quote:in dit topic: Sid Meiers Civilization III
Op donderdag 15 november 2001 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heb ik gisteravond laat nog met mijn vriend over zitten filosoferen. Piet Hein!Zijn daden bennen groot..
Vraag ik me af, wie is eigenlijk de persoon die geschikt is om als boegbeeld voor Nederland te gebruiken?
Enkele voorbeelden: (bron: www.civ3.com )
maar doe mij dan maar Willem van Oranje
of Maurits, best wel een Nederlandse Warlord
Tot zover mijn sumiere geschiedeniskennis uit de Discovery Channel
quote:hehe, het nederlandse leger bestond uit 1 musketier en die kon niet op een rijtje gaan staan
Op donderdag 15 november 2001 21:42 schreef Dr_Crouton het volgende:
Maurits had toch een belangrijke militaire tactiek bedacht? Ik geloof iets met het herladen van het musketgeweer: de knielende rij vooraan schoot eerst, ging herladen terwijl de staande schutters op hun beurt gingen schieten. Een goed getrainde onderdeel kon zo razendsnel achter elkaar schieten. Alleen werd dit door de Hollanders nooit in praktijk gebracht, de Zweden keken echter wel het kunstje af.Tot zover mijn sumiere geschiedeniskennis uit de Discovery Channel
enne, ik denk dat de zwitsers het nadeden?
quote:Hmm, moet die aflevering van Connections nog maar eens een keer gaan zien..
Op donderdag 15 november 2001 21:47 schreef SanderThomas het volgende:[..]
hehe, het nederlandse leger bestond uit 1 musketier en die kon niet op een rijtje gaan staan
quote:Onzin, dan is wel door het Staatse Leger in praktijk gebracht, anders hadden ze het niet hoeven ontwikkelen.
Op donderdag 15 november 2001 21:42 schreef Dr_Crouton het volgende:
Maurits had toch een belangrijke militaire tactiek bedacht? Ik geloof iets met het herladen van het musketgeweer: de knielende rij vooraan schoot eerst, ging herladen terwijl de staande schutters op hun beurt gingen schieten. Een goed getrainde onderdeel kon zo razendsnel achter elkaar schieten. Alleen werd dit door de Hollanders nooit in praktijk gebracht, de Zweden keken echter wel het kunstje af.Tot zover mijn sumiere geschiedeniskennis uit de Discovery Channel
Maurits is idd een goede keuze of anders Michiel de Ruyter. Geniale man, superheld, maar altijd gewoon gebleven.
quote:Niet grappig, dat vonden de Spanjaarden, Fransen, Duitsers en Engelsen die de Nederlandse musketiers tegenkwamen ook niet.
Op donderdag 15 november 2001 21:47 schreef SanderThomas het volgende:[..]
hehe, het nederlandse leger bestond uit 1 musketier en die kon niet op een rijtje gaan staan
Btw, deze ets bewijst dat er in 1660 iig meer dan 1 musketier was in Nederland
quote:Toch geen musketiers?
Op donderdag 15 november 2001 23:43 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Onzin, dan is wel door het Staatse Leger in praktijk gebracht, anders hadden ze het niet hoeven ontwikkelen.
![]()
Ik denk dat ze in de war bent met de formatietechnieken van de cavalerie. Dit is door Maurits (een cavaleriemaniak) ontwikkeld, maar toen ging hij al dood. Gustaaf Adolf van Zweden heeft dat idee 40 jaar laten opgepikt en verder ontwikkeld.
Misschien bij nader inzien toch niet zo'n goed idee...
Hmmm... Willem van Oranje dan maar.
quote:Ik woonde ooit vlakbij de Karel Doormanstraat, namelijk in de Van Starkenborghstraat. Iemand helden verhalen over deze persoon? k Zou nie weten wie et is
Op vrijdag 16 november 2001 17:36 schreef ullie het volgende:
Wat dacht je van schout-bij-nacht Karel Doorman die het opperbevel had over de Nederlandse vloot in Nederlands
quote:Dat zou niet eerlijk zijn, slecht voor de spelbalans. Gaat iedereen Nederland worden.
Op donderdag 15 november 2001 22:38 schreef clowntje het volgende:
Professor Pim
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |