abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2045972
Buiten het zicht van de drukte van het winkelstraatje, en ver weg van het rumoer van het drukke centrum ligt het rustieke bos van het Fok!Eiland. Hier voel je meteen de rust en stilte die een mens wel eens nodig kan hebben, als hij of zij de drukte van het alledaagse bestaan wil ontduiken.
Als je hier het paadje blijft volgen tot na de overblijfselen van twee, eens machtige, eiken, dan kom je aan bij een onopvallende open plek. Aan de verre rand van deze open plek kun je in de schaduw van de boomrand een houten hut met een dak van klei en grasplaggen zien staan.

Uit de schoorsteen kringelt een regelmatig rookwolkje, en uit de aanbouw hoor je het geluid van metaal op metaal weerklinken.
Het enige dat het rustig voortkabbelende beekje verstoord zijn de schoepen van een oud uitziend waterrad, die gestaag en kalm zijn rondjes draait.
Een nieuwsgierig mens loopt dan door naar de openstaande deuren en kijkt even naar binnen. Aan de randen van het vertrek stan diverse werkbanken en hangen er rekken aan de wanden, die volgeladen zijn met vele verschillende soorten gereedschap, varierend van beitels tot hamers. In het midden van het knusse vertrek staat een grote vuurbak waarin een grote, door het waterrad aangedreven blaasbalg het vuur hoog oplaait.

Hier in deze smidse staat Atrimar kalm aan een of ander metalen item te werken.

In de hoek staan een aantal half-afgemaakte zwaarden, temidden van een bergje hoefijzers en pijlpunten.

Met een vriendelijke glimlach verwelkomt de smid je in zijn stulpje.

"Welkom reiziger, plaats hier een bestelling, of laat je hier wegvoeren met mooie verhalen naar een vergelegen land."

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_2045985
* Atrimar geeft na een heel kort vreemd gevoel van verplaatsing nog een klein hapje aan Pluisje, perongeluk een beetje morsend op haar kin
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_2046024
* pluisje krijgt een vaag deja-vu....iets met slagroom....

* pluisje likt met haar tongetje snel de druppel pudding weg en gaat vervolgens verder met het voeren van Atrimar...
Niet geheel per ongeluk belanden er wat druppels buiten zijn mond....

pi_2046065
* Atrimar grinnikt en veegt netjes met een doekje zijn kin af
pi_2046078
* pluisje pakt stiekum het laatste hapje uit de kom...

Op!

* pluisje gaat lekker comfortabel op het bankje zitten....

Heeft het gesmaakt?

pi_2046099
* Atrimar kruipt tegen Pluisje aan en kust haar zachte nek.

Ja was erg lekker snoes

pi_2046118
* pluisje voelt iets kriebelen in haar nek

Hihi...

* pluisje draait zich om en geeft Atrimar een zoen vol op de mond...

Zo, ik denk dat ik maar eens vroeg naar bed ga...ben helemaal moe van al dat gekokkerel....

pi_2046982
* Alsof er niets gebeurd is kruipt pluisje deze morgen stralend uit haar bedje en besluit Atrimar een ontbijtje op bed te brengen. Zij gaat druk aan de slag met eitjes, croissantjes, verse broodjes en jus d'orange....

Hij zal vast honger hebben

pluisje loopt, in haar inmiddels onafscheidelijke nachtpon, terug naar de slaapkamer, geeft Atrimar een goedemorgen je en kruipt weer in bed om samen het ontbijt te nuttigen.

pi_2047452
goedemorgen snoes

Voor dat jij hier was werkte ik nog weleens in de smidse, maar om een of andere reden heb ik er niet echt de fut meer voor

woensdag 31 oktober 2001 @ 12:06:43 #10
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2047753
Oei...

Ik dacht, zo'n grote stoere man als jij, kan wel wat hebben

* pluisje masseert Atrimars rug...

Heb jij ook zo'n spierpijn??

pi_2048242
hmmmm nu in ieder geval niet meer

Heb je nog plannen voor vandaag?

woensdag 31 oktober 2001 @ 12:58:47 #12
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2048281
Plannen??

Nou, ik wou de lakens eigenlijk eens goed luchten, lijkt me wel nodig....

En verder...hm...nee, geen plannen eigenlijk...

pi_2048317
Zullen we vanavond maar eens een hapje buiten de deur gaan eten?
Waar heb je trek in?
  woensdag 31 oktober 2001 @ 13:18:43 #14
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2048494
Oe, weet je wat me nou fijn lijkt?

Eten in het bos

Met een mooie mand vol met lekkere dingen...tussen de ritselende bomen...

Gaan we dat doen??

Aaaah, toe??

* pluisje trekt haar liefste gezichtje

pi_2048532
Hoe kan ik jou nou zoiets weigeren he

Als jij nou even het mandje voorbereid, dan kan ik nog even wat werk afmaken, want er staan nog wat bestellingen die eigenlijk vier dagen geleden al af moesten zijn.

woensdag 31 oktober 2001 @ 13:37:51 #16
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2048678
Ok

* pluisje gaat in de keuken aan de slag...

Goh wat zal ik allemaal maken??

Uhm...pannenkoeken....een gezonde salade...oesters .....chocoladebroodjes....gepofte aardappels....

* pluisje is voorlopig wel even bezig...

pi_2049024
* Atrimar gaat zijn vertrouwde smederij binnen en haalt de zware leren voorschoot van de haak en gespt hem om. Met het overhalen van een hendel stookt de blaasbalg het vuur weer tot een verzengende hoogte op. Uit een nis in de muur haalt hij twee stroken zwaar metaal, en hij legt deze in het vuur om te verhitten.

* Atrimar kiest van de werkplanken op de muur een stevige hamer uit om het metaal, als het eenmaal zacht genoeg is, te bewerken. Gewapend met een zware tang gaat hij naar het laaiende vuur en begint hij met het samenslaan en uitrekken van de metalen, om ze uiteindelijk in dunne draden bijeen te vlechten als het ware, zodat er een sterke samenvoeging van twee metalen ontstaat.

pi_2049248
* Met ferme slagen begint het metaal nu een wat meer herkenbare vorm te krijgen. Zo langzamerhand begint de kromming van een bijlblad tevoorschijn te komen, evenals de punt aan het andere eind voor het evenwicht. Nu komt het moeilijkste gedeeltje, het gat voor de steel moet in de bijlkop geslagen worden met een kouden priem. Zolang de kop heter is als de priem zal het hete, zachte metaal wijken en zo een opening creeren voor het stuk hout dat als steel en handvat moet dienen.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 14:38:16 #19
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2049336
* pluisje hoort op de achtergrond een hoop herrie...
Zo, die's lekker aan het werk...als ie maar wel wat energie overhoudt voor vanavond

* pluisje legt de laatste hand aan de lekkere hapjes en trekt zich daarna in de slaapkamer terug om zich gereed te maken voor vanavond....

Zo, eerst maar weer eens even een schoonheidsslaapje..

pi_2049357
* Atrimar legt de bijlkop weg om af te kunnen koelen en sluipt naar Pluisje en smeert met zijn vingertoppen wat roet over haar neus en wangen

* Daarna gaat hij op de veranda maar eens een krantje lezen

woensdag 31 oktober 2001 @ 15:21:29 #21
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2049713
* pluisje wordt wakker van de jeuk aan haar neus en kijkt in de spiegel...

Hm, ik kan niet zeggen dat ik van dit schoonheidsslaapje nou echt veel schoner ben geworden

* pluisje gaat maar weer eens onder de douche en besprenkelt zichzelf hierna met allerlei prettige luchtjes...

* Voorzichtig wurmt ze zichzelf in haar mooiste jurkje en zet ze haar kroontje voorzichtig op. Vervolgens gaat ze richting veranda.....

pi_2049783
* Atrimar grinnikt.

Zo ben je wakker? hmmm je ziet er wel uit, maar niet echt geschikte kleding voor het bos het snoes?

woensdag 31 oktober 2001 @ 15:38:42 #23
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2049858

Ohnee, da's waar...

* pluisje vertrekt maar weer naar de slaapkamer om hier enkele minuten later uit te komen in een stoere broek...en een schattig prinsesachtig hemdje

Zo beter?

* pluisje paradeert heen en weer over de veranda om Atrimar de gelegenheid te geven haar goed te kunnen bekijken...

pi_2049878
* Atrimar vind dat dat zo wel kan jah.

Knippert nog even met zijn ogen

Stukken beter Pluisje.
Is verder alles klaar, je hebt niks verder nodig?

woensdag 31 oktober 2001 @ 15:44:16 #25
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_2049912
Uhm, ik moet nog kiezen welke schoenen ik aan doe eigenlijk

* pluisje pakt haar makkelijke gympies

Klaar!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')