quote:even onorthodox geknipt, ik heb eens een lange discussie gehad... (ja over dit onderwerp
Op maandag 17 december 2001 12:05 schreef Tha_Mousty het volgende:
Zo zie ik het heelal:Het is oo <knip> is, is namelijk "ruimte".
quote:Ze denken op dit moment dat het er geen sprake is van een gesloten heelal (wat dus weer kleiner gaat worden) en niet van een open heelal (wat steeds met grote snelheid groter wordt). Waarschijnlijk leven we in een kritisch heelal, wat precies genoeg energie heeft om tot in het oneindige uit te dijen.
Op maandag 17 december 2001 17:11 schreef orange het volgende:
het is zeer waarschijnlijk dat het heelal ook weer kleiner gaat worden.
quote:Klinkt interresant, heb 's een boek gelezen over de "eeuwigheids theorie" daarin kwam de schrijver tot de conclusie dat dit juist on-mogelijk was. Ik wil niet vervelend doen en ik val je niet aan maar als je een artikeltje, link of verwijzing naar een boek hebt lijkt 't me interresant om te lezen.
Op maandag 17 december 2001 18:48 schreef Bazyx het volgende:[..]
Waarschijnlijk leven we in een kritisch heelal, wat precies genoeg energie heeft om tot in het oneindige uit te dijen.
Thnx by Orange
De Engelse term voor kritisch heelal is 'flat universe' (soms critical universe), met Google kun je makkelijk veel sites vinden hierover. Je ziet dat men pas sinds begin vorig jaar van mening is dat we in een kritisch heelal leven, na experimenten op antartica. Best 'verse' wetenschap dus.
Een 'flat universe' zou ook betekenen dat de ruimte niet gekromd is, wat eerder wel gedacht werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |