De gewraakte kalender.
Burgemeester Hans Ouwerkerk heeft gisteren naar aanleiding van de kalender, waarvan een exemplaar in het bezit kwam van deze krant, de zaak aangemeld bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD).
Aangifte
Almere heeft het bestuur van de Stichting Islamitische School het dringende advies gegeven om aangifte te doen of medewerking te verlenen aan een onderzoek van de BVD. Dit om zo snel mogelijk de herkomst van de kalender te achterhalen.
Volgens loco-burgemeester Henk Smeeman, kan de verspreiding van de tot haat aanzettende islamitische propaganda-kalender in Almere niet worden getolereerd.
"Het gemeentebestuur hecht grote waarde aan het behoud van de goede relaties binnen onze interculturele gemeenschap". Burgemeester Ouwerkerk zal vanmorgen op een persconferentie een toelichting op het besluit van de gemeenteraad geven.
De geschilderde afbeelding van een brandend vliegtuig met het Amerikaanse vrijheidsbeeld en de wolkenkrabbers van New York is voorzien van de tekst "Ik steun op Allah - Om te sterven voor Allah" afgebeeld op het laatste kwartaalblad van de kalender.
Palestijnen
Op de overige afbeeldingen zijn een stenengooiende Palestijnse demonstrant voor de Al-Aksa moskee in Jeruzalem, de Egyptische opmars in de zesdaagse oorlog en een futuristische voorstelling van de bevrijding van Jeruzalem te zien.
Volgens een getuige, die uit veiligheids-overwegingen niet wil worden genoemd, zou het hoofd van de Islamitische School een flink aantal van de kalenders op A4 en A3 formaat van eind mei tot begin juni in haar bezit hebben gehad.
Schoolhoofd Dekker ...geen commentaar...
Het in islamitische kledij gehulde schoolhoofd mevrouw Dekker, die wij met deze uitspraak en de schokkende afbeelding confronteerde, reageerde geschrokken met "Hoe komt u hieraan" en weigerde verder elk commentaar. Ook de voorzitter van de Stichting Islamitische School wilde niet reageren.
Geschokt
Directeur Ronnie Naftaniël van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is geschokt over de tot haat aanzettende kalender en eist een diepgaand onderzoek. "Het is van groot belang dat nu ook in de rest van Nederland de verspreiding van soort publicaties keihard wordt aangepakt."
Dr. Afshin Eillan, docent strafrecht van de Universiteit van Amsterdam, die een aantal jaren geleden als Iraans vluchteling naar Nederland kwam, hoopt dat deze zaak Justitie en Tweede Kamerleden wakker zal schudden om het aanzetten tot haat te vervolgen.
quote:hier krijg ik nou de kippevel van
Op woensdag 26 september 2001 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
ALMERE - Een in Egypte gedrukte kalender met een afbeelding van een brandend vliegtuig dat neerstort boven New York, die eind mei - ruim 3 maanden voor de aanslag - bij of in een islamitische school in Almere zou zijn verspreid, heeft voor opschudding bij het gemeentebestuur gezorgd.
quote:Ik denk dat het inderdaad tijd wordt dat aanzetten tot haat en geweld duidelijk aangepakt wordt. En dat daarbij geen onderscheid gemaakt wordt tussen de "ouderwetse" racisten en de (voor onze maatschappij) moderne racisten...
Op woensdag 26 september 2001 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens loco-burgemeester Henk Smeeman, kan de verspreiding van de tot haat aanzettende islamitische propaganda-kalender in Almere niet worden getolereerd.Directeur Ronnie Naftaniël van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is geschokt over de tot haat aanzettende kalender en eist een diepgaand onderzoek. "Het is van groot belang dat nu ook in de rest van Nederland de verspreiding van soort publicaties keihard wordt aangepakt."
Dr. Afshin Eillan, docent strafrecht van de Universiteit van Amsterdam, die een aantal jaren geleden als Iraans vluchteling naar Nederland kwam, hoopt dat deze zaak Justitie en Tweede Kamerleden wakker zal schudden om het aanzetten tot haat te vervolgen.
Doc-mode: en daarnaast ook aandacht voor de reden voor de haat
(want haat voorkomen is beter dan haat alleen maar afstraffen)
xx
Vampier
(typ vouten voorbehouden)
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 26-09-2001 12:58]
Als het wettelijk niet mogelijk is om ze het land uit te zetten lijkt het dichtdraaien van de subsidiekraan me toch wel een mooi alternatief.
quote:Het klinkt vooral fout.
Op woensdag 26 september 2001 11:03 schreef Vampier het volgende:
Intergratie krijgt wel een erg wrange klank niet?
quote:Inderdaad, laten het maar afschaffen dat geintegreer.
quote:Kan je nagaan wat voor een klank integratie krijgt.
Intergratie krijgt wel een erg wrange klank niet?Vampier
Binnen de Islam zijn extremisten actief die al jarenlang een Jihad willen, die propvol haat tegen de US zitten. Dan ligt een kalender met dit soort foto's al snel voor de hand. Als diezelfde haat tegen Frankrijk was gericht, zag je een brandende Eiffeltoren.
Het blijft natuurlijk vreselijk dat mensen oproepen tot dit soort haat door middel van een kalender op een school waar kinderen rondlopen die op juist op die leeftijd erg ontvankelijk zijn voor dit soort dingen. Maar dat de kalendermakers bij een complot betrokken zouden zijn vind ik echt onzin.
Maar ja, als je schoolhoofd "geen commentaar" Dekker ziet verwondert dit me niet.
quote:Hoe kan er ooit sprake zijn van integratie als er zoiets bestaat als een Islamschool? Overigens mogen christelijke scholen van mij ook weg.
In onderwijs is geen plek voor godsdienst. Gewoon die kinderen zelf een mening laten vormen.
quote:De meest objectieve ochtendkrant van Nederland natuurlijk
Op woensdag 26 september 2001 11:31 schreef DuchessX het volgende:
Strolie, welke is de bron van jouw posting?
quote:T-t-t-t-t-telegraaf?
Op woensdag 26 september 2001 11:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
De meest objectieve ochtendkrant van Nederland natuurlijk
quote:* Bastard helemaal mee eens is
Op woensdag 26 september 2001 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
Waar ik me aan erger is dat dit soort scholen en instanties (zoals Imans en de moslimomroep) gewoon voor 100% gesubsidieert worden met ONZE belastingcenten. Ondertussen lijkt het wel dat het enige wat die figuren kunnen doen is haat verspreiden en ons westerlingen uitkotsen (we zijn immers ongelovige honden en varkens die toch naar de hel gaan).Als het wettelijk niet mogelijk is om ze het land uit te zetten lijkt het dichtdraaien van de subsidiekraan me toch wel een mooi alternatief.
quote:Naast het artikel toch dat marsmannetjes asiel in Nederland vragen, toch?
Op woensdag 26 september 2001 11:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
De meest objectieve ochtendkrant van Nederland natuurlijk
quote:Dekker kan die lap beter voor haar mond binden, als ze nu al geen commentaar durft te geven zal er weinig zinigs uitkomen, en voorkomt een hoop onzinnig islam getint gebazel.
Op woensdag 26 september 2001 11:21 schreef Strolie75 het volgende:
Schandalig dat dit soort materiaal op een school in Nederland massaal in omloop isMaar ja, als je schoolhoofd "geen commentaar" Dekker ziet verwondert dit me niet.
quote:Zal best stom toeval zijn.
Op woensdag 26 september 2001 11:17 schreef Buffie het volgende:
Dat is gewoon stom toeval. Er is toch ook een of andere rapgroep die net voor de aanslag een nieuw cd-hoesje had laten maken met daarop brandende Twin Towers? Alsof zij dan ook bij een of ander complot betrokken zouden zijn, doe ff normaal.
Het barst op openbare scholen ook van haatoproepende kalenders waarop brandende vliegtuigen op moskeeën neerstorten. Heel normaal allemaal.
quote:Toeval, in de zin dat hij niet gemaakt zal zijn door Osema, toen hij zich een uurtje zat te vervelen.
Op woensdag 26 september 2001 12:02 schreef R@b het volgende:[..]
Zal best stom toeval zijn.
Het barst op openbare scholen ook van haatoproepende kalenders waarop brandende vliegtuigen op moskeeën neerstorten. Heel normaal allemaal.
En als dit waar is verwacht ik dit terug te zien in alle mogelijke nieuwsuitzendingen en actualiteitenrubrieken.
Te schokkend voor woorden dat dit mag.
quote:1 islamschool waar (waarschijnlijk buiten medeweten van de school zelf) zoiets misselijks wordt gedaan en meteen 'massaal in omloop'?
Op woensdag 26 september 2001 11:21 schreef Strolie75 het volgende:
Schandalig dat dit soort materiaal op een school in Nederland massaal in omloop is
Dan neem ik aan dat jij ervan overtuigd bent dat elke Amsterdammer en elke Rotterdammer een voetbalhooligan is, omdat destijds een stel hersenloze knuppels mekaar verrot mepten in Beverwijk?
Ik vind jouw opruierige gedrag net zo misselijkmakend als het verspreiden van deze kalender.
V.
quote:Wat ziek is is dat kleine kinderen op een door "het vrije Westen' gesubsidieerde school aangezet worden tot haat tegen datzelfde vrije Westen.
Op woensdag 26 september 2001 12:05 schreef Halinalle het volgende:[..]
Toeval, in de zin dat hij niet gemaakt zal zijn door Osema, toen hij zich een uurtje zat te vervelen.
Ziek natuurlijk wel...
Ik ga dat nooit snappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |