Een bekende manier om goedkoop een leuke show te krijgen is het verbranden van parafine, het spul dat in kaarsvet zit. Je kan met slechts 4 waxine-lichtjes metershoge steekvlammen maken.
Benodigheden:
4 Waxinelichtjes
eventueel een stok, lepel en tape
Uitvoering:
Zet 3 waxinelichtjes in een driehoek tegen elkaar aan, en zet de vierde in het midden er boven op. Steek de onderste drie aan, en ga er voor zitten. Na een tijdje kookt het kaarsvet in het waxinelichtje bovenop.
Een klein beetje water (echt niet veel) erbij zorgt nu voor een enorme steekvlam, waarbij het parafine in 1 keer verbrand; na die vlam is het direct voorbij.
Dat water erbij doen is enigzins riskant; je kan bv een lepel aan een stok/bezemsteel vasttapen om afstand te houden.
Gevorden:
Kaars(vet)
Een pannetje
Een vuurtje om het op te zetten (of andere verwarming)
Water (liefst vanop afstand toedienen)
Kook het kaarsvet in de pan, en gooi er water bij. Vuurwerk gegarandeerd.
Hier op de campus is men al boven flats van 7 meter uitgekomen.
Wie heeft meer leuke recepten?
Ps. al deze informatie is uiteraard op jullie eigen risico, als je je per ongeluk een V*l*nd*m-look aanneemt is het je eigen schuld
oh.. je kan natuurlijk ook gewoon een fles wasbenzine derin flikkeren voor een beter effect.
quote:wow!!!
Op maandag 05 november 2001 17:36 schreef MacBeth het volgende:Hier op de campus is men al boven flats van 7 meter uitgekomen.
(flat van 7 meter maakt trouwens niet veel indruk )
quote:Lol
Op maandag 05 november 2001 17:41 schreef Roonaan het volgende:
je kan natuurlijk ook wat dingen in de hens steken en even de katapult van CL13-3 lenen
Wij hebben trouwens vandaag een primeur, de eerste gemotoriseerde bakfiets van de campus
quote:zodra het brandt d'r nog een kopje water indonderen...
Op maandag 05 november 2001 17:38 schreef Roonaan het volgende:
oude frituurpan of iets. vullen met kaarsvet, wasbenzine erover en gewoon aansteken.. vlam wordt gewoon netjes een paar meter hoog (hangt van je hoeveelheid kaars af natuurlijk).. niks geen gekloot met water..oh.. je kan natuurlijk ook gewoon een fles wasbenzine derin flikkeren voor een beter effect.
whoosh!
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 05-11-2001 18:46]
quote:juich
Op maandag 05 november 2001 17:44 schreef MacBeth het volgende:[..]
Lol
Wij hebben trouwens vandaag een primeur, de eerste gemotoriseerde bakfiets van de campus
Is dit wel kindvriendelijk?
Steek het zooitje aan, en ren voor je leven.
(Don't try this at home!)
quote:
Op maandag 05 november 2001 17:51 schreef links234 het volgende:
Pak een grote plastic zak, giet hier een flinke lading kunstmest in (bij voorkeur een soort met het hoogste percentage nitriet/nitraat, gooi er een litertje diesel bij, daarop wat watten (of iets wat niet al te snel opbrandt) eventueel gedrnkt in wasbenzineSteek het zooitje aan, en ren voor je leven.
quote:Hmm die ken ik nog niet.. Maar als je het zo schrijft zal het wel goed fikken.
Op maandag 05 november 2001 17:51 schreef Roonaan het volgende:
oh macBeth.. stook een vuurtje.. en strooi vanaf de bovenste verdieping er wat koffiemelkpoeder op
Eentje die ik hier pas hoorde: pak een oliedrum, hou het deksel erop, maar doe de dop losjes zodat je hem eraf kan pakken. Giet er een laagje diesel in, doe de dop losjes dicht, en laat het diesel koken boven een vuurtje. Vervolgens haal je de dop eruit, brandende kaars erbij en een kolom blauw vuur die nog een tijdje aanhoudt ook.
quote:De Timothy McVeigh methode is mij te gevaarlijk, dat explodeert.
Pak een grote plastic zak, giet hier een flinke lading kunstmest in (bij voorkeur een soort met het hoogste percentage nitriet/nitraat, gooi er een litertje diesel bij, daarop wat watten (of iets wat niet al te snel opbrandt) eventueel gedrnkt in wasbenzineSteek het zooitje aan, en ren voor je leven.
quote:niet? alle korreltjes verbranden enorm snel, doordat er zoveel lucht bij zit.. dus pas op voor je huis en je haar
Op maandag 05 november 2001 17:55 schreef MacBeth het volgende:[..]
Hmm die ken ik nog niet.. Maar als je het zo schrijft zal het wel goed fikken.
Eentje die ik hier pas hoorde: pak een oliedrum, hou het deksel erop, maar doe de dop losjes zodat je hem eraf kan pakken. Giet er een laagje diesel in, doe de dop losjes dicht, en laat het diesel koken boven een vuurtje. Vervolgens haal je de dop eruit, brandende kaars erbij en een kolom blauw vuur die nog een tijdje aanhoudt ook.
quote:Zit sinds eergisteren op de campus, ben dus nog in opleiding.. Maar m'n huisgenoten weten er genoeg van, die zwarte vlak op het plafond in de huiskamer spreekt boekdelen
Op maandag 05 november 2001 18:01 schreef Roonaan het volgende:[..]
niet?
quote:
quote:hmm.. zeker ongeveer dezelfde kleur als die in mijn vloer en in mijn plafond zeker
Op maandag 05 november 2001 18:03 schreef MacBeth het volgende:[..]
Zit sinds eergisteren op de campus, ben dus nog in opleiding.. Maar m'n huisgenoten weten er genoeg van, die zwarte vlak op het plafond in de huiskamer spreekt boekdelen
quote:succes ermee dan..
Op maandag 05 november 2001 18:03 schreef MacBeth het volgende:[..]
Zit sinds eergisteren op de campus, ben dus nog in opleiding.. Maar m'n huisgenoten weten er genoeg van, die zwarte vlak op het plafond in de huiskamer spreekt boekdelen
Truuk met kaarsvet en water was binnenshuis genoeg om me bureau en het plafond te verzieken.
Ergens wist ik wel dat je dat niet met water moest proberen, maar toch doen he
Bel me de volgende keer even wakker bij een pannetje of frituurpan...
Voeg wat salpeter, houtskool en zwavel bijelkaar, meng ut een beetje en gooi er van een afstand een brandend of gloeiend voorwerp bij.. De ingredienten zijn nog steeds te koop bij de wat betere drogist
Kijk even op internet naar je juiste verhouding voor de door jou gewenste toepassing van dit goedje, genaamd buskruit.
quote:Zolang je het niet "opsluit" in een potje, fles of blik is er nix aan de hand. Als het gewoon open en bloot op een hoopje ligt, krijg je alleen een vlam.
Op maandag 05 november 2001 18:20 schreef MacBeth het volgende:
Explosies vind ik erg riskant... Ga toch meer voor de Grote Vlammen/Fikken recepten
Afstand bewaren is natuurlijk wel aan te raden.
quote:Daar krijg je zo'n vieze smaak van in je bek, kun je het beter doen met StrohRum 80, maar das weer zonde.
Op maandag 05 november 2001 18:22 schreef Roonaan het volgende:
deo-busjes ken je al natuurlijk.. euhm wat blijft er over.. me doegroeppapa kan vuurspuwen met lampolie
quote:Nee Stro80 is lekker
Op maandag 05 november 2001 18:30 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Daar krijg je zo'n vieze smaak van in je bek, kun je het beter doen met StrohRum 80, maar das weer zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |