vond 'm hilarisch, absurd, bizar, schokkend, chaotisch, en erg lang maar zeker de moeite waard.
een beetje tussen 'short cuts' en 'happiness' in, twee films die ik ook allebei geweldig vond. en dan iets maffer.
er liepen nogal wat mensen weg tijdens de film, dus ik ben wel benieuwd hoe hier de meningen verdeeld zijn.
groet,
bixis.
Ik heb sinds gisteren ook de soundtrack, een aanrader!
Kortom, op allerlei gebieden een zeer mooie film (4 en een halve ster uit 5).
Bijna iedere acteur had een Oscar nominatie moeten krijgen. Wat een uitzonderlijk goeie cast, zeg. Tom Cruise, Philip Seymour Hoffman (wat een ontzettende topper is dat toch), Jason Robards, Julianne Moore, William H. Macy (ook altijd goed), ze hadden allemaal een Oscarnominatie van mij mogen hebben. De film had van mij gerust nog langer mogen duren dan 3 uur. Het kostte me minstens driekwartier tijd om in de film te geraken, maar op een gegeven moment vond ik het jammer dat-ie nog "slechts" anderhalf uur zou duren. Ik wil 'm graag nog een keer zien (tis alweer een paar maandjes geleden dat ik 'm heb gezien). Hoewel ik 'm dus erg goed vond, zaten er ook een aantal saaie stukken in, welke nu in de herbeleving zijn weggevallen. Maar, nu vertrouwd met de personages, zou nogmaals kijken juist er voor kunnen zorgen dat de film nu wel direct vanaf het begin boeit. En het lijkt me helemaal prachtige om weer eens de beelden bij de schitterende muziek te horen. Ik draai Save Me van Aimee Mann nog bijna dagelijks. Eén van de beste soundtracks ooit.
* SPOILERS vanaf hier *
Zoals de film zegt, "but it did happen!". Werkelijkheid kan soms vreemder zijn dan je zelf kan verzinnen. De samenzang was ook zo'n moment. Niet dat het nou direct bedoeld is om realistisch over te komen, op zich zou het kunnen gebeuren. Ik vond dat het prachtig de band tussen de karakters aangaf.
Wat de inhoud betreft... de film vertelt o.a. "wees aardig voor je kinderen". Veel van de problemen die de karakters hadden, zijn als kind ontstaan door toedoen van meestal de vader. Daarnaast zijn de thema's "spijt" en "keuzes maken" terug te vinden. Dat wil de film zeggen volgens mij. En wellicht nog veel meer. Het "amfibie slot" vond ik ontzettend gaaf. Nog nooit zoiets gezien. Gaf me een enorme kik die scene.
Ik bleef in de dagen nadat ik 'm gezien had nog lang in die wereld die Paul Thomas Anderson voor ons gecreëerd heeft rondzweven. Prachtige film. Eén van de allerbesten van 1999 (naar mijn mening het beste filmjaar OOIT).
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-08-2000 09:56]
BoogieNights recentelijk ook weer gezien en dat blijft ook een mooie film
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:07]
dat eind..zeer knap gevonden.
Ga hem straks nog een keerkijken, je mist toch dingetjes, maar echt .. wilde zeggen stil, mooi, maar ik ben er echt stil van.
Cruise acteerde trouwens zeer goed en kreeg terecht een Golden Globe voor zijn bijrol.
Misschien moet ik 'm nog eens kijken voordat ik de film snap (had ik ook met Pulp Fiction).
(en ja, dit is een serieuze vraag en wil dan ook graag een antwoord)
quote:You wish, Gellarboy...
Op 21 december 2000 09:13 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat deze film veel naakt van Tom Cruise bevat
(en ja, dit is een serieuze vraag en wil dan ook graag een antwoord)
Nee, de film bevat geen naakt van Tom Cruise. Hij speelt een gozer die seminars geeft over hoe je vrouwen het snelst tot sex-slaaf kunt omvormen. "Respect the Cock!" is zijn slogan. Ook een goeie: "No pussy has nine lives"
Zag 'm vandaag liggen, toen ik een half uurtje tijd over had... Ik dacht "What the fuck!" en afrekenen maar (net zoals bij Fucking Amal, zaterdag). Dit is dus de 2e keer dat ik een relatief onbekende film kocht, dankzij jullie.
Heb 'm zojuist gezien en ben diep onder de indruk. Schitterend zeg. Alles...
Hoe de film gemaakt is, het verhaal en de uitwerking ervan, de muziek, de acteurs en hun prestaties ()...
Ik ga nu naar bed toe en nog even over het einde nadenken. Vond het mooi, maar wil nog even m'n gedachten ordenen...
Eindcijfer 9.
Hierbij wil ik trouwens meteen even jullie allemaal bedanken. Omdat jullie me aanzetten tot het kopen en zien van films, die me anders voorbij waren gegaan.
Het is trouwens wel een dubbele DVD. Disc 2 zit vol met gave special features...
Zelfde rustige (en bijzonder fraaie) camera stijl. Zelfde type verhaal, alleen dan minder complex. Minder goed dan Magnolia en Boogie Nights, maar dan is er nog steeds genoeg te genieten!
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 14-03-2001 07:01]
quote:It could all happen...
Op 13 maart 2001 20:59 schreef Gellarboy het volgende:
...maar toen er die kikkers uit de lucht kwamen vallen, nou toen wist ik het zeker: wereldfilm!!
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 14-03-2001 07:00]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |