abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2179915
Voor mijn site heb ik een aantal pagina's met hetzelfde plaatje en usemap. ( usemap=#balk2> )Is het ook mogelijk om die map( <map name=balk2> ) op een aparte pagina te zetten?
Net zoals je met Style/CSS code's kunt doen
pi_2179959
het is mogelijk alleen is het niet handig en makkelijk om dat te doen.

deze manier weet ik.

ff een javascriptje maken van je map en die openen met

code:
<script language="javascript" src="scriptje.js"></script>
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_2179965
Die map is gewoon html dus in principe kun je dat niet in een ander bestand zetten. Wel zou het bijv met server side includes kunnen, of je kan een omweg maken: een externe js die de mapcode in het document schrijft met document.write().
In het html bestand zet je dan script tags die naar dat js bestand verwijzen op de plaats waar de map met komen.
Unox, the worst operating system.
pi_2179976
quote:
Op woensdag 14 november 2001 12:26 schreef Schorpioen het volgende:
Die map is gewoon html dus in principe kun je dat niet in een ander bestand zetten. Wel zou het bijv met server side includes kunnen, of je kan een omweg maken: een externe js die de mapcode in het document schrijft met document.write().
In het html bestand zet je dan script tags die naar dat js bestand verwijzen op de plaats waar de map met komen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_2180008
quote:
Op woensdag 14 november 2001 12:26 schreef Schorpioen het volgende:
Jaja, en nu graag een versie voor de lurkers die dit niet begrijpen omdat ze niet zoveel verstand van HTML hebben!
pi_2205766
Nee dus, hier snap ik geen hol van
  vrijdag 16 november 2001 @ 21:45:51 #7
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_2207153
Zal ik maar eens een poging doen dan?

Stel, dit is je HTML-code:

code:
<html>
  <head>
    <title>blaat</title>
  </head>
  <body>
    <map ...........>
    </map>
  </body>
</html>

Ok?
Die <map/> shit is dus datgene dat je ook in andere bestanden wilt hebben.

Met javascript kun je nu het volgende doen, stel je hebt een file map.js (zet je gewoon in de dir waar ook je HTML files staan ofzo), met deze inhoud:

code:
document.writeln("<map .........>");
document.writeln("</map>");

Dan kun je nu in je de HTML die we al hadden deze file als script importeren op de plaats waar je deze mapshit wilt hebben:
code:
<html>
  <head>
    <title>blaat</title>
  </head>
  <body>
    <script language="javascript" src="map.js"></script>
  </body>
</html>

Omdat je src="map.js" meegeeft aan de script-tag, wordt op die plaats in je HTML-code het javascript uit de file map.js uitgevoerd. Daarin staan allemaal document.writeln (write line) statements, dus dat javascript zal op die plaats dus al die regels schrijven.

Doe dit nu in al je bestanden waar je die map in wilt hebben en klaar is kees

Duidelijk?

"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
pi_2207174
Bijvoorbaat al hartelijke dank voor de moeite!!!

* gaat proberen *

Maar hoe gaat dat dan bij meerdere mappen in 1 HTML pagina...

vrijdag 16 november 2001 @ 21:53:05 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_2207238
Je kan natuurlijk ook server-side image maps gebruiken ...
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_2207263
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 21:53 schreef Aaargh! het volgende:
Owh ja, nu weet ik precies wat je bedoeld en hoe dat werkt... NOT... sowry...
  vrijdag 16 november 2001 @ 22:40:02 #11
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_2207701
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 21:53 schreef Aaargh! het volgende:
Moet je server dat natuurlijk wel ondersteunen....

En voor meer dan 1 map in een HTML file doe je gewoon precies hetzelfde, maar neem je bijvoorbeeld een file map1.js en een map2.js voor 2 mappen in je HTML.

"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')