Wat is jou Favo reisprogramma op TV?
Leuke van het programma is dat niemand (lees: betweterige doos) je wijs probeert te maken dat je ergens naar toe moet en er bij vertelt hoeveel dat dan allemaal gaat kosten. Het zijn korte documentaires over een specifiek gebruik, gebeurtenis in een land heel dichtbij of juist ver van hier.
Denk aan tonnen rollen in de Cognac streek in France, het slachten van vee voor Kali in Nepal of het vangen van cavia's in Mongolie.
Het maakt meestal erg nieuwsgierig!
Verder vond ik BNN at work goed, ook al was dat geen reisprogramma,
Verder is de travel channel niet echt goed te veel gezeur over treinen en andere langdradige programma's
quote:De LP-programma's zijn errug leuk idd. Hoe heet die andere mannelijke presentator ook alweer, ook een hele grappige vent... Nigel ofzo??
Op maandag 22 oktober 2001 05:38 schreef NIels25 het volgende:
Lonely Planet, en dan zeker als Ian Wright het presenteerd!
De BBC heeft verschillende reisprogramma's. Holiday 2001 (of daarvoor 2000 etc.) is wel goed en juist wel erg praktisch, zeker voor de Engelsen zelf. Dit is waar dat reisprogramma met Floortje Dessing, Matthias Scholten en Renate Zalm (?) losjes op gebaseerd is (wat van de Nederlandse programma's nog niet de slechtste is). Je krijgt per bestemming in korte tijd (minuut of tien hooguit) te zien wat er te doen is en wat je dat kost.
Ze zijn nu bij de BBC bezig met Holiday - You call the shots. Dan gaan ze de tips van kijkers op een bepaalde bestemming bekijken. Vind ik een veel minder goed programma.
En ongetwijfeld het meest afschuwelijke zijn die zgn reisprogramma's die je overdag wel ziet bij SBS 6 ofzo. Waar steeds alles leuk, gezellig en betaalbaar is, omdat het programma van begin tot eind volledig gesponsord is.
(Ik heb me destijds helemaal dood gelachen om die aflevering waarbij hij met z'n cameraman ging drinken met een stel russen die hun eigen wodka brouwden: zag je ineens die camera onder de tafel zakken... )
Wat vinden we van de reisprogramma's die nu op de (al dan niet Nederlandse) tv komen?
Om met de Nederlandse te beginnen:
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 01-10-2002 12:07]
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
VakantieTV was nog wel om aan te zien,
Dat méén je niet!
daarna werd het allemaal een heel stuk onrealistischer ja
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:08 schreef k_man het volgende:[..]
Dat méén je niet!
quote:
maar dat kwam vooral omdat dat vrouwtje zo gruwelijk lekker was!
En Kassa Op Reis was ook leuk inderdaad.
quote:Dan nog!
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat programma was zo verschrikkelijk slecht. Het was niet meer dan een televisieversie van een brochure van burgermansreisjes. En elke keer moesten die "presentatoren" weer enthousiast doen. Alles was zo leuk. Zo goed verzorgd! Geschikt voor het hele gezin! Altijd mooi weer! Met zwembad! Geheel verzorgd! Zo goedkoop!
quote:Zoals vrijwel ieder Nederlands programma over reizen was het allemaal geweldig en erg commerciëel, maar dit vond ik toch wel vermakelijk, omdat je nog wel wat te zien kreeg van het land waar ze op bezoek waren. Wel alleen de positieve dingen, en wat ongevraagd geleuter van de presentator, maar dat vrouwtje was gewoon verukkelijk!
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:16 schreef k_man het volgende:[..]
Dan nog!
Dat programma was zo verschrikkelijk slecht. Het was niet meer dan een televisieversie van een brochure van burgermansreisjes. En elke keer moesten die "presentatoren" weer enthousiast doen. Alles was zo leuk. Zo goed verzorgd! Geschikt voor het hele gezin! Altijd mooi weer! Met zwembad! Geheel verzorgd! Zo goedkoop!
zijn de enige reisprogramma's die ik met regelmaat kijk en wel omdat ze gewoon goed zijn.
Alle reisrogramma's op de Nederlandse TV zijn dikke vette bagger.
Ik vind het wel een leuk progamma...vooral Floortje Dessing maakt echt mooie reizen en wel leuke reportages over de bestemming waar ze is. Ook hebben ze altijd wel aandacht voor minder populaire bestemmingen in Europa. In de laatste paar afleveringen hadden ze leuke reportages over Toulouse en San Sebastian.
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:14 schreef Pistol_Pete het volgende:
leuke reportages over Toulouse en San Sebastian.
quote:ik kon wel leven met die reportage met San Sebastian...ben er zelf 1 dag geweest (wel lang geleden) en herkende alles meteen weer terug...gaf toch een leuk sfeerbeeld. Wat was er mis mee dan?
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:26 schreef k_man het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |