Nu wil ik graag winhooz programmeren omdat ik best veel leuke programeer ideeen heb... alleen snap ik daar natuurlijk nog de balle van dus zou graag leuke simpele voorbeeldjes willen hebben met liefst wreed veel commentaar.
Wie wil mij helpen!?...
(b.t.w welke taal kan ik me het beste op richten?)
Goed programmeren in windows is een ramp...
Met C++ / Builder kom je een eind, Delphi..enz
Maaruh...al die f*ckin API's die heb ik inmiddels allemaal wel gehad...
en alle sampels van internet halen
quote:Ik zal eens zoeken.
Op zaterdag 22 september 2001 14:11 schreef Joene het volgende:
Visual J+en alle sampels van internet halen
quote:C zeker niet, C++ eigenlijk ook niet voordat je goed doorhebt hoe OO programmeren werkt. (geklooi met pointers enzo is niet echt handig voor een newbie (understatement))
Op zaterdag 22 september 2001 14:09 schreef Chandler het volgende:
Maar het is dus niet handig om te beginnen met C of Delphi?
edit:
handige volgorde om prog. technieken te leren:
- Leer eerst om te gaan met OO , wat is een class, wat is een object, etc. etc.
- recursie (recursieve datastructuren, problemsolvers, etc.)
- Concurrency (m.a.w. multithreaded programmeren zonder dat de boel in de soep loopt)
- Grafisch user interface.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 22-09-2001 14:38]
quote:"Core Java2, Volume 1 - Fundamentals" , ISBN: 0-13-081933-6
Op zaterdag 22 september 2001 14:40 schreef Chandler het volgende:Raad me maar een boek aan
Eerste leren om gestructureerd te programmeren voordat je aan Java begint.
quote:Das toch een teken programma
Op zaterdag 22 september 2001 15:02 schreef StephanL het volgende:
neem Visual basic onder windows en makkelijk
quote:Studie Informatica, Universiteit Twente heeft Java als 1e programmeertaal (en slechts een kwart van de eerstejaars heeft enige 'voorkennis'/programmeerervaring van betekenis).
Op zaterdag 22 september 2001 15:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Java zou ik persoonijk niet pakken als begintaal... toch echt eerst Pascal of Visual Basic...Eerste leren om gestructureerd te programmeren voordat je aan Java begint.
Maarjah, da's dan ook universitair niveau
quote:doet de Hogeschool Enschede ook hoor
Op zaterdag 22 september 2001 15:55 schreef MacBeth het volgende:[..]
Studie Informatica, Universiteit Twente heeft Java als 1e programmeertaal (en slechts een kwart van de eerstejaars heeft enige 'voorkennis'/programmeerervaring van betekenis).
quote:ermm.. je spreekt jezelf tegen.. gestructureerd programmeren in VB
Op zaterdag 22 september 2001 15:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Java zou ik persoonijk niet pakken als begintaal... toch echt eerst Pascal of Visual Basic...Eerste leren om gestructureerd te programmeren voordat je aan Java begint.
ik zou trouwens ook proberen alles wat je van Basic weet te vergeten.
Java dwingt je netjes te programmeren.
quote:VB is een puinhoop, C++ is te complex voor een n00b.
Op zaterdag 22 september 2001 16:35 schreef Chandler het volgende:
Dus moet ik gaan voor Java... ik ben nu echt de kluts kwijt, ben nu bezig vb/c++ te downloaden
edit:
imho kan je het best ook al die IDE's links laten liggen, pak gewoon de JDK (windows/linux-versie) en een goeie text editor (vim onder linux, onder windows zou ik zo niet weten)
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 22-09-2001 16:50]
Ik weet nog steeds niet welke taal ik moet proberen, maar ga gewoon VB / C++ / Delphi installeren en als het ff kan ook Java.
quote:Hogere Informatica op Hogeschool Den Bosch heeft ook Java als 1e programmeertaal. En dat was een boeltje (voor mij ondertussen alweer 3 jaar geleden). Ik heb wel ervaring met Java programmeren, maar ik prefereer Visual Basic. En gestructureerd programmeren ligt nog altijd voor het grootste gedeelte aan de programmeur.
Op zaterdag 22 september 2001 15:55 schreef MacBeth het volgende:[..]
Studie Informatica, Universiteit Twente heeft Java als 1e programmeertaal (en slechts een kwart van de eerstejaars heeft enige 'voorkennis'/programmeerervaring van betekenis).
als je alleen Windows tooltjes wil maken dan is Visual Basic de aanrader (of evt. Delhpi) maar C++ is denk ik te moeilijk voor beginners (ik vind et iig VEEL te ingewikkeld..)
Chandler gaat het volgende gewoon installeren
quote:nee, er zit geen editor bij, daarvoor moet je gewoon notepad of zo gebruiken.
Op zaterdag 22 september 2001 17:00 schreef Chandler het volgende:
Ik ben nu de Winhooz versie aan het downloaden, als ik het goed begrijp is dit gewoon de 'editor' voor de talen?...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |