Masters of Magic
DoTT
Kickstarter
Dune
En niet te vergeten
Xwing
Tiefighter
ELITE!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Quarentine op 02-11-2001 12:11]
Favo's
Mr. Punivers (commodore 16)
Commander Keen (uiteraard)
Leisure Suit Larry
STUNTS
quote:Ik ben ooit begonnnen met een ZX Spectrum met 64kb geheugen ofzo lekker programmeren in ZXBasic en zelf wat games van tapes afspelen!.. GEWELDIG was dit, toen kwam de eerste ECHTE computer like 8808 met 256kb geheugen, 20mb hdd lopend op jawel 8Mhz door het uitvoeren van een speeddoubler!... naja zo spelendergewijs ben ik nu zittend achter mijn ADLON 800 dit msgtje aan ut typen!.
Op vrijdag 02 november 2001 12:05 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
.....sssssssssssnip.......
* Chandler vind dat de PC's zekers veel SAAIER zijn geworden.
quote:Er is een site waar 'oude' vrij gegeven games te downloaden zijn, alleen weet ik die url al lang niet meer
Op vrijdag 02 november 2001 12:14 schreef Bug het volgende:
Zijn er nog goede sites waar je die oude spelletjes kunt downloaden? (Of mag dat niet gepost worden?)Favo's
Mr. Punivers (commodore 16)
Commander Keen (uiteraard)
Leisure Suit Larry
STUNTS
quote:Uit de FAQ:
Op vrijdag 02 november 2001 12:14 schreef Bug het volgende:
Zijn er nog goede sites waar je die oude spelletjes kunt downloaden? (Of mag dat niet gepost worden?)
Links naar warez, patches, cracks, etc. Je weet zelf goed genoeg wat niet gewaardeerd wordt en ik vertrouw erop dat je bij plaatsing van een post hier ook rekening mee zal houden. Ook de zgn. 'abandonwarez' vallen hieronder.
Wie bouwde ook z'n eigen doom levels??
Spelletjes downloaden mag btw in veel gevallen alweer meen ik,omdat het Copyright na 5 jaar vervalt (weet ik niet zeker) en vervalt als er geen contract met een uitgever meer bestaat, wat een tijd lang het geval was bij Transport Tycoon Deluxe...
[Dit bericht is gewijzigd door Reintje op 02-11-2001 12:21]
Hier heb je mijn lijst van mijn favo oldies.
Retal (Retalliator) Eerste linkable (serial) flightsim
Larry Wie kent m niet de PERVERT
Test drive 1
Alleycat heel oud en van IBM
Kings Quest 1 (fantastisch)
GP500
Commander Keen
Dangerous Dave
Arkanoid
als je meer van dat ouwe spul wil vinden moet je zoeken
op classic-trash of abandonware,dan vind je alle games trug
OLDIES-RULE !!!!!
Maar de nieuwe Medal of Honor: Allied Assoult lijkt me ook wel leuk, lijkt of wolf3d alleen dan een stuk mooier.
En Keen was ook altijd erg leuk.
Lang leve de commodore64, iig geen gezeik met systeemeisen enzo...
quote:Dat zeker, maar sommige willen dus echt niet meer op een Win2k/XP systeem. En je moet nog maar net zo'n oud beesie in huis hebben wil je er wat mee kunnen.
Op vrijdag 02 november 2001 12:21 schreef Darkling het volgende:
OLDIES-RULE !!!!!![]()
Maar wat vinden jullie, de games van tegenwoordig beter of slechter vergeleken met vroeger?
quote:Ik had zelfs een of andere add on en dan kon je een stuk of 10 campagnes doen
Op vrijdag 02 november 2001 12:16 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
Indeed ja! X-wing en Tie Fighter, tot welke battle had jij tie fighter???
En keen, alle 6 uitgespeeld + keen dreams! Echt lol.Wie bouwde ook z'n eigen doom levels??
quote:Ik weet niet wat voor raar systeem jij draait maar Wolf3D, TD3, Dune2, C&C en Quake draaien perfect op mijn P3-800 ... (ff booten naar Win98SE)
Maar games die ik in de loop der jaren nog wel leuk vond en die het nu niet meer doen helaas waren toch wel Retal, Birds of Prey, Digger, Wolf3d, TD3, Dune2, C&C, Doom, Quake, de nodige Star Trek zooi.
ik vond megaman ook altijd heel cool
Ook erg leuk.
quote:Had ik ook, had gehoopt dat er nog meer zouden zijn dan die 10.
Op vrijdag 02 november 2001 12:28 schreef Quarentine het volgende:[..]
Ik had zelfs een of andere add on en dan kon je een stuk of 10 campagnes doen
quote:http://members.ams.chello.nl/awraeven/systems.html
Op vrijdag 02 november 2001 12:29 schreef roelio het volgende:[..]
Ik weet niet wat voor raar systeem jij draait maar Wolf3D, TD3, Dune2, C&C en Quake draaien perfect op mijn P3-800 ... (ff booten naar Win98SE)
Doom2 speel ik zo af en toe nog welles over het netwerk alleen dan mis ik altijd een jump knopmaar leuk is het wel, zo af en toe...
Huidige spellen vind ik zelf eigenlijk niet echt vernieuwend meer. Goed, kwa graphics en geluid is er veel veranderd en ook sommige opties in de spellen en realisme is met sprongen vooruit gegaan, maar alle basisconcepten zijn eigenlijk nog hetzelfde als 15 jaar geleden.
Heerlijk simpel. Was gelijk een waanzinnig manier om je typsnelheid een beetje op te krikken
heb thuis nog meer links...
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 02-11-2001 15:30]
quote:Wat paste ik nou net uit de FAQ?
Op vrijdag 02 november 2001 12:44 schreef RazzleDazzle het volgende:
zijn dr genoeg te vinden je moet alleen ff weten waar...stout url!
heb thuis nog meer links...
quote:Retal heb ik ook nooit kunnen draaien op systemen sneller dan mijn eerste 286-20 (volgens mij), Digger deed het bij mij alleen goed op XT PC's, niet op 286/386/486 met SVGA kaarten... hij deed het op mijn 286/20 wel met een soort CGA emulator voor je VGA kaart (hoewel die dat zelf ook wel zou moeten kunnen) maar zelfs op die bak ging het al veel te snel
Op vrijdag 02 november 2001 12:39 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
...
Die andere games die je opnoemde doen het wel hoor, maar Retal & Birds of Prey en Digger heb ik niet aan de praat kunnen krijgen. Iig niet dat ze speelbaar zijn.
quote:Ben ik het helemaal mee eens. Een spel als Metal Gear (1987) is zelfs nu nog leuk om te spelen.
Op vrijdag 02 november 2001 12:42 schreef MSXUser het volgende:Huidige spellen vind ik zelf eigenlijk niet echt vernieuwend meer. Goed, kwa graphics en geluid is er veel veranderd en ook sommige opties in de spellen en realisme is met sprongen vooruit gegaan, maar alle basisconcepten zijn eigenlijk nog hetzelfde als 15 jaar geleden.
En natuurlijk zo ongeveer alle Apogee spelletjes, vreselijk graphics, maar wel kewl...
Mijn gamehistorie-liefde gaat naar Streetrod (of soms ook wel Hotrod genoemd) van California Games, whaaaa, draaide al op een XT! En later op onze blazende 486 SX 25 mhz, met 4 MB Ram Stunts natuurlijk. eigen levels bouwen, cool
quote:Ik hem idd ook gespeeld.....maar geef me dan toch maar de huidige versie....
Op vrijdag 02 november 2001 13:08 schreef MissMSX het volgende:[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Een spel als Metal Gear (1987) is zelfs nu nog leuk om te spelen.
Monty the moll
Ricky Dangerous
Siege over moscow
Test drive
Nebulus
Galaxy
Skulls & Bones
1942
Commando
The hobbit (leuke text adventure met hele simpele graphics)
Amiga:
Ports of adventure? (spelletje met boten)
The chaos Engine (Een van de leukste shoot em up van boven af gezien)
Gods
Virus
Spelletje dat je ridder was en England moest veroveren
dmv op kastelen schieten enzo weet alleen de naam niet meer.
Had voor beiden systemen meer dan 1000 spelletjes dus ken ze niet allemaal meer maar dit kwam even boven drijven.
ik ben nu ff al die oude games aan het downen, wel lachen trouwens nu heb ik eindelijk eens goed geluid dat had ik nog niet op mijn 286
Doom, Simon the Sorcerer, Monkey Island, etc. roeleren ook nog steeds!
Hier wat abandon ware sites:
-knip- Helemaal niet, abandonware mag niet
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 02-11-2001 15:28]
Monkey Island I en II
Dune2
Doom
C&C
Transport Tycoon
Stunts
NES:
Megaman 1 t/m 4 geloof ik
Mario 1 t/m 3
een of ander WWF worstel spel
SNES:
Mario World
Mega Man X
Street Racer
Sega Megadrive:
Sonic 1 & 2
Streets of Rage II
Dick Tracy
en nog een dozijn andere spellen, kan me niet zo snel alles weer herinneren, ik heb teveel games gespeeld in mijn korte leven
quote:Daarom heet het ook abandonwarez......
Op vrijdag 02 november 2001 15:49 schreef Puc-conDoin het volgende:
De meeste abandon ware is legaal hoor...
en verder vind ik sommige moderne spellen best cool, maar eigenlijk zijn oude spellen zoals Stunts, Civilization I (speel ik nog welles op mijn P3/800 !!), Doom, Duke3D (iets nieuwer) echt veel leuker...
quote:http://webopedia.lycos.com/TERM/A/abandonware.html
Op vrijdag 02 november 2001 19:57 schreef roelio het volgende:
abandonware is volgens mij altijd legaal, daarom heet het namelijk "abandon", zoek daar maar eens de psiese betekenis van op...
quote:Dus....
ABANDONWARE
Software that is no longer being sold or supported by its publisher. Most abandonware is still considered illegal unless the publisher has re-released the software as freeware.
U.S. copyright laws state that copyrights owned by corporations are valid for 75 years from the date the software was first published. So the current availability of a product is irrelevant to its copyrighted status. Unlike trademarks, copyrights are not considered abandoned if they are no longer enforced. Copyrights do not enter the public domain just because they are no longer commercially exploited or widely available.Related Terms
public-domain software
shareware
warez
quote:heb jij gelijk
Op vrijdag 02 november 2001 20:07 schreef slakkie het volgende:Dus....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |