abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2168422
Het is misschien nog wat vroeg maar zoals het nu staat gaan we dit jaar op vakantie naar Turkeije. Hoe zijn jullie ervaringen daar? Waar moet je zijn (uitgaan enzo)? Hoe zijn de mensen daar? Veel Nederlanders of juist veel Duitster /Engelsen/.....? Vertel het mij. Alvast bedankt.
SCH- the pride of the- NORTH
pi_2168461
Ik ben vorig jaar naar Alanya geweest.
Het was er verschikkelijk warm. De mensen zijn heel gastvrij echter ook opdringerig, dus daar moet je wel tegen kunnen.
Hoewel dit een zeer toeristische plaats is vond ik de prijzen behoorlijk laag. In de bars aan de boulevard betaal je wel teveel.

Het beviel ons verschikkelijk goed. Ik ga zeker nog eens terug.

dinsdag 13 november 2001 @ 10:36:59 #3
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_2168506
paar jaar terug in Marmaris geweest ...heb nog nooit zo'n toffe vakantie gehad ..toen was het nog heeel goedkoop behalve dan in de discotheken aan de boulevard die waren mad duur ...zorg dat je locals leert kennen dan kom je tenminste gratis de discotheken in
  dinsdag 13 november 2001 @ 10:42:26 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2168551
Turkije, niet Turkeije
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2168582
erg opdringerige turken ja, ik ben afgelopen zomer ook in alanya geweest, ze hebben daar een holland tentje zitten in het begin van de boulevard.

drink er niet teveel koude dranken of ijs want je darmen worden dan door de emorme hitte ontzettend ontregeld.

ik ga zelf toch liever naar spanje

p.s. ik heb ook de boottochten en jeepsafaries gedaan dus ik heb ook wat van het land gezien.

pi_2168593
vorige jaar turkije aangedaan, alanya...inderdaad erg opdringerig de mensen, maar ook erg gastvrij, heerlijk warm is het er, mooie strand, eten is er heerlijk, maar neem zeker diarree pillen mee als je zwakke maag heb
en afdingen is gewoon tof en lachen.... en ik vond het er niet duur ook.
pi_2168784
Alanya heeft een top strand: cleopatra beach
helder warm water en meteen diep, perfect strand (niet van dat super fijne zand dat overal in gaat zitten)

Nu wil ik eind november weer, maar twijfel een beetje vanwege de ramadan...

dinsdag 13 november 2001 @ 11:05:57 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2168832
* KingShakur is ook naar Alanya geweest.

Prijzen vallen mee en de opdringerigheid ook, als je het maar negeert. En ja prachtige zee Stappen is wat minder, beperkt zich tot 1 disco.

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  dinsdag 13 november 2001 @ 11:07:11 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2168851
Ik heb twee jaar geleden een maand lang rondgereisd door Turkije. Veel van het land gezien maar lang niet genoeg! Turkije is in mijn ogen een zeer varieerd land waar ontzettend veel te doen en te zien is. Het mooiste van het land vond ik echter de mensen daar die ontzettend aardig en gastvrij zijn (Ik heb me daar heel erg geschaamd voor de dingen die Nederlanders af en toe roepen over Turken!!)

Aan je post te zien ga je op vakantie naar een kustplaats. Mijn belangrijkste advies is: Kijk ook eens rond in andere delen van het land!! Huur een auto, pak een bus (het bussysteem is zeer goed en comfortabel!)...in een kustplaatsje blijven zitten met enkel andere toeristen is echt eeuwig zonde: Je ziet niets van de schoonheid van het land en mijn ervaring is dat de Turken die in de badplaatsen werken zich ook heel anders gedragen dan die erbuiten. Logisch, aangezien zij je voornamelijk zien als inkomstenbron, terwijl de mensen meer in het binnenland vaak ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wie je bent. Gecombineerd met hun fantastische gastvrijheid levert dat mooie dingen op. In de vier dagen dat we er waren zijn mijn vriendin en ik op een verjaardagsfeest geweest, bij mensen thuis wezen eten, mee uit genomen, op de thee geweest, uitgebreid rondgeleid en mee uit eten genomen...allemaal door Turken die we nog geen paar uur kenden...echt fantastisch! Maar de kans dat dat je gebeurt in een badplaats tussen nog 1000 andere toeristen lijkt me klein!

OK, behalve de mensen nog maar een paar Turkije hoogtepunten voor mij:
- Het eten! Heerlijke vis aan de kust, gekruide spiesje met lamsvlees in het binnenland en appelthee op de markt. Mjam!
- Istanbul. Vooral het Topkapi paleis...De sprookjes uit 1000-en-1-nacht bestaan echt!! 's Avonds varen met de veerpont over de Bosporus en vis eten bij één van de bbq-bootjes die daar liggen.
- Capadocia. Bizar landschap van bergen en rotsen. Heel veel te zien qua opgravingen. Ook mooi: ezeltjes en prachtig gesluierde vrouwen.
- De kust rond Fethiye. Een boot huren met een paar mensen en de hele dag een beetje luieren, zwemmen en snorkelen. Prachtig blauw water. In Olympus kun je slapen in boomhutten en heb je 's nachts fosfor in het water.

Turkije is prachtig! Enjoy!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 13 november 2001 @ 13:10:49 #10
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2169960
Ben afgelopen jaar in Marmaris geweest,

Ontzettend heet, je moet er tegen kunnen. Je wordt er behoorlijk lam van.
Heel touristisch (veel Nederlanders en engelsen) en daarom ook heel erg op de toeristen ingesteld. je kunt er wel een aantal leuke dingen doen, maar ook deze zijn erg toeristisch en door de hitte soms erg vermoeiend.
maar het is wel lekker goedkoop, er zijn een aantal leuke tenten in Barstreet.

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_2170093
Vorig jaar in Bodrum/Bitez geweest en het is zeker aan te raden. Mensen zijn heel gastvrij maar idd ook wel opdringerig, vooral als je langs al die eettentjes enzo loopt, maar als je maar lang genoeg voor zo'n bord staat te kijken wat ze allemaal voor eten hebben kom je er vaak nog mee weg met een gratis cocktail of een fles wijn ( KUTMAN is een echte turkse wijn! ) maar wel lekker!

Veel plezier!

pi_2170545
Ik sluit me helemaal aan bij wat Hik al schreef. Turkije is een prachtig land met bovengemiddeld aardige mensen. Ik heb er ook wat rondgereisd (geen strandbestemmingen) en vond het een perfect land: Veel te zien, goedkoop en goed openbaar vervoer, aardige mensen, mooie vrouwen, heerlijk eten etc etc. Ik ga binnenkort weer eens terug
  donderdag 15 november 2001 @ 16:57:46 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2193939
Hey...zie nu pas een joekel van een fout staan in mijn postje hierboven....

"In de 4 dagen dat we er hebben rondgereisd..."

Moet natuurlijk zijn "vier wéken"

...voor dat jullie nou denken dat ik in een raket dat land ben doorgesjeesd...

STOM!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')