abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2001 @ 21:56:32 #1
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_1966969
Ik vind de kwaliteit van de Nederlandse reisprogramma's nogal bagger. (lees: te commercieel) Zelf probeer ik alle afleveringen van Lonely planet op te nemen (het komt ook op zo'n stom tijdstip)

Wat is jou Favo reisprogramma op TV?

FOK!fossiel zondag 21 oktober 2001 @ 22:02:11 #2
8443 cptmarco
it's captain...
pi_1967156
Vlaanderen Vakantieland. Uitermate muf programma op de VRT, met betaalbare, intelligente en soms originele ideeën voor vakanties. Alhoewel ik uiteindelijk zelf toch in Engeland beland, dit terzijde.
Vlaanderen Vakantieland kijk ik liever dan bijvoorbeeld Floortje Dessing die voor een klein fortuin aan vliegtickets de wereld rond wordt gestuurd naar de meest exotische plekken waar geen hond ooit naar toe gaat, om de simpele reden dat het niet te betalen is.
En bovendien vind ik Sophie Dewaele en Martine Prenen veel leukere 'reisleidsters'.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 21 oktober 2001 @ 22:27:27 #4
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1967580
Zwerfroute op Belgie, Canvas ofzo, 't heeft alleen beetje vaag uitzendschema.

Leuke van het programma is dat niemand (lees: betweterige doos) je wijs probeert te maken dat je ergens naar toe moet en er bij vertelt hoeveel dat dan allemaal gaat kosten. Het zijn korte documentaires over een specifiek gebruik, gebeurtenis in een land heel dichtbij of juist ver van hier.

Denk aan tonnen rollen in de Cognac streek in France, het slachten van vee voor Kali in Nepal of het vangen van cavia's in Mongolie.

Het maakt meestal erg nieuwsgierig!

fake a dream
pi_1967709
Aaah, Floortje roeleert, ook al presenteerde ze de bevalling, wat kan het programma nou schelen!
  maandag 22 oktober 2001 @ 05:38:24 #6
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_1969644
Lonely Planet, en dan zeker als Ian Wright het presenteerd!

Verder vond ik BNN at work goed, ook al was dat geen reisprogramma,

Verder is de travel channel niet echt goed te veel gezeur over treinen en andere langdradige programma's

maandag 22 oktober 2001 @ 05:47:37 #7
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1969646
De BBC heeft soms een leuke reisprogramma, maar ik weet de naam niet. Lonely Planet is wel leuk, maar vaak gericht op backpackers is mijn indruk, maar komt wel op adembenemende plekken.
The Internets, I needs it..
  maandag 22 oktober 2001 @ 12:40:54 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1970871
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 05:38 schreef NIels25 het volgende:
Lonely Planet, en dan zeker als Ian Wright het presenteerd!
De LP-programma's zijn errug leuk idd. Hoe heet die andere mannelijke presentator ook alweer, ook een hele grappige vent... Nigel ofzo??
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_1971089
Buch was toch wel favoriet. De praktische toepasbaarheid was natuurlijk vrijwel nul, maar het was gewoon mooi om te zien.

De BBC heeft verschillende reisprogramma's. Holiday 2001 (of daarvoor 2000 etc.) is wel goed en juist wel erg praktisch, zeker voor de Engelsen zelf. Dit is waar dat reisprogramma met Floortje Dessing, Matthias Scholten en Renate Zalm (?) losjes op gebaseerd is (wat van de Nederlandse programma's nog niet de slechtste is). Je krijgt per bestemming in korte tijd (minuut of tien hooguit) te zien wat er te doen is en wat je dat kost.
Ze zijn nu bij de BBC bezig met Holiday - You call the shots. Dan gaan ze de tips van kijkers op een bepaalde bestemming bekijken. Vind ik een veel minder goed programma.

En ongetwijfeld het meest afschuwelijke zijn die zgn reisprogramma's die je overdag wel ziet bij SBS 6 ofzo. Waar steeds alles leuk, gezellig en betaalbaar is, omdat het programma van begin tot eind volledig gesponsord is.

maandag 22 oktober 2001 @ 13:52:28 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1971493
Ik vond ook de Michael Palin-programma's wel mooi en vaak ook erg grappig: "Round the world in 80 days", "Full Circle" en "Pole to pole". Er was later ook nog een Ernest-Hemmingway-serie, mar die heb ik gemist.

(Ik heb me destijds helemaal dood gelachen om die aflevering waarbij hij met z'n cameraman ging drinken met een stel russen die hun eigen wodka brouwden: zag je ineens die camera onder de tafel zakken... )

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_6054809
*schopje*

Wat vinden we van de reisprogramma's die nu op de (al dan niet Nederlandse) tv komen?

Om met de Nederlandse te beginnen:

• Yorin Travel heeft zich sinds het begin wel ontwikkeld tot een redelijk goed programma al vind ik het dit seizoen tot nu toe wat minder. En ze maken soms lelijke uitglijders. Beweren dat Bilbao een lelijke stad is waar alleen het Guggenheim de moeite waard is... dan heb je je dus echt niet voorbereid.
  • BNN at Work begon ooit als programma voor werkende backpackers. Ook in het begin hadden ze al tamelijk exotische baantjes erbij zitten, maar ook praktische informatie. Nu zijn het uitsluitend baantjes die je als gewone sterveling nooit zult krijgen en is het een soort infotainment of lifestyle programma geworden. Ook vaak wel leuk om te zien, maar in de praktijk heb je er niks aan.
  • [Dit bericht is gewijzigd door k_man op 01-10-2002 12:07]

pi_6054824
    Ik vind het eerlijk gezegd allemaal bagger. VakantieTV was nog wel om aan te zien, maar dat kwam vooral omdat dat vrouwtje zo gruwelijk lekker was!
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_6054841
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    VakantieTV was nog wel om aan te zien,

Dat méén je niet!

pi_6054881
    bnn @ work, de eerste, in australie vond ik echt heel leuk...

daarna werd het allemaal een heel stuk onrealistischer ja

Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_6054887
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat méén je niet!

quote:
    maar dat kwam vooral omdat dat vrouwtje zo gruwelijk lekker was!
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_6054980
    Er is geen programma dat ik echt volg.
    Tijdens kassa op reis vond ik het wel erg leuk dat ze reisgidsen lieten controleren door bewoners van de plek waar de gids overging. "Nee hoor, hier heeft nooit een Chinees restaurant gezeten." "Jawel hoor, dat staat in mijn reisgids."
    Het was ook leuk dat ze dichtbij bestemmingen als Ierland, Denemarken en Malta hadden, stuk beter te betalen dan alles exotische palmbomen die voorbij komen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_6055001
    Ik vind De Reistafel wel leuk, al is dat meer een kookprogramma. Maar het gaat ook over de streken en gewoonten waar ze zijn (Indonesië enzo), dus kan je het ook wel als reisprogramma zien.

En Kassa Op Reis was ook leuk inderdaad.

Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
    SmashBro was echt een lieve jongen O+.
    LaToya rules
    pi_6055019
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Dan nog!

Dat programma was zo verschrikkelijk slecht. Het was niet meer dan een televisieversie van een brochure van burgermansreisjes. En elke keer moesten die "presentatoren" weer enthousiast doen. Alles was zo leuk. Zo goed verzorgd! Geschikt voor het hele gezin! Altijd mooi weer! Met zwembad! Geheel verzorgd! Zo goedkoop!

pi_6055021
    extra: 2x enkel op canvas is/was (geen id of het er nog op is) best leuk om te zien...
    Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_6055050
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 12:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan nog!

Dat programma was zo verschrikkelijk slecht. Het was niet meer dan een televisieversie van een brochure van burgermansreisjes. En elke keer moesten die "presentatoren" weer enthousiast doen. Alles was zo leuk. Zo goed verzorgd! Geschikt voor het hele gezin! Altijd mooi weer! Met zwembad! Geheel verzorgd! Zo goedkoop!

Zoals vrijwel ieder Nederlands programma over reizen was het allemaal geweldig en erg commerciëel, maar dit vond ik toch wel vermakelijk, omdat je nog wel wat te zien kreeg van het land waar ze op bezoek waren. Wel alleen de positieve dingen, en wat ongevraagd geleuter van de presentator, maar dat vrouwtje was gewoon verukkelijk!
    pi_6055092
    Ik vond Vakantie TV altijd best amusant, eigenlijk. Beter dan Yorin Travel.
    Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
    SmashBro was echt een lieve jongen O+.
    LaToya rules
    pi_6055816
    Lonely Planet (Discovery)
    Holiday (BBC (world))
    Vlaanderen vakantieland (TV1)

zijn de enige reisprogramma's die ik met regelmaat kijk en wel omdat ze gewoon goed zijn.

Alle reisrogramma's op de Nederlandse TV zijn dikke vette bagger.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:14:04 #23
    17114 Pistol_Pete
    Hard to be a saint in the city
    pi_6057161
    Ik kijk de laatste tijd veel naar Yorin Travel.

Ik vind het wel een leuk progamma...vooral Floortje Dessing maakt echt mooie reizen en wel leuke reportages over de bestemming waar ze is. Ook hebben ze altijd wel aandacht voor minder populaire bestemmingen in Europa. In de laatste paar afleveringen hadden ze leuke reportages over Toulouse en San Sebastian.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
    pi_6057316
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 15:14 schreef Pistol_Pete het volgende:
    leuke reportages over Toulouse en San Sebastian.
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:30:57 #25
    17114 Pistol_Pete
    Hard to be a saint in the city
    pi_6057373
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 15:26 schreef k_man het volgende:

[..]

ik kon wel leven met die reportage met San Sebastian...ben er zelf 1 dag geweest (wel lang geleden) en herkende alles meteen weer terug...gaf toch een leuk sfeerbeeld. Wat was er mis mee dan?
    [b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')