abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2001 @ 02:46:31 #1
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_2073287
Eindelijk heb ik even de rust gevonden om hier achter de pc te gaan zitten en eens stil te staan bij het feit dat ik erg nutteloos bezig ben met m'n leven.
Ik rook, ik drink, en ik slaap al elke dag uit sinds dat het me kan heugen.
Toch gaat het steeds beter, ik onthoud steeds meer dingen (dat is nog weleens een probleem geweest) en probeer zo goed en zo kwaad als het kan een betere toekomst te creeren voor mezelf, en heb zelfs al eraan gedacht om toch maar eens aan de vriendin te gaan.
En toch heb ik ondanks alles het gevoel dat ik steeds iets vergeet, of mis... 'k kan er alleen niet echt achterkomen wat dat nou is.
Ik kan elke maand m'n huur betalen en met het eten zit het ook wel goed.
Ook kan ik met een gerust hart naar de winkel gaan en een pakje shag kopen zonder dat ik dan meteen op m'n portomonee moet letten, dus daar ligt het niet aan.
Maar wat mis ik dan in hemelsnaam wel? Is het misschien m'n doel in het leven om doelloos rond te zwerven, en opzoek te zijn naar iets waarvan ik niet weet wat het is?
Het is net alsof je een stukje leegte hebt in je hoofd en alles wat je nog moet onthouden voor je school en je werk enzo dat wordt naar je volle gedeelte van je hoofd geschoven, zodat het daar overvol raakt en je door de bomen het bos niet meer kan zien.
Een diep donker zwart gat, dat is het, en wat daar hoort dat zou ik niet weten, maar een ding weet ik zeker, er hoort iets wat ik niet kan vinden.......

TiGG

Don't take everything for granted but question and educate...
  zaterdag 3 november 2001 @ 10:18:19 #2
14006 frenkb
Live fast, die young !!
pi_2073716
Ben je wel gelukkig ??

Als ik je zo hoor zit het met de materiele zaken in je leven wel goed, maar hoe gaat het met de emotionele behoeftes? Hoe is het contact met je familie en je vrienden? Misschien heb je (zoals je al aangeeft) wel behoefte aan een partner.

Just my 0,092 eurocent

pi_2073783
Ik herken het wel een beetje van toen ik nog op school zat (toch alweer een jaar geleden)...ik deed niet veel, beetje thuis hangen, colleges overslaan, beetje internetten, nog meer hangen...Op den duur kwam ik alleen nog naar buiten om even naar de winkel om de hoek te gaan.
en ik miste ook wat..en voor mij was dat structuur en een stok achter de deur. Dus ik heb toen besloten om te gaan werken. Ik had me gelukkig toe kunnen zetten om mijn eerste studie af te maken. Ik was aan mijn tweede bezig. Maar die heb ik opgegeven omdat ik in hetzelfde patroon verder bleef gaan. Het lag dus niet aan mijn eerste studie, iets dat ik altijd had gedacht. Ik moest gewoon een ruggegraat kweken (iets dat misschien niet voor jou geldt, dat weet ik niet). Een ruggegraat in de zin van dingen meteen afhandelen (rekeningen, werk afmaken etc).En dat kon in mijn geval alleen met structuur. Dus ben ik een baan gaan zoeken.
En ik voel me een stuk beter. Ik heb een stuk minder vrije tijd maar ik heb wel het gevoel dat de vrije tijd die ik heb een stuk beter besteedt wordt dan voorheen. Dat ik nu iets bereik voor mezelf...mezelf min of meer overwin is voor mij al dat 'iets' dat ik miste.

Ik ben er nog lang niet hoor, ik laat nog teveel dingen liggen en lambal ook nog geregeld. Maar de structuur heeft wel geholpen.

Ik heb nu ook een vriendin en het burgerlijke waar ik altijd tegenaan schopte komt nu heel dichtbij. En ik vind het niet eens erg. Ik voel me er goed bij en dat zwarte gat waar ik in dacht te zitten bleek gewoon een klein donker doosje dat ik relatief makkelijk openkreeg (iets dat je niet ziet als je erin zit trouwens..:) )

Dus het toverwoord voor mij was, structuur. Daardoor kwam ik uit dat zwarte gat en kreeg ik meer inzicht in wat er miste.

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

zaterdag 3 november 2001 @ 11:47:02 #4
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_2074167
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 10:39 schreef Phunky het volgende:
*Goed verhaal*
Ja, ik snap precies wat je bedoelt. Ik zit in het zelfde schuitje als tigg en ik weet dat wat jij doet (structuur) de oplossing is. Maar er is een probleempje en dat is mijn toekomstvisie. En die is nagenoeg leeg. Ik leef letterlijk van dag op dag en kan mijn toekomst niet voor me zien. Heb ik dan een baan? Ga ik reizen? Wie en wát wordt ik? Op het eerste gezicht puberale vragen maar ze liggen toch iets dieper dan dat, ben ik achter gekomen. Het voelt alsof je dobbert op kalme en woeste zeeen, zonder dat je weet waar je heen gaat. Die leegte moet opgevuld worden met een doel, een bestemming. Maar welk doel? Was ik maar een Christen...
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_2074413
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 11:47 schreef chocolatemoeze het volgende:

Ja, ik snap precies wat je bedoelt. Ik zit in het zelfde schuitje als tigg en ik weet dat wat jij doet (structuur) de oplossing is. Maar er is een probleempje en dat is mijn toekomstvisie. En die is nagenoeg leeg. Ik leef letterlijk van dag op dag en kan mijn toekomst niet voor me zien. Heb ik dan een baan? Ga ik reizen? Wie en wát wordt ik? Op het eerste gezicht puberale vragen maar ze liggen toch iets dieper dan dat, ben ik achter gekomen. Het voelt alsof je dobbert op kalme en woeste zeeen, zonder dat je weet waar je heen gaat. Die leegte moet opgevuld worden met een doel, een bestemming. Maar welk doel? Was ik maar een Christen...

Ik denk niet dat je dat als een probleem moet zien, dat je je toekomst niet voor je ziet. Niemand, maar dan ook niemand kan ver in de toekomst kijken. Dus van dag tot dag leven is op zich niet erg. Alle vragen die je hebt: ga ik reizen, heb ik dan een baan, wordt ik gelukkig, dat zijn allemaal vragen die je voor een groot gedeelte zelf in de hand hebt. Het probleem meestal is doen. Ik ben zelf heel erg van den twijfelende. Ik bedenk iets dat ik wil doen maar een moment later beginnen de 'ja maar wat als' redenaties. Daar kom je geen steek verder mee heb ik geleerd (niet dat ik het niet meer doe maar wel minder).
Het is goed om doel en subdoelen te onderscheiden.

Een voorbeeld: stel je wil reizen...lijkt iedereen heerlijk denk ik. Nou, waarschijnlijk komen er dan 'wat als' vragen opborrelen zoals 'heb ik wel geld, wat moet ik daarna, is het wel goed'?
Als je al die vragen een voor een onderbrengt in subdoelen dan wordt het al een stuk overzichtelijker. Bijvoorbeeld geld. Nou ja, een subdoel kan dan zijn dat je eerst een jaar of zo gaat werken. Dan heb je dat jaar al in ieder geval een deel gestructureerd. En de vraag 'wat daarna' daar hoef je je nog niet mee bezig te houden want dat komt pas veel later. Gedurende je reis kan er een hele hoop veranderen en kom je misschien tot andere inzichten. Je blijft leren. En alleen al daarom kun je maar beperkt vooruit kijken omdat je niet weet hoe je je zal ontwikkelen.

Kijk niet te ver vooruit en pak alles beetje bij beetje aan. Het leven is lang genoeg om je idealen te verwezenlijken of, als je nog geen idealen hebt, om idealen te verwerven. idealen verzin je niet maar kom je tegen. En ze hoeven niet groots of meeslepend te zijn.

Oh ja...en stop met piekeren. Da's ook een goede tip. makkelijker gezegt dan gedaan want je als je gaat piekeren over hoe je moet stoppen met piekeren dan is het einde zoek. Wat heel veel helpt is een bezigheid zoeken. Of mensen om je heen als je dat wil. Als ik wel eens down was dan ging ik gewoon de stad in, mensen kijken. Dat was voor mij al een doel en overwinning op mezelf als ik er wat rond had gelopen.
Schrijven helpt ook wel...of muziek maken (of leren als je nog niks bespeelt).

Trouwens...een vraag: wat bedoel je met, was ik maar een christen? kan ik niet helemaal in verband brengen met je verhaal.

zaterdag 3 november 2001 @ 13:02:42 #6
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_2074649
Sjee, phunky. Je hebt echt wel gelijk man. Het is inderdaad het doen wat voor mij altijd de drempel is. Het "jamaar als.." Ik wordt er schijt ziek van, want dan komt er meestal inderdaad niets van! Gewoon doen inderdaad, je leven leven... thx voor de eyeopener.

Het vreemde is, ik heb een tijdje ook zo geleefd zoals je zegt, maar op een of andere manier ben ik daar vanaf gevallen, echt maf. Komt wel weer terug dus.

Oh, en over dat was ik maar een Christen, als je gelooft in de bijbel en in het goddelijke dan heb je altijd wel een doel en iets om op te steunen. Zonder God moet je het bij jezelf zoeken.. snappie?

Thx.

P.s.
Ik ben niet van de piekerende soort, kan mijn emoties wel kwijt in creatieve dingen En ik geniet ook van het leven, bijvoorbeeld door inderdaad een middag alleen op een terras mensen te kijken of in het park te hangen!

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_2074695
kga straks meer schrijven...moet nu effe weg..:)
  zaterdag 3 november 2001 @ 16:47:44 #8
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_2075998
erg bedankt allemaal voor jullie goede reacties en ik ben blij dat ik niet de enigste ben.
Ik heb, sinds dat ik Fok! ken, al een aantal keer op het punt gestaan om toch maar eens dit te posten.
Maar op de een of andere manier wist ik precies wat ik moest schrijven, maar kon ik het niet op papier/pc zetten.
Gelukkig is dat nu eindelijk gelukt en dat lucht wel een hoop op omdat ik nu eindelijk het gevoel heb dat ik er niet alleen meer mee zit.
Dit is ook niet iets wat kort speelt ofzo, ik heb namelijk een paar jaar geleden in een erg diepe depressie gezeten, en sindsdien heb ik dat rare gevoel dus.
Waarschijnlijk zoals al werd gezegd door een van jullie komt dat inderdaad door een gebrek aan structuur en motivatie om dingen te gaan doen.
Gelukkig ben ik er nu wel achter dat ik daar echt wat aan moet gaan doen en dat IK degene ben die die structuur moet gaan maken.
Nogmaals bedankt voor jullie erg goede reakties en met vriendelijke groet,

TiGG

Don't take everything for granted but question and educate...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')