Uit de schoorsteen kringelt een regelmatig rookwolkje, en uit de aanbouw hoor je het geluid van metaal op metaal weerklinken.
Het enige dat het rustig voortkabbelende beekje verstoord zijn de schoepen van een oud uitziend waterrad, die gestaag en kalm zijn rondjes draait.
Een nieuwsgierig mens loopt dan door naar de openstaande deuren en kijkt even naar binnen. Aan de randen van het vertrek stan diverse werkbanken en hangen er rekken aan de wanden, die volgeladen zijn met vele verschillende soorten gereedschap, varierend van beitels tot hamers. In het midden van het knusse vertrek staat een grote vuurbak waarin een grote, door het waterrad aangedreven blaasbalg het vuur hoog oplaait.
Hier in deze smidse staat Atrimar kalm aan een of ander metalen item te werken.
In de hoek staan een aantal half-afgemaakte zwaarden, temidden van een bergje hoefijzers en pijlpunten.
Met een vriendelijke glimlach verwelkomt de smid je in zijn stulpje.
"Welkom reiziger, plaats hier een bestelling, of laat je hier wegvoeren met mooie verhalen naar een vergelegen land."
* pluisje likt met haar tongetje snel de druppel pudding weg en gaat vervolgens verder met het voeren van Atrimar...
Niet geheel per ongeluk belanden er wat druppels buiten zijn mond....
Op!
* pluisje gaat lekker comfortabel op het bankje zitten....
Heeft het gesmaakt?
Ja was erg lekker snoes
Hihi...
* pluisje draait zich om en geeft Atrimar een zoen vol op de mond...
Zo, ik denk dat ik maar eens vroeg naar bed ga...ben helemaal moe van al dat gekokkerel....
Hij zal vast honger hebben
pluisje loopt, in haar inmiddels onafscheidelijke nachtpon, terug naar de slaapkamer, geeft Atrimar een goedemorgen je en kruipt weer in bed om samen het ontbijt te nuttigen.
Voor dat jij hier was werkte ik nog weleens in de smidse, maar om een of andere reden heb ik er niet echt de fut meer voor
Ik dacht, zo'n grote stoere man als jij, kan wel wat hebben
* pluisje masseert Atrimars rug...
Heb jij ook zo'n spierpijn??
Heb je nog plannen voor vandaag?
Nou, ik wou de lakens eigenlijk eens goed luchten, lijkt me wel nodig....
En verder...hm...nee, geen plannen eigenlijk...
Eten in het bos
Met een mooie mand vol met lekkere dingen...tussen de ritselende bomen...
Gaan we dat doen??
Aaaah, toe??
* pluisje trekt haar liefste gezichtje
Als jij nou even het mandje voorbereid, dan kan ik nog even wat werk afmaken, want er staan nog wat bestellingen die eigenlijk vier dagen geleden al af moesten zijn.
* pluisje gaat in de keuken aan de slag...
Goh wat zal ik allemaal maken??
Uhm...pannenkoeken....een gezonde salade...oesters .....chocoladebroodjes....gepofte aardappels....
* pluisje is voorlopig wel even bezig...
* Atrimar kiest van de werkplanken op de muur een stevige hamer uit om het metaal, als het eenmaal zacht genoeg is, te bewerken. Gewapend met een zware tang gaat hij naar het laaiende vuur en begint hij met het samenslaan en uitrekken van de metalen, om ze uiteindelijk in dunne draden bijeen te vlechten als het ware, zodat er een sterke samenvoeging van twee metalen ontstaat.
* pluisje legt de laatste hand aan de lekkere hapjes en trekt zich daarna in de slaapkamer terug om zich gereed te maken voor vanavond....
Zo, eerst maar weer eens even een schoonheidsslaapje..
* Daarna gaat hij op de veranda maar eens een krantje lezen
Hm, ik kan niet zeggen dat ik van dit schoonheidsslaapje nou echt veel schoner ben geworden
* pluisje gaat maar weer eens onder de douche en besprenkelt zichzelf hierna met allerlei prettige luchtjes...
* Voorzichtig wurmt ze zichzelf in haar mooiste jurkje en zet ze haar kroontje voorzichtig op. Vervolgens gaat ze richting veranda.....
Zo ben je wakker? hmmm je ziet er wel uit, maar niet echt geschikte kleding voor het bos het snoes?
Ohnee, da's waar...
* pluisje vertrekt maar weer naar de slaapkamer om hier enkele minuten later uit te komen in een stoere broek...en een schattig prinsesachtig hemdje
Zo beter?
* pluisje paradeert heen en weer over de veranda om Atrimar de gelegenheid te geven haar goed te kunnen bekijken...
Knippert nog even met zijn ogen
Stukken beter Pluisje.
Is verder alles klaar, je hebt niks verder nodig?
* pluisje pakt haar makkelijke gympies
Klaar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |