abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1741598
ALMERE - Een in Egypte gedrukte kalender met een afbeelding van een brandend vliegtuig dat neerstort boven New York, die eind mei - ruim 3 maanden voor de aanslag - bij of in een islamitische school in Almere zou zijn verspreid, heeft voor opschudding bij het gemeentebestuur gezorgd.

De gewraakte kalender.

Burgemeester Hans Ouwerkerk heeft gisteren naar aanleiding van de kalender, waarvan een exemplaar in het bezit kwam van deze krant, de zaak aangemeld bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD).

Aangifte
Almere heeft het bestuur van de Stichting Islamitische School het dringende advies gegeven om aangifte te doen of medewerking te verlenen aan een onderzoek van de BVD. Dit om zo snel mogelijk de herkomst van de kalender te achterhalen.

Volgens loco-burgemeester Henk Smeeman, kan de verspreiding van de tot haat aanzettende islamitische propaganda-kalender in Almere niet worden getolereerd.

"Het gemeentebestuur hecht grote waarde aan het behoud van de goede relaties binnen onze interculturele gemeenschap". Burgemeester Ouwerkerk zal vanmorgen op een persconferentie een toelichting op het besluit van de gemeenteraad geven.

De geschilderde afbeelding van een brandend vliegtuig met het Amerikaanse vrijheidsbeeld en de wolkenkrabbers van New York is voorzien van de tekst "Ik steun op Allah - Om te sterven voor Allah" afgebeeld op het laatste kwartaalblad van de kalender.

Palestijnen
Op de overige afbeeldingen zijn een stenengooiende Palestijnse demonstrant voor de Al-Aksa moskee in Jeruzalem, de Egyptische opmars in de zesdaagse oorlog en een futuristische voorstelling van de bevrijding van Jeruzalem te zien.

Volgens een getuige, die uit veiligheids-overwegingen niet wil worden genoemd, zou het hoofd van de Islamitische School een flink aantal van de kalenders op A4 en A3 formaat van eind mei tot begin juni in haar bezit hebben gehad.

Schoolhoofd Dekker ...geen commentaar...

Het in islamitische kledij gehulde schoolhoofd mevrouw Dekker, die wij met deze uitspraak en de schokkende afbeelding confronteerde, reageerde geschrokken met "Hoe komt u hieraan" en weigerde verder elk commentaar. Ook de voorzitter van de Stichting Islamitische School wilde niet reageren.

Geschokt
Directeur Ronnie Naftaniël van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is geschokt over de tot haat aanzettende kalender en eist een diepgaand onderzoek. "Het is van groot belang dat nu ook in de rest van Nederland de verspreiding van soort publicaties keihard wordt aangepakt."

Dr. Afshin Eillan, docent strafrecht van de Universiteit van Amsterdam, die een aantal jaren geleden als Iraans vluchteling naar Nederland kwam, hoopt dat deze zaak Justitie en Tweede Kamerleden wakker zal schudden om het aanzetten tot haat te vervolgen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1741660
quote:
Op woensdag 26 september 2001 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
ALMERE - Een in Egypte gedrukte kalender met een afbeelding van een brandend vliegtuig dat neerstort boven New York, die eind mei - ruim 3 maanden voor de aanslag - bij of in een islamitische school in Almere zou zijn verspreid, heeft voor opschudding bij het gemeentebestuur gezorgd.
hier krijg ik nou de kippevel van
hoe kunnen hun nou al in mei die kalender uitbrengen\
terwijl die vliegtuig in septmeber de wtc toren in boorde
kunnen hun dus ECHT vooruit voorspellen en wisten hun dus al meer!!!!!!!!!!!!
groet
marcia
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 september 2001 @ 09:16:27 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1741670
quote:
Op woensdag 26 september 2001 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens loco-burgemeester Henk Smeeman, kan de verspreiding van de tot haat aanzettende islamitische propaganda-kalender in Almere niet worden getolereerd.

Directeur Ronnie Naftaniël van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is geschokt over de tot haat aanzettende kalender en eist een diepgaand onderzoek. "Het is van groot belang dat nu ook in de rest van Nederland de verspreiding van soort publicaties keihard wordt aangepakt."

Dr. Afshin Eillan, docent strafrecht van de Universiteit van Amsterdam, die een aantal jaren geleden als Iraans vluchteling naar Nederland kwam, hoopt dat deze zaak Justitie en Tweede Kamerleden wakker zal schudden om het aanzetten tot haat te vervolgen.

Ik denk dat het inderdaad tijd wordt dat aanzetten tot haat en geweld duidelijk aangepakt wordt. En dat daarbij geen onderscheid gemaakt wordt tussen de "ouderwetse" racisten en de (voor onze maatschappij) moderne racisten...

Doc-mode: en daarnaast ook aandacht voor de reden voor de haat
(want haat voorkomen is beter dan haat alleen maar afstraffen)

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1742165
Zie je ....dit is gewoon een soort van samen span, ze wisten het al...Tenminste ik denk dat dit al veel langer
gepland was hoor ..dit verzin je niet in een weekje..???

xx

Ach Flikker toch op........
pi_1742324
Intergratie krijgt wel een erg wrange klank niet?

Vampier

(typ vouten voorbehouden)

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 26-09-2001 12:58]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1742339
Waar ik me aan erger is dat dit soort scholen en instanties (zoals Imans en de moslimomroep) gewoon voor 100% gesubsidieert worden met ONZE belastingcenten. Ondertussen lijkt het wel dat het enige wat die figuren kunnen doen is haat verspreiden en ons westerlingen uitkotsen (we zijn immers ongelovige honden en varkens die toch naar de hel gaan).

Als het wettelijk niet mogelijk is om ze het land uit te zetten lijkt het dichtdraaien van de subsidiekraan me toch wel een mooi alternatief.

pi_1742368
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:03 schreef Vampier het volgende:
Het klinkt vooral fout.
  woensdag 26 september 2001 @ 11:10:47 #8
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1742370
quote:
Inderdaad, laten het maar afschaffen dat geintegreer.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1742389
quote:

Vampier

Kan je nagaan wat voor een klank integratie krijgt.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 september 2001 @ 11:17:43 #10
10152 Buffie
There is only one
pi_1742407
Dat is gewoon stom toeval. Er is toch ook een of andere rapgroep die net voor de aanslag een nieuw cd-hoesje had laten maken met daarop brandende Twin Towers? Alsof zij dan ook bij een of ander complot betrokken zouden zijn, doe ff normaal.

Binnen de Islam zijn extremisten actief die al jarenlang een Jihad willen, die propvol haat tegen de US zitten. Dan ligt een kalender met dit soort foto's al snel voor de hand. Als diezelfde haat tegen Frankrijk was gericht, zag je een brandende Eiffeltoren.

Het blijft natuurlijk vreselijk dat mensen oproepen tot dit soort haat door middel van een kalender op een school waar kinderen rondlopen die op juist op die leeftijd erg ontvankelijk zijn voor dit soort dingen. Maar dat de kalendermakers bij een complot betrokken zouden zijn vind ik echt onzin.

Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
pi_1742433
Schandalig dat dit soort materiaal op een school in Nederland massaal in omloop is

Maar ja, als je schoolhoofd "geen commentaar" Dekker ziet verwondert dit me niet.

pi_1742445
quote:
Hoe kan er ooit sprake zijn van integratie als er zoiets bestaat als een Islamschool? Overigens mogen christelijke scholen van mij ook weg.

In onderwijs is geen plek voor godsdienst. Gewoon die kinderen zelf een mening laten vormen.

pi_1742518
Strolie, welke is de bron van jouw posting?
#geen
pi_1742527
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Strolie, welke is de bron van jouw posting?
De meest objectieve ochtendkrant van Nederland natuurlijk
pi_1742543
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

T-t-t-t-t-telegraaf?
#geen
  woensdag 26 september 2001 @ 11:37:16 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1742556
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Waar ik me aan erger is dat dit soort scholen en instanties (zoals Imans en de moslimomroep) gewoon voor 100% gesubsidieert worden met ONZE belastingcenten. Ondertussen lijkt het wel dat het enige wat die figuren kunnen doen is haat verspreiden en ons westerlingen uitkotsen (we zijn immers ongelovige honden en varkens die toch naar de hel gaan).

Als het wettelijk niet mogelijk is om ze het land uit te zetten lijkt het dichtdraaien van de subsidiekraan me toch wel een mooi alternatief.

* Bastard helemaal mee eens is
The truth was in here.
pi_1742559
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Naast het artikel toch dat marsmannetjes asiel in Nederland vragen, toch?
pi_1742740
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:21 schreef Strolie75 het volgende:
Schandalig dat dit soort materiaal op een school in Nederland massaal in omloop is

Maar ja, als je schoolhoofd "geen commentaar" Dekker ziet verwondert dit me niet.

Dekker kan die lap beter voor haar mond binden, als ze nu al geen commentaar durft te geven zal er weinig zinigs uitkomen, en voorkomt een hoop onzinnig islam getint gebazel.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1742773
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:17 schreef Buffie het volgende:
Dat is gewoon stom toeval. Er is toch ook een of andere rapgroep die net voor de aanslag een nieuw cd-hoesje had laten maken met daarop brandende Twin Towers? Alsof zij dan ook bij een of ander complot betrokken zouden zijn, doe ff normaal.
Zal best stom toeval zijn.

Het barst op openbare scholen ook van haatoproepende kalenders waarop brandende vliegtuigen op moskeeën neerstorten. Heel normaal allemaal.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1742803
quote:
Op woensdag 26 september 2001 12:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Zal best stom toeval zijn.

Het barst op openbare scholen ook van haatoproepende kalenders waarop brandende vliegtuigen op moskeeën neerstorten. Heel normaal allemaal.

Toeval, in de zin dat hij niet gemaakt zal zijn door Osema, toen hij zich een uurtje zat te vervelen.
Ziek natuurlijk wel...
pi_1742805
Als het omgekeerd zou zijn zou de pl**ris uitbreken idd.

En als dit waar is verwacht ik dit terug te zien in alle mogelijke nieuwsuitzendingen en actualiteitenrubrieken.

Te schokkend voor woorden dat dit mag.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 26 september 2001 @ 12:07:45 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1742826
Maar het wel gek vinden dat er een groeiend afkeer is in Nederland tegen de islamitische gemeenschap zeker En o ja, daar vandaan komen er zielige gezichten dat de politiek daar wat aan moet doen
Vergeet het maar wat mij betreft.
The truth was in here.
  woensdag 26 september 2001 @ 12:09:36 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1742839
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:21 schreef Strolie75 het volgende:
1 islamschool waar (waarschijnlijk buiten medeweten van de school zelf) zoiets misselijks wordt gedaan en meteen 'massaal in omloop'?

Dan neem ik aan dat jij ervan overtuigd bent dat elke Amsterdammer en elke Rotterdammer een voetbalhooligan is, omdat destijds een stel hersenloze knuppels mekaar verrot mepten in Beverwijk?

Ik vind jouw opruierige gedrag net zo misselijkmakend als het verspreiden van deze kalender.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1742843
quote:
Op woensdag 26 september 2001 12:05 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Toeval, in de zin dat hij niet gemaakt zal zijn door Osema, toen hij zich een uurtje zat te vervelen.
Ziek natuurlijk wel...

Wat ziek is is dat kleine kinderen op een door "het vrije Westen' gesubsidieerde school aangezet worden tot haat tegen datzelfde vrije Westen.

Ik ga dat nooit snappen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Redactie Frontpage woensdag 26 september 2001 @ 12:21:59 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1742936
Nee, geef mij maar zo'n Chinese jaarkalender, gratis bij een portie Babi Pangang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')