abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 juli 2000 @ 11:40:00 #1
862 Arcee
Look closer
pi_152983
In het "Film quotes...rarara?" topic ontstond een, vond ik, hele interessante discussie over de film The Terminator. Aangezien dat topic gesloten en omdat het daar toch al niet thuis hoorde bij deze dit topic om de discussie voort te zetten (als er nog interesse voor is).

Goed, wat is er allemaal al gezegd:

quote:
op 06-07-2000 om 10:09 AM schreef Arcee het volgende:
Er zit een grote fout in het verhaal, maar goed, het blijft een briljante film.

quote:
op 06-07-2000 om 11:18 AM schreef Joe Gain het volgende:
Arcee, wat is die fout dan, ben erg benieuwd!

quote:
op 06-07-2000 om 12:27 AM schreef Arcee het volgende:
Goed, maar ff een SPOILER waarschuwing voor diegenen die The Terminator nog niet gezien hebben.

Wat is die fout? Okee, ergens in 2049 is ene John Connor (ik meen tenminste dat-ie John heette) die het de machines die dan aan de macht zijn erg moeilijk maakt. Die machines sturen een Terminator terug in de tijd naar 1984 om zijn moeder (Sarah Connor) nog voor zijn geboorte te vermoorden zodat hij nooit geboren wordt en het probleem is opgelost. Men krijgt lucht van die actie en men stuurt Kyle Reese er achter aan om te voorkomen dat The Terminator Sarah Connor vermoordt. Perfect, klopt allemaal precies. Goed, wat gebeurt er nu: Kyle en Sarah worden verliefd op elkaar en het wordt duidelijk dat Kyle de vader is van John Connor, Sarah's zoon dus die de aanleiding is van de hele actie. Hier zit 'm dus de kneep. John Connor is pas geboren NA dat Kyle terugreisde in de tijd. Toen het voor het eerst 1984 was was er dus nog helemaal geen Kyle en was John Connor dus ook nooit geboren. Het is dus onmogelijk dat hij er wel in 2049 was. Met andere woorden: Kyle kan nooit de vader van John Connor zijn.

Zo was het volgens mij. Wat vind je er van?

quote:
op 06-07-2000 om 13:02 AM schreef Herald het volgende:
Arcee je kan heel lang doorgaan over het tijdreizen en de conclusie is dat het nooit uitkomt. Maar ik zal er even op ingaan.
Zoals jij het zegt zijn er 2 1984's, eentje zonder Terminator en Kyle, eentje met. Het kan ook zijn dat er altijd maar 1 1984 is geweest. Die met Terminator en Kyle. Je kan ook zeggen dat Skynet al wist dat de Terminator in 1984 zou falen omdat in 2049 John Connor nog steeds leeft. Maar toch blijven ze hem terugsturen.

In deel 2 wordt geopperd dat de toekomst onzeker is aan het eind. Ze hebben Cyberdyne Systems vernietigd en daardoor de oorlog tegengehouden. Maar zonder oorlog geen Kyle, zonder Kyle geen John. Enz enz
Maw de oorlog is onvermijdbaar.
Ook is John Connor in 1992 als 12 jaar, terwijl hij pas in 1984 geboren is. Dus in de Terminator reeks zitten wel meer fouten.

quote:
op 06-07-2000 om 13:05 AM schreef Joe Gain het volgende:
Ik ben het niet eens met je verhaal, laten we het even in chronologische volgorde zetten.
1984. Sarah Connor en Kyle doen the funky chicken.
1984-85 John Connor wordt geboren.

De oorlog met Cyberdyne begint, Kyle is waarschijnlijk nog niet geboren.
John wordt de leider van al die mensen, weet dat Kyle Reese zijn vader is, en weet dus dat hij die terug moet sturen de tijd in.

Jij zegt : toen het voor het eerst 1984 was...

Dat maakt niet uit. In principe blijft de loop zich herhalen tussen 1984 en 2049. Als tijdreizen werkelijk kan, dan is het dus wel mogelijk dat John Connor geboren werd NADAT Kyle terug werd gezonde in de tijd, immers Kyle wordt teruggezonden, en verwekt dan pas de baby. Wat is hier onmogelijk aan gezien het tijdreizen mogelijk is?

quote:
op 06-07-2000 om 13:48 AM schreef Arcee het volgende:
Herald,

[quote]Arcee je kan heel lang doorgaan over het tijdreizen en de conclusie is dat het nooit uitkomt. Maar ik zal er even op ingaan.

Klopt, maar het is wel heel erg leuk om er over na te denken vind ik.

quote:
Je kan ook zeggen dat Skynet al wist dat de Terminator in 1984 zou falen omdat in 2049 John Connor nog steeds leeft. Maar toch blijven ze hem terugsturen.

Dat kunnen ze inderdaad wel concluderen onmiddellijk nadat ze Kyle terugsturen. Maar daarvoor moet hij wel daadwerkelijk teruggestuurd worden, eerder weten ze het niet.

quote:
Ook is John Connor in 1992 als 12 jaar, terwijl hij pas in 1984 geboren is. Dus in de Terminator reeks zitten wel meer fouten.

Volgens mij speelt T2 in 1997, dus dan klopt het wel. Dat er in de Terminator wel meer fouten zitten is waar, maar goed, in alle films zitten fouten. Het gaat mij hier echter om de "Kyle is John's vader" fout.

Joe Gain

quote:
Als tijdreizen werkelijk kan, dan is het dus wel mogelijk dat John Connor geboren werd NADAT Kyle terug werd gezonde in de tijd, immers Kyle wordt teruggezonden, en verwekt dan pas de baby.

Precies, we gaan ervan uit dat tijdreizen werkelijk kan. Het is inderdaad wel mogelijk dat John Connor geboren werd nadat Kyle terug werd gezonden, maar het is niet mogelijk dat John Connor al bestond op het moment dat hij vertrekt. Met andere woorden: die chronologische volgorde van jou klopt niet:

quote:
1984. Sarah Connor en Kyle doen the funky chicken.

Dit gebeurt namelijk pas als voor de tweede maal 1984 beleefd wordt. Ik ga er dus van uit dat er 2 1984's zijn geweest en dat de toekomst dus herschreven kan worden. In ieder geval binnen de logica van de film.
[/quote]

quote:
op 06-07-2000 om 14:17 AM schreef Herald het volgende:
Dat kunnen ze inderdaad wel concluderen onmiddellijk nadat ze Kyle terugsturen. Maar daarvoor moet hij wel daadwerkelijk teruggestuurd worden, eerder weten ze het niet.
Hoezo moet Kyle worden teruggestuurd? John Connor begon de tegen acties. Dus ze weten bij de eerste counter attack van John Connor al dat de Terminator heeft gefaald. En dat was lang voordat Kyle werd teruggestuurd. Maarja zo wist John ook al van te voren dat Kyle, zijn vader, zou sterven in het verleden. Dat ie hem dan ook niet ff waarschuwt...
Volgens mij speelt T2 in 1997, dus dan klopt het wel.
In augustus 1997 was Judgement Day al. In Terminator werd uitgelegd dat Skynet de eerste stappen zette. Skynet viel aan, en in T2 bestaat Skynet nog niet, het heet nog allemaal Cyberdyne systems

quote:
op 06-07-2000 om 14:29 AM schreef Joe Gain het volgende:
Arcee,
Volgens mij moeten we ophouden hiermee, want voor nietvermoedende Fokkers wordt dit te extreem.

Jij zegt:"Het is niet mogelijk dat John Connor al bestond op het moment dat Kyle teruggezonden wordt.

De chrono,
1984: Arnie en Kyle komen vanuit 2049.
Sarah rides the balony pony van Kyle en gaat daarna dood.
1985: John Connor wordt geboren.

De grote oorlog vindt plaats, John Connor leidt het verzet en weet dat zijn zoon en zijn vader dezelfde zijn ( Kyle Reese)
Hij weet wat er is gebeurt in 1984, en weet dus dat hij Kyle terug moet sturen ( otherwise he could never be!).
2049: John Connor stuurt Kyle Reese terug naar 1984 om Sarah Connor te beschermen en te bevruchten en daarna dood te gaan, anders wordt hij ( John COnnor) nooit geboren.

1984 : De loop

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_152984
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 juli 2000 @ 11:58:00 #3
862 Arcee
Look closer
pi_152985
Joe Gain,

quote:
De chrono,
1984: Arnie en Kyle komen vanuit 2049.
Sarah rides the balony pony van Kyle en gaat daarna dood.

Dat zie ik dus anders. Als het in eerste instantie 1984 is dan zijn er nog helemaal geen Terminator en Kyle. Pas als het 2049 wordt, dan gaan de Terminator en Kyle terug. 1984 wordt dus 2 maal aangedaan, zeg maar.

Wat vind jij van het idee trouwens dat op het moment dat de Terminator teruggestuurd wordt het onmiddellijk duidelijk moet zijn of zijn missie geslaagd is? Indien wel, dan zal de wereld er heel anders uit zien en bestaat John Connor niet meer. In dat geval zal Kyle dus zeker niet terug in de tijd reizen. Indien de Terminator faalt (en dan bedoel ik niét door Kyle) dan is de noodzaak er ook niet meer voor Kyle om hem achterna te gaan.

Wat een boeiende materie toch... heb er gistermiddag nog tijden over nagedacht!

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_152986
Wat dus weer zou resulteren dat er nooit iets zou zijn terug gestuurd waardoor cyberdyne ook weer niet vernietigd kon worden(daar had arnie toch een aardig handje in). Resultaat 1 grote tijd loop die zich tot in den treure blijft herhalen.
Tijd voor deel 3 denk ik dan.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 juli 2000 @ 12:32:00 #5
862 Arcee
Look closer
pi_152987
Wat was Cyberdyne ook al weer? En wat bedoel je met "dat er nooit iets zou zijn terug gestuurd"?

quote:
Tijd voor deel 3 denk ik dan.

Nee, tijd om deel 1 en 2 nog een keer weer te bekijken, denk ik dan.

vrijdag 7 juli 2000 @ 12:37:00 #6
3767 Herald
Come get some
pi_152988
Ik word helemaal muf als ik er over nadenk
Ik heb al een stuk geschreven maar ik kan mijn eigen theorieen niet helemaal waar maken, er blijven gaten in zitten. Tot die tijd bezoek eens
http://www.stud.ifi.uio.no/~haakonhj/Terminator/index.cgi
Daar vind je het script van de films en kom je te weten dat Kyle Reese in 2027(!) werd teruggestuurd en niet in 2049.
Ook is er een FAQ met uiteraard de tijdreis vragen.

Er blijven vragen over of er meerdere tijdlijnen zijn. Als je zegt ja, dan kun je je afvragen waarom die foto die Kyle Reese van Sarah heeft pas is genomen nadat hij werd teruggestuurd. Maw die foto beweert dat er maar 1 tijdlijn is en dat de Terminator altijd al in 1984 werd teruggestuurd. En dankzij die terminator bestaat Skynet.
Dus tis net alsof je terug in de tijd reist en je moeder/oma bezwangert met jezelf/je vader

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 7 juli 2000 @ 13:02:00 #7
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_152989
quote:
op 07-07-2000 om 11:58 AM schreef Arcee het volgende:
Joe Gain,

Dat zie ik dus anders. Als het in eerste instantie 1984 is dan zijn er nog helemaal geen Terminator en Kyle. Pas als het 2049 wordt, dan gaan de Terminator en Kyle terug. 1984 wordt dus 2 maal aangedaan, zeg maar.

Nou Arcee, ik denk dat dit het punt is waar wij allebei over struikelen. Jij bent van mening dat 1984 tweemaal wordt aangedaan. Ik niet. In feite hebben we allebei gelijk, het is alleen belangrijk welk startpunt je in acht neemt.
Mijn visie op het geheel: 1984 wordt maar een keer aangedaan, als je in 1984 begint.
Begin je NA 1984, laten we zeggen 2027, dat klopt het dat 1984 twee keer aangedaan wordt, nl. origineel 1984, en 1984 nog een keer omdat getijdreist moest worden.
Ik ben van mening dat er EEN tijdslijn is, waarbinnen gereisd kan worden. Dus het continuum zet zich voort. Dit continuum zorgt er voor dat er altijd een loop zal blijven ontstaan tussen 1984 en 2027. Dit zal zich altijd blijven herhalen. Ondertussen gaat het leven verder 1984 EN 2027.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Verder gaf jij als huiswerktip de T-films op, een goeie oefening is natuurlijk ook Back to Future en Time Cop,.. waar het zelfde drama in voorkomt. Misschien dat dat ander licht op de zaak kan werpen.
In ieder geval, ik hoop dat tijdreizen in de toekomst ook niet via de NS gaat, want dan hebben we echt een groot probleem!

MZL ( Hasta la Vista!)

------------------
It's like lookin' in the mirror,....but Not!

[Dit bericht is gewijzigd door Joe Gain (Datum 07 Juli 2000).]

*No animals were harmed during the posting of this post*
pi_152990
quote:

Maar als er in "het eerste jaar 1984" geen terminator en Kyle waren zou er ook nooit een SkyNet zijn geweest, want die hele techniek was volgens deel II gebaseerd op een chip van de eerste Terminator. Er zou dus ook nooit een kernoorlog zijn geweest, etc. En dus zou ook nooit voor een tweede keer het jaar 1984 aangedaan kunnen worden.
We komen dus weer uit bij deklassieker, wat was er eerder de kip of het ei

quote:

Wat een boeiende materie toch... heb er gistermiddag nog tijden over nagedacht!

meer films dan om te analyseren, want ik heb er nu ff over nagedacht en dit is inderdaad leuk om over na te denken. Alleen mijn werk schiet er wat bij in.

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  vrijdag 7 juli 2000 @ 13:40:00 #9
3767 Herald
Come get some
pi_152991
In Back to the Future zitten ook wat fouten. De grap van BTTF is dat er juist niets veranderd moet worden. En in Terminator is dat wel het geval. In BTTF worden er wel dingen veranderd maar niet zo drastisch als in Terminator.

Aan het eind van BTTF2 zien we Doc verdwijnen met de DeLorean naar het Wilde Westen. In BTTF3 gaat Marty terug met een andere DeLorean waardoor er in 1885 twee DeLoreans zijn waarvan er eentje weer naar 1985 gaat en vernield word door de trein en eentje nog steeds in een grot staat ofzow.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 juli 2000 @ 13:46:00 #10
862 Arcee
Look closer
pi_152992
Herald,
quote:
Daar vind je het script van de films en kom je te weten dat Kyle Reese in 2027(!) werd teruggestuurd en niet in 2049.
Da's helemaal vaag inderdaad! Shit man, ik wil de films nu echt heel snel weer zien... kep ze allebeid, dus dat scheelt. Ik heb ze sowieso diverse malen al gezien trouwens.

Joe Gain,
quote:
dat klopt het dat 1984 twee keer aangedaan wordt, nl. origineel 1984, en 1984 nog een keer omdat getijdreist moest worden.
Ja, en dat is dus precies wat ik bedoel. Maar wat bedoel je met "Begin je NA 1984, laten we zeggen 2027"?

Goed, volgens mij zit het zo:

1984 (1): Sarah Connor leidt haar normale leventje. Niks geen Terminator en Kyle.
2049: John Connor maakt het Skynet heel moeilijk en die sturen de Terminator terug. Kyle gaat erachter aan.
1984 (2): Kyle bezwangert Sarah Connor en John wordt geboren. Hiermee is dus de fout in 2049 aangetoond waar John Connor nog niet KAN bestaan, omdat-ie pas in de 2e 1984 verwekt wordt.

Ik vind het logischer dat je geschiedenis kunt wijzigen dan dat alles wat ooit door welke tijdreis dan ook gelijk plaatsvindt. Er van uitgaande dus dat tijdreizen mogelijk is.

Maar wat vind je hier zou van dan:
quote:
Wat vind jij van het idee trouwens dat op het moment dat de Terminator teruggestuurd wordt het onmiddellijk duidelijk moet zijn of zijn missie geslaagd is? Indien wel, dan zal de wereld er heel anders uit zien en bestaat John Connor niet meer. In dat geval zal Kyle dus zeker niet terug in de tijd reizen. Indien de Terminator faalt (en dan bedoel ik niét door Kyle) dan is de noodzaak er ook niet meer voor Kyle om hem achterna te gaan.
quote:
een goeie oefening is natuurlijk ook Back to Future en Time Cop,.. waar het zelfde drama in voorkomt. Misschien dat dat ander licht op de zaak kan werpen.
De Back to the Future triologie is mijn favoriete film aller tijden. Dat wil zeggen: deel 2 en 1 staan op nummer 1 en 2 in m'n filmlijst. Ik heb deel 1 30 keer, deel 2 15 keer en deel 3 8 keer gezien (ongveer), dus... vraag maar raak . Er zit in deel 2 bijvoorbeeld ook een fout. Marty reist vanuit 1985 naar de 2015 en komt zichzelf tegen. Dat kan niet, want hij is immers verdwenen uit 1985 en bestaat daar dus gewoon niet meer en zal ook nooit 2015 bereiken.

Party-pooper,
quote:
Maar als er in "het eerste jaar 1984" geen terminator en Kyle waren zou er ook nooit een SkyNet zijn geweest, want die hele techniek was volgens deel II gebaseerd op een chip van de eerste Terminator.
Maar is Skynet ook het bedrijf dan die de Terminator terugstuurt in 2049? Zo ja, dan is het inderdaad weer een fout.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 07 Juli 2000).]

[ Bericht 8% gewijzigd door Arcee op 25-12-2006 11:47:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 juli 2000 @ 13:49:00 #11
862 Arcee
Look closer
pi_152993
quote:
op 07-07-2000 om 01:40 PM schreef Herald het volgende:
De grap van BTTF is dat er juist niets veranderd moet worden.

Hoe bedoel je dat precies?

quote:
In BTTF worden er wel dingen veranderd maar niet zo drastisch als in Terminator.

Ja! Zeker! BTTF zit vol met kleine details. Er is zo ontzettend goed over de film nagedacht. Twin Pines Mall dat Lone Pine Mall wordt bijvoorbeeld. Gewèldig!

vrijdag 7 juli 2000 @ 14:06:00 #12
3767 Herald
Come get some
pi_152994
quote:
op 07-07-2000 om 01:49 PM schreef Arcee het volgende:
Hoe bedoel je dat precies?

In BTTF1 probeert Marty zijn vader en moeder bij elkaar te brengen. Want Marty viel uit de boom ipv zijn vader. Dus de hele film probeert hij zijn fout recht te zetten waardoor er geen drastische dingen gebeuren. Op enkele positieve na dan (ze worden welvarender)
In BTTF2 moet Marty de sportalmanak van Biff af pakken om zo naar een normaal 1985 terug te keren.
De hele trilogy door blijft Doc er ook op hameren dat ze niets moeten veranderen, enkel aanpassen.

In terminator is het juist de bedoeling dat de hele toekomst veranderd, voor de hele mensheid.

quote:

Ja! Zeker! BTTF zit vol met kleine details. Er is zo ontzettend goed over de film nagedacht. Twin Pines Mall dat Lone Pine Mall wordt bijvoorbeeld. Gewèldig!

Oke zo zijn er meer. Maar of het nu Twin Pines of Lone pine heet op 29 augustus 1997 worden er geen mensen geroosterd.

Achteraf gezien had ik dat bericht van mij beter niet kunnen plaatsen. Ik merk nu dat ik er (*kuch*alweer*kuch*) naast zit

Waar haal je trouwens steeds die 2049 vandaan? Reese zegt dat ie van 2021 tot 2027 in een compagnie zat, ik ga er dan vanuit dat ie in 2027 wordt terug gestuurd. T2 begint in 2029, dus dat scheelt niet zo veel.

Ik ben van mening dat Skynet die Terminator (1984) niet nodig heeft gehad. Het versnelde enkel het proces.

vrijdag 7 juli 2000 @ 14:11:00 #13
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_152995
Arcee,
Je vroeg je af wat ik vond van het gegeven dat ze de uitkomst al zouden moeten weten of zoiets.
Ik denk dat het volgende over.
ALs zij in staat zijn om in de tijd te reizen, waarom dan alleen naar het verleden? Ga dan als Skynet zijnde ook direct naar de toekomst om te zien of het inderdaad gwerkt heeft.
Ik ben het met je eens als je zegt dat Skynet direct na het terugzenden van Arnie moeten weten of het succesvol is geweest of niet. MAW, zodra de knop wordt ingedrukt, zou SKynet in de toekomst dus niet meer bestaan. Helemaal met je eens.
*No animals were harmed during the posting of this post*
  vrijdag 7 juli 2000 @ 14:19:00 #14
3767 Herald
Come get some
pi_152996
Zelfs al voor het terug sturen weten ze dat ie al gefaald heeft omdat ze hem moeten terug sturen.

Even hypothetisch:

in 1997 de oorlog
in 2021 de rebellie olv John Connor
in 2027 word de T800 terug gestuurd omdat de mensheid aan het winnen is olv John Connor.
Dus in 2021 wanneer John Connor voor het eerst terug vecht weet Skynet dat ie nog leeft. 6 jaar later sturen ze een T800 terug maar ze weten dan al 6 jaar dat het niets uithaalt.

Maar nu hebben we het over 1 tijdslijn die in een loop zit. Als je er van uitgaat dat er meerdere tijdslijnen mogelijk zijn en 1984 elke weer veranderd is het wel plausibel dat ze de T800 blijven terug sturen.

Als Skynet in 2027/2029 in de toekomst kan kijken zou het zien dat ie uit eindelijk de oorlog zou verliezen en daarom moet John Connor dood omdat ze dat in de toekomst niet lukt.

------------------

[Dit bericht is gewijzigd door Herald (Datum 07 Juli 2000).]

pi_152997

Voor mensen die van strips èn tijdreizen houden is het 15e (de meester van de bergen) en het 21e (de kroon van ogotaï) Thorgal album een aanrader!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juli 2000 @ 15:22:00 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_152998
kijk ook eens op www.nitpickers.com
pi_152999
quote:
op 07-07-2000 om 01:46 PM schreef Arcee het volgende:
Maar is Skynet ook het bedrijf dan die de Terminator terugstuurt in 2049? Zo ja, dan is het inderdaad weer een fout.

Ik weet niet of de machines zich zelf nog Skynet noemden maar feit is wel dat Skynet en dus het hele machineregime nooit zou zijn ontstaan als er geen terminator 1 zou zijn gestuurd( "it set us on ways we would never had explored " is een van de uitspraken van die onderzoeker(ja ik heb hem meer als 1 keer gezien)). Maar als er de eerste keer geen terminator was, hoe is het machineregime dan ontstaan. Want volgens de film zorgden zij dus voor hun eigen ontstaan iets wat dus eigenlijk onmogelijk is

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 juli 2000 @ 15:31:00 #18
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_153000
quote:
op 07-07-2000 om 01:40 PM schreef Herald het volgende:
Aan het eind van BTTF2 zien we Doc verdwijnen met de DeLorean naar het Wilde Westen. In BTTF3 gaat Marty terug met een andere DeLorean waardoor er in 1885 twee DeLoreans zijn waarvan er eentje weer naar 1985 gaat en vernield word door de trein en eentje nog steeds in een grot staat ofzow.

nee nee, dit deel van BTTF klopt wel. Doc gaat terug naar 1885, daar zet hij de DeLorean in een grot, schrijft aanwijzingen voor Marty die die pas in 1955 zal krijgen, Marty gaat met jonge Doc naar die grot, ze repareren de DeLorean, Marty gaat naar 1885, na het tijdstip dat Doc de brief geschreven heeft, maar voordat hij dood gaat. Op dat punt heeft Doc de DeLorean dus al in die grot gezet en die brief geschreven, met de bedoeling dat Marty nog terug in 1985 kan komen.

Tokus

Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 7 juli 2000 @ 15:43:00 #19
3767 Herald
Come get some
pi_153001
quote:
op 07-07-2000 om 03:31 PM schreef Tokus het volgende:
nee nee, dit deel van BTTF klopt wel. Doc gaat terug naar 1885, daar zet hij de DeLorean in een grot, schrijft aanwijzingen voor Marty die die pas in 1955 zal krijgen, Marty gaat met jonge Doc naar die grot, ze repareren de DeLorean, Marty gaat naar 1885, na het tijdstip dat Doc de brief geschreven heeft, maar voordat hij dood gaat. Op dat punt heeft Doc de DeLorean dus al in die grot gezet en die brief geschreven, met de bedoeling dat Marty nog terug in 1985 kan komen.

Tokus

Je hebt helemaal gelijk Tokus, ik heb al spijt dat ik die bewuste BTTF post heb geplaatst
Maar met twee DeLoreans hadden ze die van Marty kunnen fixen en gewoon met 88mph weg kunnen scheuren.

vrijdag 7 juli 2000 @ 15:48:00 #20
2465 De Parasiet
How about no?
pi_153002
ik heb me helemaal rot gelachen om deze verwarrende post!!!
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
  dinsdag 11 juli 2000 @ 23:16:00 #21
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_153003
Interresant om te lezen idd
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2000 @ 09:12:00 #22
862 Arcee
Look closer
pi_153004
* Arcee heeft nog steeds koppijn van deze discussie .
  Redactie Frontpage woensdag 12 juli 2000 @ 10:01:00 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_153005
Terminator is een trilogie, opnamen deel 3 starten volgend jaar of het jaar erop. En in een trilogie wordt alles overhoop gehaald. Ik kan iedereen trouwens de T1000 versie van T2 te huren/kopen/te tapen als ie op de BBC komt. En wie op www.nitpickers.com kijkt ziet daar honderden films waarin dingen die niet kloppen worden besproken. T2 is mijn favofilm overigens
pi_153006
Ik moet zeggen dat ik het bovenstaande niet altijd kon volgen. Tijdreizen is mijns inziens per definitie onmogelijk omdat je altijd tegen onmogelijke dilemma's aanloopt als 'ik ga terug naar jaren voor mijn geboorte en vermoord mijn vader, dan wordt ik dus niet verwekt en kan ik mijn vader dus niet vermoorden, in dat geval wordt ik wel verwekt en kan ik teruggaan naar jaren voor mijn geboorte om mijn vader te vermoorden etc.'. Er is geloof ik een beroemd voorbeeld met biljartballen om dit dilemma duidelijk te maken maar het schiet me niet te binnen.

Ik heb wel een bijzondere interesse voor tijdreisfilms. Ik vind de Terminator films, de Back to the future films en Twelve monkeys goede films. Maar naast het bovengenoemde dilemma zitten in allen gaten in het plot. In Back to the future 2 bijvoorbeeld gaat Michael J. Fox naar 2015 waar hij een boek met sportuitslagen weggooit. De oude Biff, zijn tegenspeler, neemt dat boek mee naar 1955, geeft het boek aan jonge Biff en gaat weer terug naar 2015, hetgeen natuurlijk onzinnig is. In 2015 is niets veranderd. Michael J. Fox gaat naar 1985 dat wel veranderd is als gevolg van de ontvangst van het boek in 1955. In Twelve monkeys moet Bruce Willis uitvinden wie met één of ander gevaarlijk goed een vliegtuig in stapt. Hij belt een telefoonnummer dat in de toekomst opgevangen wordt en vlak daarna komt iemand uit de toekomst hem te hulp. Op het moment dat hij er even later achter komt wie het gevaarlijke goed heeft vliegt hij deze persoon aan en komt daarbij om het leven (één van de weinige Hollywood films zonder happy ending). Waarom rende hij niet opnieuw naar een telefoon om door te geven wie degene is die gezocht wordt opdat iemand anders uit de toekomst gestuurd kan worden, bijvoorbeeld tien minuten of tien jaar daarvoor, om de betreffende man om te brengen ? De functie van het subplot waarbij Bruce Willis zichzelf als kind ziet sterven is mij overigens niet duidelijk. Nogmaals, ik vind al deze films goede films. Het verhaal en het tempo zijn dusdanig dat de meeste inconsequenties je niet opvallen tijden het kijken.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2000 @ 12:51:00 #25
862 Arcee
Look closer
pi_153007
quote:
op 07-12-2000 om 12:33 PM schreef Bus watcher het volgende:
Ik heb wel een bijzondere interesse voor tijdreisfilms.

Ik ook! Absoluut het meest fascinerende filmthema. Sliding Doors, Contact, Groundhog Day (morgen op NET5!!), Timecop en Lola Rennt ook gezien? Die zullen je vast ook aanspreken.

quote:
Maar naast het bovengenoemde dilemma zitten in allen gaten in het plot. In Back to the future 2 bijvoorbeeld gaat Michael J. Fox naar 2015 waar hij een boek met sportuitslagen weggooit. De oude Biff, zijn tegenspeler, neemt dat boek mee naar 1955, geeft het boek aan jonge Biff en gaat weer terug naar 2015, hetgeen natuurlijk onzinnig is. In 2015 is niets veranderd. Michael J. Fox gaat naar 1985 dat wel veranderd is als gevolg van de ontvangst van het boek in 1955.

Door het gereis in de tijd is er een tweede, alternatieve tijdslijn ontstaan waarop het veranderde 1985 zicht bevindt. 2015 is inderdaad niet veranderd, maar die bevindt zich op de onaagetaste tijdslijn. Als je vanuit het alternatieve 1985 naar 2015 zou reizen, zou je in een ander 2015 uitkomen bijvoorbeeld.

Het enige dat aan BTTF2 niet klopt is dat Marty en Jennifer hun toekomstige zelf tegenkomen. Dat klopt niet, want ze zijn in 1985 immers verdwenen (naar 2015 vertrokken).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')