abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3340629
* Nu Equilan verdwenen is van het eiland en haar toren verlaten heeft, heeft Tamea geen zin daar nog te wonen. Nodig is het ook niet meer. Alle magische boeken van de elfengodin heeft ze zo vaak gelezen dat ze die uit haar hoofd kent en het Floo-poeder recept is nu compleet. Alleen is het nog steeds niet de goede tijd om het laatste ingrediėnt te plukken en het spul te bereiden.
Ze pakt de weinige spullen die ze heeft in haar rugzak en verlaat de toren. Dwars door het bos, zonder het pad te volgen, loopt ze naar het kleine dorpje, hopend daar nieuw onderdak te vinden.
  vrijdag 15 maart 2002 @ 15:45:12 #102
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_3501409
* de rust in de verlaten toren wordt ruw verstoord als de deur met veel geweld geforseert wordt.

kalm loopt rebel de trap op richting de torenkamer waar alle boeken en geschriften opgeslagen liggen.
eenmaal boven komt de geur van oude boeken haar tegemoet.
stofdeeltjes dwarrelen in alle stilte door het avondlicht terwijl rebel door de kamer loopt.

precies het boek wat ik zoek denkt ze terwijl rebel een van de oude boeken van een plank trekt.
hier staan alle bezweringen in die ik nodig heb.
wie had gedacht dat die equilan er een hele reeks boeken over zwarte magie op na hield

rebel_girl stopt het boek in haar tas en wil de kamer uitlopen, echter de punt van haar jurk blijft achter een splinter in de vloer hangen.
ze rukt de jurk los en kijkt ge-ergerd naar het stuk textiel wat afgescheurd op de grond ligt.
dan loopt ze met een ferme pas de torenkamer uit en de trap af.

beneden pakt ze nog wat kruiden uit een kastje en verlaat dan de toren om opzoek te gaan naar een oude bekende.

alerta, alerta, alerta antifascista
  vrijdag 15 maart 2002 @ 20:15:40 #103
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_3503818
* Gandalf ziet een meisje door de toren lopen, ze lijkt wat te zoeken. Ze zoekt en zoekt en uiteindelijk vertrekt ze weer met een boek, halverwege blijft een stukje stof hangen. Gandalf legt zn ppot erop en bewaard het.

Dat boek zal wel goed gebruikt worden en zal zeker terug komen

Nee, ik ben equi niet

vrijdag 26 april 2002 @ 12:11:26 #104
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_3971701
* Een koude wind blaast over de vlakte, waar de toren zich bevindt. Het lijkt erop dat de toren verlaten is.

Anthraxx loopt de trap op, die leid tot een grote houten deur. De deur ziet er erg stevig uit en zal ws met grote moeite geopend moeten worden. Dan probeert Anthraxx de deur te openen en met een luide kraak opent die. "Dit gaat te makkelijk" mompeld Anthraxx.

De deur is open! We kunnen naar binnen * roept Anthraxx naar rebelgirl toe. Zodra zij naar boven is geklommen stappen ze door de deur heen en lopen naar binnen.

Niet alleen buiten is het verlaten maar ook binnen. Stof zit overal waar het op kan zitten, en enkele insecten wandelen vrolijk in het rond. Dan herinnert Anthraxx zich deze plek. In zijn oude postkantoor ligt nog het boek, wat over Zwarte Magie gaat, die hij ooit gestolen geleend heeft. Hij weet de weg nog precies.

Het is de grote trap op, en hem helemaal beklimmen. Dan ligt de bibliotheek aan je linkerhand * zegt Anthraxx.

Volg maar...

* Langzaam beklimmen Rebelgirl en Anthraxx de trap totdat ze bij een grote deur aankomen, die gewoon open staat. Binnen staan rijen vol met boeken over allerlei onderwerpen.

Ik hoop dat we hier ons antwoord kunnen vinden...

zaterdag 27 april 2002 @ 15:40:24 #105
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_3983248
* rebel_girl loopt langs de grote boekenkasten en plukt hier en daar een boek er tussen uit.

hmm raar het lijkt wel of een aantal boeken is verdwenen...

* dan vind rebel eindelijk een boek waar misschien nog wel iets in staat wat ze kan gebuiken.
ze bladert er door op zoek naar de juiste bezweringen maar op het moment dat ze de juiste pagina heeft gevonden word het boek uit haar handen geslagen door een onzichtbare kracht.
enigzins verbaast buigt anthraxx naar voren om het boek op te pakken maar word met een klap tegen de muur aan gesmeten.

hahahaa dwazen, denken jullie nou echt dat jullie mij kunnen verslaan met van die slappe magie?
niks meer dan nietige stervelingen...jullie zijn mijn eigendom

alles in de kamer begint te suizen, boeken vliegen door de lucht en belanden flink beschadigd op de grond.
in de wirwar probeert rebel het boek te pakken te krijgen wat net uit haar handen werd gerukt.
met haar vingertoppen voelt ze nog net de ruwe lederen kaft voordat het het raam uit vliegt en in de gracht beland.
het oorverdovende lawaai zakt langzaam af en laat uiteindelijk een gruwelijke stilte achter.
nu pas ziet rebel hoe anthraxx met wit weggedraaide ogen op zijn knieen in het midden van de kamer zit.
zijn armen hangen slap langs zijn lichaam terwijl hij richting de hemel staart.

anthraxx!! wakker worden!!

zondag 28 april 2002 @ 18:21:40 #106
13783 Anthraxx
pi_3992966
* Intense pijn schiet door het lichaam van Anthraxx heen. Hij voelt zijn gedachtes verzinken en ziet een raar soort licht. Dan valt hij plotsklaps neer, niet meer bewegend. Zijn geest heeft het lichaam verlaten en is op weg naar een andere wereld/omgeving...
  vrijdag 3 mei 2002 @ 13:06:42 #107
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_4052704
anthraxx!!

* in paniek schud rebel het levenloze lichaam van anthraxx door elkaar.
wanhopig kijkt ze om zich heen opzoek naar iets wat haar misschien kan helpen, maar ze ziet alleen maar de puinhopen van de aan stukken geslagen boeken op de grond.

grote regenwolken beginnen zich te vormen rondom de toren, een koude wind jaagt door de kapot geslagen ramen en veroorzaakt een rilling op rebels rug.

ik moet hulp zoeken

* rebel wil de deur uit rennen, maar merkt dat deze stevig op slot zit.
ze kijkt uit het raam maar het is te hoog om te springen.

je kan mijn lichaam misschien wel opsluiten maar mijn geest niet! * schreeuwt rebel.
met een oud krijtje trekt ze een magische cirkel op de hardhouten vloer.
ze neemt plaats in het midden en begint aan een geestesreis.
op deze manier wil ze een boodschap overbrengen aan verschillende mensen die haar misschien kunnen helpen.

diep in trans blijft rebel gespannen wachten op hulp.

vrijdag 10 mei 2002 @ 20:38:28 #108
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_4142141
* waar rebel niet bij stil heeft gestaan is dat, in haar geestes-toestant, zij veel kwetsbaarder is voor dat kwaad wat haar probeert over te nemen.

als lord dreamer haar vraag om hulp negeert, krijgt rebel het op haar heupen.
woede vult haar hoofd en mengt zich langzaam met een intense haat jegens alles op dit eiland.
gulsig naar bloed trekt haar geest terug naar haar lichaam.
buiten is de duisternis reeds ingetreden als rebel de trap van de toren afloopt.

buiten stapt ze op het paard wat anthraxx en zij daar achtergelaten hebben en rijdt de duisternis in, het verstijfde lijk van anthraxx achterlatend....

pi_4142342
* 'Stom' wicht, denkt Lurky. Had Sint "lurky" aangeroepen in plaats van af te wachten wat de Eilandmannen voor je kunnen betekenen. Smachtende ongeemancipeerde troela...

Eigen schuld Kunsttuthola!! Ik hield je al die tijd in de gaten maar nooit riep je MIJ aan!
Bekijk t nu maar

Bwoehahahahaha

pi_4179991
* Nadat Sint Lurky nog een paar mensen heeft uitgescholden is ze geen onopvallende meer in Het Rijk Van Het Kwaad. Spoedig zal Onze Stoute Vrouwe Van De *brandende bramenstruik* SATANISTENKERK haar Heer mogen ontvangen. Om zich goed voor te bereiden spookt ze terug naar de Toren. Haar geest zweeft langs de boekenplanken van Equilan die ze toen ze nog leefde zo vaak heeft bezocht.

...Kamasutra Voor Overledenen... Hebben Geesten Sex...DodenTantra...Heksensabbaths En Satansliefde...Zielsgenot...
BLONK
* Een zwarte steen valt uit de kast en rolt de kamer door. Hij rolt door tot hij tegen een hoop doeken in de hoek tot stilstand komt.
Nu pas ziet Lurky dat er nog iemand in de bibliotheek is. Althans diens ontzielde lichaam. Lurkyspook eet nooit meer dus heeft geen interesse meer in dood vlees. Maar deze lijkt nog niet helemaal dood. Ze kruipt met haar gedachten onder zijn cape en ziet haar vroegere vriend en postbode. Haar geest scant het vertrek.

Joehoehoehoe waar is je ziel gebleven? Bwoehoehoe Antrhraxx!!!

* Omdat ze geen antwoord krijgt, gaat ze over tot wat ze net in de boeken heeft gelezen. Ze kruipt in zijn lichaam en trekt de wind van de wereld naar zich toe. Zijn droge tong wordt beroerd door de vochtige Westenwind, zijn longen vullen zich met de frisse Noordenwind, zijn neus doorstroomd met de kruidige Oostenwind en zijn lichaam verwarmt op de zoele Zuidwind.
Langzaam verschijnt er kleur op zijn huid. De aderen beginnen te stromen en de zenuwen tintelen. Lurky woelt rond en vermengt zich met zijn zintuigen net zo lang tot ze geluid over zijn lippen krijgt.

Bwoehahahahahaha

* Verbijstert wordt Anthraxx wakker en ontdekt dat het bloed door zijn lichaam pompt. Hij voelt zich licht en raar alsof het lente is en hij in pasgemaaid gras lag te vrijen en door de bliksem was getroffen. Hij kijkt om zich heen naar de vrouw met wie hij net nog samen meende te zijn...
De geur van zwavel en mandragora prikkelt zijn neus. Hij moet niezen en grijpt zich vast aan de vloer.
Zijn hand tast op de zwarte steen.

Sint Lurky is alweer weggezweefd op de wind. De kennis van Equilan's bibliotheek heeft ze tot zich genomen en wat zich daar verder bevond...

woensdag 15 mei 2002 @ 18:13:32 #111
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_4207021
* Dagobert stapt vol tegenzin de toren binnen. Zijn cape zit niet zo lekker als hij gewend is, het zwaard dat hij ooit van Wilgje kreeg bungelt er zinloos bij. Hij loopt de trap op en treft Anthraxx in de bibliotheek. Hij ziet er vrolijk en opgelucht uit, maar onder die vrolijkheid gaat moeheid schuil.

Antraxx, daar ben ik weer. Je dacht me zeker verslagen te hebben Niet dus, ik ben er weer en heb een nieuwslachtoffer meegebracht. Ik denk dat je hem wel kent en je zal hem niet vermoorden, nou hij jou wel.

Nee! Ik wil niet, kan jij me helpen? Ik wil het niet, hij zit in me.

* Dagobert trekt zijn zwaard en heft het boven zijn hoofd. Zijn armen willen nar beneden, maar het lukt niet. Het zwaard is sterker dan En_Sahab_Nur.

Het zwaard doet je niks, het verwond alleen het kwaad.

Help..

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_4207363
* Daar heeft Dagobert even helemaal fout gedacht. Het zwaard blijft maar boven zijn hoofd hangen.
Sint Lurky, Onze Stoute Vrouwe, vindt dat wel een grappig gezicht. Dago met zijn handen omhoog: rukkend aan het zwaard wat niet omlaag wil.
Magnetische kracht heeft zich plaatselijk verplaatst naar het uitspansel in plaats van de kern van de planeet. Het kost Lurky veel kracht maar het is het effect dat telt. Op deze manier wordt dood zijn echt een buitenkans om eens wat goede grappen uit te halen met de ooit zo brave Eilanders.
Dagoberts jas met stalen knopen en zijn buidel met fokgeld zwieren dan ook richting plafond. Het ziet er absurd uit.

Anthraxx, nog wat beduust van zijn schijndood en zweverig van de intense vreemde lichamelijke ervaring met de verdwenen vrouw, kijkt er verbijstert naar. Hij moet er zowaar om lachen. Maar is hij het zelf wel die lacht?
Het lijkt wel of de vrouw vrouw die zo alom in en om hem was zich genesteld heeft in zijn lijf en geest. Een lach om Dagobert rolt over Anthraxx lippen:

Bwoehahahahaha

woensdag 15 mei 2002 @ 19:30:13 #113
13783 Anthraxx
pi_4207879
Wat gebeurt er met me??? Waar ben ik in godsnaam???

* Enigszins verward staat Anthraxx op en kijkt om zich heen. Daar ziet hij Dagobert voor hem met zijn zwaard hoog in de lucht. Als een reactie wilt Anthraxx zijn zwaard trekken maar hij ziet dat het zwaard stokstijf, en recht omhoog staat.

Dit is mijn kans! Doei!

* Anthraxx springt langs Dagobert en rent zo snel mogelijk de toren uit. Geen paard te zien. Anthraxx besluit het op een lopen te zetten en spoed zich zo snel mogelijk terug naar de Smederij.

donderdag 16 mei 2002 @ 12:40:32 #114
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_4216570
* verwart staat rebel voor de kapotgeslagen deur van de toren.
het enigste wat zij zich nog kan herrineren is dat ze lachend en gierend op de grond lag voor een kerk, en nu staat ze ineens weer bij de toren.

op een vreemde manier voelt ze zich aangetrokken.
langzaam betreed ze de trap opweg naar boven, om halverwege ondersteboven te worden gelopen door anthraxx.

hee! wat is er allemaal aan de hand???

donderdag 16 mei 2002 @ 12:46:59 #115
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_4216630
* Dagobert ziet Rebl de bibliotheek binnen komen. Ze kijkt wat verward om zich heen en schrikt als ze het zwaard boven Dagoberts hoofd hangen en deinsd terug.

Nee, niet weg gaan. Help me, dat ding zit in me. Die eerst in Anthraxx zat. Je moet me helpen, hij houdt me hier, want mn zwaard blijft hier. Ik weet ook niet hoe het kan, ik dacht dat het Anthraxx neit wilde raken, maar die is al lang weg en ik zit nog steeds hier.

Help..

maandag 20 mei 2002 @ 18:12:44 #116
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_4254814
* rebel_girl twijfelt even maar gaat dan rustig tegen de muur aan staan, met haar armen over elkaar heen spreekt ze zacht:

geef je er toch aan over, je zult verstelt staan van de kracht die door je heen zal vloeien.

* dagobert blijft nog even door worstelen met zijn zwaard maar ontspant dan zijn spieren.
soepel komt het zwaard weer omlaag en dagobert grijnst breed als hij voelt hoe de vreemde energie door zijn aderen giert.
hij steekt een hand uit naar rebel en zodra deze de hand van rebel ontmoet klinkt er een zware bulderende stem

de band is gesmeed, niets zal ons nog kunnen verslaan

woensdag 22 mei 2002 @ 10:20:57 #117
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_4276032
* Dagobert voelt zich opgwelucht. De spanning en bezorgdheid om Rebel is verdwenen en hij voelt dat hij klaar is om er tegen aan te gaan. Hij bindt zijn geldbuidel weer om, knoopt zijn cape dicht en steekt het zwaard terug in de holster.

Het wordt tijd om het eiland over te nemen, de lange vreedzame weg of de korte harde weg? Zullen we het laatste maar doen?

donderdag 23 mei 2002 @ 20:31:16 #118
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_4298923
hehe ja dat laatste maar he.
had je nog plannen of zullen we maar gewoon het eerste het beste dorp aan vallen?
  vrijdag 24 mei 2002 @ 10:03:16 #119
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_4305783
Volgens mij moeten we Prinses Pluisje hebben, die houdt de boel hier in evenwicht. Als zij er niet meer is zullen er nog maar weinigen tegenstand bieden.
Kom, dan gaan we naar Het huis aan Lieflijk Laantje nr.1
  maandag 27 mei 2002 @ 13:41:49 #120
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_4343878
* Zuchtend en steunend schommelt de dikke Aurian naar beneden. Dik? Ja inderdaad, dik. Na ruim een jaar samen met Gandalf te zijn, is ze zwanger geraakt. Het is pas twee maanden dus ze heeft een flinke tijd te gaan nog, maar ze heeft het vermoeden dat het een tweeling betreft, hoe kan het anders dat het nu al zo zichtbaar is??
Aurian is momenteel nogal chagrijnig, alsof het niet genoeg is dat er eilanders af en aan lopen in de toren terwijl ze die niet met gepaste eerbied behandelen (de bibliotheek!! De chaos!! Het is maar goed dat Equilan dat niet ziet...) gedraagt Gandalf zich ook nog als een onverantwoordelijke puber en laat haar overal voor opdraaien
Bah, vanavond zal ze eens een hartig woordje met hem spreken verzucht Aurian terwijl ze de keukenkastjes dicht doet.
  donderdag 13 februari 2003 @ 15:17:53 #121
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_8458111
* De draken van Equilan, Gandalf Aurian en Shia, hebben zich al maanden niet meer laten zien op het eiland. Gandalf en Aurian zijn samen op zoek gegaan naar een goede plek om een drakennest te maken. Shia is na een paar eenzame weken op zoek gegaan naar Equilan de elvengodin, haar meesteres. Na vele omzwervingen heeft ze haar eindelijk gevonden, terwijl ze op het punt stond naar het eiland terug te keren.
Shia heeft besloten te blijven waar ze was, deze laatste reis moet de godin alleen maken.
  donderdag 13 februari 2003 @ 15:59:10 #122
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_8458939
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_9943653
* De machtige draak zweeft naar beneden, op z'n rug bevinden zich enkele zwaar bewapende veteranen.

Dan landt Quantarianth naast de toren en de veteranen stijgen af. Quantarianth stijgt op en vliegt terug naar het kasteel. De veteranen blijven achter. Het erfgoed en woonplaats van de eeuwige godin Equilan zal niet verder bedoezeld worden door de voeten en grijperige handen van gelukszoekers.

De veteranen maken hun kamp op en sinds lange tijd word de toren weer verlicht door het kampvuur van de veteranen. Misschien komt de Godin ooit terug, en als ze terugkomt zal ze haar toren terug vinden in de staat die de veteranen aantroffen en niet slechter.

"Drakes claim to be Dragons - until the Dragons show up"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')