Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen - Deel 6. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen zaterdag 27 oktober 2001.
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 28-10-2001 02:13]
1.03 In de badkamer. Coos en Pascal zijn vannacht weer wat van plan. Coos : We moeten wachten tot iedereen slaapt. Moeten we de pruik alvast pakken. Ze lopen naar het hek waar ze met elkaar fluisteren. Ik kan het niet volgen. Sandy, Ed, Gert Jan en Kelly kijken nog altijd naar The godfather. Coos haalt een banaan in de keuken. Al etend haalt hij diverse keren iets uit een kastje en legt het bij zijn bed.
1.09 In de keuken. Coos : Kunnen we niet een poppenhoofd knippen van het karton dat daar ligt ? We moeten vannacht even kijken. Dan plakken we het hoofd aan onze kant. Als ik het goed zie maken Coos en Pascal in de keuken een ei leeg, d.w.z. de schaal is nog grotendeels intact maar er zit geen inhoud meer in. Pascal gaat vervolgens in de weer met een mes en een stuk karton. Gert Jan vraagt Coos of Marlon Brando nog leeft. Coos : Overleden op 89 jarige leeftijd. Pascal wist het niet. (het klopt ook niet, Marlon Brando is 77 en leeft nog)
1.16 Coos : Ik denk dat we geen boeken meer mogen bestellen. Pascal : Waarom niet ? Coos : Ik zei, ik snap dat we geen puzzels meer mogen bestellen maar hoe zit het met boeken. Ze zei niets. Pascal : Eigenlijk zouden we ook een stoppelbaardje moeten maken. Coos : Nee. Pascal : Jawel. Pascal heeft nog meer plannen. Coos : Probeer nou niet te veel, dan gaat het mis.
1.25 Pascal en Coos schrijven nu iets met tape op het stuk karton. Kelly, Sandy en Gert Jan zijn overigens in de keuken getuige geweest van de activiteiten van Coos en Pascal. De tekst op het karton is 'Waar blijft dat 2e'. De bedoeling is waarschijnlijk het lege ei er achter te plakken.
1.35 Op een ander stuk karton is met de tape een gezicht gemaakt. Coos en Pascal gaan naar het hek om te bekijken wat er uit arm te halen valt. Coos : Ik ga eerst even naar bed. Ga je mee ? Coos tegen de filmkijkers : We halen uit Leo's kastje zijn kleren en zijn bril. Frank kwam naar me toe, kun je wat voor me doen. Coos en Pascal gaan naar bed.
1.41 Pascal tegen Coos : Wil Gert het over nomineren hebben ? Morgen ? Sandy ligt blijkbaar ook in bed. Pascal zegt tegen haar dat hij hoopt dat de tekst op tafel op tv is gekomen. Pascal : Ik kan altijd zeggen dat ik er aan heb gedacht. Kelly sloft diverse malen de slaapkamer in en uit. Sandy wil niet onder de zonnebank morgen. Sandy : Ik ben gewoon lekker moe, lekker duf. Pascal : Je was er toch niet zo vroeg uit ? Sandy : Nee. Je krijgt een beetje een ritme nu je een tijdje hier zit. Pascal : Dat komt misschien door die slaappillen.
1.46 Pascal : Ik ga me bijna schuldig voelen. Ik ben elke keer de aanstichter van die teringgeintjes. Hij vertelt Sandy het plan voor vannacht. Pascal : Dan gaan ze weer iemand van daar verdenken. Sandy vertelt over haar broer die op motoren racet.
1.55 Kelly ligt inmiddels ook in bed.
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 28-10-2001 03:01]
In arm lijkt Andries wakker te worden .
Hij draait zich op zijn rug en legt zijn handen onder zijn hoofd .
2.07 Pascal probeert nu met een bezem iets uit de onderste la te vissen. Hij haalt een korte broek uit de la. De broek wordt door Coos ongeveer een meter van het hek op de vloer gelegd. Hij zet er twee schoenen bij die al bij het hek lagen.
2.12 Na een aantal pogingen lukt het Pascal een overhemd uit de la te vissen. Coos legt het overhemd bij de broek en de schoenen. De kraag ligt vlak bij het hek.
2.18 Met twee bezems wordt de bril van Leo van het kastje gehaald.
2.21 Pascal plakt het kartonnen hoofd met tape aan het hek op de plek van de kraag. Vervolgens zet hij de pruik op het hoofd. Coos fluistert : Die bril past niet. D.m.v. gaten in het karton zetten ze de bril toch op. Pascal gebruikt een zilverkleurig dienblad als spiegel om te kijken of het gezicht er goed uit ziet.
2.26 Het tweede karton met de tekst 'Waar blijft dat 2e' en dan het lege ei wordt nu aan het hek bevestigd als een tekstballon bij een stripfiguur. Pascal fluistert dat het moet lijken dat ze (arm) het zelf hebben gedaan. Er ontstaat een lichte discussie. Coos : Je gaat te ver. Het ligt zo mooi. Het is perfect zo. Ze doen de lade niet dicht.
2.34 Pascal wil nog een anti roken tekst neerleggen op de tafel. Coos : Het is een beetje te veel. Ik ga slapen. Je verpest het. Pascal : Nee. Pascal gaat zijn plan uitvoeren. Coos gaat naar bed.
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 28-10-2001 02:39]
Opeens duikt Pascal onder de tafel Want leo loopt door het arme gedeelte en wel helemaal aangekleet .
Pascal haalt Coos en die kijken wat Leo aan het doen is .
Leo is in de tuin van arm en loopt met een kan water naar de doeshe wat hij daar doet kan ik niet zien .
Maar volgens Pascal wast leo zijn snikkel .
Leo word nu door P en C vanuit de tuin van rijk bespied .
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 28-10-2001 03:04]
2.46 Pascal sluipt door de tuin.
2.49 Leo verlaat het toilet. Hij loopt het beeld uit richting de oven, waarschijnlijk om er wat houtblokken in te gooien. Pascal gaat naar binnen. Hij kruipt weer onder de tafel.
2.52 Leo komt binnen. Het beeld is van ver dus ik kan zijn reactie niet zien.
P.S Sorry voor mijn Nederlands .
Dit is echt om te zien . Pascal en Coos echt Cool wat ze vandaag weer bedacht hebben. Leo is terug van de tuin. Ziet dan opeens dat hoofd met kleding en schoen. Intussen kunnen Coos en Pascal hun lach niet inhouden. Ze zitten onder de tafel vestopt. Leo is volgens mij weer gaan slapen. Hij heeft nar dat kunstwerk zitten kijken, maar heeft het laten staan.
2:57
Pascal gaat verder met zijn anti rook tekst op de tafel. Coos gaat ook weer terug.
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 28-10-2001 03:33]
slaapkamer rijk : 2 mensen slapen in een tweepersoonsbed
slaapkamer arm : 2 mensen in beeld die liggen te slapen
[ik ken iedereen nog te weinig om ze te herkennen]
Coos speelde zojuist het spelletje leuk mee, over die pop die hij zelf met P heeft neergelegd.
Coos zit bij het hek in gesprek met o.a. Frenk, die verslag doet van de pop.....Coos pseudo-onschuldig:Lag er ook een onderbroek bij????
Frenk tegen Leo: Ik weet niet wat je aan het doen bent, hou nou eens op!!! (waarmee is niet duidelijk)
Duidelijk is wel dat de irritaties t.a.v. Leo met de dag lijken toe te nemen...
In arm zijn dus Danielle en Andries aan het knutselen, dat gaat nog wel even duren, maar dat vinden ze niet erg omdat ze zo iets te doen hebben.
GJ: je hebt niet alleen mijn stem, maar ook mijn steun. En die heb je ook van Ed.
GJ: je hebt altijd een aantal meelopers, maar nu heb je kans dat mensen wellicht hun kont tegen de krib gooien. Het kan zijn dat jij sate wil eten, ik ook, maar dat Pascal en Coos dan zeggen dat ze pizza willen. Maar dat weet ik niet hoor. Toch denk ik niet dat ze echt met hun hakken in het zand gaan staan.
Sandy: ik heb nu echt iets van "ohhh, waar ben ik aan begonnen". Weet je wat het ergste is, het ging gewoon zo snel, ik moest gewoon. Het ergste is, dat een captain straks alle vragen krijgt, daar ben ik niet goed in. Ik denk echt "ohhh wat heb ik mezelf in godsnaam aangedaan".
GJ: ik vind het stoer van je, je moet niet alleen maar dingen doen waar je goed in bent, maar je moet juist dingen doen die iets hoger liggen.
Sandy: ik wil hier wel van leren.
GJ: een captain moet gewoon af en toe onpartijdig naar bepaalde dingen kijken, dat is voor mij erg belangrijk, en ik denk dat jij het goed kan. Ik vond Pascal een goede captain, maar ik baalde van de hele situatie. Toch gaat in zo'n geval het groepsbelang boven het eigen belang. En als het niet goed gaat, dan is het ook niet erg. Andries gedroeg zich in het andere team als kleuterleidster toen hij captain was.
Sandy: ik vind het eng.
GJ: maak je niet zo druk, het komt allemaal wel goed.
Sandy komt erg onzeker over in haar nieuwe rol van captain, ze vind het erg eng en GJ geeft haar advies.
Sandy: wat heb ik gedaan???? Ik word gewoon erg onzeker. Ik ben zo bang dat ik het fout doe.
Sandy heeft trouwens geen pyama aan maar gewone kleren, zwarte broek en geel topje. GJ ligt in zijn boxershort.
Sandy: Net als vannochtend toen was niemand wakker, dus zijn er geen bestellingen gedaan. wil jij mij wel helpen als ik die boodschappen moet doen? MAMA, wat heb ik gedaan. Nu ben ik captain, maar ik weet alle regels nog niet eens.
GJ: das geen probleem hoor, ik zal je zeker helpen. En je moet gewoon dat regelementenboek en bestelboek even goed doornemen. En je moet gewoon een hoop dingen lekker laten gaan.
Sandy: ja, nou ze zijn zelf mens, dus ze kunnen zelf ook wel zien dat het een troepie is, en zelf kunnen ze ook wel bestellen.
Ed komt nu ook de slaapkamer in, hij is op zoek naar zijn zonnebril.
Het 2-tallig knutselteam in arm is nog steeds bezig. Pascal praat bij het hek met Leo en vraagt wat hij vannacht in de douche deed, hij is een beetje aan het pesten. Leo: ik deed gewoon de dingen die ik moest doen. Andries: dat moet gewoon gebeuren. Het zou juist smerig zijn als je aan het douchen bent, en je wast alles behalve je snikkel.
Pascal: ik zeg ook niet dat het vies is. Leo: doe jij het niet dan, waarom wil je dat weten dan jongen? Stiekem kijken, is dat de sensatie? Ik heb hier nl nooit gekke dingen gedaan in het huis.
Pascal probeert Leo dmv van het vertellen van de gebeurtenissen van vannacht voor lul te zetten. Maar met behulp van Andries is leo sterker. Het lukt Pascal niet, en hij krabbelt nu terug.
Het gesprek tussen Sandy en GJ is ten einde.
Sandy is bezig met de bestellingen. Ze geeft nu de bestellingen door middels de telefoon. Ze doet dit rustig, duidelijk en volledig.
In arm bemoeit leo zich ook even met hetgeen er geknutseld wordt.
Sandy is nu het regelementenboek aan het doornemen.
In rijk heeft Pascal net dikke frieten gemaakt met majo, ook eet hij deze. Hij heeft er ook nog een frikandelletje bij gefrituurd.
Danielle is het middelste kind, ze heeft 1 zus die is 3 jaar ouder, en haar broertje is 1 jaar jonger. Ze heeft daar een goed contact mee. Beide wonen bij papa in didam, ze is de enige die in Amsterdam woont. Ze is daar na toe gegaan voor haar studie. Ze kon het daar verkort doen op aansluiting van haar studie mdgo. Ze heeft het gehaald binnen de gestelde tijd. Daar is ze trots op.
Sandy is de afwas aan het doen in de keuken.
Pascal vertelt zijn opmerking over de pingquins aan Ed. Hij riep dat hij allemaal pinquins zag lopen, en dit riep hij omdat iemand de deur van de koelkast open had laten staan, en dat daarom er pinquins uit de koelkast liepen.
Pascal is nu Ed zijn haar aan het doen!
Ed: zit iedereen nu aan de frituur smiddags?? En hij laat een dikke boer.
Het gesprek in rijk (tussen Ed, Sandy en Pascal) gaat nu over de geluiden van snachts van Ed. Ondertussen is Pascal nog steeds het haar van Ed aan het doen. Ook Kelly is nu in beed, ze loopt in een zwarte onderbroek en zwart shirtje met zender om rond. Ze zegt verder nix.
Ed zijn haar is klaar, Pascal is erg tevreden over het resultaat, hij zou het zelf graag zo willen hebben, helaas heeft hij een slag in zijn haar dus lukt het niet bij hem.
Ed is erg blij met z'n nieuwe coupe van de kapper.
In arm zitten Andries, Danielle en Leo nog steeds aan de tafel, ze zijn aan het knutselen en praten.
Ah, de rest van rijk zit in de tuin in het zonnetje.
De rest van de bewoners heb ik nog niet kunnen signaleren.
In rijk gaat het nu over wat ze willen bestellen.
Ed legt uit hoe je een zippo moet gebruiken. Hij vertelt dat sommige mensen niet een vuurtje willen van een zippo omdat je dat proeft en omdat dat slecht zou zijn. Ed, Kelly en Sandy vinden dat onzin.
In arm wordt er nog steeds door de 2 geknutseld. Vol trots laat Andries aan Danielle zien dat hij nu alle letters geknipt heeft. Ze gaan om 5 uur eten in arm. Het brood wordt alvast gemaakt.
GJ heeft last van zijn rug, hier hebben zijn mede-teamgenoten het over. Ed: Gert is ook een beetje een kantoortype. Maar hij heeft het gister als een beest gedaan hoor, dat hout hakken.
Coos is nu op een stoel bij het hek in de woonkamer gaan zitten. Hij praat met o.a. Frank.
Diane: nou ik sta der weer fraai op, ik kom zo mijn nest uit gelopen.
Diane roept terug naar buiten: i love you toooooooooo. [dit mag toch niet???]
Andries: je roept de verkeerde kant op, ze staan aan de andere kant hoor.
Diane: ja maar er is iets mis met mijn gehoor.
De camera werkte even mee en liet een mooie blauwe lucht zien met wat piepkleine ballonnetjes
Er wordt nog even verder gepraat over dit gebeuren en ondertussen wordt er weer vrolijk verder geknutseld.
Andries vermeld nog even dat de familie van Diane wel gehoord heeft dat zij het gehoord hebben, maar dat ze dat niet express hebben gedaan.
Kelly vermeld nu dat ze zich zo moet aankleden en moet opmaken.
Danielle legt nu met haar stemmetje uit hoe het spel werkt. Andries moet hier om lachen.
Coos geeft aan dat het voor hem niet hoeft en dat ie er niet van houdt en dat zijn familie dat weet.
Pascal: nou Coos, toen ik laatst zei dat er buiten voor jou geroepen werd, toen wist je niet hoe snel je naar buiten moest.
Het knutselteam in arm is nog steeds bezig. In rijk zit Sandy in de woonkamer, alleen. Bewoners arm vragen aan haar wat ze vanavond gaan eten.
Frank loopt weer te klagen dat er niets gebeurd en dat hij het nog een weekje aankijkt. Hij praat nu met sandy bij het hek en verteld haar dat een captain moet zorgen voor een goede harmonie in het team. Hij geeft aan dat 'die bauer' altijd naar ruzie aan het zoeken is in discussies.
Alle heren zijn aan het douchen en GJ en Pascal hebben een discussie over het captainschap van Sandy. Uiteraard bemoeit Coos zich er ook mee.
Coos vertelt dat het niet botert tussen hem Sandy, dat was in de 1e week in spanje ook al. Coos is boos dat zij alleen de negatieve dingen onthoudt. Hij heeft geen zin meer om zich zo op te stellen dat zij zich op haar gemak voelt. Coos is boos en schreeuwt, ook tegen GJ. Hij vind het stom dat hij gister nie mee ging eten. GJ houdt zich goed in deze discussie, blijft rustig, i.t.t. Coos. Pascal en Ed houden ondertussen wijselijk hun mond.
Gertjan trekt nog een vergelijk over dat hij ook het team had kunnen laten vallen ten tijde van de battles. (ik denk dat dat was als verweer waarom hij de motie gesteund had, pascal en Coos nemen hem dat namelijk kwalijk)
Pascal zegt dat ie gekke henkie niet is.
Kortom Coos en Pascal laten duidelijk hun frustaties zien omtrent de motie, en GJ doet net of zijn neus bloed.
GJ: ja, maar die voorbeelden krijg je op het moment dat je om voorbeelden vraagt.
Pascal: ja, maar daar heb ik toch niet om gevraagd. Ik voel me er erg opgelaten door, omdat het niet eerlijk is. Ik vind het gewoon nep. Ik wil ook wel dingen bestellen, maar je hebt met meerdere mensen te maken. Ik ga nu gewoon bestellen wat ik wil.
De heren gaan nu in de sauna. Kelly is zich ondertussen aan het opmaken in de woonkamer en Sandy zit op de stoel met rijk te praten.
[ben benieuwd of Sandy de heren kan horen praten in de douche en hoe ze hier op reageert, heeft iemand ondertussen naar de andere streams geluisterd???]
(pffffffffff, wat errug)
maar het gezeur over Kelly gaat door, Pascal is echt pissig..(hihihi)
GJ en Ed geven aan dat ze wel voor een captainswissel waren, maar dat het wel objectief en normaal moet gebeuren, vandaar dat ze ook geen reden hebben gegeven.
Pascal beaamt dit en waardeerd dit. GJ gaat nu ook meeklagen over Kelly.
Er ontstaat nu een soort 2-strijd in rijk tussen de heren en de dames, dit komt door de captainswissel en de manier waarop het gedaan is. GJ neemt het vaak nog wel voor Sandy op.
Pascal: nogmaals, ik heb er echt geen problemen mee dat Sandy captain is, ik zal serieus ook nooit een serieuze stem voor kelly uitbrengen, kom op zeg, maar dit was gewoon om te stangen.
GJ: er zijn 2 kanten. En ik heb af en toe gewoon moeite om met jullie te praten, vooral met jou Coos. De manier waarop je reageert.
Hoop geschreeuw, door elkaar heen gepraat.. etc
Echt leuke discussies momenteel!!
Coos: nou dan nomineer je me toch gewoon volgende week.
GJ: dat slaat nergens op, het gaat om je manier van communiceren, dat kan ik uren volhouden hoor, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Ik vind jou de meest intelligente persoon, omdat ik denk dat jij een bepaalde know-how hebt, waar ik graag over praat, maar daar komen we niet aantoe. Zo probeer ik mezelf ook te stimuleren in het gezin. Ik wil heel graag met jou praten, zodat ik me niet verveel. Maar binnen 5 minuten tijd wordt het afgebroken door jou, en dat vind ik heel jammer. Ik vind het net zo lekker om met Kel te praten over wat er in de modebladen staat. Zo was het net met tania, die wilde ik ook leren kennen, maar dat werd afgeketst en dan kwam Pris er nog een keertje overheen, en toen was het klaar. En dat vind ik zonde.
Pascal bemoeit zich er nu mee. Pascal: ja, maar jij bent het gewoon minder eens met mij of met Coos. Stel ik heb een ruzie met een jongen op school, en beide hebben een groep vrienden achter zich staan.
GJ gaat nu weer verder. Hij vind dat hij geen kans krijgt om Andries beter te leren kennen.
Pascal geeft aan dat hij geen zin meer heeft om met Kelly te gaan praten, hij heeft het te vaak gedaan en heeft er nu geen zin meer in. Kelly is dus niet meer zo geliefd bij haar teamgenoten.
Heren zijn uit de sauna en gaan nu weer onder de douche, discussie gaat gewoon verder.
In arm is het knutselteam nog steeds bezig.
Coos: nou ik heb genoeg onderbroeken bij me, dus je krijgt er wel 1 van mij hoor.
Ed: ik heb ook maar 2 onderbroeken bij me.
Coos: ja maar in die van mij pas je niet in.
In rijk zitten de heren nu in het bubbelbad.
In arm zit trouwens iedereen te eten aan de eettafel, behalve Precilla, die zit bij het hek te eten.
De rest van arm is nog steeds intens aan het genieten van de ei met spek.
Kelly: ik denk dat we pas vanmiddag moeten nomineren, ik ben benieuwd wannneer het begint.
Frank: ik denk over 2 weken, dat we donderdag in de live-uitzending pas gaan nomineren.
Ed: afgelopen donderdag hadden er 2 motte komme, dus we gaan volgende week pas nomineren.
Tuut tuut, stem: wil sandy naar de dagboekkamer komen.
Kelly rookt inmiddels weer gewoon redelijk door. De heren zitten waarschijnlijk nog in het bad, want ik zie ze niet, helaas geen streams daarvan.
Sandy is nu in de dagboekkamer (ook geen stream van), en Kelly en Ed zitten in de woonkamer met arm te praten.
Frank zit ook bij het hek en is aardappels aan het schillen.
Precilla: hoe gaat het met jullie, tussen de mannen en jullie??
Kelly: naja, niet zo goed. Gisteren moesten we motiveren en Pascal voelde zich aangetast door wat ik zei, maar ja, ik moest het op dat moment zeggen om sandy te steunen, dus heb ik dat gezegd allemaal, maar toen vond ie dat ik ouwe koeien uit de sloot aan het halen was. Ik vond hem te bazig en ik houd niet van bazige mensen die altijd het voortouw willen nemen. Ik hou van met z'n allen. Als ik wat wou bestellen dan had ik altijd het idee dat hij dacht van 'ohh, daar heb je dat zeikwijf weer'. En als mijn gevoel iets zegt dan is het zo. En met Coos is het net zo. Als Coos vraagt aan me 'hoe gaat het met me', dan vind ik het leuk maar dat doet hij niet, als hij wat zegt dan is het alleen 'Kel, wat kijk je sjago'. Nou, dat vind ik niet leuk, dan praat ik niet met iemand, want daar houdt ik niet van. Ik vind het gewoon jammer. En nu, nu hangt er gewoon een spanning, dat vind ik niet leuk, maar ik overleef het wel, en ik heb jullie nog, gelukkig.
Precilla; het grootste probleem is dus, dat jij en PAscal niet meer boteren?
Frank: hoe komt dat dan schat?
Kelly: ik houd gewoon niet van bazige mensen, en ik moest een weerwoord geven. Het is nu uitgelopen tot een stressbende. Het is gewoon stressie nu, en ze lullen allemaal over me in de douche. En ze lullen maar over me, dat ik niet eerlijk ben. Nou, laat ze maar lullen, ik weet wie ik ben en ik ben wel eerlijk, het is kinderachtig van hun. Ik heb zoiets van laat maar gaan, het zijn volwassen kerels. Als ze zoiets hebben dat ze niet meer met me willen praten, nou dan niet. Ik ben ik en hun zijn hun. Ed staat neutraal in alles en Gert neemt het op voor mij. Coos praat nu niet meer tegen sandy. Ik vind het kinderachtig.
Frank: het is een beetje psychologische oorlogsvoerig.
Samenvattend: Kelly is aan het klagen bij arm (Precilla en Frank) over de heren Pascal en Coos en hun gedrag. Kelly en Sandy weten dat ze over hun lullen en ze voelen zich er niet prettig bij. Precilla wil dat ze gaan praten (volgens mij voor de sensatie) en Frank is het daar mee eens (volgens mij omdat er dingen uitgepraat moeten worden).
Sandy houdt zich ondertussen stil.
Terwijl Kelly klaagt over de sfeer, zijn Andries, Diane en Danielle in de tafel bezig met knutselen, ze bemoeien zich niet met het gesprek maar luisteren wel.
16.38 Kelly : Ik vind dat we gewoon leuke dingen moeten kunnen bestellen zoals een tekenblok. Sandy in de tuin tegen Ed : Nu moet ik juist laten zien dat ik het kan. Ze moeten nou niet zo zielig doen. Het is gebeurd, klaar. Als ze problemen hebben moeten ze zelf maar een motie indienen. Zo'n rotsfeer hangt er. Er hangt een zenuwlijerige sfeer. Ed : Die moet je van je afgooien. Ik heb nergens last van. Gisteravond heeft Gert Jan ook gezegd, zo klein als ze is maar het hart van een tijger. Sandy : Soms wel. De ware aardjes komen naar boven langzamerhand. Ed : Coos zei tegen mij dat ik hem heel pissig aankeek. Zo maar. Ik zei, waarom zei je dat dan niet meteen.
16.41 Speaker : Wil Sandy naar de dagboekkamer komen ? Ed gaat mee naar binnen.
[edit : typefout]
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 28-10-2001 16:56]
Het geknutsel in arm de hele dag begint zijn vruchten af te werpen, want het spel maakt vorderingen zo te zien. Het zijn eigenlijk alleen Andries en Danielle die aan het knutselen zijn, de rest kijkt af en toe even ernaar. Ondertussen zingt Kelly vrolijk verder. Sandy haalt de tekst met de sigaretten van tafel af. De heren in rijk zijn volgens mij nog steeds in de badkamer.
16.56 Frank en Leo bij de oven. Frank klaagt weer over Diane. Frank : Zij ken geen feedback geven aan mij. Dat is een dreigement, met een mes gooien naar mij, of zo doen met een mes. Leo : Wat zijn de regels als je naar het ziekenhuis moet ? Frank : Dit is onmacht (d.w.z. dan mag je wel terug het huis in). Maar ik laat door niemand iets naar me toegooien, ook niet door een vrouw. Ik ken ze, het is al een keer gebeurd met een colafles. Leo : Ging hij kapot ? Frank : Hij was plastic. Hij kwam wel hard aan. Leo : Ik heb er een hekel aan als mensen weglopen in een gesprek.
16.59 Leo : Ik doe mijn best. Frank : Ik vind zeker dat je je best doet. Het gaat toch goed. Ik praat niet meer met haar. Geen zin meer in. Ik ben uitgepraat met haar. Frank gaat naar binnen.
Frank en Leo praten in de tuin.
Heren zijn nu klaar met badderen en zijn zich aan het aankleden in de slaapkamer.
Pascal: ja Ed, wat een verandering in sfeer in 1 keer he.
Ed: nou op mij heeft het geen invloed hoor.
Pascal: op mij ook niet hoor. Maar ik vind het wel jammer, de treiterkop komt nu bij mij boven, dat vind ik wel leuk hoor.
Ed: kijk ik heb met niemand geen problemen.
Pascal: met niemand geen betekent met iedereen, dat bedoel je zeker niet.
Ed: ik bedoel dat ik met niemand problemen heb, maar ik vind wel dat er dingen uitgepraat moeten worden tussen mensen.
Pascal: ja maar daar heb ik geen zin meer in, ik heb dat al 6 x gedaan, dus nu niet meer, dat heeft geen zin. Dan kan ik net zo goed tegen een kerstboom lullen. Begrijp je dat?
Ed: ja. Ik denk dat beide het geen zin meer hebben.
Pascal: voor mij hoeft het niet uitgepraat te worden. Jij zegt het gaat over, maar dat is niet zo, het blijft.
17.10 Sandy komt binnen. Sandy : We moeten praten. Ed : Daar heb ik het net over. Straks aan tafel moeten we het er over hebben. Pascal : Coos eet volgens mij niet mee. Sandy : Hij kan er toch bij zitten. Pascal : Je moet niet onder het eten er over praten. Sandy : Dan doen we het na het eten.
17.12 Sandy : Dit komt allemaal door de captain. Ik denk, had ik het maar nooit gedaan. Pascal : Nee nee nee, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Je hebt het keurig gedaan, op een keurige manier. Het enige is dat ik vind dat je Coos wat meer een kans moet gunnen. In jullie geschiedenis is het één en ander voorgevallen. Als er strijd komt ga je hem wantrouwen. Als ik met jou er over praat komt hij vanzelf erbij. Je moet hem een kans geven. Ik heb het idee dat jij hem wantrouwt. Je moet het niet slecht opnemen maar normaal, positief. Sandy : Hij neemt me niet serieus. Hij zegt dat hij het kinderachtig vindt, daar word ik onzeker van.
17.17 Sandy over de captainswissel : BB heeft het aangestuurd, (BB zei) het moet nu maar gebeuren.
In arm zijn Andries en Danielle nog steeds aan het knutselen. Diane zit erbij en kijkt ernaar.
Ed: als je je er niet mee bemoeid, dan krijg je er straks last van, bv op het battlefield.
GJ: nou dat hoop ik niet. Waarom denk je dat er om de 100 jaar oorlog is, omdat mensen weer even moeten ontdekken wat de normen en waarden zijn.
Ed: ja, maar deze sfeer is niet leuk, ik vind dat er wat aan gebeuren moet. En als je ertussen staat, dan zie je dat en dan zie je dat het niet goed gaat. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar dat kan je mischien krijgen zometeen. Toen ik hier kwam, zeiden ze 'ja, we zijn een team, en we zijn hecht'. Nou dat is nu niet zo, en dat moet kwijt, dat moet weg. En dan kan je het krijgen, dat mensen elkaar aan gaan wijzen om de meest kleine dingen, terwijl het daar niet over gaat.
GJ: das hetzelfde als mensen die elkaar jaren niet spreken omdat iemand een keer te laat is geweest op een afspraak.
Kelly zit erbij en zegt niets. Coos loopt rond maar bemoeit zich er niet mee.
Stream weer naar gesprek in de woonkamer. Pascal geeft advies aan Sandy om met Coos te praten. Ook gaf hij nog even af op kelly, hij vind dat zij zich aanstelt. Verder geeft Pascal tips hoe Sandy het gesprek moet aanpakken met Coos. Sandy geeft aan dat ze erg onzeker is hierover. Pascal zegt dat zij moet voorstellen om om de beurt 5 minuten te praten zodat ze niet vastloopt. Ik heb er zo geen zin in, zegt Sandy.
Pascal: hij is arrogant, het is net een poedel die brult, net als Ed, hij vind het ook niet leuk, maar ik denk dat als jullie beide je interpretatie geven, dan kan je er toch makkelijk uitkomen, das toch hartstikke mooi. Maar ik ken jullie geschiedenis een beetje, dus ik snap het wel, het is bij Coos heel moeilijk om te weten wat ie nou wel bedoelt of niet. In geintjes zitten altijd halve waarheden. Ik snap daarom dat het soms bij jou anders kan overkomen.
17.20 Stream naar de woonkamer. Ed zegt dat hij denkt dat de slechte sfeer doorwerkt op het battlefield. Gert Jan denkt dat dat niet het geval is. Gert Jan : De meest lullige dingen worden op een gegeven moment gezien als iets megagroots.
17.24 Stream weer naar de slaapkamer. Sandy : Moet ik gewoon met Coos praten ? Pascal : Leg gewoon Coos jouw situatie voor. Praat jij vijf minuten, dan hij vijf minuten en praat dan samen. Sandy zegt dat Coos zo sterk is dat ze dicht klapt. Pascal : Ik weet dat hij dominant is. Je kan er toch makkelijk uitkomen. Ik ken jullie geschiedenis een beetje. Je weet nooit of ie iets meent of niet. Sandy : Er zijn mensen die zeggen dingen onder het mom van een geintje. Pascal : Er zit altijd een kern van waarheid in, er zijn altijd steekjes onder water. Sandy : Soms als hij een grapje maakt neem ik hem serieus. Pascal : Zeg tegen Coos, als er een probleem is vind ik het jammer dat je niet tegen me praat. Sandy : Dat kan hij toch ook doen. Pascal : Dat kan hij niet. Sandy : Ik heb al een stap gedaan. Hij negeert me. Pascal zegt herhaaldelijk dat hij geen energie meer in Kelly steekt, hij vindt haar asociaal. Pascal : Het werkt gewoon niet tussen mij en haar.
Pascal doet nu even de deur dicht.
Pascal: bij kelly is het haar manier of geen manier, laat haar dan maar lekker roken. Ik weet dan gewoon hoe mensen zijn, asociaal. Als zij wil roken, moet ze roken, maar bij haar reken ik het bij haar eerder aan, omdat het gewoon niet werkt tussen haar en mij. Als iemand van tafel loopt, doe ik zelf ook wel eens, maar ik doe het hier niet. Het is toch heel normaal dat iedereen aan tafel zit als iemand nog zit te eten, en roken doe je dan niet aan tafel. Je kan rekening houden met iedereen. Daarom heb ik GJ ook niet laten gaan naar het andere team. Ik weet precies hoe Kelly in elkaar zit, ik weet precies hoe ze is, ik kan haar zo uittekenen, dus ik ga er gewoon niet op in. Ik ga nu van tafel als ik van tafel wil, ik heb nu geen voorbeeldfunctie meer, dat is niet om jou, want ik heb geen problemen met jou, dat heb ik ook in de dagboekkamer gezegt, maar bij haar werkt het gewoon niet, ze probeert me uit de tent te lokken, maar ze krijgt me gewoon niet zo gek. De ene dag zegt ze dit, en de ander dag zegt ze dat. Ze is zo veranderlijk als ik weet niet wat, ik heb geen zin om mijn energie daar nog in te steken, ik doe lekker mijn eigen dingen en ik houd die energie voor mezelf. Ik dacht dat het een heel aardig meisje was, maar nu niet meer. Ik ga echt niet lopen mokken, ik doe lekker mijn eigen dingen, en die doe ik puur voor mezelf, niet om iemand een hak te zetten, jou ook niet. Geintjes oke, vind ik heerlijk, je mag best iemand een beetje pesten, niet zo op school als ik was hoor. Als iemand het bij mij doet vind ik het ook prachtig. Van jou zal ik wel een geintje kunnen hebben, maar van haar niet. Ik vind haar niet leuk en aardig.
Stream nu naar woonkamer rijk waar een aantal al zitten te eten. Er heerst een rotstemming bij iedereen.
Samenvattend: Pascal heeft het helemaal geschoten met Kelly, hij heeft geen problemen met Sandy. Volgens hem is het tussen Coos en Sandy iets kleins wat zo uit de wereld verholpen kan worden. Ed en GJ zijn redelijk onpartijdig maar balen wel van de negatieve sfeer die er heerst.
Frank, Leo en Precilla zitten over de perikelen van het andere team in de tuin te praten. Precilla weet zeker dat Sandy er vandaag ontzettende spijt van heeft.
Leo: er gebeurd tenmiste wat, 2 vrouwen aan de top!
Frank: aan de top, kom op zeg, als ik en Andries weggaan, dan zakt het zooitje hier in.
Leo: in spanje merkte je het ook, als iemand daar weg ging, toen veranderde de groep ook.
Precilla: echt leuk man een beetje spanning.
Frank: iedereen die eruit gaat die is een overwinnaar. Ik vind iedereen die in het BB huis heeft gezeten een overwinner.
Precilla: ik ben benieuwd wat ze gaan uitzenden van vandaag.
Frank en leo: 1 minuutje over het eieren eten, 1 minuutje voor diaan met de ballonnen actie, 1 minuutje van het ganzebord spel wat we maken, en dan natuurlijk het incident aan de overkant, en natuurlijk wat reclame tussendoor.
Frank: Richard heeft het gedaan in spanje. Leo: ja.
Frank: een beetje neuken voor de camera, dat kan, ik heb er schijt aan. Als er echt sex voor de camera zou moeten, nou, ik ben er niet vies van. So be it, dan zenden ze het maar uit.
In rijk beginnen ze nu serieus te praten volgens mij.
Pascal praat nu even met arm en toont belangstelling voor het spel wat ze maken.
GJ, Ed en Kelly zitten nog aan tafel te praten over hetgeen er speelt. Kelly rookt ondertussen, GJ en Ed zijn voornamelijk in gesprek. Coos is foetsie.
Pascal komt er ook weer bij.
Pascal: zitten we nu fictief te lullen.
Ed: nee, ik houd het gewoon oppervlakkig, omdat ik niemand aan wil wijzen.
Coos zit weer aan tafel. Trouwens Sandy zat er al de hele tijd, en zit er nu nog. Coos en Sandy zeggen nix, GJ en Ed zijn aan het praten.
GJ: ik had de afgelopen weken het gevoel dat het gewoon goed ging. Ik had echt niet het gevoel dat er geen rare dingen waren. Maar ik heb denk ik ook een hele hoop gemist, ik weet ook niet dat Pascal en Kelly al 6 x hebben gepraat.
Kelly: ja maar ik ga toch ook niet iedere keer tegen jou zeggen als ik gepraat heb.
GJ: nee dat hoeft ook niet.
GJ: maar nu de verkiezingen eraan komen, komt er een heleboel op tafel en sandy wordt gepushed door BB om dit te doen.
Pascal: ja, maar je kan toch gewoon zegge 'ik doe het niet'.
Sandy: ja maar zo ben ik niet.
Pascal: ik heb er geen problemen mee hoor San. En ik heb al genoeg gepraat, en ik heb er geen zin meer in. Sorry. Ik ga me ook niet als een klein kind opstellen, ik zie het allemaal wel. Ik vind het heel wreed voor jullie, maar op dit vlak ga ik ook niets meer ondernemen, ik vind het heel klote voor jullie, maar ik doe echt niets meer. En dit gaat bij mij niet zomaar weg.
Dit gaat over Kelly, maar zij zegt niets.
GJ: maar ik denk dat de buren zich gek lachen.
Pascal: tuurlijk, deden wij ook toen er bij hun mot was, en de regie lacht zich ook dood, zeker weten.
Kelly: jij wil van de nominatie gewoon een battle maken.
Pascal: je mag het proberen, maar ik ga er niet in mee.
Kelly: ik ook niet.
GJ: denken jullie er maar even over na. Het enige wat ik op het spel zet, is een aantal weken verblijf in BB, dat heb ik er voor over.
Samenvattend: GJ heeft een strategie bedacht voor het nomineren, zodat er bij zijn team niemand uitgaat. Hij wil dat iedereen op hem gaat stemmen de komende 2 nominaties, omdat hij denkt dat hij de strijd wel wint en er niet uit moet, maar iemand van het andere team. Dit doet hij in belang van het team, maar het team staat er niet helemaal achter.
17.59 Stream weer naar de eettafel. Gert Jan geeft d.m.v. een voorbeeld aan dat kleine ergernissen een symptoom kunnen zijn van iets anders waar iemand zich aan ergert. Gert Jan : De afgelopen weken had ik het idee dat het wel goed ging. Maar ik heb ook de helft gemist. Als ik hoor dat Pascal zes keer met Kelly heeft gesproken, ik wist maar van twee keer. Nu er verkiezingen aankomen worden er ineens kleine dingen op tafel gegooid. Hij zegt dat BB de captainswissel gepusht heeft en dat Sandy daardoor niet de gelegenheid had er goed over na te denken. Pascal : Ik ga me niet als een klein kind opstellen. Ik ga op dit vlak niks ondernemen. Dan zal het waarschijnlijk zo blijven. Ik vind het klote voor jullie. Gert Jan : Ik denk dat het over twee dagen weg is. Ik denk dat de kou er overheen moet. De buren lachen zich te barsten.
18.07 Kelly : Mij maakt het echt helemaal niks uit. Ed : Als het niemand iets uitmaakt hoe komt die slechte sfeer dan ? Gert Jan : Ik heb het gevoel dat ik tussen twee kampen zit. Beide kampen hebben soms gelijk. Pascal : Ik heb geen zin er energie in te steken. Gert Jan : Laten we kijken hoe het uitpakt. Kelly : Het maakt alleen de nominaties makkelijker. Gert Jan : Ik had een nominatie in mijn hoofd, die heb ik al in de dagboekkamer gezegd, maar ik weet niet of ik die nominatie waarmaak. Het gekloot met nominaties is, het is het moment van de dag. Kelly : Voor mij niet.
18.11 Gert Jan : Ons is gevraagd (door BB) wie je denkt dat populair is. Ik zei, ik denk niet dat ik bij de laatste vier zit. Ik wil de eerste twee keer genomineerd worden omdat ik denk dat ik die overleef. Ik neem wel vaker van die rare gokken. Als ik verlies ben ik alleen een paar weken BB kwijt. Als het wel goed gaat gaan er twee mensen aan de andere kant weg. Ik ga dan niet (naar het andere team), ik ga voor dit team. Ik ga daar niet nog een keer doorheen, ik ga daar kapot aan. Dan moet iemand naar de andere kant. Mijn vraag is, mag het (van BB) ? Als je tussen de regels door leest denk ik dat er een mogelijkheid is. Pascal : Je mag het proberen maar ik ga er niet in mee. Kelly : Ik ook niet. Gert Jan : Ik zou zeggen, denk er even over na. Pascal : Nee. Gert Jan : Ik denk dat het werkt.
GJ: er komen nu gewoon bepaalde emoties boven die onder druk ontstaan.
Coos: nou, niet bij mij.
[wil iemand het a.u.b. even overnemen, krijg nl veel last van mijn polsen van het typen, bij voorbaat dank]
Ik ga nu naar BB kijken.
In arm zijn ze nu aan het eten.
Coos en Pascal roddelen/praten na in de slaapkamer. Coos vertelt over zijn ruzie met Sandy, dat dat al vanaf Spanje speelt. Pascal vertelt wat hij tegen sandy heeft gezegd.
Een aantal van arm liggen nu in de slaapkamer, wel met licht aan, ze zijn niet echt aan het praten.
[NOGMAALS OVERNEMEN SVP]
De heren roddelen leuk verder.
Pascal lacht en is het er mee eens. Pascal wil gaan irriteren, Coos heeft er geen zin in.
S: Als hij (Coos) het zo wil hebben, dan hebben we het zo.
K: Ik heb het met Pascal precies hetzelfde. Ik kan niet leuk tegen mensen doen die ik niet mag.
Ze vertelt dat hij de eerste week in het huis het al verpest had. Eigenlijk is dit allemaal een herhaling van de hele dag, niet echt interessant.
K: Ik heb zin in een flinke beurt, om lekker gen**kt te worden, dat mis ik wel. Ik hoop dat ze dit niet uitzenden... dat vind ik niet leuk.
Ed aan het zingen op Mettalica . Sandy vindt het wel leuk om te zien. Iedereen klapt aan het einde.
Ed: Echt gruwelijk
Sandy ja het was echt gaaf
Jeetje die gast stond meer als een lantaarnpaal en gewoon droog mee te zingen. Maar ok, ya gotta hand it to him at least he was preforming/doing some action
22:06
Ed: BB bedankt (voor het draaien van zijn soort muziek)
Diane genoot net mee van Ed zijn muziek. Diane en Danielle zaten saampies yoghurt ofzo uit 1 bakje te eten. En Priscilla en Leo lopen een beetje rond in de woonkamer.
Hier weer verder:
Streamverslagen maandag 29 oktober 2001
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |