Ik ben 2 jaar samen met een lieve meid.
Probleem is, dat zij persee NU kinderen wil, terwijl ik echt nog lang niet aan kids toe ben.
In het begin was dit niet zo'n probleem, maar ze zit nu echt bijna dagelijks te zeuren dat ze kinderen wil.
Ik echter, vind dit een schrikbeeld.
Ik ben 24, zij is 22.
Als ik bedoel: Nog een paar jaartjes wachten, denkt zij aan 1 of 2 jaar, hooguit 3.
Ik denk meer aan 10 jaar of zo.
Het is nu tot het punt gekomen dat ze loopt te dreigen bij me weg te gaan, als ik haar geen kinderen wil geven.
Ik daar in tegen, kan heeeeeel slecht tegen dreigementen, en wat mij betreft peert ze hem dan maar.
Toch baal ik er enorm van, dat deze (op zich perfecte relatie) verpest wordt door moedergevoelens!
quote:Tja...
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:02 schreef ODOL het volgende:
Okay, het zit als volgt:Ik ben 2 jaar samen met een lieve meid.
Probleem is, dat zij persee NU kinderen wil, terwijl ik echt nog lang niet aan kids toe ben.
In het begin was dit niet zo'n probleem, maar ze zit nu echt bijna dagelijks te zeuren dat ze kinderen wil.
Ik echter, vind dit een schrikbeeld.Ik ben 24, zij is 22.
Als ik bedoel: Nog een paar jaartjes wachten, denkt zij aan 1 of 2 jaar, hooguit 3.
Het is nu tot het punt gekomen dat ze loopt te dreigen bij me weg te gaan, als ik haar geen kinderen wil geven.Ik daar in tegen, kan heeeeeel slecht tegen dreigementen, en wat mij betreft peert ze hem dan maar.
Toch baal ik er enorm van, dat deze (op zich perfecte relatie) verpest wordt door moedergevoelens!
Overigens is chantage natuurlijk nooit geen reden om aan kinderen te beginnen
quote:Het punt is gewoon dat ik echt geen kinderen wil.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:07 schreef Chlamydia het volgende:[..]
Tja...
NOG lulliger wordt het als BEIDE kinderwens hebben.
door medische omstandigheden dit niet mogelijk is
en DAAR de relatie op stuk loopt.
komt er een stukje 'falen' bij kijken...Overigens is chantage natuurlijk nooit geen reden om aan kinderen te beginnen
En dat ik helemaal niet zit te wachten op dat burgelijke leventje!
Ik geniet van het stappen, decadent dure etentjes, sexy avonden etc.
Alsof ik dat in zou ruilen voor duf worden op de bank met een huilbaby in de slaapkamer.
No way!
Maar probeer dat haar maar eens duidelijk te maken!
Kinderen moet je alleen 'nemen' als jullie er beiden voor 100% achter staan. IMO
btw begin 20 is toch wel wat jong... geniet nog even van het leven, je zit er 18 jaar aan vast.
quote:Die gedachte bekruipt me zo onderhand ook ja.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:15 schreef major_fuck_up het volgende:
Pas maar op dat ze niet "per ongeluk" de pil vergeet.
quote:Tja
De boel stuk loopt en jij jarenlang aan een hoge alimentatie vast zit....
quote:Hmm, begrijp me niet verkeerd. Als ik een kind krijg, ben ik er echt wel voor dat kind.
En jullie kind zonder vader opgroeit.
quote:Mee eens.
Kinderen moet je alleen 'nemen' als jullie er beiden voor 100% achter staan. IMO
quote:Hmmm, 20? Was het maar zo'n feest!
btw begin 20 is toch wel wat jong... geniet nog even van het leven, je zit er 18 jaar aan vast.
(zij is 22 btw)
quote:Heel duidelijk lijkt me dit. En je hebt volgens mij zelf al de conclusie al getrokken. Mijn zege heb je. (als je daarom vroeg).
Het is nu tot het punt gekomen dat ze loopt te dreigen bij me weg te gaan, als ik haar geen kinderen wil geven.Ik daar in tegen, kan heeeeeel slecht tegen dreigementen, en wat mij betreft peert ze hem dan maar
Laat NIET over je heen lopen, neem zelf het heft in handen. Praat met vrienden en familie hierover. Neuk niet of voortaan met een condoom om, je zal niet de eerste zijn die alsnog door zijn vriendin 'eringeluist' wordt.
Imho neem je alleen kinderen als BEIDE partijen er aan toe zijn. NOOIT eerder. Niks inluizen, niks 'foutje'. Graag of niet. Niks zo erg als een kind dat bij 1 ouder ongewenst is.
En daarbij, iemand die dreigt om het uit te maken omdat de ander geen kinderen wil, vind ik erg kleinzielig en dus nog lang niet toe aan zo'n grote verantwoordelijkheid als het opvoeden van een kind.
Wat wil ze dan doen?? Het nu met jou uitmaken, en dan maar meteen een ander zoeken en dan aan kinderen beginnen??
Kindjes en babies zijn leuk en lief en weet ik veel, maar een ontzettend grote verantwoordelijkheid. En niet iets dat je zomaar "neemt". Je hele leven gaat veranderen zodra er kinderen komen, en veel mensen realiseren zich dat niet voldoende.
Ik zou in elk geval een aantal heel goede argumenten op papier zetten (zoals : geld, een kind kost enorm veel geld, de verantwoordelijkheid, de toestand in de wereld (goeie!), op z'n kop zetten van je leven etc.) en haar daarmee confronteren. En als ze dan nog steeds niet voor rede vatbaar is, jammer dan..... In elk geval NOOIT ingaan op zo'n chantagegedrag.
Misschien moet je erachter zien te komen waar die "moedergevoelens" vandaan komen.
Misschien voelt ze dat ze iets mist in haar leven en denkt dat dat een kind is, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Of zijn vriendinnen van haar zwanger of hebben net een kind?
Mijn beste vriendin en ik hebben ook een periode gehad dat we zoiets hadden van : aaahh, baby! Leuk! Ook hebben!
maar oke, inmiddels ben ik weer op de aarde neergedaald en denk : ehm, toch maar zo lang mogelijk wachten....
(mijn vriend is 42, en hij wil wel graag kinderen)(maar nu hoor ik hem er niet meer over, in het begin van onze relatie wel, toen zat hij een beetje te pushen. Maar ik wil daar pas aan beginnen als ik ben afgestudeerd en een baan heb)(kan dus nog wel ff duren... *grinz*)
Ik zou in elk geval met haar praten over het waarom NU. En het argument van " lekkere jonge ouders" BLEH. Met 30 ben je nog jong zat. Dan heb je tenminste wat meer levenservaring opgedaan.
quote:Excusez la mot.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:22 schreef ODOL het volgende:
Hmm, begrijp me niet verkeerd. Als ik een kind krijg, ben ik er echt wel voor dat kind.
Denk je echt dat je iets in te brengen hebt op het moment dat het kind er is en jij er niet 100% achter staat? Dan ga je waarschijnlijk vroeg of later er toch aan.
Vrouwen kiezen dan voor hun kinderen. De verwekker staat er dan buiten. Meestal eindigt zo'n situatie alsnog in een breuk. En dan ben JIJ degene die het fout gedaan heeft.
(want het kind kan er niets aan doen, en de moeder zorgt toch voor dat kind?)
quote:Mijn besluit is idd duidelijk: geen kids, en als ze het dan uit wil maken, so be it. Hoe kut ik dat ook vind.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:22 schreef weerdo het volgende:
Volgens mij weet je de oplossing zelf best. Namelijk:
[..]Heel duidelijk lijkt me dit. En je hebt volgens mij zelf al de conclusie al getrokken. Mijn zege heb je. (als je daarom vroeg).
quote:Doe ik altijd hoor
Laat NIET over je heen lopen, neem zelf het heft in handen.
quote:Mijn besluit staat vast
Praat met vrienden en familie hierover.
quote:En dat is het probleem.
Neuk niet of voortaan met een condoom om, je zal niet de eerste zijn die alsnog door zijn vriendin 'eringeluist' wordt.
quote:Mee eens.
Imho neem je alleen kinderen als BEIDE partijen er aan toe zijn. NOOIT eerder. Niks inluizen, niks 'foutje'. Graag of niet. Niks zo erg als een kind dat bij 1 ouder ongewenst is.
idd klinkt erg negatief allemaal maar ik heb het te vaak gezien helaas.
Iedereen verliest uiteindelijk en het kind nog het meest.
quote:Doe ik ook niet
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:22 schreef Zomerpeer het volgende:
Ik zou in elk geval een aantal heel goede argumenten op papier zetten (zoals : geld, een kind kost enorm veel geld, de verantwoordelijkheid, de toestand in de wereld (goeie!), op z'n kop zetten van je leven etc.) en haar daarmee confronteren. En als ze dan nog steeds niet voor rede vatbaar is, jammer dan..... In elk geval NOOIT ingaan op zo'n chantagegedrag.
Ik heb eigenlijk al besloten er mee te kappen. Hoe kut ik dat ook vind.
Onze ideeen liggen blijkbaar te ver uit elkaar.
Zij wil huisje-boompje-beestje
Ik wil avontuur-wild leven-reizen etc.
Onverenigbaar blijkbaar......
Leg haar duidelijk uit waarom je dat nog niet wilt. Dat je er nog niet klaar voor bent. Dat je eerst nog wat langer van jouw jeugd wil genieten. Je zal vast nog zoveel wensen hebben en dingen hebben die je nog wilt meemaken. En met kinderen gaan zulke dingen gewoon vaak wat minder makkelijk. Tuurlijk hoef je niet alleen maar thuis te blijven voor een kind, maar alleen de kosten voor een kind al... pffff.
Als de relatie hierop stuk loopt dan lijkt het mij geen relatie waarin alles te bespreken is. Dus dan zit niet alles goed. Oké, als zij echt kinderen wil en jij geeft aan dat jij dat NOOIT wil, dan kan ik het me wel wat voorstellen want dan is haar verwachtings en levenspatroon helemaal in de war. Maar laat haar ook aan jouw denken, dat is die van jou ook als ze nu een kind van je verlangt!
Praat nog eens met haar. En nog eens en nog eens. Net zolang tot jullie eruit zijn!
quote:Effe het voorgaande gelezen te hebben en deze conclusie bekijkende lijkt het me dat jullie op dit moment inderdaad niet op dezelfde golflengte zitten. Wat niet wil zeggen dat je het dan maar meteen moet opgeven.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:39 schreef ODOL het volgende:Onze ideeen liggen blijkbaar te ver uit elkaar.
Ik wil avontuur-wild leven-reizen etc.Onverenigbaar blijkbaar......
Maar zoals jij je opstelt (je goed recht gezien jouw interpretatie van wat je wilt) denk ik niet dat je deze relatie nog langer moet voortzetten. Misschien wel lullig als je verder elkaar wel echt graag mag maar aan de andere kant kun je beter maar meteen zo snel mogelijk eerlijk zijn tegen elkaar.
quote:Hebben we al tot in den treure gedaan.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:40 schreef Kleintje het volgende:
Praat nog eens met haar. En nog eens en nog eens. Net zolang tot jullie eruit zijn!
Zij wil gewoon zo snel mogelijk kinderen. Liever vandaag dan morgen.
Ik simpelweg niet.
Ik ben bang dat er maar 1 oplossing op zit...
quote:Tja.....leuk is het niet.......
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:50 schreef Montagui het volgende:[..]
Effe het voorgaande gelezen te hebben en deze conclusie bekijkende lijkt het me dat jullie op dit moment inderdaad niet op dezelfde golflengte zitten. Wat niet wil zeggen dat je het dan maar meteen moet opgeven.
Maar zoals jij je opstelt (je goed recht gezien jouw interpretatie van wat je wilt) denk ik niet dat je deze relatie nog langer moet voortzetten. Misschien wel lullig als je verder elkaar wel echt graag mag maar aan de andere kant kun je beter maar meteen zo snel mogelijk eerlijk zijn tegen elkaar.
PS. Jouw ondertitel is de tekst van een liedje... welk liedje is dat ook al weer?
quote:[off topic] "she get's out the scrapbook" van Furniture. Als je ooit een melancholish nummer hebt gehoord is dit het wel.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:52 schreef ODOL het volgende:PS. Jouw ondertitel is de tekst van een liedje... welk liedje is dat ook al weer?
quote:Meiden op zo 'jonge' leeftijd die huisje boompje beestje willen? Uniek haast (oh sorry, generaliseren is ook een kust. Zo, die flame heb ik ook weer afgewend
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:39 schreef ODOL het volgende:[..]
Doe ik ook niet
Ik heb eigenlijk al besloten er mee te kappen. Hoe kut ik dat ook vind.Onze ideeen liggen blijkbaar te ver uit elkaar.
Ik wil avontuur-wild leven-reizen etc.Onverenigbaar blijkbaar......
Ik heb de ervaring/het idee dat meiden op deze leeftijd juist zelf op jongens afknappen als die huisje-boompje-beestje types (zoals ik) zijn...
Maar anyhows, rottige situatie voor je joh . Het is echt jammer dat zij blijkbaar jouw mening en keuze niet wil respecteren.
En toch, hoe hard het ook klinkt: misschien is ermee stoppen inderdaad toch de beste optie als het echt niet langer op deze manier kan. Als de ene toe is aan een 'gesettled' leven en de ander wil nog avontuurlijke dingen doen en is er nog niet aan toe om zich te settlen, dan wordt het toch erg moeilijk.
In ieder geval sterkte met de beslissingen die je nu moet nemen... (niet als 'kusje' bedoeld maar als schouderklopje
)
quote:Ik kan me eigen heel goed voorstellen dat zij nu een kind wil en niet over tien jaar.
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:02 schreef ODOL het volgende:
Okay, het zit als volgt:Ik ben 2 jaar samen met een lieve meid.
Ik echter, vind dit een schrikbeeld.Ik ben 24, zij is 22.
Het is nu tot het punt gekomen dat ze loopt te dreigen bij me weg te gaan, als ik haar geen kinderen wil geven.Ik daar in tegen, kan heeeeeel slecht tegen dreigementen, en wat mij betreft peert ze hem dan maar.
Iig sterkte ermee.!!!
Hoe zit het eigenlijk met die mannenpil?
Met die pil krijg je als man dezelfde controle die de vrouw heeft over het krijgen van nageslacht. M.a.w. pil nemen en niets zeggen tegen de vriendin.
Ik zou je geen advies kunnen geven over wat te doen of wat niet te doen, maar ik denk wel dat jullie hier samen goed over zullen moeten praten en elkaar duidelijk maken hoe je uberhaubt staat tegenover het krijgen van kinderen.
Mijn vriend wil dolgraag kinderen (zijn zus is eergister bevallen en nu raakt hij meer dan ooit 'aangestoken'), maar hij weet dat ik erg jong ben (20) en respecteert dat het 10 jaar kan duren. Ik ben er echter wel zeker van dát ik ze wil. Alleen niet nu dus.
quote:oh?
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Het valt me op dat jouw vriendin door bijna niemand begrepen wordt.
Nou, ik vind dat jij juist behoorlijk kortzichtig bent.
quote:Ik ook.
Zij is eerlijk over haar gevoelens
quote:Voorlopig niet nee. En dan denk ik eerder aan 10 jaar dan aan 2 jaar.
(nu kinderen, en als jij niet wilt, dan iemand zoeken die er ook aan toe is). Jij daarentegen zegt dat je er "nu" nog niet aan toe bent, maar aan jouw toon hier te horen moet je er eigenlijk helemáál niet aan denken.
quote:
Wees duidelijk tegen haar! Dan weet zij waar ze aan toe is en zal iemand zoeken die wel bij haar past.
quote:Doe ik dat dan?
Ja, je zegt wel dat jullie de perfectie relatie hebben, op het 'kinderissue' na, maar dat is toevallig wel een HEEL belangrijk aspect, waar je niet zomaar overheen kunt stappen.
quote:Waar slaat DAT nou weer op?
Respecteer haar gevoelens!
Alsof ik dat niet doe.
Zij daar in tegen dreigt em te peren als ik niet toegeef aan haar kinderwens.
En ik geef niet toe.
Ik kap er mee.
Zij respecteert blijkbaar mijn gevoelens ook niet.
Echt zo'n Jenny Jones opmerking trouwens : "respecteer haar gevoelens". Alsof ik dat niet doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |