abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2001 @ 00:37:43 #1
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1740542
Yés!!

1 oktober aanstaande vertrek ik weer voor een weekje naar Ierland!!
Heb een uitnodiging gehad van familie, en ik ben blij!!!!!
Naast het huwelijksfeest waar ik voor uitgenodigd ben heb ik nog zát tijd over voor het bezoeken van Dublin, rondkijken/reizen in wéér een stukje Ierland. Lieve mailvriendin bezoeken...Guinnes en Murphy's drinken...kortom: joepiéééé!

DC

-Lachen is een kalmerend middel zonder neveneffecten-
pi_1740585
Aaaaaaaaaaarghhhhhhhh!!! Ik ben jaloers!!!!!!!

Maar heel veel plezier, en doe alsjeblieft Dublin de groeten van me!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 26 september 2001 @ 00:45:34 #3
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1740613
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:42 schreef ElizabethR het volgende:
Aaaaaaaaaaarghhhhhhhh!!! Ik ben jaloers!!!!!!!

Maar heel veel plezier, en doe alsjeblieft Dublin de groeten van me!!

off course dear;)

En zal ik ook een pintje op je drinken dan maar meteen?;)

pi_1740639
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:45 schreef Destinies_Child het volgende:

[..]

off course dear;)

En zal ik ook een pintje op je drinken dan maar meteen?;)

Is goed, graag, maar ik wil liever een keer een pintje mét je drinken. In Dublin bijvoorbeeld

Ow, en mocht je dat mens in die fontein op O'Connelstreet tegen komen, dan zeg maar dat ze een mooi plekkie heeft daar!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 26 september 2001 @ 00:59:24 #5
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1740699
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Is goed, graag, maar ik wil liever een keer een pintje mét je drinken. In Dublin bijvoorbeeld

deal! ;)Zullen we dan naar Groaty's pub gaan? Aan het eind (zijstraat) van O'Connelstreet? Echt tóf daar!!

Ow, en mocht je dat mens in die fontein op O'Connelstreet tegen komen, dan zeg maar dat ze een mooi plekkie heeft daar!

pi_1740768
Super!!

Heb zelf al een keer een Ierse bruiloft mogen meemaken. Helemaal te gek!! Party on, dude!!

Whiskey vind ik persoonlijk beter smaken dan de Guiness of Murphy's

woensdag 26 september 2001 @ 01:13:38 #7
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1740781
quote:
Op woensdag 26 september 2001 01:12 schreef Marco_351 het volgende:
Super!!

Heb zelf al een keer een Ierse bruiloft mogen meemaken. Helemaal te gek!! Party on, dude!!

Whiskey vind ik persoonlijk beter smaken dan de Guiness of Murphy's

ook jumjum!!!
pi_1741413
Geweldig voor je lieverd!
Maak dr een gezellige week van en veel plezier met alles wat je van plan bent..

* -Maverick- zal DC erg gaan missen..

Marco

Call me a fuck-up, fucked-up or whatever... At least I'm honest...
Non-smoker since september 24th 2001/08:00 hrs
The Kenny Translator
  woensdag 26 september 2001 @ 09:34:18 #9
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1741720
quote:
Op woensdag 26 september 2001 01:12 schreef Marco_351 het volgende:
Super!!

Schijnt kei-gaaf te zijn ja!

Weet jij trouwens het verschil tussen een Ierse bruiloft en een Ierse begrafenis?

Er is 1 persoon minder dronken......hihi

woensdag 26 september 2001 @ 09:40:56 #10
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1741751
[quote]Op woensdag 26 september 2001 04:49 schreef -Maverick- het volgende:
Geweldig voor je lieverd!
Maak dr een gezellige week van en veel plezier met alles wat je van plan bent..

En dat is veel te veel voor 1 week eigenlijk. Maar ik doe mijn best en maak van tevoren een plan de campagne op....komt wel goed

* -Maverick- zal DC erg gaan missen..

Het is maar een weekje en bovendien: als ik er even de tijd voor vind hoor je wel van me hoor

Marco

MLA

pi_1746857
Op woensdag 26 september 2001 09:40 schreef Destinies_Child het volgende:

En dat is veel te veel voor 1 week eigenlijk. Maar ik doe mijn best en maak van tevoren een plan de campagne op....komt wel goed

Dat lijkt me idd geen verkeerd idee nee..

Het is maar een weekje en bovendien: als ik er even de tijd voor vind hoor je wel van me hoor

hehe, is goed.. daar hou ik je aan..:)

MRP

The Kenny Translator
pi_1801205
Ik komzelf uit Ierland...damm ik moet echt weer een keer heen...lekker zuipen, familie bezoeken...ik ben jaloers...ik wil ook!!!!

veel plezier daaro

pi_1824486
Jaaaaaa.. jippieeeeee..
Morgen komt D_C weer trug..

*grin*

The Kenny Translator
pi_1830405
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:45 schreef -Maverick- het volgende:
Jaaaaaa.. jippieeeeee..
Morgen komt D_C weer trug..

*grin*

Op dit moment zijn de dames nog stevig aan de "rol" lieve -Maverick-
Kreeg net een telefoontje uit Dublin van sissie die samen met Maryon de Ieren gek aan het maken is....hehe...

Maryon vertrekt vanavond laat pas en laat weten dat ze na aankomst in Nederland ws meteen haar bedje inrolt...
Je krijgt wél een aantal dikke

Bij deze dus...

groetjes

-Juweeltje_

zondag 7 oktober 2001 @ 00:50:34 #15
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1833197
Hey mensen!

Ik ben net thuis en heb het te gek gaaf heerlijk en gezellig gehad!!!!!
Ik ben totally kapot eerlijk gezegd en duik zo dadelijk (na het bijlezen van fokforum) mijn bedje in en kom er voorlopig niet meer uit ook
Later een uitgebreid verslag van mijn week in Ierland!

DC

pi_1833393
En ik lees dit topic natuurlijk weer als laatste..
(dus nu pas)

Ennieweej.. Alsnog bedankt voor de 's
en ik merk het wel als ze weer bij positieven gekomen is morgen..

-Juweeltje-, en bedankt voor het doorgeven...
D_C, WB, , welterusten en ik spreek je snel..

-Maverick-

[Dit bericht is gewijzigd door -Maverick- op 07-10-2001 01:47]

The Kenny Translator
  maandag 8 oktober 2001 @ 11:30:12 #17
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1842980
Op het vliegveld van Dublin werd ik opgewacht door neven Patrick en Sean, die allebei in Dublin wonen en werken (Sean bij Guinness ).
De achterbak van Sean's auto (een barrel uit het jaar nul) stond volgeladen met Ireland's beroemdste bier: Guinness dus . Zo togen we richting Limerick, toch nog zo'n kleine 200 kilometer rijden.
Het weer was zoals het moest zijn in Ierland: druilerig en miezerig
Na uren rijden, waar ik overigens niet veel van gemerkt heb omdat ik de meeste tijd lag te knorren op de achterbank, kwamen we aan bij het huisje van mijn aunty, die naar buiten kwam vliegen en me onder het uitstorten van onbegrijpelijke Ierse kreten hartelijk verwelkomde. Ze troonde me mee naar binnen en tot mijn grote verbazing (en schrik) stond daar een tafel vól met eten op ons te wachten!
De aanblik van al dat voedsel deed mijn maag bijna omdraaien, ik voelde me eigenlijk te moe na de reis en had het gevoel dat ik nog geen crackertje naar binnen zou kunnen krijgen. Maar om tantetje niet teleur te stellen heb ik toch mijn best gedaan en kreeg het voor elkaar om van elk gerecht wat muizehapjes te eten. Overigens smaakte het bier me wél
Na een goede nachtrust en een stevig Iers ontbijt (Ierland-gangers onder ons weten wat dat inhoudt )eerst maar eens wat wandelen in de omgeving. Het weer was gelukkig wat opgeklaard en we liepen richting baai, waar de rivier de Shannon in uitmondt. Práchtig is het daar!! Later op de dag werd ik door Sean meegenomen voor een ritje door de omgeving en ik was wederom onder de indruk van alles wat Ierland te bieden heeft. Het is zó'n prachtig land, met geeb pen te beschrijven...
Maandag zijn we de stad ingegaan om inkopen te doen voor het feest waarvoor ik naar Ierland was gekomen, het huwelijksfeest van mijn tante en oom.
Tjemig, toen ik zag wat er allemaal ingekocht werd begon ik me toch af te vragen hoeveel mensen er wel niet uitgenodigd waren...
Verder nog even een bezoekje gebracht aan het King John's Castle en de St. Mary's kathedraal.
De dinsdag stond in het teken van eten voorbereiden en voorgesteld worden aan buren, die de hele dag in en uit kwamen lopen om te helpen en om kennis met me te maken (hoezo nieuwsgierig
Stuk voor stuk allemaal onwijs aardige en vriendelijke mensen die me het hemd van mijn lijf vroegen over het leven in Holland. Lastig was wel dat de meesten van hen in hun enthousiasme vergaten dat mijn Iers niet bepaald goed te noemen is. Ze begonnen in keurig ABE (Algemeen Beschaafd Engels ) te kleppen tegen me, maar hoe verder het gesprek vorderde hoe meer dat ABE doorspekt werd met Iers....nahja...we begrepen elkaar toch wel redelijk
Woensdag (de dag van het feest) togen we met zijn allen naar een héééééle oude boerenschuur die omgetoverd moest worden tot feestzaal...dacht ik. Maar nee, de boel werd gewoon de boel gelaten, er werden alleen lange tafels opgesteld. wat slingers opgehangen, de drank goed zichtbaar neergezet en een podiumpje gecreëerd voor de band..
Toen weer met zijn allen naar huis, alwaar tante haar bed indook om "voor" te rusten, oompie zijn tuintje lekker ging schoffelen en de neven mij probeerden een Iers kaartspelletje te leren. Het leek op klaverjassen, maar dan anders....ik snapte er geen hol van
En toen het feest...tja, wat moet ik dáár over vertellen? Zoiets noemen ze bij ons geen feest, maar een zuippartij geloof ik
Ik heb nog nooit, echt nooit, zoveel mensen bij elkaar zoveel zien zuipen! Het ging maar door! De band speelde onvermoeibaar door en hoe meer de mensen gezopen hadden hoe meer ze gingen zingen en dansen. Echt onwijs gaaf! Ik heb ik weet niet hoeveel volksdansen aan me voorbij zien gaan, waar ik al dan niet aan mee deed, zo goed en kwaad als dat ging.
Het was een onvergetelijke avond en ik had hem voor geen goud willen missen!
Bek- en békaf rolde ik tegen het ochtendgloren mijn bed in, gebroken en ja......bijna ladderzat
Donderdag: om 1600 uur ongeveer zat de hele familie, (incl. moi), brak, moe, witjes en ons niet helemaal lekker voelende aan de tafel. Alleen tantetje voelde zich toppie, die dacht: eerst maar eens stevig eten, dan voelen ze zich wel weer goed...
Nou, ik begon groen te zien toen de eieren, spek en gebakken bloedworst richting tafel kwamen...kreeg geen hap door mijn keel, gatverdámme!!!! Op aandringen van de familie heb ik een cracker met cheddar naar binnengewerkt en was allang blij dat die er niet met dezelfde rotgang weer uitkwam
Vrijdagmiddag ben ik weer met Sean en Patrick teruggereden naar Dublin. Het afscheid van mijn familie was niet leuk.....
Laatste nachtje doorgebracht in het huisje van Sean en de volgende ochtend vroeg op voor mijn ontmoeting met Roos (zusje van -Juweeltje- die ik afgelopen zomer ontmoette in Dublin). Een lief, tenger meisje met ietwat verdrietige ogen en een enorme buik! Ze is zwanger van een tweeling, ruim 7 maanden nu en waggelde allercharmantst met me door Dublin
We hebben wat gewinkeld, even in een internetcafé rondgehangen, heerlijk gelunchd en veel gelachen.
De laatste uurtjes in Dublin bij Sean gezeten, weer gegeten en gedronken en gepraat over allerlei serieuze zaken, gewoon heel lekker relaxed.
Tja, en toen was het voorbij, Roosje werd weer door vriendlief opgehaald en ik werd door mijn 2 stoeren rooie neven naar het vliegveld gebracht...

dag Ierland!!

Amhrán na bhFíann

Seo dhibh a cháirde duan Óglaigh,
Cathréimeach briomhar ceolmhar,
Ár dtinte cnámh go buacach táid,
'S an spéir go min réaltogach
Is fonnmhar faobhrach sinn chun gleo
'S go tiúnmhar glé roimh thíocht do'n ló
Fé chiúnas chaomh na hoiche ar seol:
Seo libh canaídh Amhrán na bhFiann

Sinne Firnna Fáil
A tá fé gheall ag Éirinn,
buion dár slua
Thar toinn do ráinig chugainn,
Fé mhóid bheith saor.
Sean tír ár sinsir feasta
Ní fhagfar fé'n tiorán ná fé'n tráil
Anocht a théam sa bhearna bhaoil,
Le gean ar Ghaeil chun báis nó saoil
Le guna screach fé lámhach na bpiléar
Seo libh canaídh Amhrán na bhFiann.

Cois bánta réidhe, ar árdaibh sléibhe,
Ba bhuachach ár sinsir romhainn,
Ag lámhach go tréan fé'n sár-bhrat séin
Tá thuas sa ghaoith go seolta
Ba dhúchas riamh d'ár gcine cháidh
Gan iompáil siar ó imirt áir,
'S ag siúl mar iad i gcoinne námhad
Seo libh, canaídh Amhrán na bhFiann

A bhuíon nách fann d'fhuil Ghaeil is Gall,
Sin breacadh lae na saoirse,
Ta scéimhle 's scanradh i gcroíthe namhad,
Roimh ranna laochra ár dtire.
Ár dtinte is tréith gan spréach anois,
Sin luisne ghlé san spéir anoir,
'S an bíobha i raon na bpiléar agaibh:
Seo libh, canaídh Amhrán na bh Fiann.

pi_1842993
Ik heb 2 jaar in Dublin gewoond! Fantastisch!
  zondag 21 oktober 2001 @ 14:42:09 #19
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_1962634
Ik woon er NU en het is fantastisch Al heb ik nog nie echt de kans gehad de natuur te ontdekken ik vermaak me kostelijk in Dublin
There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
pi_1992592
Over 2 weken vertrek ik ook voor een weekend naar Ierland, een oom woont daar en die wil dat ik zijn computer even opnieuw installeer. Voor het ticket hoef je het niet te laten, kijk voor de gein maar eens bij www.ryanair.com. Je vertrekt dan wel vanaf Brussel-Charleroi, maar de prijzen...goedkoper dan met de trein van Haarlem naar Amsterdam.

Groet,

S.

A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 25 oktober 2001 @ 11:19:40 #21
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1998446
quote:
Op woensdag 24 oktober 2001 18:55 schreef Suijk het volgende:
Over 2 weken vertrek ik ook voor een weekend naar Ierland, een oom woont daar en die wil dat ik zijn computer even opnieuw installeer. Voor het ticket hoef je het niet te laten, kijk voor de gein maar eens bij www.ryanair.com. Je vertrekt dan wel vanaf Brussel-Charleroi, maar de prijzen...goedkoper dan met de trein van Haarlem naar Amsterdam.

Groet,

S.

Ooooooooooooohhhhhhhhhhhh!!!!

* Destinies_Child is jaloers en wil ook weer!

Al is het maar om "even" een comp. te installeren (wat ik overigens niet eens kan

Veel plezier in Good Old Ireland en geef haar asjeblieft een kusje van me?

donderdag 25 oktober 2001 @ 21:24:07 #22
17764 Niesje
Kèk mè nâh!!
pi_2003112
quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 11:19 schreef Destinies_Child het volgende:

[..]

Ooooooooooooohhhhhhhhhhhh!!!!

* Destinies_Child is jaloers en wil ook weer!

Al is het maar om "even" een comp. te installeren (wat ik overigens niet eens kan

Veel plezier in Good Old Ireland en geef haar asjeblieft een kusje van me?

*Grin*

Nog even en je bent jarig

* Niesje kijkt onschuldig en verder

Krèg allemaal maah de blafhik!!
pi_20938647
quote:
Op woensdag 24 oktober 2001 18:55 schreef Suijk het volgende:
Weet je nog wat aandachtspunten en/of bijzonderheden te vermelden omtrent de vlucht Brussel-Dublin en weer terug..? Ik ga die vlucht namelijk ook meemaken dit jaar..
pi_20938675
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2001 22:40 schreef BobRooney het volgende:
pi_20938707
Het Ierland topic is deze dus:
Éireann (oftewel Ierland)
Graag daar verder ipv een 3 jaar oud topic nemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')