abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1980393
Hoe hebben jullie alles geregeld?
Hoe hebben jullie de dag beleefd?

Hoe kijk je er op terug?

Kortom ik wil veel weten, ik ga volgend jaar augustus trouwen en ben nu helemaal in the mood omdat het diner en de receptie precies is waar we het wilden, met de sfeer die we wilden..

Ik ben erg benieuwd naar wat getrouwde Fok!kers allemaal te melden hebben!!!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:07:04 #2
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1980535
Ik ben inmiddels niet meer getrouwd, maar wil toch wel antwoorden op je vragen

Wij trouwden met alles er op en er aan. Had een echte uitbundige trouwjurk gekocht (een zwarte overigens), een grote auto gehuurd, een bandje erbij, koud/warm buffet voor de mensen die heel de dag meegingen. Grote trouwreportage (met ook veel zwart wit foto's !)

Op het feest waren ongeveer 100 mensen. Ik had afgesproken dat men alles mocht bestellen qua drinken. De mensen van t zaaltje hadden een inschatting qua kosten gemaakt, en dat scheelde maar 100 gulden.
Ik was bij elkaar 15.000 kwijt voor mijn trouwdag, maar dat was het (toen) wel waard.

Als trouwkaartjes hadden we zakdoeken laten bedrukken (die we met een knoop erin verstuurd hebben), en als bedankje gaven we en kaartspel met opdruk.
Onze trouw taart was er een met het Feyenoord Embleem, deze hadden we speciaal laten maken. (aangezien we beiden Feyenoord fan waren).

's Avonds zijn we naar een bruids suite in een hotel gegaan, en we hebben geheim gehouden waar dat was, om te voorkomen dat mensen "geintjes" uithaalden.
De vrijgezellen avond wilden we niet verkleed doorbrengen, dus zijn we gewoon een avond gaan stappen met een hele groep vrienden, waarbij de vrienden mochten verzinnen waar we heen gingen.

De dag zelf was fantastisch, heb alles heel bewust meegemaakt, en genoten van het feest ! De sfeer was gewoon heel goed die dag.
Ik had een goeie vriend van me als ceremonie meester, maar heb zelf het "draaiboek" in elkaar geknutseld, omdat ik alles perfect wilde laten verlopen.

Mmm...dat was het wel zo een beetje denk ik. Of heb je nog meer vragen ?

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1980604
Dankjewel voor je uitgebreide reactie en nee op zich heb je heel veel info gegeven en dat is precies wat ik wil!! Klinkt allemaal heel leuk, sorry voor je dat je nu niet meer getrouwd bent.

Ik vind het allemaal zo spannend!!!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:18:15 #4
5096 defender
pi_1980616
Het is ook spannend. Wij waren een jaar van tevoren al in ondertrouw gegaan, en zijn toen al begonnen met voorbereiden De voorpret is al zo heel erg leuk !

Weet je al watvoor stijl kleding je aan wilt die dag ?

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1980630
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:18 schreef defender het volgende:
Het is ook spannend. Wij waren een jaar van tevoren al in ondertrouw gegaan, en zijn toen al begonnen met voorbereiden De voorpret is al zo heel erg leuk !

Weet je al watvoor stijl kleding je aan wilt die dag ?

Ik ga, heel ouderwets, in de jurk van mijn moeder trouwen.

Wij gaan 23 mei in ondertrouw omdat dat de datum was dat we elkaar in '99 leerden kennen, op die datum hebben we ons in '00 verloofd dus leek het ons leuk om het rijtje even af te maken met ondertrouw in '02

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:22:03 #6
5096 defender
pi_1980641
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:20 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik ga, heel ouderwets, in de jurk van mijn moeder trouwen.

Wij gaan 23 mei in ondertrouw omdat dat de datum was dat we elkaar in '99 leerden kennen, op die datum hebben we ons in '00 verloofd dus leek het ons leuk om het rijtje even af te maken met ondertrouw in '02

Leuk !

Wij waren op 1 april getrouwd We hadden overigens heel mooi weer die dag dat was ook wel fijn. Dat maakte de dag helemaal compleet.

pi_1980671
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:22 schreef defender het volgende:

[..]

Leuk !

Wij waren op 1 april getrouwd We hadden overigens heel mooi weer die dag dat was ook wel fijn. Dat maakte de dag helemaal compleet.

Leuk 1 april

Wij gaan op 13 augustus trouwen en dat ook niet zomaar, mijn ouders zijn in 1970 op die datum getrouwd maar zijn ouders, bleek later, dus ook. En aangezien mijn papa is overleden is hij er toch een beetje bij die dag!!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:32:24 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_1980709
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar mei trouwen. De bruiloft is op woensdag, maar het feest duurt bijna een hele week.

Het programma:

Maandag: we hebben een heel groot huis gehuurd met veertig bedden in staan. Wij gaan maandagmiddag naar het huis om vast wat dingetjes voor te bereiden. We hopen dat veel vrienden en familie ons komen vergezellen. Maandagavond zullen we waarschijnlijk vast beginnen met het versieren van het huis. Voor de rest lekker relaxen met de gasten die er al zijn.

Dinsdag: vandaag verwachten we de meeste gasten. We zullen boodschappen gaan doen voor het buffet en het huis verder versieren. 's Avonds gezellig eten met z'n allen. hebben de wederzijdse families mooi de kans om elkaar te leren kennen (mijn familie woont in Nederland, de zijne in Duitsland).

Woensdag : de grote dag!
Na een gezellig ontbijt gaan we ons klaar maken voor de bruiloft. Aan het grote huis zit een klein apartementje vast waar ik me kan omkleden met behulp van de vrouwelijke gasten. Die hulp zal ik wel nodig hebben, want ik heb een nogal bewerkelijke trouwjurk (maar mooi!!!! In januari 2e pasbeurt) Mijn vriend kan zich dan mooi omkleden in het grote huis.

Om kwart voor 2 trouwen we in het gemeentehuis. We gaan gewoon met onze eigen auto, want het huis en de jurk zijn samen al duur genoeg (samen zo'n 10.000 gulden).
Na het gemeentehuis naar een piepklein kerkje waar maar net alle gasten inpassen. De banken zijn versierd met witte bloemen, we hebben een koortje en overal branden kaarsen. De mis is in het Nederlands, maar het boekje is tweetalig (wordt nog een hele klus om alles te vertalen).

Na al de ceremonies terug naar het huis voor het (barbeque) buffet. Het is de bedoeling dat iedereen meehelpt met koken, zodat niet een paar mensen opdraaien voor alles.
's Avonds feest; gewoon met cd's en geen band.

Donderdag: groot ontbijt met z'n allen. Daarna is iedereen vrij te doen waar hij/zij zin in heeft. We hebben het huis tot en met vrijdag gehuurd en het strand ligt op 2 km afstand, dus....

Dat is ons programma. We hebben er ongeveer 3 maanden over gedaan om alles voor te bereiden (locatie zoeken etc.) Nu in november moeten we alleen nog uitnodigingen versturen, een pak kopen voor mijn vriend en wat kleine dingetjes regelen omdat we op huwelijkse voorwaarden trouwen. Lekker rustig gevoel en ik heb er zin in!

Een standaad bruiloft met zaaltje, bandje, toneelstukjes is niets voor ons. Ik voel me op dit soort bruiloften altijd heel ongemakkelijk en verveeld, en ben dat dus ook niet van plan op mijn eigen bruiloft (voor mijn vriend geldt het zelfde). Het wordt vast een fijne week!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:35:25 #9
5096 defender
pi_1980731
Wij hadden iedereen ook gezegd dat we geen toneelstukjes en meer van dat soort dingen op het feest wilden. Ik moet daar absoluut niks van hebben.
Het is tenslotte de dag van diegenen die die dag trouwen, dus ik vind dat iedereen daar wel rekening mee moet houden.

Net als het vrijgezellenfeest. Ik moet er niet aan denken om verkleed door de stad te lopen

pi_1980746
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:32 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar mei trouwen. De bruiloft is op woensdag, maar het feest duurt bijna een hele week.

Het programma:

Maandag: we hebben een heel groot huis gehuurd met veertig bedden in staan. Wij gaan maandagmiddag naar het huis om vast wat dingetjes voor te bereiden. We hopen dat veel vrienden en familie ons komen vergezellen. Maandagavond zullen we waarschijnlijk vast beginnen met het versieren van het huis. Voor de rest lekker relaxen met de gasten die er al zijn.

Dinsdag: vandaag verwachten we de meeste gasten. We zullen boodschappen gaan doen voor het buffet en het huis verder versieren. 's Avonds gezellig eten met z'n allen. hebben de wederzijdse families mooi de kans om elkaar te leren kennen (mijn familie woont in Nederland, de zijne in Duitsland).

Na een gezellig ontbijt gaan we ons klaar maken voor de bruiloft. Aan het grote huis zit een klein apartementje vast waar ik me kan omkleden met behulp van de vrouwelijke gasten. Die hulp zal ik wel nodig hebben, want ik heb een nogal bewerkelijke trouwjurk (maar mooi!!!! In januari 2e pasbeurt) Mijn vriend kan zich dan mooi omkleden in het grote huis.

Om kwart voor 2 trouwen we in het gemeentehuis. We gaan gewoon met onze eigen auto, want het huis en de jurk zijn samen al duur genoeg (samen zo'n 10.000 gulden).
Na het gemeentehuis naar een piepklein kerkje waar maar net alle gasten inpassen. De banken zijn versierd met witte bloemen, we hebben een koortje en overal branden kaarsen. De mis is in het Nederlands, maar het boekje is tweetalig (wordt nog een hele klus om alles te vertalen).

Na al de ceremonies terug naar het huis voor het (barbeque) buffet. Het is de bedoeling dat iedereen meehelpt met koken, zodat niet een paar mensen opdraaien voor alles.

Donderdag: groot ontbijt met z'n allen. Daarna is iedereen vrij te doen waar hij/zij zin in heeft. We hebben het huis tot en met vrijdag gehuurd en het strand ligt op 2 km afstand, dus....

Dat is ons programma. We hebben er ongeveer 3 maanden over gedaan om alles voor te bereiden (locatie zoeken etc.) Nu in november moeten we alleen nog uitnodigingen versturen, een pak kopen voor mijn vriend en wat kleine dingetjes regelen omdat we op huwelijkse voorwaarden trouwen. Lekker rustig gevoel en ik heb er zin in!

Een standaad bruiloft met zaaltje, bandje, toneelstukjes is niets voor ons. Ik voel me op dit soort bruiloften altijd heel ongemakkelijk en verveeld, en ben dat dus ook niet van plan op mijn eigen bruiloft (voor mijn vriend geldt het zelfde). Het wordt vast een fijne week!

Klinkt fantastisch, alvast veel geluk!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_1980772
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:47 schreef DarkElf het volgende:
Hoe hebben jullie alles geregeld?
We hadden niet veel geregeld.
Zaten krap bij kas toen..
Ben niet het type om 10.000 piek schuld te maken voor een huwlijk.

Brunch (o.i.d.) in restaurant met Fam.
Trouwen in stadshuis (in de middag).
Receptie bij mijn ouders.

quote:
Hoe hebben jullie de dag beleefd?
Kutdag.
quote:
Hoe kijk je er op terug?
Nooit.
Foto's hebben we niet eens meer denk ik.
quote:
Kortom ik wil veel weten, ik ga volgend jaar augustus trouwen en ben nu helemaal in the mood omdat het diner en de receptie precies is waar we het wilden, met de sfeer die we wilden..
Veel plezier.
quote:
Ik ben erg benieuwd naar wat getrouwde Fok!kers allemaal te melden hebben!!!
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_1980823
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:32 schreef Tinkepink het volgende:

Het programma:

Wat een decadentie. 10.000 Gulden voor een huis en een jurk. Ben je van de pot gerukt soms?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_1980832
Ondanks decadentie (imho) hoop ik dat je een fijne dag hebt, tinkepink.
pi_1980841
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:47 schreef DemonBox het volgende:

[..]

Wat een decadentie. 10.000 Gulden voor een huis en een jurk. Ben je van de pot gerukt soms?

Is het niet zo dat iedereen het voor zichzelf moet weten? Ik zou het heel vervelend vinden als dit topic uitloopt in een "hoe kun je blaat blaat" en een " Wat stom blaat blaat" topic.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 11:57:11 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_1980906
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:47 schreef DemonBox het volgende:

[..]

Heb eigenlijk niet zoveel te reageren op iemand die op zo'n manier een hele normale vraag formuleert, maar goed. Ik doe maar net alsof er staat:
quote:
Wat ongelooflijk veel geld om uit te geven voor een bruiloft. 10.000 gulden voor een huis en een jurk. Kun je het geld niet beter aan iets anders uitgeven?
Het is inderdaad een beetje erg veel geld. Dat we voor deze optie gekozen hebben is om de volgende redenen:
1. Zijn familie woont in Duitsland en zal dus ergens moeten overnachten. Een groot gedeelte van mijn vrienden kan trouwens ook niet 's avond nog terugrijden.
2. Er moet dus slaapgelegenheid geregeld worden. We hebben veertig gasten en het is erg moeilijk om een hotel of pension or whatever te vinden die veertig mensen kan plaatsn in de meivakantie. Alles, echt alles was vol. We konden alleen nog hotelkamers huren voor een hele week, maar dat werd ons te dol.

3. De oplossing; huur een huis. We zijn twee weken lang op zoek geweest naar een huis waar we veertig mensen kwijt konden, dat nog niet verhuurd was in deze periode en wat ook nog betaalbaar was. Daarnaast wilden we graag zelf het feest organiseren (ook omdat een zaaltje afhuren wel erg duur is). Helaas was er nog maar één huis vrij, maar dat was inderdaad wel erg duur. En omdat het in de meivakantie is moeten we het een hele week huren.

Dusse, niks decadentie, maar gewoon sociaal gedrag. We wilden gewoon zorgen dat onze gasten ergens konden slapen en vonden dat wij daar verantwoordelijk voor zijn. Wij willen toch zo nodig trouwen?

En de jurk? Er blijft maar een klein beetje over van 10.000 gulden als je een veel te duur huis huurt.

Jammer trouwens dat jouw trouwdag niet leuk was. Wij hopen op deze manier een trouwdag te organiseren waar we later wel met veel plezier aan terug denken.

pi_1980920
Je hoeft je niet te verdedigen hoor.
Het is jullie leven & geld natuurlijk.

Daarom wens ik jullie ook een mooie dag toe.

dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:04:01 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_1980947
Dank je.

Maarre, weer ontopic. Darkelf, wat zijn jullie plannen?

pi_1980973
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:04 schreef Tinkepink het volgende:
Dank je.

Maarre, weer ontopic. Darkelf, wat zijn jullie plannen?

Wij trouwen om 14.00 uur, daarna gaan de genodigden voor de hele dag vast naar het restaurant waar we ook de receptie doen, middeleeuwse sfeer daar, erg leuk met harnassen etc , wij gaan dan de trouw reportage doen op moderne wijze omdat we die grasveldjes en struikjes nu wel kennen van andere mensen hun foto's. Daarna gaan we ook naar het restaurant waar we een heerlijk keuze diner hebben (zelf samengesteld , errug lekker) daarna hebben we de receptie, wij houden allebei niet van trouwfeesten etc dus houden we het, behalve het restaurant best wel sober.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:11:34 #19
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1981006
Trouwen sux!

Nee, niks voor mij.

Ik vind samenwonen al een drama!

Lang leve lat-relaties

Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:16:02 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_1981033
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Wij trouwen om 14.00 uur, daarna gaan de genodigden voor de hele dag vast naar het restaurant waar we ook de receptie doen, middeleeuwse sfeer daar, erg leuk met harnassen etc , wij gaan dan de trouw reportage doen op moderne wijze omdat we die grasveldjes en struikjes nu wel kennen van andere mensen hun foto's. Daarna gaan we ook naar het restaurant waar we een heerlijk keuze diner hebben (zelf samengesteld , errug lekker) daarna hebben we de receptie, wij houden allebei niet van trouwfeesten etc dus houden we het, behalve het restaurant best wel sober.

Klinkt goed! Wij doen ook geen standaard trouwreportage met grasveldjes en struikjes. Mijn vriend vond dat ook iets heel geks toen we het er over hadden (doen ze daar in Duitsland schijnbaar nooit). Wel maakt een vriendin van hem (die fotografe is), gewoon foto's van de hele dag.
pi_1981051
Wij bedachten drie weken van te voren dat we dan 10 jaar bij elkaar zouden zijn,
en het leek ons leuk om dan te gaan trouwen.
Het was sowieso de bedoeling,uit praktische overwegingen omdat we al kinderen hadden.
Omdat ons huis groot genoeg is hebben we het hier gehouden.
Iedereen verzamelde zich bij ons thuis,zo'n 35 man,van daaruit zijn we in de Chevrolet van een vriend naar het stadhuis gereden.
Even getrouwd en toen weer terug naar huis,waar mijn drie vriendinnen (met wie ik regelmatig kookavondjes heb) klaar stonden met champagne en hapjes.
Het was heerlijk weer dus we konden allemaal de tuin in.
Ondertussen werd binnen een heel lange tafel gedekt,
en stonden de dames te koken.
Een heerlijke maaltijd,met veel (leuke!) speeches,
en daarna weer tot diep in de nacht in de tuin gezeten,waar het vol stond met waxine-lichtjes,heel romantisch.
Tussendoor trok ik me af en toe even met wat vriendinnen terug in de slaapkamer,omdat mijn jongste 3 maanden was en borstvoeding moest hebben.
Het was een heerlijke dag,met alleen maar wat naaste familie en écht goede vrienden om ons heen,
retesnel geregeld,maar absoluut geslaagd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_1981089
P.s.
Wij hadden als corsage kleine buttons met een foto van onszelf erop en de datum.
Voor de kids was er een tafel met hotdogs en ander kindervoedsel,
omdat het menu wat minder geschikt was voor hen.
Ik had een mooie ivoorwitte jurk aan,geen echte trouwjurk,
maar wel een bijzondere.
Uit mijn moeders sierbakjes heb ik dezelfde ochtend nog wat witte zijden roosjes gepikt om in mijn haar te doen.
Mijn boeketje was (op mijn verzoek) klein en bestond uit theerozen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:26:01 #23
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1981101
Mocht het onmogelijke echt nog eens gebeuren, en ga ik trouwen, dan staat wel al vast in wat voor auto ik haar ophaal en richting de trouwerij rij:

Geen discussie over mogelijk

Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
pi_1981111
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:24 schreef shmoopy het volgende:
P.s.
Wij hadden als corsage kleine buttons met een foto van onszelf erop en de datum.
Voor de kids was er een tafel met hotdogs en ander kindervoedsel,
omdat het menu wat minder geschikt was voor hen.
Ik had een mooie ivoorwitte jurk aan,geen echte trouwjurk,
maar wel een bijzondere.
Uit mijn moeders sierbakjes heb ik dezelfde ochtend nog wat witte zijden roosjes gepikt om in mijn haar te doen.
Mijn boeketje was (op mijn verzoek) klein en bestond uit theerozen.
Klinkt allemaal erg knus vind ik !!! Leuk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 12:33:14 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_1981152
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

*knip*
wij gaan dan de trouw reportage doen op moderne wijze omdat we die grasveldjes en struikjes nu wel kennen van andere mensen hun foto's.
*knip*

En wat gaan jullie dan voor 'moderns' doen?
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')