abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1675909
De niet serieus genomen meerderheid:

http://www.infopal.org/docs/spics.htm

Waarom krijg ik dit soort dingen alleen via relatief onbekende websites te zien en nooit eens op CNN of zelfs de Nederlandse zenders?

Ars longa, vita brevis
pi_1675938
quote:
Op woensdag 19 september 2001 12:44 schreef motown het volgende:

Waarom krijg ik dit soort dingen alleen via relatief onbekende websites te zien en nooit eens op CNN of zelfs de Nederlandse zenders?

Omdat dat niet spannend genoeg is.
Laatste kans.....
  woensdag 19 september 2001 @ 12:51:25 #3
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1675952
Volgens mij is er wel aandacht op radio en televisie geweest. Maar niet in de mate die het afwijkende palestijnse gedrag kreeg. De PLO heeft gewoon een hele slechte PR afdeling. Dat is jammer want zo zijn ze niet in staat om de bericht geving enigszins te sturen. Iets wat in de wereld om hen heen heel normaal is.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_1675975
4000 mensen in Iran die een wake hielden... vanwege de slachtoffers in amerika......zijn door moslimmilities uit elkaar geslagen
pi_1676002
quote:
Op woensdag 19 september 2001 12:55 schreef Nyrem het volgende:
4000 mensen in Iran die een wake hielden... vanwege de slachtoffers in amerika......zijn door moslimmilities uit elkaar geslagen
ik kan me er zo kwaad over maken , dat mensen niet vrij hun mening kunnen uiten zowel pro amerika of anti amerika
pi_1676036
CNN is voor mij biased medium dat ruikt naar amerikaanse propaganda. Ze vertellen vast geen onwaarheden maar ze laten wel selectief bepaalde nieuwsfeiten uit het beeld waardoor er een bepaalde stemming tot de kijker overkomt. Helaas loopt NOS ook die CNN achterna zonder zelf enige kritiek te leveren. Zelf volg ik CNN kritisch en kijk ik ook naar BBC World die ik ook kritisch bekijk. Je moet de nieuws van verschillende bronnen volgen dan kan je pas een evenwichtige beeld vormen.
  woensdag 19 september 2001 @ 13:17:57 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1676131
Was gisteren reportage op de BRT over familieleden van plegers van zelfmoordaanslagen. Zij hadden ook iets van ga je eigen broers op pad sturen. Er was ook een interview met iemand die gepakt was voordat hij de aanslag kon plegen. Was heel indrukwekkend.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 19 september 2001 @ 13:23:29 #8
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1676171
Maar wie wordt beinvloedt door de CNN propaganda? Juist, het gewone volk, die hebben dan vervolgens hun "eigen" woordje wel klaar liggen. Onbewust wordt door de westerse media een moslimhaat wel in de hand gewerkt en eigenlijk zouden ze daarop zelfs bestrafd moeten worden. Verslaggeving moet objectief en in perspectief zijn. Alleen al titels van reportages en benoemingen van incidenten kunnen al dramatische invloeden hebben op de denkwijze van mensen. Zoals:

"Marokkanen vieren feest in Ede"
Het betrof hier een 20-tal relschoppende jongeren die zelfs door de Marokkaanse gemeenschap verafschuwd worden.

"48% van de moslims hebben begrip voor de aanslag"
"Hebben begrip" kun je op 10.000 manieren intrepeteren!

"Amerika under attack"
CNN verklaard zelf wel even de oorlog, voordat Bush maar een woord gezegd heeft

En zo kun je wel uren doorgaan. Dat soort dingen zijn écht te zielig voor woorden, daarmee wordt de crisis alleen maar mee geescaleerd.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1676255
quote:
Op woensdag 19 september 2001 13:04 schreef Zamba het volgende:
CNN is voor mij biased medium dat ruikt naar amerikaanse propaganda. Ze vertellen vast geen onwaarheden maar ze laten wel selectief bepaalde nieuwsfeiten uit het beeld waardoor er een bepaalde stemming tot de kijker overkomt. Helaas loopt NOS ook die CNN achterna zonder zelf enige kritiek te leveren. Zelf volg ik CNN kritisch en kijk ik ook naar BBC World die ik ook kritisch bekijk. Je moet de nieuws van verschillende bronnen volgen dan kan je pas een evenwichtige beeld vormen.
Tsja, toch lastig als je alleen toegang hebt tot westerse bronnen.
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_1676270
quote:
Op woensdag 19 september 2001 12:44 schreef motown het volgende:

Heel goed onderwerp... niet iedereen over één kam smeren
pi_1676279
Yep, in mijn ogen is de berichtgeving van CNN ook pure propaganda, zij het dan door selectieve weglating.

Maar er zijn ook zat mensen die liever niet in verwarring geraken. Tupperware-emoties (doosje open, doosje dicht) maken de situatie misschien draaglijker oid..

Overdenking over subjectiviteit in berichtgeving.

pi_1676322
Concurentie is de rede, CNN net als andere Amerikaans media moet achter de President staan, kritiek mag niet geuit worden want dat zal anti Amerikaans zijn dat vinden de adverteerders niet leuk en slecht voor de kijk cijfers.
Er is geen journalistiek meer bij CNN alleen maar verslaggeving.
De zelfde reden dat toen vorige week toen deze walgelijke aanslag gepleegd werd het meteen op alle Nederlandse kanalen te zien was, dit ging niet om informatie verstrekking maar om kille kijkcijfers.
BBC is meer genuanceerder en laat ook zien wat er daadwerkelijk aan de hand is in het midden oosten met veel achtergrond informatie het is niet allemaal zwart wit.

Maar die foto's zijn ook in scene gezet als reactie op de dansende kinderen, uiteindelijk is het allemaal maar een ziek spelletje om ons het klootjes volk te manipuleren, helaas is het een spelletje waar doden bij vallen.

pi_1676360
quote:
Op woensdag 19 september 2001 13:41 schreef qube808 het volgende:

[..]

Tsja, toch lastig als je alleen toegang hebt tot westerse bronnen.

Het is wel zo dat je heel veel westerse bronnen hebt. Iedereen die CNN volgt weet dat CNN geen onafhankelijke wereldomroep is. Je hebt kranten, tijdschriften en andere bronnen die als een legpuzzel een beeld voor je geven.
pi_1676382
quote:
Op woensdag 19 september 2001 13:46 schreef Kwaruteru het volgende:

[..]

Heel goed onderwerp... niet iedereen over één kam smeren

Hear! Hear! Ik was toch wel blij om de andere kant eens te mogen zien. Media zijn zó misleidend vaak. Ik lees de opinie wel, maar vraag me tegenwoordig nog steeds af of ik daarna een volledig én realistisch beeld heb.

Heb dit URL meteen naar iedereen in mijn icq contactlist gestuurd...

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  woensdag 19 september 2001 @ 14:18:47 #15
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1676426
goed punt, maar wel een schot voor goal.
kijk maar naar elke willekeurige gebeurtenis met 2 groepen mensen en je zult zien dat er verschillende perspectieven ontstaan. En inderdaad valt de amerikaanse ramp hier ook onder. je hebt de "westerse" en "oosterse" berichtgeving. Het heeft bijna alles met het verleden/ervaringen van de landen te maken. Maar het is wel interessant om te zien dat sommige berichtgevingen integraler worden door gezonden. Aan de ene kant beperkt het het gezichtsveld, aan de andere kant is het wel minder tendentieus
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  woensdag 19 september 2001 @ 14:24:10 #16
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1676459
goed speurwerk Motown. prettig om ook eens palestijnen te zien die geen stenen gooien en waarmee we ons kunnen identificeren. (hoewel ik dat op basis van de statistieken uit het Midden-Oosten al een poosje doe)
quote:
Op woensdag 19 september 2001 14:01 schreef piston het volgende:
Concurentie is de rede, CNN net als andere Amerikaans media moet achter de President staan, kritiek mag niet geuit worden want dat zal anti Amerikaans zijn dat vinden de adverteerders niet leuk en slecht voor de kijk cijfers.
Er is geen journalistiek meer bij CNN alleen maar verslaggeving.
be aware, CNN directrice heeft reeds bekendgemaakt dat de concurrentie tussen verschillende actualiteitenzenders voorlopig wordt stopgezet. ze willen elkaar en het nationale belang niet voor de voeten lopen. de berichtgeving vanuit de VS zal dus de komende tijd alleen maar eenzijdiger worden. wanneer de vijandigheden inderdaad uitbreken is van objectieve media helemaal geen sprake meer. we hebben reeds gezien hoe alles en iedereen in de VS de gelederen sluit. in oorlogstijd wordt dat alleen maar erger, de amerikaanse media werken met het idee dat ze een morele plicht hebben om het nationale beleid te steunen.
quote:
Maar die foto's zijn ook in scene gezet als reactie op de dansende kinderen, uiteindelijk is het allemaal maar een ziek spelletje om ons het klootjes volk te manipuleren, helaas is het een spelletje waar doden bij vallen.
ik ben bang dat Piston gelijk heeft. en dat niet alle foto's getuigen van een spontane solidariteit o.i.d. erg opvallend dat iedereen met een A4-tje rondloopt met de text 'terror is our common ennemy'. maar je kan je ook afvragen hoe 'spontaan' of 'oprecht' de 3 minuten stilte in Europa waren, dit was ook van hogerhand opgelegd....
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1677761
From Indymedia

(Heb dit doorgekregen van een collega die momenteel niet bereikbaar is dus helaas nog geen verdere bronvermelding)

All around the world we are subjected to 3 or 4 huge
news distributors, and one of them - as you well know
- is CNN. Very well, I guess all of you have
been seeing (just as I've been) images from this
company. In particular, one set of images called my
attention: the Palestinians celebrating the
bombing, out on the streets, eating some cake and
making funny faces for the camera. Well, THOSE IMAGES
WERE SHOT BACK IN 1991!!! Those are images of
Palestinians celebrating the invasion of Kuwait! It's
simply unacceptable that a super-power
of cumminications as CNN uses images which do not
correspond to the reality in talking about so serious
an issue. A teacher of mine, here in Brazil, has
videotapes recorded in 1991, with the very same
images; he's been sending emails to CNN, Globo (the
major TV network in Brazil) and newspapers, denouncing
what I myself classify as a crime against the public opinion.

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
pi_1677840
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:32 schreef slechts_op_bezoek het volgende:
From Indymedia

(Heb dit doorgekregen van een collega die momenteel niet bereikbaar is dus helaas nog geen verdere bronvermelding)

Over oud nieuws gesproken...

zie:
check this (CNN beetje ziek? )

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 19 september 2001 @ 16:50:34 #19
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1677953
quote:
From Indymedia

Dit is dus pertinetnt niet waar.
Ik heb net de beelden opnieuw gezien, en 100% zeker dat de man die links op de voorgrond in beeld is, aan zijn broekriem aan de rechterkant (voor de kijker links) een mobiele telefoon in een tasje heeft hangen. 100% zeker.
Deze beelden zijn dus NIET in '91 gemaakt, want toen waren er nog geen GSM-toestellen, en zeker niet van het formaat dat deze man droeg.
Hoax dus.
Osama Bin Laden is een varken
pi_1677979
quote:
Op woensdag 19 september 2001 14:24 schreef don_quichot het volgende:
goed speurwerk Motown. prettig om ook eens palestijnen te zien die geen stenen gooien en waarmee we ons kunnen identificeren. (hoewel ik dat op basis van de statistieken uit het Midden-Oosten al een poosje doe)
Ik ook. Maar het spijt me, deze foto's zien eruit of ze ge-edit zijn. Vergroot ze maar eens. Die letters zien eruit alsof ze er later opgeplakt zijn. Als je andere informatie wilt dan alleen de Amerikaanse/Israelische info, dan moet je gewoon Britse kranten lezen, die nemen namelijk geen blad voor de mond.
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_1677990
Ik heb overigens wel ergens gelezen dat reporters Amerikaanse vlaggetjes uit aan het delen waren in de Palestijnse gebieden. Dit werd bevestigd door iemand van Reuters of AP.. Ben helaas de bron kwijt, zal es zoeken...
pi_1677998
waar blijft R@B
pi_1678025
quote:
From Indymedia

Palestijnse beelden waren echt

CNN heeft officieel ontkend dat de nieuwszender tien jaar oude beelden zou hebben uitgezonden van Palestijnse kinderen die op straat stonden te juichen om de terroristische aanvallen van vorige week dinsdag in de V.S.

De oorsprong van deze kwakkel lag bij een Braziliaanse student, Marcio A.V. Carvalho, die dit (mondelinge) bericht had opgevangen: hij had gehoord dat een professor een cassette in zijn bezit had met oude beelden die vorige week door CNN in een nieuwe context werden uitgezonden. Het zou een flagrant staaltje van manipulatie geweest zijn. De student stuurde het bericht door naar een nieuwsgroep op internet en zo ging het een eigen leven leiden. De student heeft het later trachten recht te zetten maar het kwaad was geschied.

© Het Belang van Limburg www.hbvl.be

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1678049
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:39 schreef golfer het volgende:

Over oud nieuws gesproken...

zie:
check this (CNN beetje ziek? )

Topic was een beetje weggezakt, had hem niet gezien.

(Heee.., maar ik heb geen nieuw topic aangemaakt )

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
pi_1678815
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:57 schreef R@b het volgende:

[..]

Palestijnse beelden waren echt

Zal best. Maar dit is ook echt.
http://electronicintifada.net/coveragetrends/rejoicing.html
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: