quote:Ga lekker junks knuffelen joh! Wel niet uitkijken dat ze ondertussen je fiets stelen.
Op donderdag 11 oktober 2001 16:45 schreef Schorpioen het volgende:
Ik kots op jou
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 22:02 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ga lekker junks knuffelen joh! Wel niet uitkijken dat ze ondertussen je fiets stelen.
quote:Dat die overdosis vaak niet vrijwillig gaat ben ik wel met je eens, maar je waarde als mens verdwijnt niet door de heroïne, maar door je gedrag. Die junkies in de grote stad zijn gewoon zwaar irritant. Smerige mensen die als het maar even kan aan je zitten te plukken, jas pakken en zo. Daar heb ik problemen mee en het zijn alleen junkies die dat flikken. Die mogen wat mij betreft aan een overdosis overlijden.
Op donderdag 11 oktober 2001 19:18 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Die mensen hebben ook moeders die van hun kind houden hoor.
En een overdosis ontstaat vooral door de wisselende kwaliteit van de drugs. Vaak is de troep die ze op straat kopen versneden met van alles: bakpoeder, wasmiddel, poedersuiker, alleen maar om er meer aan te verdienen. Als iemand lange tijd slechte heroine krijgt, waar hij dus meer van nodig heeft, en opeens goede kwaliteit krijgt, die veel sterker is, dan is de kans op overdoseren groot. Een junk gaat echt niet vrijwillig od-en hoor, dat is echt geen lolletje en zeker ook geen mooie dood.
Maar aan de reacties te lezen verdwijnt je waarde als mens als je eenmaal aan de heroine verslaafd bent. Dat vind ik raar. Ik vind het vreselijk als ik mensen hoor die deze mensen, alleen maar omdat ze een paar flinke vergissingen in hun leven hebben gemaakt, dood wensen. Is dat nou beschaving?
Komop, jij kan ook aan die kant van de samenleving terechtkomen, dat is niet ondenkbaar. Hoe zou jij het vinden als je door de hele wereld als een paria behandeld wordt en mensen je dood wensen omdat je op straat loopt te bedelen voor je broodnodige shot? Zij kiezen er niet voor, ze hebben een keer een grote fout gemaakt maar verdienen ze daardoor meteen de dood? Kom nou.
quote:probleem is dat die etterbakken nogal eens de neiging hebben om flink te gaan staan trillen en schudden van de onthoudingsverschijnselen. En dan zijn ze verrekte moeilijk te raken
Op donderdag 11 oktober 2001 13:52 schreef Strolie75 het volgende:
een kogel uit hun lijden verlossen.
quote:Minigun? 3000rpm, ik vind het knap als je dan ernaast schiet
Op vrijdag 12 oktober 2001 08:03 schreef crackmonkey het volgende:
probleem is dat die etterbakken nogal eens de neiging hebben om flink te gaan staan trillen en schudden van de onthoudingsverschijnselen. En dan zijn ze verrekte moeilijk te raken
Ik zou wel wachten tot er een heel groepje bij elkaar staat (meestal onder een oude brug of bij een NS Station), anders is het zonde van de kogels
quote:Oh oh oh wat ben jij stoer zeg
Op vrijdag 12 oktober 2001 08:38 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Minigun? 3000rpm, ik vind het knap als je dan ernaast schiet
Ik zou wel wachten tot er een heel groepje bij elkaar staat (meestal onder een oude brug of bij een NS Station), anders is het zonde van de kogels
Je speelt te veel games knul.
quote:Was niet echt de bedoeling om stoer te zijn. Was meer wishfull thinking
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:07 schreef Schorpioen het volgende:
Oh oh oh wat ben jij stoer zeg
quote:Jammer, stoerdoenerij was een excuus geweest.
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Was niet echt de bedoeling om stoer te zijn. Was meer wishfull thinking
Jij hebt blijkbaar geen greintje menselijkheid in je.
quote:Junks die niet in staat zijn om af te kicken verdienen geen medelijden.
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:29 schreef Schorpioen het volgende:
Jij hebt blijkbaar geen greintje menselijkheid in je.
Ze lijden naar mijn mening aan een terminale ziekte.
quote:En terminale patienten verdienen vanzelfsprekend geen medelijden...
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Junks die niet in staat zijn om af te kicken verdienen geen medelijden.
Ze lijden naar mijn mening aan een terminale ziekte.
quote:Die moeten uit hun lijden worden verlost.
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:38 schreef kid_a het volgende:
En terminale patienten verdienen vanzelfsprekend geen medelijden...
Junks hebben in tegenstelling tot bijvoorbeeld kankerpatienten bewust voor drugs gekozen en verdienen dus inderdaad geen medelijden.
Ratten en kakkerlaken worden immers ook gedood.
quote:Is dat zo? Hebben die mensen daar echt voor gekozen? Is een verslaving een keuze? Wie KIEST er voor een leven op straat, in de goot? Niemand toch? Ga eens met een echte verslaafde praten, dan kom je tot heel andere ideeen. Vrijwel elke junk wil dolgraag van zijn verslaving af komen, maar als je ooit flink sigaretten gerookt hebt en daar mee wilde stoppen weet je hoe moeilijk DAT kan zijn. Veel mensen lukt dit nooit, hun hele leven niet. Zelfs als ze er bijna aan doodgaan blijven sommigen nog doorpaffen omdat ze het peukie niet kunnen missen. Stel je voor, een heroineverslaving is 100x zwaarder en hardnekkiger. Het is je leven. Wil je daar mee kappen moet je echt van goede huize komen, en moet je een IJZEREN wil hebben. Lang niet iedereen heeft die. Zeker als je daarbij ook nog andere grote problemen hebt is het bijna onmogelijk om daar mee te kappen. Als je dan ook nog eens als paria's wordt behandeld door de maatschappij dan wordt het helemaal moeilijk.
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:41 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die moeten uit hun lijden worden verlost.
Junks hebben in tegenstelling tot bijvoorbeeld kankerpatienten bewust voor drugs gekozen en verdienen dus inderdaad geen medelijden.
Iedereen dacht "ik ben sterker dan drugs" toen ze onder druk van de drugsdealer hun eerste shot namen. Meestal gaat het om mensen die emotioneel niet goed in hun vel zitten, mensen met grote problemen, en ze krijgen de belofte: als je heroine neemt kun je alle problemen aan! Dit zijn makkelijke slachtoffers, als je het echt slecht hebt dan ben je maar al te bereid die leugens te geloven, en dan ben je de lul. Gepusht door de dealer deden ze het nog een keer en nog eens, want het was zo godvergeten lekker, en tijdelijk vergaten ze alle problemen tijdens de roes, en toen waren ze "opeens" verslaafd. Ze hebben een enorme fout gemaakt door eraan te beginnen, maar verspeel je door 1 fout je recht op medelijden al? Als dat zo is dan is het echt heel triest gesteld met deze maatschappij.
quote:Meer dan je denkt. Daarbij is het niet alleen de eerste keer dat ze moeten denken 'ik ben sterker dan drugs'. Die afweging maak je wel honderden keren voordat je echt geestelijk totaal afhankelijk bent van drugs.
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:55 schreef Schorpioen het volgende:
Is dat zo? Hebben die mensen daar echt voor gekozen? Is een verslaving een keuze? Wie KIEST er voor een leven op straat, in de goot? Niemand toch?
quote:Allemaal best triest en er schuilt absoluut een kern van waarheid in .
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Is dat zo? Hebben die mensen daar echt voor gekozen? Is een verslaving een keuze? Wie KIEST er voor een leven op straat, in de goot? Niemand toch? Ga eens met een echte verslaafde praten, dan kom je tot heel andere ideeen. Vrijwel elke junk wil dolgraag van zijn verslaving af komen, maar als je ooit flink sigaretten gerookt hebt en daar mee wilde stoppen weet je hoe moeilijk DAT kan zijn. Veel mensen lukt dit nooit, hun hele leven niet. Zelfs als ze er bijna aan doodgaan blijven sommigen nog doorpaffen omdat ze het peukie niet kunnen missen. Stel je voor, een heroineverslaving is 100x zwaarder en hardnekkiger. Het is je leven. Wil je daar mee kappen moet je echt van goede huize komen, en moet je een IJZEREN wil hebben. Lang niet iedereen heeft die. Zeker als je daarbij ook nog andere grote problemen hebt is het bijna onmogelijk om daar mee te kappen. Als je dan ook nog eens als paria's wordt behandeld door de maatschappij dan wordt het helemaal moeilijk.
Iedereen dacht "ik ben sterker dan drugs" toen ze onder druk van de drugsdealer hun eerste shot namen. Meestal gaat het om mensen die emotioneel niet goed in hun vel zitten, mensen met grote problemen, en ze krijgen de belofte: als je heroine neemt kun je alle problemen aan! Dit zijn makkelijke slachtoffers, als je het echt slecht hebt dan ben je maar al te bereid die leugens te geloven, en dan ben je de lul. Gepusht door de dealer deden ze het nog een keer en nog eens, want het was zo godvergeten lekker, en tijdelijk vergaten ze alle problemen tijdens de roes, en toen waren ze "opeens" verslaafd. Ze hebben een enorme fout gemaakt door eraan te beginnen, maar verspeel je door 1 fout je recht op medelijden al? Als dat zo is dan is het echt heel triest gesteld met deze maatschappij.
Nee,sorry! i,m so fucking mad
quote:Er zijn wel enkele mensen die kiezen voor een leven op straat maar dat zijn vaak geen drugsverslaafden. Niet elke zwerver is aan de heroine.
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:03 schreef speknek het volgende:[..]
Meer dan je denkt. Daarbij is het niet alleen de eerste keer dat ze moeten denken 'ik ben sterker dan drugs'. Die afweging maak je wel honderden keren voordat je echt geestelijk totaal afhankelijk bent van drugs.
Als je heroine meer dan, zeg, 5 keer gebruikt, en je hebt een heel klein beetje verslavende persoonlijkheid, dan ben je al zo goed als verslaafd. Er treedt dan al lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid op. Vaak is er overigens dan nog geen echt probleem, mensen kunnen het dan meestal nog wel betalen. De echte noodzaak om te stoppen treedt pas op als er bijna geen weg meer terug is. Dan is het te laat.
Als de overheid eindelijk eens haar verantwoordelijkheid gaat nemen, in de vorm van regulering en goede voorlichting, dan kan het bijkomen van nieuwe verslaafden verminderd worden, of misschien zelfs gestopt worden. Maar nee, geef de hele drugshandel maar in handen van de criminaliteit, dat is een oplossing.
quote:En zo is het, tuurlijk is men uiteindelijk gewoon zelf verantwoordelijk, niemand dwingt je die troep, te spuiten, te snuiven of te slikken. Van mij mogen de mariniers best weer eens een keertje ergens een perron 0 actie uithalen om zo wat orde op zaken te stellen, en dan met name om de dealers en overlast gevende gebruikers aan te pakken.
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:03 schreef speknek het volgende:[..]
Meer dan je denkt. Daarbij is het niet alleen de eerste keer dat ze moeten denken 'ik ben sterker dan drugs'. Die afweging maak je wel honderden keren voordat je echt geestelijk totaal afhankelijk bent van drugs.
quote:Natuurlijk, ik begrijp je woede en die van je vriendin heel goed. Het is gewoon zwaar klote, logisch dat je pissed bent, zou ik ook zijn. Ik wil het ook niet goedpraten. Maar ga niet ALLE junks de schuld geven van de diefstal van die fiets. Er zijn ook verslaafden die geen vlieg kwaad doen, en nooit een misdaad begaan, en aan de andere kant, er zijn ook genoeg fietsendieven en andere criminelen die nooit drugs gebruiken en wel belasting betalen.
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:30 schreef Raaf het volgende:[..]
Allemaal best triest en er schuilt absoluut een kern van waarheid in .
Maar wat dacht je van mijn vriendin ?
Heeft kei en kei hard lopen zwoegen naast haar studie om die mountainbike te kunnen bekostigen.
Vele uren hard werken zitten er dus in zo,n fiets.
Is het dan gerechtvaardigt als zo,n k**@! junk die ff meeneemt voor 3 shotjes terwijl die junk geen ENE FLIKKER uitvoert behalve de maatschapij geld kosten?.
Moet ik dat wegwuiven onder het motto"medelijden" ?Nee,sorry! i,m so fucking mad
quote:En dan? Dan worden ze alleen maar weggejaagd, en verplaatst het probleem zich. Dat is alleen symptoombestrijding. Je moet de bron van het probleem aanpakken.
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:47 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
En zo is het, tuurlijk is men uiteindelijk gewoon zelf verantwoordelijk, niemand dwingt je die troep, te spuiten, te snuiven of te slikken. Van mij mogen de mariniers best weer eens een keertje ergens een perron 0 actie uithalen om zo wat orde op zaken te stellen, en dan met name om de dealers en overlast gevende gebruikers aan te pakken.
quote:Natuurlijk is dat zo, maar in veel gevallen heeft moeder niet zo goed opgelet want hoe komt je kind anders aan de dope.
Op donderdag 11 oktober 2001 19:18 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Die mensen hebben ook moeders die van hun kind houden hoor.
quote:De dealers zijn natuurlijk het grootste kwaad maar ik vind niet dat onschuldigen moeten boeten voor het feit dat een ander dope nodig heeft.
En een overdosis ontstaat vooral door de wisselende kwaliteit van de drugs. Vaak is de troep die ze op straat kopen versneden met van alles: bakpoeder, wasmiddel, poedersuiker, alleen maar om er meer aan te verdienen. Als iemand lange tijd slechte heroine krijgt, waar hij dus meer van nodig heeft, en opeens goede kwaliteit krijgt, die veel sterker is, dan is de kans op overdoseren groot. Een junk gaat echt niet vrijwillig od-en hoor, dat is echt geen lolletje en zeker ook geen mooie dood.
quote:Ik wens ze niet dood, ik wens er geen last van te hebben.
Maar aan de reacties te lezen verdwijnt je waarde als mens als je eenmaal aan de heroine verslaafd bent. Dat vind ik raar. Ik vind het vreselijk als ik mensen hoor die deze mensen, alleen maar omdat ze een paar flinke vergissingen in hun leven hebben gemaakt, dood wensen.
quote:Nee, wij niet verslaafden verdienen het om onze autoradio en fietsen te laten jatten door dit soort lui. Pas is er ingebroken bij een vriendin, cd-speler, video en auto gejat. De auto is later helemaal gesloopt teruggevonden en de verzekering betaald niets (joyriding), daders hoogstwaarschijnlijk junks
Is dat nou beschaving?
komop, jij kan ook aan die kant van de samenleving terechtkomen, dat is niet ondenkbaar. Hoe zou jij het vinden als je door de hele wereld als een paria behandeld wordt en mensen je dood wensen omdat je op straat loopt te bedelen voor je broodnodige shot? Zij kiezen er niet voor, ze hebben een keer een grote fout gemaakt maar verdienen ze daardoor meteen de dood? Kom nou.
quote:Mee eens,kom ik zo op terug.
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
En dan? Dan worden ze alleen maar weggejaagd, en verplaatst het probleem zich. Dat is alleen symptoombestrijding. Je moet de bron van het probleem aanpakken.
quote:Daarom zal mijn eerdere voorstel ook het meest relevant zijn bij de aanpak van junks:Gewoon alle bij de politie bekende "Grote jongens" (bijna allemaal bekend ) voorlijden op verdenking van "poging tot doodslag" .
Ze in de gevangenis gooien kost de staat ook alleen maar geld, en lost het probleem geenszins op. Je kan het drugsprobleem nou eenmaal niet onder het tapijt vegen.
[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 12-10-2001 13:09]
quote:Helemaal mee eens, het probleem ligt ook bij de regering in Den Haag. De echt zware gevallen en de overlastgevers moet je er nu uithalen en opsluiten en verplicht laten afkicken anders wordt het nooit meer iets met ze, dan zijn ze iig gedoemd. Daarna moeten deze mensen worden begeleid om opnieuw in de samenleving te komen. Junks die dit weigeren mag je wat mij betreft op een eiland opsluiten en laten verhongeren.
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
En dan? Dan worden ze alleen maar weggejaagd, en verplaatst het probleem zich. Dat is alleen symptoombestrijding. Je moet de bron van het probleem aanpakken.
Ze in de gevangenis gooien kost de staat ook alleen maar geld, en lost het probleem geenszins op. Je kan het drugsprobleem nou eenmaal niet onder het tapijt vegen.
Daarnaast moet er veel meer aandacht komen mbt preventie en moeten de handelaren keihard worden aangepakt, ik heb daar totaal geen medelijden mee. Lui die verdienen aan het kapotmaken van anderen mogen wat mij betreft de doodstraf krijgen.
Veel mensen geven immer de nederweed de schuld van de drugsproblematiek. Nederweed is echter gewoon een softdrug,qua schadelijkheid te vergelijken met tabak die door alle lagen uit de bevolking word gebruikt.
De paranoia smoes van de "doorstroom naar harddrugs" blijft dan ook meestal uit.Meestal zijn het geestelijk minder stabiele/psychotische mensen die aan de naald gaan.
En daar schuild nou juist het gevaar!
Er word in N.L veel gedacht dat er nauwelijks mensen met psychische klachten zijn,terwijl 2/3 van de bevolking eraan lijd !!
quote:Nee, zij moeten worden geholpen.. ze hebben immers een probleem.
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:41 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die moeten uit hun lijden worden verlost.
quote:Hebben zij er ook bewust voor gekozen om er verslaafd aan te raken? Dat betwijfel ik. Natuurlijk is het stom om aan die zooi te beginnen.. maar ben jij zo perfect? Maak jij altijd de juiste beslissingen in je leven?
quote:Hier ga ik maar niet eens op in
Ratten en kakkerlaken worden immers ook gedood.
quote:Vraagt ook helemaal niemand van je
Op vrijdag 12 oktober 2001 13:36 schreef jerney het volgende:Hier ga ik maar niet eens op in
quote:spuit elf
Op vrijdag 12 oktober 2001 13:42 schreef Raaf het volgende:[..]
Vraagt ook helemaal niemand van je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |