quote:
Peuterleider verdacht van ontucht met tien kleutersUitgegeven: 19-9-2001 22:00
Laatst gewijzigd: 19-9-2001 22:03GRONINGEN - Een 33-jarige peuterleider die de afgelopen zomer in Groningen werd aangehouden op verdenking van ontucht, heeft zich mogelijk jarenlang aan een groot aantal kinderen vergrepen. Het gaat om tenminste tien kleine meisjes die de afgelopen zes jaar door W.K. de V. zouden zijn misbruikt.
Volgens justitie, die dit woensdag bekend heeft gemaakt, gaat het om een ernstige vorm van ontucht waarbij ook sprake is geweest van het seksueel binnendringen bij de slachtoffertjes in de leeftijd van twee tot vier jaar.
Alle kinderen waren als pupil ondergebracht bij kinderdagverblijf Doremi in Groningen waar de man als peuterleider werkzaam was. De V. is na zijn aanhouding begin juli ingesloten en zit nog steeds vast in het Huis van Bewaring in Groningen. Het onderzoek is nog niet afgesloten. Ook wordt de verdachte nog psychiatrisch onderzocht. Het kan daardoor nog een aantal maanden duren voordat hij terecht staat.
quote:Zucht, je begint haast te geloven dat al die dingen gewoon zijn als je ze elke dag weer leest. Sick asshole
Op woensdag 19 september 2001 22:18 schreef Loedertje het volgende:[..]
waarbij ook sprake is geweest van het seksueel binnendringen bij de slachtoffertjes in de leeftijd van twee tot vier jaar.
quote:
Alle kinderen waren als pupil ondergebracht bij kinderdagverblijf DoReMi aan de Haydnlaan in Groningen, waar de man als peuterleider werkzaam was. De V. is na zijn aanhouding begin juli ingesloten. Hij zit nog steeds vast in het Huis van Bewaring in Groningen. Het onderzoek is nog niet afgesloten.
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 19-09-2001 23:28]
Inderdaad, ballen er af draaien en voor eeuwig in een turkse gevangenis pleuruh.
Zijn er nu werkelijk geen instanties die een degelijke, strenge screening kunnen uitvoeren m.b.t. mensen die met kinderen willen werken?! Hoe lang laat men dit nog oogluikend toe...?
quote:Of dit soort topics nut hebben weet ik niet Herald, wat ik echter wél weet is dat dit soort dingen in 2001 nog steeds TE vaak voorkomen, zowel in de hulpverlening als kinderopvang als in de vrije tijdsbesteding van kineren werpen "potentieele pedofielen"zich op als "beschermers van kinderen", zelf na duidelijk signalen en soms aangiftes ( zie de "kampleider" die betrokken was bij de moord op Nicky Verstappen..)
Op donderdag 20 september 2001 00:41 schreef Herald het volgende:
Wat is je bedoeling met dit topique Loedertje?
p.s: Dat er mensen vanuit hun onderbuik reageren op bepaalde topics kun je trouwens niet vermijden, hier niet en op de FP niet.
Ook in Belgie zijn er weer verdachten!
quote:Ik denk dat kinder(opvang)instanties net zo min intensief naar de achtergrond kijken van een persoon dan menig ander bedrijf. Bij nog geen enkel baantje van mij is gevraagd naar mijn strafblad. En de Fok!kertjes kennende zouden ze heel erg op hun pik zijn getrapt als hun toekomstige baas naar hun strafblad cq verleden zou vragen. Doet me denken aan Afgewezen worden om verleden .
Op donderdag 20 september 2001 03:36 schreef Meaghan het volgende:
Zijn er nu werkelijk geen instanties die een degelijke, strenge screening kunnen uitvoeren m.b.t. mensen die met kinderen willen werken?! Hoe lang laat men dit nog oogluikend toe...?
quote:Lieverd, ik begrijp wat je bedoelde met het bovenstaande stukje alleen voor bijvoorbeeld mijn huidige functie vraagt men netjes om een "bewijs van goed gedrag", indien je inderdaad in aanraking bent geweest met Justitie dan zal je dit "bewijs"niet krijgen MAAR denk je nu werkelijk dat dat zogenaamde "bewijs"iets zegt over die persoon en zijn denkwijze ?
Op donderdag 20 september 2001 12:20 schreef Herald het volgende:[..]
Ik denk dat kinder(opvang)instanties net zo min intensief naar de achtergrond kijken van een persoon dan menig ander bedrijf. Bij nog geen enkel baantje van mij is gevraagd naar mijn strafblad. En de Fok!kertjes kennende zouden ze heel erg op hun pik zijn getrapt als hun toekomstige baas naar hun strafblad cq verleden zou vragen. Doet me denken aan Afgewezen worden om verleden .
Ook vraag ik me af of de koterinstellingen wel kieskeurig kunnen zijn wat betreft personeel. Als ze moeilijk aan personeel kunnen komen en Bob uit Haaksbergen is erg enthousiast, een ware kindervriend en de enige die solliciteert dan denk ik niet dat ze een onderzoek instellen naar zijn strafblad cq verleden. Denk ook dat er nog steeds wordt beredeneert als "die man ziet er niet uit als potentieel pedofiel". En in hoeverre trek je dat screenen door? Alleen als je met kleine kinderen werkt, of bij alle kinderen, en alle leraren(basisschool/middelbare school) ook? En hoe zit het met de pastoor die regelmatig misdienaars recruteert?
Je kunt dat zogenaamde veilige gevoel wel gaan invoeren voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met jeugdigen maar dat lullige papiertje zegt echt geen fuck..
Groningen:
De Stichting Kinderopvang Groninger Stad (SKGS) stelt een intern onderzoek in naar de ontuchtzaak DoReMi.
Directeur Cathy Boltje is er volledig van overtuigd dat haar organisatie adequaat heeft gehandeld "maar we zijn heel kritisch op onszelf";Een intern onderzoek is standaard. Als dat nodig is schrikken we ook niet terug voor een onafhankelijk, extern onderzoek.
Ouders die hun kinderen toevertrouwden aan kinderdagverblijf DoReMi beweren dat ze al langer vermoedens hadden van sexueel misbruik. Sommige vragen zich af of de leiding van het kinderdagverblijf wel alert genoeg op deze signalen heeft gereageerd.
De GGD is formeel toezichthouder op de kinderopvang maar die inspectie beperkt zich tot de hygiene en de technische staat van de gebouwen. Inhoudelijk heeft de GGD geen bemoeienis met de kwaliteit van de opvang. Ook de onderwijsinspectie draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor het reilen en zeilen op een kinderdagverblijf.
Ontucht op een kinderdagverblijf kun je wat dat betreft gelijk stellen met sexueel misbruik bij de padvinderij verduidelijkt een woordvoerster van de Onderwijsinspectie.
Dit betekent dat niemand kinderdagverblijven op dit vlak controleert.
Is het personeelsbeleid deugdelijk?
Zijn er goede procedures voor vermoedens van sexueel misbruik?
Het wachten is op de wet basisvoorziening kinderopvang, voordat de verantwoordelijkheden haarscherp duidelijk zijn.
Ook particuliere kinderdagverblijven komen straks te vallen onder deze wet.
Bron: Groninger Dagblad
quote:Wat bedoel je daarmee?
Op donderdag 20 september 2001 12:20 schreef Herald het volgende:Bob uit Haaksbergen
Slotje dus maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |