abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2018833
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen - Deel 6. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op Streamverslagen zaterdag 27 oktober 2001.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 28-10-2001 02:13]

pi_2018841
Breedbandstream 1.

1.03 In de badkamer. Coos en Pascal zijn vannacht weer wat van plan. Coos : We moeten wachten tot iedereen slaapt. Moeten we de pruik alvast pakken. Ze lopen naar het hek waar ze met elkaar fluisteren. Ik kan het niet volgen. Sandy, Ed, Gert Jan en Kelly kijken nog altijd naar The godfather. Coos haalt een banaan in de keuken. Al etend haalt hij diverse keren iets uit een kastje en legt het bij zijn bed.

1.09 In de keuken. Coos : Kunnen we niet een poppenhoofd knippen van het karton dat daar ligt ? We moeten vannacht even kijken. Dan plakken we het hoofd aan onze kant. Als ik het goed zie maken Coos en Pascal in de keuken een ei leeg, d.w.z. de schaal is nog grotendeels intact maar er zit geen inhoud meer in. Pascal gaat vervolgens in de weer met een mes en een stuk karton. Gert Jan vraagt Coos of Marlon Brando nog leeft. Coos : Overleden op 89 jarige leeftijd. Pascal wist het niet. (het klopt ook niet, Marlon Brando is 77 en leeft nog)

1.16 Coos : Ik denk dat we geen boeken meer mogen bestellen. Pascal : Waarom niet ? Coos : Ik zei, ik snap dat we geen puzzels meer mogen bestellen maar hoe zit het met boeken. Ze zei niets. Pascal : Eigenlijk zouden we ook een stoppelbaardje moeten maken. Coos : Nee. Pascal : Jawel. Pascal heeft nog meer plannen. Coos : Probeer nou niet te veel, dan gaat het mis.

1.25 Pascal en Coos schrijven nu iets met tape op het stuk karton. Kelly, Sandy en Gert Jan zijn overigens in de keuken getuige geweest van de activiteiten van Coos en Pascal. De tekst op het karton is 'Waar blijft dat 2e'. De bedoeling is waarschijnlijk het lege ei er achter te plakken.

1.35 Op een ander stuk karton is met de tape een gezicht gemaakt. Coos en Pascal gaan naar het hek om te bekijken wat er uit arm te halen valt. Coos : Ik ga eerst even naar bed. Ga je mee ? Coos tegen de filmkijkers : We halen uit Leo's kastje zijn kleren en zijn bril. Frank kwam naar me toe, kun je wat voor me doen. Coos en Pascal gaan naar bed.

1.41 Pascal tegen Coos : Wil Gert het over nomineren hebben ? Morgen ? Sandy ligt blijkbaar ook in bed. Pascal zegt tegen haar dat hij hoopt dat de tekst op tafel op tv is gekomen. Pascal : Ik kan altijd zeggen dat ik er aan heb gedacht. Kelly sloft diverse malen de slaapkamer in en uit. Sandy wil niet onder de zonnebank morgen. Sandy : Ik ben gewoon lekker moe, lekker duf. Pascal : Je was er toch niet zo vroeg uit ? Sandy : Nee. Je krijgt een beetje een ritme nu je een tijdje hier zit. Pascal : Dat komt misschien door die slaappillen.

1.46 Pascal : Ik ga me bijna schuldig voelen. Ik ben elke keer de aanstichter van die teringgeintjes. Hij vertelt Sandy het plan voor vannacht. Pascal : Dan gaan ze weer iemand van daar verdenken. Sandy vertelt over haar broer die op motoren racet.

1.55 Kelly ligt inmiddels ook in bed.

pi_2019200
2:50
Iemand in de rijke slaapkamer laat een hele harde blubber scheet .
Pascal is nog wakker .
Ik denk vanwege die grap ofzo .
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_2019222
Oke het gaat nu gebeuren want Pascal praat met Coos .
Ze gaan hun bed uit en kelly vraagt waarom ?
Pascal Zecht de radio staat nog aan .
pi_2019305
2:55
Er word gekuntseld in de keuken van rijk .
Ze maken met tape iets aan de zwabber vast .
Ze gaan bijde gewapend met een zwabber naar het hek .
Eerst de bril zecht Pascal .Ze maken met de steel van de swabber het kastje van Leo open .
Het laatje gaat erg stroef .
(Windows past de wintertijd toe hmmmpf)
Het kost veel moeite .......................
Ze maken erg veel herrie

[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 28-10-2001 03:01]

pi_2019379
Op de stream van arm slaapt iedereen nog .
Aha ze horen wat en gaan braaf op de bank zitten .
Pascal tegen Coos was het niet achter de spiegels want ik hor nu niks meer ?
Op het komanda van Pascal gaan ze nu weer verder .
Ah nu zie ik het ze hebben een kapstokje aan de steel van de swabber geplakt als vishaak .
Ze trekken nu bijna alle kleren uit de la van Leo .

In arm lijkt Andries wakker te worden .
Hij draait zich op zijn rug en legt zijn handen onder zijn hoofd .

pi_2019406
Andries is inderdaat wakker en gaat recht op zitten maar dan draait hij zich om en gaat weer liggen .
coos en Pas zijn nog steets met de kleren van Leo bezig .
het word een waar kunstwerk hahahha .
Ze maken van de kleren en schoenen een Liggend mens aan de arme kant en aan de rijke kant komt een hoofd te liggen met een pruik enzo .
pi_2019457
Nu de bril van leo nog .
Als dat maar goed gaat ?
Hmm het lukt ze allemaal het hoofd van karton hangt aan het het met een strip spraak ballonetje er boven waarop staat waar blijft het tweede ei ofzoiets .
pi_2019461
Leo zegt : "andries heeft een kind, heeft hij mij vertelt."
pi_2019466
Pascal houdt een zilverglimmend dienblad aan de andere kant van het hek en bekijkt daarmee het resultaat van hun zorgvuldig verzorgde geintje. Nu gaan ze er een karton bij hangen waarop met zwarte stift staat geschreven "Maar blijft het zo?". Volgens mij hebben ze er ook nog een eierschil bijgeplakt maar dat kan ik niet helemaal goed zien. Er wordt voortdurend op serieuze fluistertoon overlegd tussen Coos en Pascal. Het zijn net twee kiendjes.
pi_2019485
2.01 (wintertijd) Coos en Pascal zijn inmiddels begonnen met hun plan. Ze openen de onderste la van het kastje in arm met de twee bezems o.i.d. Na enkele minuten gaan ze op de bank zitten. Ik vermoed omdat ze iets meenden iets te horen.

2.07 Pascal probeert nu met een bezem iets uit de onderste la te vissen. Hij haalt een korte broek uit de la. De broek wordt door Coos ongeveer een meter van het hek op de vloer gelegd. Hij zet er twee schoenen bij die al bij het hek lagen.

2.12 Na een aantal pogingen lukt het Pascal een overhemd uit de la te vissen. Coos legt het overhemd bij de broek en de schoenen. De kraag ligt vlak bij het hek.

2.18 Met twee bezems wordt de bril van Leo van het kastje gehaald.

2.21 Pascal plakt het kartonnen hoofd met tape aan het hek op de plek van de kraag. Vervolgens zet hij de pruik op het hoofd. Coos fluistert : Die bril past niet. D.m.v. gaten in het karton zetten ze de bril toch op. Pascal gebruikt een zilverkleurig dienblad als spiegel om te kijken of het gezicht er goed uit ziet.

2.26 Het tweede karton met de tekst 'Waar blijft dat 2e' en dan het lege ei wordt nu aan het hek bevestigd als een tekstballon bij een stripfiguur. Pascal fluistert dat het moet lijken dat ze (arm) het zelf hebben gedaan. Er ontstaat een lichte discussie. Coos : Je gaat te ver. Het ligt zo mooi. Het is perfect zo. Ze doen de lade niet dicht.

2.34 Pascal wil nog een anti roken tekst neerleggen op de tafel. Coos : Het is een beetje te veel. Ik ga slapen. Je verpest het. Pascal : Nee. Pascal gaat zijn plan uitvoeren. Coos gaat naar bed.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 28-10-2001 02:39]

pi_2019494
er was een leuk slapstick moment een paar uur geleden in de slaapkamer van arm .. zowel frank als andries zijn de hand van diane aan het strelen (denken ze) en op een gegeven moment zegt frank "he van wie is die hand" "die is van mij antwoord andries" heel arm ligt in de deuk omdat zowel frank als andries al 10 minuten elkaars handen aan het strelen waren terwijl ze beide dachten dat het diane's hand was (ze hadden het allebei echt niet door )
pi_2019496
Pascal wil er nog meer aan toevoegen. Een opmerking over het roken. "Roken brengt de gezondheid ernstige schade toe". Coos vindt dat teveel worden, hij wenst Pascal welterusten en gaat naar bed. Pascal gaat deze opmerking op tafel "schrijven" met sigaretten.
pi_2019545
Coos denkt dat het half 4 is .
Pascal wil nog meer doen maar Coos denkt dat het dan te veel word en dat hij het dan verpest en wil naar bed gaan .
Pascal gaat alleen verder en maakt met sigaretten een spreuk op de tafel van rijk .

Opeens duikt Pascal onder de tafel Want leo loopt door het arme gedeelte en wel helemaal aangekleet .
Pascal haalt Coos en die kijken wat Leo aan het doen is .
Leo is in de tuin van arm en loopt met een kan water naar de doeshe wat hij daar doet kan ik niet zien .
Maar volgens Pascal wast leo zijn snikkel .
Leo word nu door P en C vanuit de tuin van rijk bespied .

[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 28-10-2001 03:04]

pi_2019569
2.43 In arm klinkt een deur. Pascal duikt achter een stoel. Even later trekt hij een sprintje naar de slaapkamer. Pascal : Coos, Leo is wakker. Ze gaan naar de woonkamer. Coos : Gaat ie nou doen joh ? Pascal en Coos kruipen onder de tafel. Coos : Wat doet ie nou joh ? Wat gaat ie allemaal doen ? Leo is niet in beeld.

2.46 Pascal sluipt door de tuin.

2.49 Leo verlaat het toilet. Hij loopt het beeld uit richting de oven, waarschijnlijk om er wat houtblokken in te gooien. Pascal gaat naar binnen. Hij kruipt weer onder de tafel.

2.52 Leo komt binnen. Het beeld is van ver dus ik kan zijn reactie niet zien.

pi_2019606
2.57 Pascal en Coos komen van onder de tafel. Coos : Ik ga terug naar bed. Welterusten. Pascal gaat verder met de tekst op de tafel. Leo is blijkbaar weer naar bed.
pi_2019612
Coos en Pascal weten het zeker Leo zat aan zijn pik te rukken en is nu gaan schijten .
Leo komt weer binnen en verbaast zich over het kunstwerk .
Hij pakt zijn onderbroek uit het kunstwerk en doet hem aan .
de onderbroek die hij aan had gaat hij nu uitwassen ?
Pascal en Coos vinden dit maar raar allemaal .
Pascal denkt dat leo in zijn broek heeft gepoept en dat hij zijn kont stond te wassen .
Goed leo is weer pitten en Coos ook en Pascal gaat weer verder aan de tafel van rijk .

P.S Sorry voor mijn Nederlands .

pi_2019624
2:54

Dit is echt om te zien . Pascal en Coos echt Cool wat ze vandaag weer bedacht hebben. Leo is terug van de tuin. Ziet dan opeens dat hoofd met kleding en schoen. Intussen kunnen Coos en Pascal hun lach niet inhouden. Ze zitten onder de tafel vestopt. Leo is volgens mij weer gaan slapen. Hij heeft nar dat kunstwerk zitten kijken, maar heeft het laten staan.
2:57
Pascal gaat verder met zijn anti rook tekst op de tafel. Coos gaat ook weer terug.

The name is Nnikmal
pi_2019677
3.06 Pascal is klaar met het leggen van de tekst.

3.08 Pascal gaat naar bed.

pi_2019693
Een blonde vrouw in een witte badjas staat als een standbeeld toe te kijken hoe Pascal met veel geduld een spreuk met sigaretten op tafel creëert. Ik neem aan dat het Sandy is want Kelly had al tien keer haar bek open getrokken. Ik zie nu het woord STOP in Caps Lock verschijnen. Nog steeds geen geluid, behalve het gerommel van Pascal en zijn ingespannen ademhaling. Pascal gaat zijn handen wassen. Pascal gaat naar de slaapkamer en zegt tegen Coos: "Die ander is ook mooi". Pascal gaat in bed liggen en fluistert in Coos' oor. Jammer dat er geen beeld meer is van de woonkamer. Ik twijfel eraan of San er wel echt stond of dat het iets anders was. Indien het wel zo was dan bleef ze in ieder geval ook als versteend staan toen Pascal naar de bad-, en vervolgens slaapkamer vertrok.
Er wordt wat gekreund.
pi_2019765
Er wordt weer flink gekreund. Is dit het veelbesproken Ed-kreuntje of is dit Kelly (want het klinkt zo vrouwelijk)?
Pascal vraagt of Coos hem morgen om 10.00 u. wil wekken.
C: Erg hè? (doelend op het gekreun).
E: Hhhhmmmm, hhmmmm, hhhhmmmmmm, hhhhhhhmm, hhhhhhhmmmm (doe maar x 100.000, jezus dit is echt gekmakend).
P: EEEEEDDDDDD!!! (kort maar krachtig, coole actie van Pas)
C lacht wat ingehouden.
Warempel, het was dus inderdaad Ed en hij kreunt nu niet meer, ik hoor hem wel duidelijk door zijn neus ademen.
S: Pascal? Kun je mij ook om 10.00 u. eruit halen.
P: Hhm? Ja. Welterusten.
E: Hhmmm...... Hhhhhm.....Hhhhhhmmmm....Hhhhhmmm, Hhhhhhmmmm, Hhhhhhhmmmmm, Hhhhhmmmm (o nee daar gaan we weer, kan iemand die gozer aub een knijper op zijn neus douwen?, dit verpest mijn streams).
C: Kuch kuch.
E: Effe stil, en dan weer .......
Ik vraag me af of Coos en Pascal wel kunnen slapen, of dat ze met open ogen naar het plafond liggen te staren.

[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 28-10-2001 03:33]

pi_2020089
eetkamer arm : leeg

slaapkamer rijk : 2 mensen slapen in een tweepersoonsbed

slaapkamer arm : 2 mensen in beeld die liggen te slapen

[ik ken iedereen nog te weinig om ze te herkennen]

† In Memoriam † zondag 28 oktober 2001 @ 09:19:59 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2020358
09:15 uur
Nog geen leven in huize BB. Wel wat gedraai en gezucht.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_2020368
Diane is wakker.
Trekt een vest aan en loopt naar buiten.
Ze stookt de kachel op....en hakt hout..
Op de achtergrond hoor ik Kelly mompelen in haar slaap...is niet te verstaan...
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2001 @ 09:37:36 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2020395
09:35 uur
Diane is nog druk bezig met het vullen van de kachel. Verder nog weinig beweging.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_2020546
Danielle ook wakker nu.
haalt de doos met rantsoen uit de dagboekkamer
Diane staat brooddeeg te kneden.....en fluistert iets tegen Danielle...is niet te verstaan.
< volgens mij hebben de dames geen zenders om of de streams zijn slecht>
pi_2020862
Diane en Danielle zitten samen aan tafel te fluisteren.Ze zijn onverstaanbaar omdat Dianes microfoon bij al haar bewegingen erg veel herrie maakt.Frank is nu ook uit bed.
pi_2020910
Ook leo is wakker.Samen met Frank bekijkt hij het kunstwerk van Snip en Snap.De rest bemoeit zich er nu ook mee.Ze denken dat Andries het gedaan heeft.(Die slaapt nog)
pi_2020938
Diane stopt nu haar hoofd bijna in de oven,waarschijnlijk om haar haar te drogen.
pi_2021174
Frank z`n nichtje Linda staat buiten te roepen.Hij vindt het erg dat hij nix terug mag zeggen.Er wordt getoetert als ze weer weggaan.Meteen daarna wordt er een beetje ruzie gemaakt over de waslijn.Diane wast elke dag haar pyama en houdt zo geen rekening met haar medewoners volgens Frank die zeker ook wat wil ophangen.Diane roept"Chocoladedief" de rest lacht.
  zondag 28 oktober 2001 @ 11:49:09 #31
16697 femalehunter
Serve Chilled!
pi_2021177
Frank zijn nicht met kind en Wilco stonden te gillen voor Frank. Frank vindt dit super maar hij mag niks terug zeggen. Hier baalt hij stevig van. Zijn nicht c.s. heeft toch zeker 1,5 uur moeten rijden...
pi_2021290
Kel is wakker en strompelt onder de douche.In arm is weer een misverstand tussen Frank en Diane over een nieuwe zak aardappelen.Coos is wakker en laat zich door Frank uit leggen wat een mooi kunstwerk men nu weer heeft gemaakt.
  zondag 28 oktober 2001 @ 12:04:21 #33
16697 femalehunter
Serve Chilled!
pi_2021313
Frank: ik word doodziek van dat wijf, van die rooie. Laat ze lekker bij andries in z'n hol gaan ligge, nie bij mij (hoezo jaloers?)

Coos speelde zojuist het spelletje leuk mee, over die pop die hij zelf met P heeft neergelegd.

zondag 28 oktober 2001 @ 12:08:17 #34
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2021341
Kelly loopt haar doos en kont af te vegen!!!!!
(hoezo lekker belangrijk!)
  zondag 28 oktober 2001 @ 12:13:34 #35
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2021393
In arm loopt Frank nog steeds Leo af te zeiken. Coos die het allemaal gade slaat probeert ala Brammetje stoker nog wat olie op het vuur te gooien.
pi_2021400
*Goeiemiddag allemaal*

Coos zit bij het hek in gesprek met o.a. Frenk, die verslag doet van de pop.....Coos pseudo-onschuldig:Lag er ook een onderbroek bij????
Frenk tegen Leo: Ik weet niet wat je aan het doen bent, hou nou eens op!!! (waarmee is niet duidelijk)
Duidelijk is wel dat de irritaties t.a.v. Leo met de dag lijken toe te nemen...

pi_2021407
.

[Dit bericht is gewijzigd door ibo op 28-10-2001 12:15]

pi_2021418
Frank is weer lekker Leo aan het afbekken over de vleeswaren."Als je niet ophoudt lig je zo met kruk en al..."
Leo geeft maar weer toe voor de lieve vrede.
pi_2021471
Coos en Pascal geven toe dat zij het hebben gedaan.
pi_2021821
In rijk is iedereen een beetje aan het tutten. Kelly en Sandy zitten buiten van de zon genieten. Sandy lees alle huisregels nog eens goed door nu ze captain is. Verder gebeurt er niet echt veel.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_2021860
Coos en Paskwal zijn aan het hardlopen. Frank noemt ze kachel en waggel.
Een hoop gehijg op de streams van de beide mannen. Frank observeerd ze met de nodige commentaar.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_2021925
Coos nog steeds aan het hardlopen. Sandy leest en kelly is haar nagels aan het knippen.
pi_2021989
Stream op arm nu. Andries en Daan gaan knutselen. Zijn druk met karton en scharen bezig. Ze gaan een spel maken. Een groot stuk karton ligt op tafel. Volgens mij wordt het een ganzenbord spel. Ze vragen aan frank hoe het spelbord er ook alweer uitziet. Daan is een stuk tape aan het knippen om daar gelijke banen van te maken voor op het speelbord. Ondertussen nemen ze samen door hoe ze het bord gaan indelen.
pi_2022119
GJ en Sandy liggen in bedkleding saampies in bed te kletsen. GJ verteld hoe het ging met bestellen toen hij captain was. Hij vertelt nu hoe Diaan het deed, met een hele grote bak. GJ geeft dus als het ware tips hoe ze het beste de bestellingen kan doen nu ze captain is.

In arm zijn dus Danielle en Andries aan het knutselen, dat gaat nog wel even duren, maar dat vinden ze niet erg omdat ze zo iets te doen hebben.

pi_2022157
Sandy: het lijkt me heel leuk, maar ik ben echt geen leidend type. En als er dan een aantal dominante types zijn, dan durf ik er niet eens naar toe te lopen. Gisteren dacht ik stoer dat captainschap, maar nu vind ik het best wel eng.

GJ: je hebt niet alleen mijn stem, maar ook mijn steun. En die heb je ook van Ed.
GJ: je hebt altijd een aantal meelopers, maar nu heb je kans dat mensen wellicht hun kont tegen de krib gooien. Het kan zijn dat jij sate wil eten, ik ook, maar dat Pascal en Coos dan zeggen dat ze pizza willen. Maar dat weet ik niet hoor. Toch denk ik niet dat ze echt met hun hakken in het zand gaan staan.

Sandy: ik heb nu echt iets van "ohhh, waar ben ik aan begonnen". Weet je wat het ergste is, het ging gewoon zo snel, ik moest gewoon. Het ergste is, dat een captain straks alle vragen krijgt, daar ben ik niet goed in. Ik denk echt "ohhh wat heb ik mezelf in godsnaam aangedaan".

GJ: ik vind het stoer van je, je moet niet alleen maar dingen doen waar je goed in bent, maar je moet juist dingen doen die iets hoger liggen.

Sandy: ik wil hier wel van leren.

GJ: een captain moet gewoon af en toe onpartijdig naar bepaalde dingen kijken, dat is voor mij erg belangrijk, en ik denk dat jij het goed kan. Ik vond Pascal een goede captain, maar ik baalde van de hele situatie. Toch gaat in zo'n geval het groepsbelang boven het eigen belang. En als het niet goed gaat, dan is het ook niet erg. Andries gedroeg zich in het andere team als kleuterleidster toen hij captain was.

Sandy: ik vind het eng.

GJ: maak je niet zo druk, het komt allemaal wel goed.

pi_2022275
Gesprek tussen GJ en Sandy gaat verder over verdeling van schoonmaken. En het bestellen van eten.

Sandy komt erg onzeker over in haar nieuwe rol van captain, ze vind het erg eng en GJ geeft haar advies.

Sandy: wat heb ik gedaan???? Ik word gewoon erg onzeker. Ik ben zo bang dat ik het fout doe.

Sandy heeft trouwens geen pyama aan maar gewone kleren, zwarte broek en geel topje. GJ ligt in zijn boxershort.

Sandy: Net als vannochtend toen was niemand wakker, dus zijn er geen bestellingen gedaan. wil jij mij wel helpen als ik die boodschappen moet doen? MAMA, wat heb ik gedaan. Nu ben ik captain, maar ik weet alle regels nog niet eens.
GJ: das geen probleem hoor, ik zal je zeker helpen. En je moet gewoon dat regelementenboek en bestelboek even goed doornemen. En je moet gewoon een hoop dingen lekker laten gaan.
Sandy: ja, nou ze zijn zelf mens, dus ze kunnen zelf ook wel zien dat het een troepie is, en zelf kunnen ze ook wel bestellen.

Ed komt nu ook de slaapkamer in, hij is op zoek naar zijn zonnebril.

Het 2-tallig knutselteam in arm is nog steeds bezig. Pascal praat bij het hek met Leo en vraagt wat hij vannacht in de douche deed, hij is een beetje aan het pesten. Leo: ik deed gewoon de dingen die ik moest doen. Andries: dat moet gewoon gebeuren. Het zou juist smerig zijn als je aan het douchen bent, en je wast alles behalve je snikkel.
Pascal: ik zeg ook niet dat het vies is. Leo: doe jij het niet dan, waarom wil je dat weten dan jongen? Stiekem kijken, is dat de sensatie? Ik heb hier nl nooit gekke dingen gedaan in het huis.

Pascal probeert Leo dmv van het vertellen van de gebeurtenissen van vannacht voor lul te zetten. Maar met behulp van Andries is leo sterker. Het lukt Pascal niet, en hij krabbelt nu terug.

Het gesprek tussen Sandy en GJ is ten einde.

pi_2022349
Pascal is nu in de keuken bezig met eten maken. GJ vraagt aan hem hoe lang hij gelopen heeft, hij antwoord 15 minuten. Eerst klonk Pascal niet bepaald vrolijk. Maar nu roept ie dat er pinguins lopen. (?)

Sandy is bezig met de bestellingen. Ze geeft nu de bestellingen door middels de telefoon. Ze doet dit rustig, duidelijk en volledig.

In arm bemoeit leo zich ook even met hetgeen er geknutseld wordt.

Sandy is nu het regelementenboek aan het doornemen.

In rijk heeft Pascal net dikke frieten gemaakt met majo, ook eet hij deze. Hij heeft er ook nog een frikandelletje bij gefrituurd.

pi_2022397
Andries: hee leo, als het nog steeds zo is dan moet je het zeggen, maar toen we een tijdje geleden in de hangmat lagen toen waren we aan het praten en toen had je een broer waar je niet zoveel over wil vertellen. Waarom is dat? Wil je er nu wel over vertellen?
Leo: ik heb 1 broer ja, en we hebben elkaar niet zo veel te vertellen, maar als het er op aan komt dan zijn we er wel voor elkaar. We laten elkaar vrij, maar we gaan elkaar niet zomaar opzoeken of zo. Dat vind ik soms wel jammer. Ik ga dat ook vaker doen. Hij woont heel mooi, op een gracht in Amsterdam. Mijn broer is 2,5 jaar ouder.

Danielle is het middelste kind, ze heeft 1 zus die is 3 jaar ouder, en haar broertje is 1 jaar jonger. Ze heeft daar een goed contact mee. Beide wonen bij papa in didam, ze is de enige die in Amsterdam woont. Ze is daar na toe gegaan voor haar studie. Ze kon het daar verkort doen op aansluiting van haar studie mdgo. Ze heeft het gehaald binnen de gestelde tijd. Daar is ze trots op.

Sandy is de afwas aan het doen in de keuken.

pi_2022478
Danielle wilde op een gegeven moment de verpleging in en dat is gekomen doordat haar moeder in het ziekenhuis lag. Als ze dit niet was gaan doen dan had ze sportlerares willen worden, en dan had ze CIOS/ALO willen doen.

Pascal vertelt zijn opmerking over de pingquins aan Ed. Hij riep dat hij allemaal pinquins zag lopen, en dit riep hij omdat iemand de deur van de koelkast open had laten staan, en dat daarom er pinquins uit de koelkast liepen.

Pascal is nu Ed zijn haar aan het doen!
Ed: zit iedereen nu aan de frituur smiddags?? En hij laat een dikke boer.

Het gesprek in rijk (tussen Ed, Sandy en Pascal) gaat nu over de geluiden van snachts van Ed. Ondertussen is Pascal nog steeds het haar van Ed aan het doen. Ook Kelly is nu in beed, ze loopt in een zwarte onderbroek en zwart shirtje met zender om rond. Ze zegt verder nix.
Ed zijn haar is klaar, Pascal is erg tevreden over het resultaat, hij zou het zelf graag zo willen hebben, helaas heeft hij een slag in zijn haar dus lukt het niet bij hem.
Ed is erg blij met z'n nieuwe coupe van de kapper.

In arm zitten Andries, Danielle en Leo nog steeds aan de tafel, ze zijn aan het knutselen en praten.

Ah, de rest van rijk zit in de tuin in het zonnetje.

De rest van de bewoners heb ik nog niet kunnen signaleren.

pi_2022568
Frank praat met rijk in de tuin. Pascal vraagt aan Frank wat hij van Ed, z'n kapsel vindt, hij is aan het vissen naar compimentjes.

In rijk gaat het nu over wat ze willen bestellen.

Ed legt uit hoe je een zippo moet gebruiken. Hij vertelt dat sommige mensen niet een vuurtje willen van een zippo omdat je dat proeft en omdat dat slecht zou zijn. Ed, Kelly en Sandy vinden dat onzin.

In arm wordt er nog steeds door de 2 geknutseld. Vol trots laat Andries aan Danielle zien dat hij nu alle letters geknipt heeft. Ze gaan om 5 uur eten in arm. Het brood wordt alvast gemaakt.

GJ heeft last van zijn rug, hier hebben zijn mede-teamgenoten het over. Ed: Gert is ook een beetje een kantoortype. Maar hij heeft het gister als een beest gedaan hoor, dat hout hakken.

Coos is nu op een stoel bij het hek in de woonkamer gaan zitten. Hij praat met o.a. Frank.

pi_2022615
Diane wordt nu uit bed gehaald door haar teamgenoten omdat er buiten voor haar geroepen en getoeterd wordt. Er worden ook gele balonnen de lucht in gelaten, dit is een teken dat haar familie er is. Iedereen is blij voor haar. Diane is helemaal ontzet, ze is heel erg blij. Haar familie en vrienden zijn er. Haar eigen team is heel blij voor haar, en van het andere team leeft Kelly erg met haar mee. Diane zwaait wel. Buiten zingen ze: Diane is oke, ole ole. Nu zingen de bewoners dit ook.

Diane: nou ik sta der weer fraai op, ik kom zo mijn nest uit gelopen.

Diane roept terug naar buiten: i love you toooooooooo. [dit mag toch niet???]
Andries: je roept de verkeerde kant op, ze staan aan de andere kant hoor.

Diane: ja maar er is iets mis met mijn gehoor.

pi_2022620
Bewoners staan in de tuin te gillen. Fans van Diane laten ballonnen op. Diane huilt van ontroering. Kelly: "Mooi he meid, dat is allemaal voor jou."

De camera werkte even mee en liet een mooie blauwe lucht zien met wat piepkleine ballonnetjes

pi_2022676
Diane en Danielle knuffen binnen nog even. Diane is echt heel erg blij met dat ballonnen gebeuren. Iedereen is blij voor haar. Diane zegt wel dat ze iets fouts heeft gedaan, verder hoor ik hier nix over (ik denk dat ze bedoeld dat ze iets terug heeft geroepen).

Er wordt nog even verder gepraat over dit gebeuren en ondertussen wordt er weer vrolijk verder geknutseld.
Andries vermeld nog even dat de familie van Diane wel gehoord heeft dat zij het gehoord hebben, maar dat ze dat niet express hebben gedaan.

Kelly vermeld nu dat ze zich zo moet aankleden en moet opmaken.

Danielle legt nu met haar stemmetje uit hoe het spel werkt. Andries moet hier om lachen.

pi_2022744
Arm en rijk praten in de woonkamer met elkaar over de film van gisteravond (dat ze zo lang stil hebben gezeten ondertussen) en over familie die komt.

Coos geeft aan dat het voor hem niet hoeft en dat ie er niet van houdt en dat zijn familie dat weet.
Pascal: nou Coos, toen ik laatst zei dat er buiten voor jou geroepen werd, toen wist je niet hoe snel je naar buiten moest.

pi_2023053
[stukje gemist, onverwacht bezoek & compu liep vast]

Het knutselteam in arm is nog steeds bezig. In rijk zit Sandy in de woonkamer, alleen. Bewoners arm vragen aan haar wat ze vanavond gaan eten.

pi_2023159
Leo vraagt aan Sandy hoe het haar bevalt om captain te zijn. Sandy gaat hier niet echt op in.

Frank loopt weer te klagen dat er niets gebeurd en dat hij het nog een weekje aankijkt. Hij praat nu met sandy bij het hek en verteld haar dat een captain moet zorgen voor een goede harmonie in het team. Hij geeft aan dat 'die bauer' altijd naar ruzie aan het zoeken is in discussies.

Alle heren zijn aan het douchen en GJ en Pascal hebben een discussie over het captainschap van Sandy. Uiteraard bemoeit Coos zich er ook mee.

Coos vertelt dat het niet botert tussen hem Sandy, dat was in de 1e week in spanje ook al. Coos is boos dat zij alleen de negatieve dingen onthoudt. Hij heeft geen zin meer om zich zo op te stellen dat zij zich op haar gemak voelt. Coos is boos en schreeuwt, ook tegen GJ. Hij vind het stom dat hij gister nie mee ging eten. GJ houdt zich goed in deze discussie, blijft rustig, i.t.t. Coos. Pascal en Ed houden ondertussen wijselijk hun mond.

pi_2023181
GJ vind het raar dat Coos gister niet mee ging eten, plotseling. Hij vind dat hij daardoor de indruk wekte dat hij boos was. Coos is het hier uiteraard niet mee eens. Coos vind dat er een aantal uur een gespannen sfeer was sinds en door de captainwissel. Ruzie/discussie gaat verder over een bestelling. Pascal bemoeit zich er ook even mee [mensen die streams hebben, stream 1, mannen onder de douche, hele leuke discussie, kijke dus]
pi_2023243
Coos zegt dat hij het idee heeft dat de nieuwe mensen gepushed worden door BB om dit soort dingen (zoals captainwissel) te doen. Hier is hij voornamelijk boos om.
Verder geeft hij aan dat hij er geen probleem mee heeft dat Sandy captain is. En dat een captain hem niets heeft te maken en kan maken. GJ is het er mee eens dat de rol van de captain niets voorstelt, dat hij dat ook eerst dacht, maar soms wel, vooral op momenten dat er beslissingen genomen moeten worden. Ed bemoeit zich ermee, en vind dat Sandy wel goede beweegredenen had om captain te worden. [veel geschreeuw door elkaar en geluid valt af en toe weg, vandaar wellicht warrig veslag]. Ed vind het raar dat Pascal op Kelly stemde terwijl zij hem aanviel op zijn motivatie. Pascal zegt dat hij dit heeft gedaan omdat hij niet makkelijk op wilde geven en omdat het dan lachwekkend geworden zou zijn. Coos zegt dat hij geen probleem heeft met Sandy, en dat hij alles tig keer met haar uitgepraat heeft, maar dat ze er iedere keer op terugkomt, en daar baalt hij van, hij vind haar niet eerlijk en nagemaakt. Coos vertelt dat hij ook heeft besloten om niet meer met Kelly te gaan praten over haar gemoedstoestand omdat zij zo boos is dat hij heeft gezegd dat ze sjago is. Hij vind haar gezeur een vraag om aandacht en hij werkt er niet meer aan mee. Pascal klaagt nu over sandy en herhaalt de motivatie van Coos. Pascal: zij (sandy) suggereert dat ze zo eerlijk is en zo, nou dat is niet gebleken aan hoe ze het aanpakte.
GJ neemt het voor Sandy op, Ed ook wel een beetje. Pascal en Coos geven er af op Sandy en ook op Kelly.
  zondag 28 oktober 2001 @ 15:30:16 #59
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2023292
Coos legt uit waarom hij denkt dat het hele motieindienen verhaal vandaan komt (hij heeft wel gelijk trouwens), hij vertelt:"kelly wil gewoon een hele hoop aandacht en nu krijgt ze dat niet meer en daarom was ze pissed"

Gertjan trekt nog een vergelijk over dat hij ook het team had kunnen laten vallen ten tijde van de battles. (ik denk dat dat was als verweer waarom hij de motie gesteund had, pascal en Coos nemen hem dat namelijk kwalijk)
Pascal zegt dat ie gekke henkie niet is.

Kortom Coos en Pascal laten duidelijk hun frustaties zien omtrent de motie, en GJ doet net of zijn neus bloed.

pi_2023302
Pascal: ik heb er helemaal geen problemen mee, maar op het moment dat iemand mij persoonlijk aanvalt over dingen die lang geleden gebeurd zijn, dat vind ik achterlijk. Dan vind ik haar zo nep.

GJ: ja, maar die voorbeelden krijg je op het moment dat je om voorbeelden vraagt.
Pascal: ja, maar daar heb ik toch niet om gevraagd. Ik voel me er erg opgelaten door, omdat het niet eerlijk is. Ik vind het gewoon nep. Ik wil ook wel dingen bestellen, maar je hebt met meerdere mensen te maken. Ik ga nu gewoon bestellen wat ik wil.

De heren gaan nu in de sauna. Kelly is zich ondertussen aan het opmaken in de woonkamer en Sandy zit op de stoel met rijk te praten.

[ben benieuwd of Sandy de heren kan horen praten in de douche en hoe ze hier op reageert, heeft iemand ondertussen naar de andere streams geluisterd???]

pi_2023342
Jesusmina, ik zet de stream aan en kijk gelijk recht in het kruis van Ed..

(pffffffffff, wat errug)

maar het gezeur over Kelly gaat door, Pascal is echt pissig..(hihihi)

pi_2023363
Aan de andere kant alleen klussen met kijkers........
pi_2023399
Pascal: waarom komt Sandy er nou mee? Er worden allemaal oude wonden open gemaakt.
Coos: dat bedoel ik, ze heeft gister heel lang met die HvdT gepraat, ze is gewoon opgestookt.
Pascal: als San gewoon eerlijk is en normale redenen geeft, dan heb ik er geen probleem mee als ze het wil proberen, dan vind ik het echt helemaal niet erg. Maar als zij mij persoonlijk probeert neer te slaan, dan heb ik er wel een probleem mee.
Ed: ja, als Kel zegt dat het niet goed gaat met de battles en wel altijd der make-up nog bijwerkt voor een battle, dan heb ik er wel problemen mee.
Pascal voelt zich genaaid, vind het oneerlijk en achterbaks van zowel Sandy als Kelly. Hij doet ze ook na en maakt ze belachelijk. Hij vind ze nep, nagemaakt en achterbaks.

GJ en Ed geven aan dat ze wel voor een captainswissel waren, maar dat het wel objectief en normaal moet gebeuren, vandaar dat ze ook geen reden hebben gegeven.
Pascal beaamt dit en waardeerd dit. GJ gaat nu ook meeklagen over Kelly.

Er ontstaat nu een soort 2-strijd in rijk tussen de heren en de dames, dit komt door de captainswissel en de manier waarop het gedaan is. GJ neemt het vaak nog wel voor Sandy op.

Pascal: nogmaals, ik heb er echt geen problemen mee dat Sandy captain is, ik zal serieus ook nooit een serieuze stem voor kelly uitbrengen, kom op zeg, maar dit was gewoon om te stangen.

GJ: er zijn 2 kanten. En ik heb af en toe gewoon moeite om met jullie te praten, vooral met jou Coos. De manier waarop je reageert.

Hoop geschreeuw, door elkaar heen gepraat.. etc

Echt leuke discussies momenteel!!

pi_2023475
GJ: ik heb geen strubbelingen met Coos, ik kan alleen beter met de rest praten, want dan heb ik geen gezeur van dat politieke gelul van jou Coos. Het gaat me om jouw manier van communiceren.

Coos: nou dan nomineer je me toch gewoon volgende week.

GJ: dat slaat nergens op, het gaat om je manier van communiceren, dat kan ik uren volhouden hoor, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Ik vind jou de meest intelligente persoon, omdat ik denk dat jij een bepaalde know-how hebt, waar ik graag over praat, maar daar komen we niet aantoe. Zo probeer ik mezelf ook te stimuleren in het gezin. Ik wil heel graag met jou praten, zodat ik me niet verveel. Maar binnen 5 minuten tijd wordt het afgebroken door jou, en dat vind ik heel jammer. Ik vind het net zo lekker om met Kel te praten over wat er in de modebladen staat. Zo was het net met tania, die wilde ik ook leren kennen, maar dat werd afgeketst en dan kwam Pris er nog een keertje overheen, en toen was het klaar. En dat vind ik zonde.

Pascal bemoeit zich er nu mee. Pascal: ja, maar jij bent het gewoon minder eens met mij of met Coos. Stel ik heb een ruzie met een jongen op school, en beide hebben een groep vrienden achter zich staan.

GJ gaat nu weer verder. Hij vind dat hij geen kans krijgt om Andries beter te leren kennen.

Pascal geeft aan dat hij geen zin meer heeft om met Kelly te gaan praten, hij heeft het te vaak gedaan en heeft er nu geen zin meer in. Kelly is dus niet meer zo geliefd bij haar teamgenoten.

zondag 28 oktober 2001 @ 15:43:24 #65
16305 Jappie
parttime reverend
pi_2023479
Gertjan vertelt over de eerste coup,
hij vertelt dat Kelly toen ook een hele rare move maakte en er allemaal dingen bij haalde die nieuw waren voor hem.
Pascal legt uit aan dombo Ed waarom hij zijn stem aan Kel gaf.(n.l. dat dat zijn enige mogelijkheid was om zelf nog een kans te maken)
GJ zegt dat Coos altijd direkt de bal terugkaatst zodra het over het denken voor elkaar gaat.
Pascal zegt dat hij beide partijen snapt, Gj zegt dat hij hetzelfde zou kunnen doen maar dat er dan echter gelijk een geladen gesprek volgt en daar voelt ie weinig voor.
Gertjan zegt tegen Coos dat hij graag meer input van Coos krijgt daar hij hem de meest intiligente persoon vindt, dat Coos echter elke keer het gesprek afkapt en daardoor niet met hem kan communiceren. Verder verklaart hij dat Pascal ook wel inti is maar dat hij te eigenwijs is.
Gertjan vervolgt door te zeggen dat BB echt wel stigmatiserend werkt door b.v. Ed als domme Bouwvakker in het huis te zetten.
pi_2023483
ze hebben t nu over dat Kelly gisteren weg wilde en even met n psychiater (hummie ) en ze was weer helemaal goed.
GJ vond dit juist goed.
P: als san iets wilt en normale reden op geeft prima geen pprobleem. volgende keer komt ed of kom jij
Als iemand mij persoonlijk pakt
Ed; ja ik vind ook dat kel altijd m smeert als er n battle komt moet ze der haar nog doen
p: ja daar baal ik van.
en dan zit ik uren met iemand te praten
en dan de volgende dag ik ben zo blij, ik wil helemaal niet weg, en dan s'ochtends o yes.
En dan met dat captain, dan ben je zo nagemaakt voor mij
GJ wij dachten dat nieuwe mensen snel weggestemd wzouden zijn, en dat gebeurde dus oook.
beetje vaag verhaal. kelly en pascal captain?
Ed: ik vond die beweegredenen van die 2 ze hebben alles 10 keer herhaald.
GJ ach ze deden t wel goed
P: nogmaals ik heb er geen probleem mee als het sandy is,hij zegt iets onverstaanbaars, en dat was mjn reden om mijn stem aan kelly te geven.
Ed: ja dat begreep ik niet.
COos merkt aan ed en GJ dat die 2 een kant kiezen,
GJ ja dat is wel waar, maar als ik een mening ergens over heb dan kaats jij heel snel terug.
C: ja dan zeg ik niet dat ik het niet eens ben
Ik kan me niet herinneren dayt wij strubbelingen hadden
Toen jij zei gj IK weet waar ik mee bezig ben, ik was 2 dagen in huis en ik weet het zelf.
(sorry ik kan niet zo snel typen)
GJ Ik kan ook zo zeggen Coos hoe bedoel jij dat dan, maar dan krijg je gesprekken die een bepaalde lading hebben. ik kan makkelijker met ed sandy en kel praten dan met jou, dan krijg je van dat politieke gelul
Coos volgende keer nomineren
GJ geeft een voorbeeld dat Coos woorden herhaalt van GJ die niet kloppen, niet zijn tekst waren
Als ik mijn stelling geef dan kapt dit gesprek
hele kleine dingetjes, ik vind jou de meest intelligentste persoon waar ik mee wil praten, ik denk dat jij een now how in je hebt dat vind ik interessant (geluid valt weg )
iets gemist
Ik was met Tania in gesprek en ze begrepp me verkeerd, en toen kwam pris er ook over heen.
en daar zeg je over partijen kiezen
P: ja daar gaat t niet om
Ik zeg ook niet dat jij n hekel aan ons hebt maar je bent het minder eens met ons (pascal en Coos)
GJ ik hoor van sommige mensen maar de helft, ik heb tegen andries gezegd ik vind je soms een rare snuiter en iedereen liep weg met hem.
(ik kap er mee, geluid valt de hele tijd weg. zo is het niet te volgen)
als ik n probleem heb met Pascal dan wil ik het met Pascal en niet met Coos bespreken, want anders zijn ze in de meerderheid.
GJ heeft het dus over dat die 2 altijd dezelfde dingen willlen
pi_2023496
pascal heeft het gehad met Kelly? ik dacht een eerlijk en aardig meisje maar dat isz e niet ze is achterbaks.
(wat jammer dat mijn geluid weg valt) volgens mij heeft hij het over kelly. dat hij met haar heeft gepraat,
pi_2023503
GJ vind dat Pascal zich geen houding weet te geven als hij aangevallen wordt. Pascal gaat nu weer in de aanval op een cynische manier, hij baalt ervan omdat hij een hoop energie in San en Kel heeft gestoken. Pascal zegt dat zij (san of kel) zijn stem krijgt.

Heren zijn uit de sauna en gaan nu weer onder de douche, discussie gaat gewoon verder.

pi_2023531
Discussie wordt wat minder, het gaat nu over bestellingen.
Heren zijn klaar met douchen. De hoogopgelopen gemoederen dalen weer.

In arm is het knutselteam nog steeds bezig.

pi_2023544
De heren zijn nu weer in de woonkamer en er wordt weer op een normala manier gepraat, ze gaan wat drinken. Discussie is (voorlopig) voorbij. Ze praten weer over koetjes en kalfjes.
pi_2023799
GJ: ik heb maar 4 onderbroeken bij me, dus ik wou er wat meer bestellen, of dat ze mijn eigen onderbroeken zouden laten komen. Maar je mag dus geen kledingstukken bestellen, alleen ondergoed van Christien le Duc. Nou wat denk je nou zelf, dat ik de hele tijd met die onderbroeken met zo'n rare slurf ga rondlopen??!!!??!!. Dacht het niet.

Coos: nou ik heb genoeg onderbroeken bij me, dus je krijgt er wel 1 van mij hoor.
Ed: ik heb ook maar 2 onderbroeken bij me.
Coos: ja maar in die van mij pas je niet in.

pi_2023812
In arm hebben ze als extraatje eieren met spek gekregen, hiervan zijn ze heerlijk aan het genieten. De moeder van Andries is jarig en die wordt gefeliciteerd.

In rijk zitten de heren nu in het bubbelbad.

pi_2023851
Ed zit niet in het bubbelbad, die zit op de bank. Kelly is in de keuken bezig en is erg vrolijk aan het zingen. Ze heeft een vleurig knalroze shirtje aan op een witte broek. Sandy loopt ook een beetje rond.

In arm zit trouwens iedereen te eten aan de eettafel, behalve Precilla, die zit bij het hek te eten.

pi_2023878
Kelly vertelt aan arm dat ze gek wordt dat ze al zo lang zonder sex zit, ze grapt dat ze dit nog het zwaarst van alles vindt. Ik zeg altijd: vitamine voor de ogen, als ik een lekker ding voorbij zie komen.

De rest van arm is nog steeds intens aan het genieten van de ei met spek.

Kelly: ik denk dat we pas vanmiddag moeten nomineren, ik ben benieuwd wannneer het begint.
Frank: ik denk over 2 weken, dat we donderdag in de live-uitzending pas gaan nomineren.
Ed: afgelopen donderdag hadden er 2 motte komme, dus we gaan volgende week pas nomineren.

Tuut tuut, stem: wil sandy naar de dagboekkamer komen.

pi_2023908
Kelly gaat nu bij Precilla bij het hek zitten en vraagt wat arm in het godsnaam aan het doen is.
Frank: we zijn een BB spel aan het maken.

Kelly rookt inmiddels weer gewoon redelijk door. De heren zitten waarschijnlijk nog in het bad, want ik zie ze niet, helaas geen streams daarvan.

Sandy is nu in de dagboekkamer (ook geen stream van), en Kelly en Ed zitten in de woonkamer met arm te praten.

Frank zit ook bij het hek en is aardappels aan het schillen.

pi_2023962
kelly praat met priscilla over haar team.
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_2023965
Sandy is terug uit de dagboekkamer en zit op de bank maar zegt niets. Niemand vraagt aan haar waarvoor ze daar moest zijn.

Precilla: hoe gaat het met jullie, tussen de mannen en jullie??

Kelly: naja, niet zo goed. Gisteren moesten we motiveren en Pascal voelde zich aangetast door wat ik zei, maar ja, ik moest het op dat moment zeggen om sandy te steunen, dus heb ik dat gezegd allemaal, maar toen vond ie dat ik ouwe koeien uit de sloot aan het halen was. Ik vond hem te bazig en ik houd niet van bazige mensen die altijd het voortouw willen nemen. Ik hou van met z'n allen. Als ik wat wou bestellen dan had ik altijd het idee dat hij dacht van 'ohh, daar heb je dat zeikwijf weer'. En als mijn gevoel iets zegt dan is het zo. En met Coos is het net zo. Als Coos vraagt aan me 'hoe gaat het met me', dan vind ik het leuk maar dat doet hij niet, als hij wat zegt dan is het alleen 'Kel, wat kijk je sjago'. Nou, dat vind ik niet leuk, dan praat ik niet met iemand, want daar houdt ik niet van. Ik vind het gewoon jammer. En nu, nu hangt er gewoon een spanning, dat vind ik niet leuk, maar ik overleef het wel, en ik heb jullie nog, gelukkig.

Precilla; het grootste probleem is dus, dat jij en PAscal niet meer boteren?
Frank: hoe komt dat dan schat?
Kelly: ik houd gewoon niet van bazige mensen, en ik moest een weerwoord geven. Het is nu uitgelopen tot een stressbende. Het is gewoon stressie nu, en ze lullen allemaal over me in de douche. En ze lullen maar over me, dat ik niet eerlijk ben. Nou, laat ze maar lullen, ik weet wie ik ben en ik ben wel eerlijk, het is kinderachtig van hun. Ik heb zoiets van laat maar gaan, het zijn volwassen kerels. Als ze zoiets hebben dat ze niet meer met me willen praten, nou dan niet. Ik ben ik en hun zijn hun. Ed staat neutraal in alles en Gert neemt het op voor mij. Coos praat nu niet meer tegen sandy. Ik vind het kinderachtig.
Frank: het is een beetje psychologische oorlogsvoerig.

pi_2023991
Precilla: waarom ga je er gewoon niet naar toe, naar Pascal? Ik dacht dat ze vanmiddag dus ook over mij aan het lullen waren, maar dat was niet zo. Ik zou er echt naar toe stappen als ik jou was.
Kelly: ja, maar dan ga ik erheen en dan schiet ik uit mijn slof en dan ga ik mijn doel voorbij. Ik heb gehandeld naar hoe ik me voel en hoe ik ben. Het heeft toch geen nut, ik weet toch al wat ze gaan zeggen. Ik ben een heel gekke vrouw, en ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn, maar als er zo wordt gerotzooid, dan ben ik gewoon een bitch.
Frank: dan moeten jullie zo echt gaan praten hoor.
Precilla; Sandy, jij bent captain, jij moet dit doen hoor.

Samenvattend: Kelly is aan het klagen bij arm (Precilla en Frank) over de heren Pascal en Coos en hun gedrag. Kelly en Sandy weten dat ze over hun lullen en ze voelen zich er niet prettig bij. Precilla wil dat ze gaan praten (volgens mij voor de sensatie) en Frank is het daar mee eens (volgens mij omdat er dingen uitgepraat moeten worden).
Sandy houdt zich ondertussen stil.

pi_2024016
Sandy: ik moet er wat aan doen. Ik moet nu juist laten blijken dat ik een sterke captain ben. Nu zijn ze aan het lullen onder de douche terwijl alles kunnen verstaan. Ze moeten niet zo zielig doen, als ze nog meer problemen hebben dan moeten ze maar weer een motie indienen. Ze doen nu zelf waar ze ons van beschuldigen. Er is nu zo''n rotstemming, er hangt een zenuwleidende sfeer. Juist nu kan ik laten zien wie ik ben en moet ik sterk zijn.
Ed: dat lukt je wel. Ik zei gister nog tegen GJ, ze is zo klein maar ze heeft het hart van een tijger.
Sandy: ahh joh, we lachen er straks wel om.
pi_2024028
TUUTTUUT, stem: wil sandy naar de dagboekkamer komen? (2e keer).
pi_2024045
Ed praat ook mee en lijkt de kant van de dames te kiezen.
Kelly klaagt door. Sandy komt terug uit de dagboekkamer, het ging om de bestellingen, een gedeelte is gekomen.

Terwijl Kelly klaagt over de sfeer, zijn Andries, Diane en Danielle in de tafel bezig met knutselen, ze bemoeien zich niet met het gesprek maar luisteren wel.

pi_2024049
16.28 Kelly en Priscella zitten bij het hek. Priscella : Hoe gaat het met de mannen bij jullie ? Kelly : Nou, niet zo leuk. Ik zei dingen waarvan Pas dacht dat ik hem de grond in drukte. Maar ik moest dat voor Sandy zeggen. Hij vond dat ik oude koeien uit de sloot ging halen. Priscella : Mag ik weten wat dat is ? Kelly : Ik vind hem te bazig. Ik hou niet van bazige mensen. Als ik luchies wilde bestellen had ik het gevoel dat hij dacht, wat een zeikwijf is dat. Coos vraagt nooit hoe gaat het met je maar hij zegt wat kijk je chagrijnig of boos. Ik zeg, waarom kun je niet vragen hoe het met me gaat, hij zegt, dat kan ik niet. Dan denk ik, zeg maar niets meer. Er hangt nu een spanning, ik vind het goed, ik overleef wel. Ik kan ook met jullie praten. Ik ben het bazige gewoon zat. Ik vind het leuk dat er een nieuwe captain komt. Het is nu uitgelopen op een stressbende. Frank : Zit Coos in de badkamer ? Kelly : Ja, met Pascal en Gert Jan. Ed is neutraal voor alles, Gert neemt het altijd op voor mij. Coos praat niet meer met Sandy. Frank : Waarom ? Sandy : Hij is kortaf. Ik zit er niet mee. Frank : Het is niet bevorderlijk voor het team. Ik denk dat er gewoon gepraat moet worden zo meteen. Priscella : Jij bent de captain, anders gebeurt er niets. Kelly : We kunnen wel gaan praten maar je komt er toch niet uit. Frank : Je moet gewoon zeggen, het gezeik moet uit zijn.

16.38 Kelly : Ik vind dat we gewoon leuke dingen moeten kunnen bestellen zoals een tekenblok. Sandy in de tuin tegen Ed : Nu moet ik juist laten zien dat ik het kan. Ze moeten nou niet zo zielig doen. Het is gebeurd, klaar. Als ze problemen hebben moeten ze zelf maar een motie indienen. Zo'n rotsfeer hangt er. Er hangt een zenuwlijerige sfeer. Ed : Die moet je van je afgooien. Ik heb nergens last van. Gisteravond heeft Gert Jan ook gezegd, zo klein als ze is maar het hart van een tijger. Sandy : Soms wel. De ware aardjes komen naar boven langzamerhand. Ed : Coos zei tegen mij dat ik hem heel pissig aankeek. Zo maar. Ik zei, waarom zei je dat dan niet meteen.

16.41 Speaker : Wil Sandy naar de dagboekkamer komen ? Ed gaat mee naar binnen.

[edit : typefout]

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 28-10-2001 16:56]

pi_2024092
Kelly haar lipgloss is bezorgt en ze is heel erg blij. Ook de cd van Anastacia is gearriveerd, hierdoor gaan de dames liedjes van anastacia zingen. Het eten komt vanavond tussen 5 en half 6. De rest van de bestellingen komt morgen omdat die niet goed doorgekomen zijn.

Het geknutsel in arm de hele dag begint zijn vruchten af te werpen, want het spel maakt vorderingen zo te zien. Het zijn eigenlijk alleen Andries en Danielle die aan het knutselen zijn, de rest kijkt af en toe even ernaar. Ondertussen zingt Kelly vrolijk verder. Sandy haalt de tekst met de sigaretten van tafel af. De heren in rijk zijn volgens mij nog steeds in de badkamer.

pi_2024189
16.45 Sandy is terug uit de dagboekkamer. Sandy : Het eten komt tussen vijf en half zes.

16.56 Frank en Leo bij de oven. Frank klaagt weer over Diane. Frank : Zij ken geen feedback geven aan mij. Dat is een dreigement, met een mes gooien naar mij, of zo doen met een mes. Leo : Wat zijn de regels als je naar het ziekenhuis moet ? Frank : Dit is onmacht (d.w.z. dan mag je wel terug het huis in). Maar ik laat door niemand iets naar me toegooien, ook niet door een vrouw. Ik ken ze, het is al een keer gebeurd met een colafles. Leo : Ging hij kapot ? Frank : Hij was plastic. Hij kwam wel hard aan. Leo : Ik heb er een hekel aan als mensen weglopen in een gesprek.

16.59 Leo : Ik doe mijn best. Frank : Ik vind zeker dat je je best doet. Het gaat toch goed. Ik praat niet meer met haar. Geen zin meer in. Ik ben uitgepraat met haar. Frank gaat naar binnen.

pi_2024238
Sandy en Kelly dekken de tafel en ruimen op, ondertussen is Kelly heel hard aan het zingen. Ed loopt wat rond. In arm zijn ze geconcentreerd met het maken van het BB spel bezig. Andries knuffelt Diane even.

Frank en Leo praten in de tuin.

Heren zijn nu klaar met badderen en zijn zich aan het aankleden in de slaapkamer.

Pascal: ja Ed, wat een verandering in sfeer in 1 keer he.
Ed: nou op mij heeft het geen invloed hoor.
Pascal: op mij ook niet hoor. Maar ik vind het wel jammer, de treiterkop komt nu bij mij boven, dat vind ik wel leuk hoor.
Ed: kijk ik heb met niemand geen problemen.
Pascal: met niemand geen betekent met iedereen, dat bedoel je zeker niet.
Ed: ik bedoel dat ik met niemand problemen heb, maar ik vind wel dat er dingen uitgepraat moeten worden tussen mensen.
Pascal: ja maar daar heb ik geen zin meer in, ik heb dat al 6 x gedaan, dus nu niet meer, dat heeft geen zin. Dan kan ik net zo goed tegen een kerstboom lullen. Begrijp je dat?
Ed: ja. Ik denk dat beide het geen zin meer hebben.
Pascal: voor mij hoeft het niet uitgepraat te worden. Jij zegt het gaat over, maar dat is niet zo, het blijft.

pi_2024338
17.04 In de slaapkamer. Pascal : Ja Ed, wat een verandering in sfeer ineens. Ik vind het wel jammer. Nou komt de treiterkop in mij weer boven. Ed : Je gaat het hier geen week over hebben. Ik vind dat mensen die problemen met elkaar hebben aan tafel moeten gaan zitten en het uit moeten praten. Pascal : Snap je mijn standpunt dat ik dat niet meer doe. Ik heb het zes keer geprobeerd. Ik heb daar geen zin in. Ik kan net zo goed tegen een kerstboom lullen. Jij zegt over een week is dat over maar het blijft. Ed : Ik vind jullie aardig en de rest aardig. Ik vind het jammer dat er irritaties zijn. Ik kan geen partij kiezen. Coos : Het maakt me helemaal niet uit. Ik vind je een aardige jongen. Pascal en Ed vallen in herhalingen.

17.10 Sandy komt binnen. Sandy : We moeten praten. Ed : Daar heb ik het net over. Straks aan tafel moeten we het er over hebben. Pascal : Coos eet volgens mij niet mee. Sandy : Hij kan er toch bij zitten. Pascal : Je moet niet onder het eten er over praten. Sandy : Dan doen we het na het eten.

17.12 Sandy : Dit komt allemaal door de captain. Ik denk, had ik het maar nooit gedaan. Pascal : Nee nee nee, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Je hebt het keurig gedaan, op een keurige manier. Het enige is dat ik vind dat je Coos wat meer een kans moet gunnen. In jullie geschiedenis is het één en ander voorgevallen. Als er strijd komt ga je hem wantrouwen. Als ik met jou er over praat komt hij vanzelf erbij. Je moet hem een kans geven. Ik heb het idee dat jij hem wantrouwt. Je moet het niet slecht opnemen maar normaal, positief. Sandy : Hij neemt me niet serieus. Hij zegt dat hij het kinderachtig vindt, daar word ik onzeker van.

17.17 Sandy over de captainswissel : BB heeft het aangestuurd, (BB zei) het moet nu maar gebeuren.

pi_2024348
Ed: ik vind het alleen jammer dat ik er vanbuiten naar sta te kijken, want ik vind jullie (Pascal en Coos bedoelt ie) en ik vind de rest aardig. Ik ga geen partij kiezen.
Coos: dat hoeft ook helemaal niet.
Pascal: iedereen heeft zijn eigen mening.
Ed: kijk, ik sta hierbuiten.
Pascal: inderdaad, jij bent geen onderwerp van deze discussie. Ik heb nix met jou, geen problemen, dat zeg ik ook niet. Je hoeft je er ook niet in te mengen.
Ed: je moet maar zo denken, het is maar voor een bepaalde tijd.
Pascal: inderdaad, ik maak me er ook niet druk over.
Ed: ik zei ook tegen sandy, praat er niet meer over en ga gewoon verder, en praat weer met elkaar.
Pascal: ja maar dit gaat verder, dit speelt al maanden, dit gaat gewoon niet meer over. Het klikt gewoon ook niet tussen Coos en Sandy, zij vertrouwt hem niet en hij vind dat jammer.
Ed: ja maar dit schiet niet op zo, ik vind dat we straks aan tafel ff ons bek open moeten trekken en gaan praten.
Pascal: nou ik weet het niet, Coos eet niet mee.
Sandy: ja maar , hij kan er toch wel even bij gaan zitten.
Pascal: ik vind dat we dat niet onder het eten moeten bespreken.
Ed: nou dan moeten we het na het eten bespreken. Ik kijk er vanaf een afstand tegenaan en ik vind dat er op een normale en beschaafde manier over gepraat moet worden want dit is niet leuk.
Pascal: nou, ik denk niet dat er niet zonder stemverheffing gesproken kan worden.
Sandy: ik wil gewoon weten wat er allemaal gaande is. Is dit allemaal omdat ik captain ben?? Ik ben er helemaal nerveus van.
Pascal: neeeeeeeee San, daar gaat het niet om, je hebt nix verkeerd gedaan, daar gaat het niet om. Als jij captain wil zijn, terecht, je hebt het keurig gedaan, op een keurige manier. Het enige is dat ik het idee heb is dat je Coos wat meer de kans moet geven. In jullie geschiedenis, en je weet dat die er is, is er natuurlijk het een en ander voorgevallen en op het moment dat er dan strijd komt dan ga je hem toch weer wantrouwen, en als jij Coos wat minder wantrouwt dan komt het allemaal goed.
Sandy: dat is niet zo, hij praat nauwelijk tegen hem en hij wil niet met me praten.
Pascal: dat is zijn koppigheid. Als jij hem de kans geeft, ik weet niet of het zo is, het is gewoon een suggestie, maar jij jij jij, jij had verwacht dat zijn woorden slecht bedoeld zijn, maar als je omdraait en het positief opneemt dan is er helemaal nix aan de hand.
Sandy: ik wordt er onzeker van dat hij de boel niet serieus neemt, en dan voel ik me van in de zeik gezet, ik wordt er helemaal onzeker wordt, en dan zegt ie iets, en dan wordt ik nog onzekerder van.
Pascal: ja, maar het was een spelletje.
Sandy: ja, en van die spelletjes wordt ik wantrouwig.
Pascal: jullie hebben het samen besproken en Coos erbuiten gelaten, dat had je niet moeten doen.
Sandy; ja, maar jij mocht het niet weten en Coos zou meteen naar jou toerennen. Ik wist alle regels ook nog niet over hoe dat allemaal moest. En BB zei dat het nu moest gebeuren.
Pascal: ja maar wat bij hem speelt, je passeert hem, het is mijn maatje, het had bij mij gekomen die informatie. MAar waar het omgaat. Iedereen weet ervan behalve hij. En als je dan ook nog eens zijn woorden gaat interpreteren alsof hij het wel eens verkeerd zou kunnen bedoelen, en je draait het meteen om, das ook niet eerlijk, en daarom zeg ik, geef het een kans. Snap je wat ik bedoel. Daarom kan hij zich gepikeerd voelen omdat jij hem niet begrijpt.

In arm zijn Andries en Danielle nog steeds aan het knutselen. Diane zit erbij en kijkt ernaar.

pi_2024420
Discussie tussen Pascal en Sandy duurt voort in de slaapkamer. In de woonkamer praten GJ, Kelly en Ed. Het schijnt dat Ed door GJ uit de slaapkamer is gehaald omdat zij samen even moesten praten.

Ed: als je je er niet mee bemoeid, dan krijg je er straks last van, bv op het battlefield.
GJ: nou dat hoop ik niet. Waarom denk je dat er om de 100 jaar oorlog is, omdat mensen weer even moeten ontdekken wat de normen en waarden zijn.
Ed: ja, maar deze sfeer is niet leuk, ik vind dat er wat aan gebeuren moet. En als je ertussen staat, dan zie je dat en dan zie je dat het niet goed gaat. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar dat kan je mischien krijgen zometeen. Toen ik hier kwam, zeiden ze 'ja, we zijn een team, en we zijn hecht'. Nou dat is nu niet zo, en dat moet kwijt, dat moet weg. En dan kan je het krijgen, dat mensen elkaar aan gaan wijzen om de meest kleine dingen, terwijl het daar niet over gaat.
GJ: das hetzelfde als mensen die elkaar jaren niet spreken omdat iemand een keer te laat is geweest op een afspraak.

Kelly zit erbij en zegt niets. Coos loopt rond maar bemoeit zich er niet mee.

Stream weer naar gesprek in de woonkamer. Pascal geeft advies aan Sandy om met Coos te praten. Ook gaf hij nog even af op kelly, hij vind dat zij zich aanstelt. Verder geeft Pascal tips hoe Sandy het gesprek moet aanpakken met Coos. Sandy geeft aan dat ze erg onzeker is hierover. Pascal zegt dat zij moet voorstellen om om de beurt 5 minuten te praten zodat ze niet vastloopt. Ik heb er zo geen zin in, zegt Sandy.

Pascal: hij is arrogant, het is net een poedel die brult, net als Ed, hij vind het ook niet leuk, maar ik denk dat als jullie beide je interpretatie geven, dan kan je er toch makkelijk uitkomen, das toch hartstikke mooi. Maar ik ken jullie geschiedenis een beetje, dus ik snap het wel, het is bij Coos heel moeilijk om te weten wat ie nou wel bedoelt of niet. In geintjes zitten altijd halve waarheden. Ik snap daarom dat het soms bij jou anders kan overkomen.

pi_2024464
17.18 Pascal zegt dat Sandy vier weken normaal met Coos omgaat en dan ineens niet meer.

17.20 Stream naar de woonkamer. Ed zegt dat hij denkt dat de slechte sfeer doorwerkt op het battlefield. Gert Jan denkt dat dat niet het geval is. Gert Jan : De meest lullige dingen worden op een gegeven moment gezien als iets megagroots.

17.24 Stream weer naar de slaapkamer. Sandy : Moet ik gewoon met Coos praten ? Pascal : Leg gewoon Coos jouw situatie voor. Praat jij vijf minuten, dan hij vijf minuten en praat dan samen. Sandy zegt dat Coos zo sterk is dat ze dicht klapt. Pascal : Ik weet dat hij dominant is. Je kan er toch makkelijk uitkomen. Ik ken jullie geschiedenis een beetje. Je weet nooit of ie iets meent of niet. Sandy : Er zijn mensen die zeggen dingen onder het mom van een geintje. Pascal : Er zit altijd een kern van waarheid in, er zijn altijd steekjes onder water. Sandy : Soms als hij een grapje maakt neem ik hem serieus. Pascal : Zeg tegen Coos, als er een probleem is vind ik het jammer dat je niet tegen me praat. Sandy : Dat kan hij toch ook doen. Pascal : Dat kan hij niet. Sandy : Ik heb al een stap gedaan. Hij negeert me. Pascal zegt herhaaldelijk dat hij geen energie meer in Kelly steekt, hij vindt haar asociaal. Pascal : Het werkt gewoon niet tussen mij en haar.

pi_2024489
Pascal: iemand negeren is het ergste wat er is. Ik heb ook een aantal keren gepraat met Kel, ik heb er nu echt geen zin in, ik weet niet meer of ze de waarheid vertelt. Ik heb nu echt zoiets van Gatverdamme.
Sandy: ja maar jullie deden toch ook raar, toen we wegliepen bij het eten.

Pascal doet nu even de deur dicht.

Pascal: bij kelly is het haar manier of geen manier, laat haar dan maar lekker roken. Ik weet dan gewoon hoe mensen zijn, asociaal. Als zij wil roken, moet ze roken, maar bij haar reken ik het bij haar eerder aan, omdat het gewoon niet werkt tussen haar en mij. Als iemand van tafel loopt, doe ik zelf ook wel eens, maar ik doe het hier niet. Het is toch heel normaal dat iedereen aan tafel zit als iemand nog zit te eten, en roken doe je dan niet aan tafel. Je kan rekening houden met iedereen. Daarom heb ik GJ ook niet laten gaan naar het andere team. Ik weet precies hoe Kelly in elkaar zit, ik weet precies hoe ze is, ik kan haar zo uittekenen, dus ik ga er gewoon niet op in. Ik ga nu van tafel als ik van tafel wil, ik heb nu geen voorbeeldfunctie meer, dat is niet om jou, want ik heb geen problemen met jou, dat heb ik ook in de dagboekkamer gezegt, maar bij haar werkt het gewoon niet, ze probeert me uit de tent te lokken, maar ze krijgt me gewoon niet zo gek. De ene dag zegt ze dit, en de ander dag zegt ze dat. Ze is zo veranderlijk als ik weet niet wat, ik heb geen zin om mijn energie daar nog in te steken, ik doe lekker mijn eigen dingen en ik houd die energie voor mezelf. Ik dacht dat het een heel aardig meisje was, maar nu niet meer. Ik ga echt niet lopen mokken, ik doe lekker mijn eigen dingen, en die doe ik puur voor mezelf, niet om iemand een hak te zetten, jou ook niet. Geintjes oke, vind ik heerlijk, je mag best iemand een beetje pesten, niet zo op school als ik was hoor. Als iemand het bij mij doet vind ik het ook prachtig. Van jou zal ik wel een geintje kunnen hebben, maar van haar niet. Ik vind haar niet leuk en aardig.

pi_2024518
Pascal: ik heb het gevoel dat ze gewoon al die tijd tegen mij toneel loopt te spelen.
Sandy: dat doet ze niet, ze heeft het gewoon moeilijk.
Pascal: ze steekt gewoon een mes in mijn rug. Kijk dit is wel degelijk persoonlijk wat ik met haar heb, met jou niet hoor.
Sandy: daarom voel ik me gewoon schuldig.
Pascal: dat moet je niet doen. Jij hebt het ook helemaal niet persoonlijk gedaan. Zij wel. Zij staat godverd. der lipgloss te doen als er een battle is, en dan gaat ze mij beschuldigen dat ik niemand bij elkaar houdt, terwijl zij gewoon weg loopt. Gisteren wilde ze met me praten, maar dat wil ik helemaal niet. Het werkt gewoon niet . Ik kan er gewoon moeilijk mee omgaan, het kost me teveel energie. Maar bij jou en bij Coos, het is zoiets kleins joh.

Stream nu naar woonkamer rijk waar een aantal al zitten te eten. Er heerst een rotstemming bij iedereen.

Samenvattend: Pascal heeft het helemaal geschoten met Kelly, hij heeft geen problemen met Sandy. Volgens hem is het tussen Coos en Sandy iets kleins wat zo uit de wereld verholpen kan worden. Ed en GJ zijn redelijk onpartijdig maar balen wel van de negatieve sfeer die er heerst.

pi_2024526
Iedereen zit nu aan tafel te eten in Rijk(ook Coos). GJ heeft het erover dat het andere team druk zit te roddelen over wat er allemaal bij hun gaande is. Het gesprek gaat nu over de battles. Ed denkt dat dit misschien hun galgenmaal is. Iedereen probeert normaal te doen, met de nadruk op probeert. De sfeer is redelijk om te snijden, maar GJ probeert zo normaal mogelijk te doen en praat druk door over de battles. Nu stilte aan tafel, iedereen eet.
pi_2024616
In rijk zijn ze dus aan het eten. GJ praat veel en probeert de stilte een beetje te vullen door over koetjes en kalfjes te praten. De rest is behoorlijk stil, af en toe rageert ieamand op iets wat hij zegt. Maar in principe is de rest heel gedwee en stil aan het eten.

Frank, Leo en Precilla zitten over de perikelen van het andere team in de tuin te praten. Precilla weet zeker dat Sandy er vandaag ontzettende spijt van heeft.
Leo: er gebeurd tenmiste wat, 2 vrouwen aan de top!
Frank: aan de top, kom op zeg, als ik en Andries weggaan, dan zakt het zooitje hier in.
Leo: in spanje merkte je het ook, als iemand daar weg ging, toen veranderde de groep ook.
Precilla: echt leuk man een beetje spanning.
Frank: iedereen die eruit gaat die is een overwinnaar. Ik vind iedereen die in het BB huis heeft gezeten een overwinner.
Precilla: ik ben benieuwd wat ze gaan uitzenden van vandaag.
Frank en leo: 1 minuutje over het eieren eten, 1 minuutje voor diaan met de ballonnen actie, 1 minuutje van het ganzebord spel wat we maken, en dan natuurlijk het incident aan de overkant, en natuurlijk wat reclame tussendoor.

Frank: Richard heeft het gedaan in spanje. Leo: ja.
Frank: een beetje neuken voor de camera, dat kan, ik heb er schijt aan. Als er echt sex voor de camera zou moeten, nou, ik ben er niet vies van. So be it, dan zenden ze het maar uit.

In rijk beginnen ze nu serieus te praten volgens mij.

pi_2024639
Ed: ik wil helemaal niemand pushen, maar voor GJ en mij is de sfeer nu verpest. Dus ik vind dat er ff gepraat moet worden want er hangt gewoon een kutsfeer. Probeer in ieder geval te praten, lukt het niet, dan kan je in ieder geval zeggen dat je het geprobeerd hebt.
GJ: exact.
Ed: ik begrijp iedereen, ik ga geen kant kiezen, maar ik kijk ernaar en ik vind de situatie gewoon kut. Je gaat mij ook niet vertellen dat er maar iemand is die het leuk vind. Er zijn ook geen kwaaie tiepes hier, maar ik vind wel dat de mensen wat meer op zichzelf moeten letten dan op een ander.
pi_2024662
Coos praat nu met Pascal in de keuken en geeft aan dat hij er heel weinig behoefte aan heeft. Ook vind hij het stom dat het eerst met anderen besproken wordt ipv meteen met hem. Pascal stimuleert hem om wel even te praten en om rustig te blijven.

Pascal praat nu even met arm en toont belangstelling voor het spel wat ze maken.

GJ, Ed en Kelly zitten nog aan tafel te praten over hetgeen er speelt. Kelly rookt ondertussen, GJ en Ed zijn voornamelijk in gesprek. Coos is foetsie.
Pascal komt er ook weer bij.
Pascal: zitten we nu fictief te lullen.
Ed: nee, ik houd het gewoon oppervlakkig, omdat ik niemand aan wil wijzen.

pi_2024695
Ed: beide partijen hebben over de hele situatie heel veel te vertellen, dat moeten ze tegen elkaar zegge.

Coos zit weer aan tafel. Trouwens Sandy zat er al de hele tijd, en zit er nu nog. Coos en Sandy zeggen nix, GJ en Ed zijn aan het praten.

GJ: ik had de afgelopen weken het gevoel dat het gewoon goed ging. Ik had echt niet het gevoel dat er geen rare dingen waren. Maar ik heb denk ik ook een hele hoop gemist, ik weet ook niet dat Pascal en Kelly al 6 x hebben gepraat.
Kelly: ja maar ik ga toch ook niet iedere keer tegen jou zeggen als ik gepraat heb.
GJ: nee dat hoeft ook niet.
GJ: maar nu de verkiezingen eraan komen, komt er een heleboel op tafel en sandy wordt gepushed door BB om dit te doen.
Pascal: ja, maar je kan toch gewoon zegge 'ik doe het niet'.
Sandy: ja maar zo ben ik niet.
Pascal: ik heb er geen problemen mee hoor San. En ik heb al genoeg gepraat, en ik heb er geen zin meer in. Sorry. Ik ga me ook niet als een klein kind opstellen, ik zie het allemaal wel. Ik vind het heel wreed voor jullie, maar op dit vlak ga ik ook niets meer ondernemen, ik vind het heel klote voor jullie, maar ik doe echt niets meer. En dit gaat bij mij niet zomaar weg.

Dit gaat over Kelly, maar zij zegt niets.

GJ: maar ik denk dat de buren zich gek lachen.
Pascal: tuurlijk, deden wij ook toen er bij hun mot was, en de regie lacht zich ook dood, zeker weten.

pi_2024717
Pascal: ik vind het erg klote voor jullie, maar ik ga er geen energie meer in steken (hij doelt op zijn ruzie met Kelly)
Kelly: dit maakt gewoon de nominaties makkelijker.
Pascal: dat was zowiezo niet moeilijk.
GJ: nou, ik had een bepaalde nominatie in gedachten, maar dat beeld is nu veranderd. En dat is nou het gekloot met nominaties, het moment van de dag is daarbij belangrijk.
Kelly: nou dat denk ik niet, tenminste voor mij niet.
Kelly is erg sjago, maar dat is niet raar in deze situatie.
pi_2024761
Kelly: op het einde bepaalt toch het publiek wie eruit moet.
GJ: dat is het niet kel, ik weet dat ik het einde niet haal, maar ik denk dat ik de eerste 2 nominaties kan overleven, het is mijn gok, als het niet werkt, ben ik exit. Als ik eruit wordt gestemd, dan pak ik dat miljoen niet, maar dat pak ik zowiezo niet, dus het is een gecalculeerd risico. Dit kan ik 2 keer doen, genomineerd zijn, als het 2 keer goed gaat, dan betekent dat dat er 2 mensen van de andere kant weggaan, dan hebben wij 2 weken respijt, en uitstel van de nominaties. Ik ben bereid om te kijken of het mag. Ik ga voor het team en niet voor mezelf. Ik denk dat er een mogelijkheid is.

Kelly: jij wil van de nominatie gewoon een battle maken.
Pascal: je mag het proberen, maar ik ga er niet in mee.
Kelly: ik ook niet.
GJ: denken jullie er maar even over na. Het enige wat ik op het spel zet, is een aantal weken verblijf in BB, dat heb ik er voor over.

Samenvattend: GJ heeft een strategie bedacht voor het nomineren, zodat er bij zijn team niemand uitgaat. Hij wil dat iedereen op hem gaat stemmen de komende 2 nominaties, omdat hij denkt dat hij de strijd wel wint en er niet uit moet, maar iemand van het andere team. Dit doet hij in belang van het team, maar het team staat er niet helemaal achter.

pi_2024771
17.55 Ed : Ik wil niemand pushen maar het is niet leuk voor Gert Jan en mij. Er hangt een kutsfeer. Probeer het uit te praten. Gert Jan : Exact. Ed : Ik heb wel dat mensen iets meer op zichzelf moeten letten i.p.v. op elkaar. Pascal en Coos zijn inmiddels naar de keuken vertrokken. Coos : Nu hoeft het niet meer. Ik heb er geen behoefte aan. Coos gaat met arm over het spel staan kletsen.

17.59 Stream weer naar de eettafel. Gert Jan geeft d.m.v. een voorbeeld aan dat kleine ergernissen een symptoom kunnen zijn van iets anders waar iemand zich aan ergert. Gert Jan : De afgelopen weken had ik het idee dat het wel goed ging. Maar ik heb ook de helft gemist. Als ik hoor dat Pascal zes keer met Kelly heeft gesproken, ik wist maar van twee keer. Nu er verkiezingen aankomen worden er ineens kleine dingen op tafel gegooid. Hij zegt dat BB de captainswissel gepusht heeft en dat Sandy daardoor niet de gelegenheid had er goed over na te denken. Pascal : Ik ga me niet als een klein kind opstellen. Ik ga op dit vlak niks ondernemen. Dan zal het waarschijnlijk zo blijven. Ik vind het klote voor jullie. Gert Jan : Ik denk dat het over twee dagen weg is. Ik denk dat de kou er overheen moet. De buren lachen zich te barsten.

18.07 Kelly : Mij maakt het echt helemaal niks uit. Ed : Als het niemand iets uitmaakt hoe komt die slechte sfeer dan ? Gert Jan : Ik heb het gevoel dat ik tussen twee kampen zit. Beide kampen hebben soms gelijk. Pascal : Ik heb geen zin er energie in te steken. Gert Jan : Laten we kijken hoe het uitpakt. Kelly : Het maakt alleen de nominaties makkelijker. Gert Jan : Ik had een nominatie in mijn hoofd, die heb ik al in de dagboekkamer gezegd, maar ik weet niet of ik die nominatie waarmaak. Het gekloot met nominaties is, het is het moment van de dag. Kelly : Voor mij niet.

18.11 Gert Jan : Ons is gevraagd (door BB) wie je denkt dat populair is. Ik zei, ik denk niet dat ik bij de laatste vier zit. Ik wil de eerste twee keer genomineerd worden omdat ik denk dat ik die overleef. Ik neem wel vaker van die rare gokken. Als ik verlies ben ik alleen een paar weken BB kwijt. Als het wel goed gaat gaan er twee mensen aan de andere kant weg. Ik ga dan niet (naar het andere team), ik ga voor dit team. Ik ga daar niet nog een keer doorheen, ik ga daar kapot aan. Dan moet iemand naar de andere kant. Mijn vraag is, mag het (van BB) ? Als je tussen de regels door leest denk ik dat er een mogelijkheid is. Pascal : Je mag het proberen maar ik ga er niet in mee. Kelly : Ik ook niet. Gert Jan : Ik zou zeggen, denk er even over na. Pascal : Nee. Gert Jan : Ik denk dat het werkt.

pi_2024796
Coos: ik denk dat iedereen gewoon moet gaan stemmen op wie die wil stemmen.
GJ: ik ben niet nobel, ik neem gewoon een gecalculeerd risico.
Pascal: aan de overkant is het Precilla of Leo, en bij ons is het Coos of ik.
GJ: dat denk ik niet.
Coos: ik ben helemaal niet bang.

GJ: er komen nu gewoon bepaalde emoties boven die onder druk ontstaan.
Coos: nou, niet bij mij.

[wil iemand het a.u.b. even overnemen, krijg nl veel last van mijn polsen van het typen, bij voorbaat dank]

pi_2024824
Kelly: luister, het gaat hier om 2 verhalen. Het lijkt net alsof het nu alleen om mij gaat, maar dat is niet zo.
Ed: dat weet ik. Ik heb geen zin om partij te trekken en iedereen komt wel bij mij om zijn verhalen te vertellen omdat ik er niet bij betrokken ben, en dat vind ik niet leuk. Daarom heb ik net in de douche ook nix gezegd. Ik vind het gewoon een kutsfeer en daar zit ik een beetje mee.
Kelly: ja maar, moet je dan leuk gaan doen tegen iemand die je gewoon kut vind? Ed, weet je wat het is..
pi_2024837
18.17 Pascal : Aan de overkant is het Priscella of Leo, hier is het Coos of ik. Gert Jan : Dat kunnen we juist voorkomen. Pascal : Ik ben niet bang. Gert Jan : Ik ben wel bang dat de sfeer verziekt wordt. Als je ziet wat er nu al over een captain naar boven komt. Ed : Ik hoop alleen dat we elkaar niet expres gaan lopen opfokken. Dat mensen elkaar niet gaan negeren. Pascal : Dat is heel moeilijk. Als jij je belazert voelt doe je er dan nog zaken mee ? Ed : Dat is heel wat anders als dat je met elkaar in een huis zit.

Ik ga nu naar BB kijken.

pi_2024857
In rijk is de tafel nu afgeruimd, gesprek gaat nog steeds verder (veel herhalingen nu).

In arm zijn ze nu aan het eten.

pi_2025008
Sandy en Kelly hangen op de bank. GJ zit er nu ook even en vertelt dat hij straks even gaat hardlopen, Ed zit er ook.

Coos en Pascal roddelen/praten na in de slaapkamer. Coos vertelt over zijn ruzie met Sandy, dat dat al vanaf Spanje speelt. Pascal vertelt wat hij tegen sandy heeft gezegd.

Een aantal van arm liggen nu in de slaapkamer, wel met licht aan, ze zijn niet echt aan het praten.

[NOGMAALS OVERNEMEN SVP]

pi_2025026
Coos: het is haar (sandy's) probleem en niet het mijne. Ik heb geen zin meer om erover te praten. Dat komt misschien nu even kut over op tv, maar dat interesseert me niet. Ik vind dit grandioos, beetje gemeen misschien, maar ik vind het top die wisselvalligheid. Ik wordt er doodziek van, ik ga niet meer der aan meedoen aan dat gezeik. Zij zoekt overal wat achter, ik ben erg gewoon zat van.

De heren roddelen leuk verder.

pi_2025051
Coos: ik ga er gewoon geen energie meer in steken, het is nu voor mij een gesloten boek, ik ben er zat van. Ik ga het gewoon negeren, en ik zal der krijgen. Ik zal dit winnen. Ik vind het wel zielig voor haar hoor dat ze onzeker is, maar ik heb nu zoiets van 'sodemieter op'. Ik vind het wel leuk als zij zich op der gemak voelt, want dan heb ik dat gezeik niet aan mijn kop. (met een zeikerig stemmetje doet hij Sandy na). Misschien ben ik wel een ashol.
Pascal: ik snap je helemaal, ik heb hetzelfde met Kelly.
Coos: en misschien hebben we nu ons doodvonnis getekent, maar dat interesseert me niet hoor. Sodemieter toch op.

Pascal lacht en is het er mee eens. Pascal wil gaan irriteren, Coos heeft er geen zin in.

zondag 28 oktober 2001 @ 19:22:10 #107
16687 pipvis
Wie anders?
pi_2025312
Kelly en Sandy in de badkamer.

S: Als hij (Coos) het zo wil hebben, dan hebben we het zo.
K: Ik heb het met Pascal precies hetzelfde. Ik kan niet leuk tegen mensen doen die ik niet mag.

Ze vertelt dat hij de eerste week in het huis het al verpest had. Eigenlijk is dit allemaal een herhaling van de hele dag, niet echt interessant.

zondag 28 oktober 2001 @ 19:26:59 #108
16245 CarOnline
met lange O
pi_2025356
19:25 Kelly en Sandy in bad: Alles komt eruit in een conversatie aan tafel. Komt hard aan, maar ben wel eerlijk aldus Kelly. Sandy is blij dat alles over is. Ja, nou kweenie zegt Kelly. Is goed voor ons, echt goed voor ons. Je hebt met verschillende mensen te maken en er is geen middenweg. In het normale leven kan je water bij de wijn doen. Hier niet zegt Kelly. Met Coos heeft Kelly nog nix gehad, met Pascal heeft ze het helemaal gehad. Begrijp je wat ik bedoel? Sandy begrijpt het helemaal. Kelly heeft er zin aan dat ze flink geneukt wordt, een lekkere beurt. Stomme camera's. Je mag toch zeggen wat je vind? Sandy ik hou van jou (2x) Nog steeds heeft Kelly zin aan een beurt. Alleen maar lelijke mannen hier.
Screw them.
We're going home.
  zondag 28 oktober 2001 @ 19:28:54 #109
16687 pipvis
Wie anders?
pi_2025369
S: Ik ben blij dat dit zo meteen allemaal over is.
K: Dit is voor ons een leerproces, laat maar.. laaaaaaat maar. Je hoeft niet altijd aardig te zijn, alleen tegen de mensen die het verdienen, zoals Gert en Ed. Ik vind Coos wel leuk, alleen we sporen nu gewoon even niet. Dat gaat wel weer over, we zijn nu koppig en als ik het later aan hem vraag dan weet ik zeker dat ie zegt dat er niets aan de hand is.

K: Ik heb zin in een flinke beurt, om lekker gen**kt te worden, dat mis ik wel. Ik hoop dat ze dit niet uitzenden... dat vind ik niet leuk.

zondag 28 oktober 2001 @ 19:31:34 #110
16245 CarOnline
met lange O
pi_2025384
Camera op de woonkamer waar niemand is. Nu zie ik wat onduidelijks en hoor teen en tander... Aha een hangmat. Ik versta het niet goed. GJ wil douchen geloof ik maar de dames zitten in bad. GJ heeft 20 miniten gelopen en alles doet hem zeer. Ik moet ff stoppen, mn dochters willen eten
Screw them.
We're going home.
pi_2025464
Coos loopt nu zijn verhaal te doen tegen Frank in de tuin. Frank moet erg lachen en praat met Coos mee.
  zondag 28 oktober 2001 @ 19:42:12 #112
16797 BIGMAMA
Wanneer begint BigDiet weer?
pi_2025482
Coos is weer terug bij af, hij is de boel weer helemaal aan het opstoken nu ook bij de andere kant , hij zegt alles even tegen Frank.
Een tijdje vond ik Coos wel leuker worden , en Pascal ook , maar nu zijn ze allebei weer heel diep gezakt bij mij.
Het zijn echt 2 oude wijven die met elkaar zitten te teuten.
Het kan ze allemaal niet zo veel schelen , maar hebben het er wel de hele tijd over, maar het kan ze niet schelen.
"Strijdlustig" Andre's nieuwe CD, inclusief de single "Bloed, Zweet en Tranen" Prachtig
pi_2026193
21.03 Arm speelt hun spel, Andries staat voor en Rijk ligt verveeld op de bank. Niks bijzonders dus. Kelly en Sandy liggen in de slaapkamer met iets (pessarium?) te spelen.
Altijd sprankelend.
pi_2026762
Ed laat even horen wat echte muziek is....iedereen geniet zichtbaar.....not....
pi_2026994
22:01

Ed aan het zingen op Mettalica . Sandy vindt het wel leuk om te zien. Iedereen klapt aan het einde.
Ed: Echt gruwelijk
Sandy ja het was echt gaaf

Jeetje die gast stond meer als een lantaarnpaal en gewoon droog mee te zingen. Maar ok, ya gotta hand it to him at least he was preforming/doing some action
22:06
Ed: BB bedankt (voor het draaien van zijn soort muziek)

The name is Nnikmal
pi_2027000
Sandy, Kelly, Ed en GJ zijn in de woonkamer. Ed heeft net heerlijk genoten van zijn muziek. GJ en Sandy zijn aan het stoeien. Waar coos en pascal zijn??? Geen idee.

Diane genoot net mee van Ed zijn muziek. Diane en Danielle zaten saampies yoghurt ofzo uit 1 bakje te eten. En Priscilla en Leo lopen een beetje rond in de woonkamer.

pi_2027964
In rijk ligt iedereen al op bed, behalve Ed en Sandy.
In arm gaat nu ook iedereen slapen. Ed en Sandy hebben elkaar niet veel te vertellen. Sandy probeert iets te bestellen via de butlerphone maar krijgt geen gehoor. Ze gaat het nu maar morgenochtend proberen zodat Coos ook kan bestellen en zodoende niet kan zeggen dat hij geen kans heeft gehad. Ed laat weer zijn gebruikelijke boeren los op de streamers. Jaja, een wilde avond in het huis.
I'm not nuts. I just have guts!!
pi_2028094
Ed en Sandy hangen nog in de huiskamer.
Ze hebben het nog over de aanmeldingen voor BB en dat ze elkaar daar eerder gezien hebben.
Het bier is op en hij besluit over te gaan op cocosrum....
Ed vindt het sterk dat ze elkaar al kennen vanaf het begin en nu samen in een team zitten.....
Ook maakt hij nog wat te eten voor zichzelf.
pi_2028162
Sandy is nu ook naar bed gegaan.....Ed blijft over met zijn 4 boterhammen en zijn glas rum.......
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2001 @ 00:05:50 #120
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_2028342
Ondanks de (nu opgeloste) problemen rond Fok! toch nog een goeie productie!

Hier weer verder:
Streamverslagen maandag 29 oktober 2001

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')