quote:Sorry hoor, maar ik word er kotsziek van dat die Amerikanen o-ver-al een een of andere benefiet optreden voor moeten hebben om geld in te zamelen!
Jackson geweerd van benefietprogrammaMichael Jackson was niet welkom bij de Amerikaanse sterrenshow tegen terrorisme. De popster had de organisatie aangeboden op te treden in het benefietprogramma 'America: A tribute to heroes', maar werd afgewezen. Dat meldde het Britse showbizzpersbureau WENN maandag.
"Hij paste niet in de geest van de show. We waren bang dat alle aandacht naar Michael uit zou zijn gegaan en niet naar de slachtoffers", aldus een van de organisatoren.
Tientallen sterren uit de amusementswereld zetten zich in voor de benefietuitzending, die vrijdagavond via duizenden radio- en tv-stations wereldwijd werd uitgezonden. De opbrengst is bestemd voor de slachtoffers van de aanslagen in de Verenigde Staten of voor hun nabestaanden.
De artiesten traden op, hielden een korte toespraak of bemanden de telefoons waar mensen met hun giften terechtkonden. Direct na de uitzending was al ruim 116 miljoen dollar opgehaald.
En dan komt er nog zoiets bij...zucht, het is echt te triest voor woorden.
quote:Maare dat is een spontane actie voor een algemeen doel. Iets waar Nederland in principe ver vanaf staat...
Op dinsdag 25 september 2001 13:41 schreef Ettepet het volgende:
Helaas voor jou is Nederland heel lang koploper geweest, kijk maar in het Guinnes Book of Records: 70 miljoen in 1974 voor Geven voor Leven. Dit record werd pas verbeterd in 1986, door Live Aid circa 200 miljoen gulden, en nu dus 385 miljoen voor de nabestaanden in New York en Washington.
quote:gaven jantje shit, BZN en nog een zooi lui geen concert voor de slachtoffers van die afgebrande tent in Volendam?
Op dinsdag 25 september 2001 12:52 schreef Thijsemans het volgende:[..]
Sorry hoor, maar ik word er kotsziek van dat die Amerikanen o-ver-al een een of andere benefiet optreden voor moeten hebben om geld in te zamelen!
En dan komt er nog zoiets bij...zucht, het is echt te triest voor woorden.
en is er voor Enschede ook niet zoiets gedaan?
quote:Nee, Nederland heeft alleen acties 'omdat het zo nodig moet' voor 'bijzondere' doelen, want ja, het moet natuurlijk wel ergens over gaan
Op dinsdag 25 september 2001 15:19 schreef Thijsemans het volgende:[..]
Maare dat is een spontane actie voor een algemeen doel. Iets waar Nederland in principe ver vanaf staat...
Kortom, benefietconcerten ok, maar laat dan GVD zien wat er met het geld wordt/is gedaan. Bij al die goede doelen zie je niet wat er allemaal met het geld wordt gedaan. Een paar waterputten in Afrika zegt me niet veel. Ik wil alles zien waarin zoveel miljoen piek wordt gestoken.
Misschien ga ik dan pas geld geven aan goede doelen.
[Dit bericht is gewijzigd door RAiDEN op 25-09-2001 17:15]
--------------------------------------------------------------------------------
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er niet bij dat er ondertussen al zo'n 1500 miljoen gulden is opgehaald voor de slachtoffers en nabestaande van de slachtoffers van de WTC ramp terwijl er het afgelopen jaar nog niet eens de helft is opgehaald voor heel Afrika.
Nou vraag ik je hebben de goed verzekerde zwaar verdienende slachtoffers en hun nabestaande behoefte aan dit geld >???
Lijkt mij dus niet. Daar en tegen de verhongerende niet verzekerde mensen in afrika WEL.
Waarom gaan mensen gevn als er iets gebeurt wat elke dag op TV is en niet als het daad werkelijk echt nodig is ???
En dan heb ik het nog niet eens over die debiele 'night for the heroes of america' waar de rijkste van de rijkste voor deze allemaal zielige mensen geld bij elkaar zingen/praten een soort 'live aid for america' ??
ahaaaaaaaaaaa als ik er aan denk word ik alleen maar bozer !!!
eeuwig jongblijvende bejaarde
Door golfer (Moderator) - dinsdag 25 september 2001 15:32
--------------------------------------------------------------------------------
Sluit mooi aan bij dit al bestaande topic:
Amerika heeft O-VER-AL een benefiet concert voor
Plaats daar jouw reaktie s.v.p. even.
zie het aansluiten wel niet helemaal maar daarom ben ik en zal ik ook nooit een operator worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |