abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2196204
Naar aanleiding van deze post
quote:
Op donderdag 15 november 2001 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heb ik gisteravond laat nog met mijn vriend over zitten filosoferen. Piet Hein! Zijn daden bennen groot..
in dit topic: Sid Meiers Civilization III

Vraag ik me af, wie is eigenlijk de persoon die geschikt is om als boegbeeld voor Nederland te gebruiken?

Enkele voorbeelden: (bron: www.civ3.com )

• Engeland: Elizabeth
  • Frankrijk: Jean d'Arc
  • Egypte: Cleopatra
  • Romeinen: Ceasar
  • Griekenland: Alexander
  • Rusland: Catherina de grote
  • Zulus: Shaka
  • China: Mao
  • India: Gandi
  • Nederland:
  •   donderdag 15 november 2001 @ 20:57:45 #2
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_2196225
    Kelly!!!
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_2196247
    in Call to Power 2 was het geloof ik Lord Byron ofzo...

maar doe mij dan maar Willem van Oranje

of Maurits, best wel een Nederlandse Warlord

pi_2196437
    Maurits, ik woon niet voor niets in zijn laan!
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
      donderdag 15 november 2001 @ 21:30:40 #5
    17628 Superann
    als ik het niet kan, wie dan?
    pi_2196645
    WA natuurlijk, of misschien wel Maxima (na Willem's vroegtijdige dood kan zij eventueel de touwtjes in handen krijgen, niet dat ik WA dood wens, maar de mogelijkheid bestaat natuurlijk).
    De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
    pi_2196692
    Wilhelmina deed het heel goed tijdens de WOII. Ze werd door de VS al koningin van Europa gezien.
    pi_2196716
    Die man van 'dan liever de lucht in!'
    (Jan van Speyk?)
      donderdag 15 november 2001 @ 21:42:53 #8
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_2196790
    Maurits had toch een belangrijke militaire tactiek bedacht? Ik geloof iets met het herladen van het musketgeweer: de knielende rij vooraan schoot eerst, ging herladen terwijl de staande schutters op hun beurt gingen schieten. Een goed getrainde onderdeel kon zo razendsnel achter elkaar schieten. Alleen werd dit door de Hollanders nooit in praktijk gebracht, de Zweden keken echter wel het kunstje af.

Tot zover mijn sumiere geschiedeniskennis uit de Discovery Channel

The Internets, I needs it..
    pi_2196837
    quote:
    Op donderdag 15 november 2001 21:42 schreef Dr_Crouton het volgende:
    Maurits had toch een belangrijke militaire tactiek bedacht? Ik geloof iets met het herladen van het musketgeweer: de knielende rij vooraan schoot eerst, ging herladen terwijl de staande schutters op hun beurt gingen schieten. Een goed getrainde onderdeel kon zo razendsnel achter elkaar schieten. Alleen werd dit door de Hollanders nooit in praktijk gebracht, de Zweden keken echter wel het kunstje af.

hehe, het nederlandse leger bestond uit 1 musketier en die kon niet op een rijtje gaan staan

enne, ik denk dat de zwitsers het nadeden?

donderdag 15 november 2001 @ 22:02:04 #10
    6290 Dr_Crouton
    pi_2197051
    quote:
    Op donderdag 15 november 2001 21:47 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

hehe, het nederlandse leger bestond uit 1 musketier en die kon niet op een rijtje gaan staan

Hmm, moet die aflevering van Connections nog maar eens een keer gaan zien..
    pi_2197069
    Het moet natuurlijk internationaal ook een beetje aanspreken. Jeroen Krabbe dan misschien? Jan de Bont?
    pi_2197558
    Professor Pim
    pi_2198447
    quote:
    Op donderdag 15 november 2001 21:42 schreef Dr_Crouton het volgende:

Onzin, dan is wel door het Staatse Leger in praktijk gebracht, anders hadden ze het niet hoeven ontwikkelen.
    Ik denk dat ze in de war bent met de formatietechnieken van de cavalerie. Dit is door Maurits (een cavaleriemaniak) ontwikkeld, maar toen ging hij al dood. Gustaaf Adolf van Zweden heeft dat idee 40 jaar laten opgepikt en verder ontwikkeld.

Maurits is idd een goede keuze of anders Michiel de Ruyter. Geniale man, superheld, maar altijd gewoon gebleven.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_2198566
    quote:
    Op donderdag 15 november 2001 21:47 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Niet grappig, dat vonden de Spanjaarden, Fransen, Duitsers en Engelsen die de Nederlandse musketiers tegenkwamen ook niet.

Btw, deze ets bewijst dat er in 1660 iig meer dan 1 musketier was in Nederland

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
      vrijdag 16 november 2001 @ 15:22:51 #15
    6290 Dr_Crouton
    pi_2203748
    quote:
    Op donderdag 15 november 2001 23:43 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Onzin, dan is wel door het Staatse Leger in praktijk gebracht, anders hadden ze het niet hoeven ontwikkelen.
    Ik denk dat ze in de war bent met de formatietechnieken van de cavalerie. Dit is door Maurits (een cavaleriemaniak) ontwikkeld, maar toen ging hij al dood. Gustaaf Adolf van Zweden heeft dat idee 40 jaar laten opgepikt en verder ontwikkeld.

Toch geen musketiers? Dan moet ik toch echt nog een keer dat programma zien tegen te komen. Heb je een bron van waar Maurit's formatietechnieken worden beschreven? Ben toch wel benieuwd
    pi_2203790
    Wim Kok
    pi_2204368
    Charles Groenhuysen.
    I´m back.
      vrijdag 16 november 2001 @ 17:36:47 #18
    11950 ullie
    Motherfucker from Hell
    pi_2205124
    Wat dacht je van schout-bij-nacht Karel Doorman die het opperbevel had over de Nederlandse vloot in Nederlands Indie tijdens WOII? Zonder te weten met hoeveel de Japanners waren (hij had geen vliegtuigen) besloot ie tot een grootscheepse aanval met de woorden 'ik val aan volg mij!' Hierna is nooit meer iets van hem of de rest van de vloot vernomen...

Misschien bij nader inzien toch niet zo'n goed idee...

Hmmm... Willem van Oranje dan maar.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
    pi_2205418
    Willem van Oranje/Michiel de Ruyter
    Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
    Que sera sera
    Niet up to date fotoboek!
    pi_2207225
    Willem van Oranje - Nassau, de vader des vaderlands
    "I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
    pi_2207515
    - Zo'n zeeheld: Michiel de Ruyter / Tromp / De Witt / Piet Heijn
    - Freddy Heineken
    pi_2207822
    Chiel Montagne, dé voorvechter van het Nederlandse lied.
    It is much easier to be critical than to be correct.
    pi_2208662
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2001 17:36 schreef ullie het volgende:
    Wat dacht je van schout-bij-nacht Karel Doorman die het opperbevel had over de Nederlandse vloot in Nederlands
    Ik woonde ooit vlakbij de Karel Doormanstraat, namelijk in de Van Starkenborghstraat. Iemand helden verhalen over deze persoon? k Zou nie weten wie et is
    pi_2209851
    quote:
    Op donderdag 15 november 2001 22:38 schreef clowntje het volgende:
    Professor Pim
    Dat zou niet eerlijk zijn, slecht voor de spelbalans. Gaat iedereen Nederland worden.
    During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
    pi_2213355
    Harmen- ik heb je wel in de smiezen -Siezen?
    I´m back.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')