Dennis
[Dit bericht is gewijzigd door Is2Funky (Datum 10 November 1999).]
Flop van de eeuw is Star Wars, voor mij in ieder geval.
Overigens is het wellicht ook leuk om de missers maar eens te noemen. een aantal suggesties:
Unter den Palmen
De gehele 'Die Hard' sequel
Cruel Intentions (tenenkrommend)
diverse Eddy Murphy films
ALLE Will Smith films!
Ik noem maar wat..
Dennis
Kwa zeperd: Nine Months... wat een walgelijk product zeg.
V
Als slechtste film wil ik toch echt Independance Day aandragen. Eigenlijk meer omdat het zo'n kaskraker was dan dat het echr de slechtste film is. Ik bedoel, het is de slechste film die zoveel geld heeft opgebracht.
verigens blij te zien dat will Smith in ieder geval ook de zeperds haalt. Zijn films zijn altijd al afgelopen wanneer ik het idee krijg dat het misschien nog wel wat heeft.
Dennis
Grx, Maarten
verder ben ik eigenlijk best wel fan van wesley snipes
ik gaproberen om alle films van hem op dvd te krijgen
Dennis
quote:
op 11-10-1999 om 04:29 PM schreef Is2Funky het volgende:
Vwb. back to the future. Is niet mijn nominatie, maar ik moet zeggen dat je motivatie wel steek houdt. Zelf aan het tijdscontinuum is gedacht. Qua impact voor de film in het algemeen (vernieuwing of invloed op de maatschappij) vindt ik de film niet zo veelzeggend.Dennis
Nee, dan moet je toch echt bij Chaplin en The Marx Brothers zijn! Steengoede films hebben die gemaakt.
quote:Cruel Intentions (tenenkrommend)
Die vond ik wel leuk om te zien hoor. Niet te gek, maar wel aardig. Met Sarah erin natuurlijk en dan is het altijd leuk. Wel een slecht einde en Dangerous Liasons (Close, Malkovich, Pfeiffer, Reeves) is inderdaad beter (zelfde verhaal), maar toch leuk om naar te kijken...
quote:Inderdaad zijn er wat gaten in te schieten, maar m.i. zijn die er opzettelijk ingelaten. De film spreekt mij aan omdat hij met zoveel lef en overtuiging is gemaakt, en de kijker niet als een onbenul beschouwt. Pienter en precies de juiste toon (geweldig script!)
Verbal, Mooie film, the usual suspects. Mooie rol van Kevin Spacey. Ik vind wel dat TUS een aantal hiaten in het verhaal heeft. (moeilijk aan te geven welke, maar ik kan me herinneren dat ik na het zien van de film wel wat onduidelijkheden kon aanwijzen) de film was in ieder geval goed genoeg om als hollywood-product in ieder geval ook in de filmhuizen gedraaid te worden.
quote:
op 11-11-1999 om 08:56 AM schreef sdb het volgende:
Nee, dan moet je toch echt bij Chaplin en The Marx Brothers zijn! Steengoede films hebben die gemaakt.
Ik ben het ermee eens dat een top 10 een betere indruk geeft trouwens...
Dennis
Nummer twee is Shawshank Redemption. Nominatie voor beste film in 1993. Omtzettend goed geacteerd door o.a. Tim Robbins en Norman Freeman. Prachtig thema en beste ontsnappingsactie ooit in een film.
Niemand kent deze, maar huur hem eens bij de videoboer. Je zult verstelt staan!
Ik ben het ermee eens dat een top 10 een betere indruk geeft trouwens...
Dennis[/quote]
O nee, dat was serieus bedoeld (achteraf snap ik dat het cynisch over kan komen, maar dan zet ik er wel een bij ofzo). Ik heb in mijn jeugd uren videobanden afgespeeld van Chaplin en MB. Mijn ouders vonden het een onmisbaar deel van een opvoeding. Ik denk dat een film goed is als het onderhoudend is, van invloed is op de filmindustrie en... mmm, wat zijn de criteria. Gewoon leuk om te zien, vind ik dus films over tijdreizen. En ook het genoemde Forrest Gump is een goede film. Die is origineel (aha, weer een criterium). Ik heb laatst Groundhog Day weer gezien. Vind ik ook goed vanwege dat begrip tijd. Ik zal nadenken over een top tien.
Oorlogen:
* The Great Dictator (met dank aan sdb, Chaplin, hij parodieerd Hitler en geeft een goed (tijds)beeld van de absurde ideeen van deze walgelijke dictator)
* Still quit at the western front (indrukwekkend epos over het leven van jonge mannen tijdens WO I in de loopgraven)
* Schindlers List (indrukwekkend, en dan ook de stilte na die film, toen iedereen wegliep, mooie muziek ook)
Oudheid:
* Ben Hur
* Spartacus (beide vooral door de herinneringen uit m'n jeugd, geeft een misschien 'avontuurlijker' beeld van het leven vroeger)
Recent:
Scent of a Woman (goed geacteerd, en een film waar mannen iets van kunnen leren, btw ben zelf ook m)
Reservoir Dogs (Al kijk je voor de vijfde keer, je ontdekt steeds nieuwe dingen en lijnen)
Rain Man (Zal hij wel, zal-ie niet, over hoe mensen denken en doen t.o.v. geld, liefde en eerlijkheid)
Silence of the Lambs (Suspens ten top)
Trainspotting (misschien wel absurd beeld van een verslaafde, maar fraai verfilmd)
The kingdom (Deel 1 tm/n 4 in de bios, vier uur lang!, later ook op tv als serie, nep maar ook weer echt)
Grootste gruwel:
Jurassic Park (vantevoren zo gehyped en uitgemerchandised, ik had ook al een aantal trailers gezien, te making of.. etc, dat toen ik de film zag het heel normaal vond, met een flinterdun verhaallijntje en een onbevredigind eind, bleek omdat er later sequel zou volgen)
ik kan nog wel ff doorgaan.... wat zijn objectieve criteria?
Opvallend, weinig/geen actiefilms, maar die zijn ook niet gefilmd omdat het cinematografisch ok moet zijn, maar poen moet opleveren.
------------------
Maybe this world is another planet's hell.
Aldous Huxley
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 12 November 1999).]
The Great Dictator (heb de filmposter thuis hangen). Mooi lijstje zo thematisch! Ben het eens met Rainman. Ik kan zo moeilijk films onthouden, dus als een van jullie iets post, denk ik 'O ja'. Gisteren Everone says I love you van en met Woody Allen gezien. Grappig, maar niet voor dit rijtje. Allen heeft aantal leuke films gemaakt.
Ik kan overigens nog wel 10 lijstjes doorgaan want nu ik zo hier zit te bedenken, komen er nog veel meer films...
Overigens afgelopen maandag de nieuwe David Lynch gezien in Lantaren venster. Ook weer de moeite waard en ik bedenk me opeens dat Blue Velvet, Lost Highway en Wild at Heart ook in de lijst kunnen.. Guns of Navarone??
Ik hou ermee op..
Dennis
------------------
It ain't over 'till the fat lady sings...
[Dit bericht is gewijzigd door Is2Funky (Datum 12 November 1999).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |