht is het je ook wel eens opgevallen dat je bij zeer veel takken van de filosofie (ethiek, metafysica, epistemologie, etc.) te maken krijgt met religieuze denkbeelden, zodat een goed begrip van de godsvraag met de hele filosofie helpt.

Ja dat kan ik begrijpen, maar toch heeft iedereen hier een zijn eigen ideen over. Wat naar mijn idee toch iets meer als een culturele belangstelling voordoet.
Kerk saai???
pi_2399567
Omdat mensen dan iets hebben om in te geloven, iets waar ze de kracht uit halen om te leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')