abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2001 @ 18:54:22 #1
10858 AReLaXeD
Chupa Chups, Pak me en Lik me!
pi_1661146
AMSTERDAM - De Taliban weigeren Osama bin Laden uit te leveren. Dit meldt het persbureau Reuters maandag.

Volgens Reuters hebben hoge Pakistaanse functionarissen drie uur lang met Taliban-leiders gesproken over de mogelijke uitlevering van multimiljardair Bin Laden. Maar de besprekingen leidden niet tot een beslissing op dit punt.

De Verenigde Staten zien Bin Laden als belangrijkste verdachte van de aanslagen op 11 september.

De Taliban hebben tot dusver alle eisen om Bin Laden Afghanistan uit te zetten geweigerd. Zij willen eerste harde bewijzen zien dat Bin Laden achter de aanslagen zit.

-----------------------------------------------------------

Dus zodra Amerika een idee heeft waar Osama bin Laden zich bevind zullen ze hem komen halen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Snijd de Taliban zichzelf zo niet erg in de vingers? Hoe kunnen hun nou de Amerikaanse/Westerse oorlogsmachine tegen houden?!

Imagine And Keep On Wishin Upon A Star, Finally Realizing Who The Fuck We Are
pi_1661174
quote:
Op maandag 17 september 2001 18:54 schreef AReLaXeD het volgende:
Snijd de Taliban zichzelf zo niet erg in de vingers? Hoe kunnen hun nou de Amerikaanse/Westerse oorlogsmachine tegen houden?!
Ze hebben niks voor niks alle moslims ter wereld opgroepen tot de Jihad (heilige oorlog).

Taliban roept op tot heilige oorlog

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 17 september 2001 @ 18:59:39 #3
10858 AReLaXeD
pi_1661197
quote:
Op maandag 17 september 2001 18:56 schreef R@b het volgende:

[..]

Ze hebben niks voor niks alle moslims ter wereld opgroepen tot de Jihad (heilige oorlog).

Taliban roept op tot heilige oorlog

Dat zal dus gaan beteken als Amerika Afghanistan aanvalt de Moslims de Westerse Wereld aanvallen.
pi_1661246
quote:
Op maandag 17 september 2001 18:54 schreef AReLaXeD het volgende:
De Taliban hebben tot dusver alle eisen om Bin Laden Afghanistan uit te zetten geweigerd. Zij willen eerste harde bewijzen zien dat Bin Laden achter de aanslagen zit.
Dit is niet zo'n mooi nieuws, maar wat betreft het bovenstaande hebben ze misschien wél gelijk...
  maandag 17 september 2001 @ 19:11:33 #5
10858 AReLaXeD
pi_1661259
quote:
Op maandag 17 september 2001 19:08 schreef clowntje het volgende:

[..]

Dit is niet zo'n mooi nieuws, maar wat betreft het bovenstaande hebben ze misschien wél gelijk...

Misschien niet op de laatste aanslag van Bin Laden, maar dan om die van 1998 op de Ambassades in Afrika...
pi_1661263
quote:
Op maandag 17 september 2001 18:59 schreef AReLaXeD het volgende:

[..]

Dat zal dus gaan beteken als Amerika Afghanistan aanvalt de Moslims de Westerse Wereld aanvallen.

Nee hoor, dat is jouw conclusie. Niet alle Moslims lopen blind achter de Taliban aan.

Maar het maakt de weigering niet minder ernstig. Zat me trouwens ook af te vragen of het hoofd van een extremist voor de Amerikanen voldoende genoegdoening zou zijn. En wat als hij echt niet achter de aanslag zit?

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  maandag 17 september 2001 @ 19:16:56 #7
10858 AReLaXeD
pi_1661295
quote:
Op maandag 17 september 2001 19:12 schreef the-O het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is jouw conclusie. Niet alle Moslims lopen blind achter de Taliban aan.

Maar het maakt de weigering niet minder ernstig. Zat me trouwens ook af te vragen of het hoofd van een extremist voor de Amerikanen voldoende genoegdoening zou zijn. En wat als hij echt niet achter de aanslag zit?

Dan is het alsnog goed dat we van die gevaarlijke gek verlost zijn!
pi_1661325
Overigens blijkt uit dit bericht, vers van teletekst, dat er nog helemaal geen beslissing is gevallen.

De geestelijk leider van de Afghaanse Taliban,Mohammed Omar, heeft de raad van geestelijken in zijn land gevraagd te beslissen over het lot van Osama Bin Laden.Een hoge delegatie uit Pakistan drong vandaag bij Omar aan op uitlevering van de Saoedier, gezien als hoofdverdachte van de terreuraanslagen.

De 20 geestelijken komen volgens een Afghaans radiostation morgen al bijeen in Kabul. De Pakistaanse delegatie reist vanuit Kandahar, waar Omar woont,naar Kabul om vooraf met de raad te spreken. President George Bush zei vanmiddag dat de Verenigde Staten Bin Laden hoe dan ook in handen krijgen, "dood of levend".

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1662027
Ik heb de topictitel even verbetert, weigert i.p.v. weigerd ervan gemaakt.

Het deed zo'n pijn aan mijn ogen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 september 2001 @ 21:18:43 #10
10858 AReLaXeD
pi_1662304
Zoals hieronder te lezen valt word dus Dinsdag bekend gemaakt of Osama bin Laden wordt uitgeleverd of niet.

Bron nu.nl

KABUL - Een vergadering van geestelijk leiders van de Taliban neemt dinsdag een besluit over de crisis rond de aanwezigheid van Osama bin Laden in Afghanistan. De hoogste geestelijk leider van de Taliban in Afghanistan, mullah Mohammad Omar, heeft dat volgens de Taliban-radio gezegd.

Omar had zondag in een toespraak op de staatsradio, Radio Shariat, gezegd dat de geestelijk leiders dinsdag in spoedoverleg zouden bijeenkomen, maar het was niet duidelijk wanneer er een besluit zou vallen.

De vergadering van gedelegeerden uit alle provincies is het hoogste besluitvormende orgaan van het land, dat bijeenkomt als er zeer belangrijke besluiten moeten worden genomen. De laatste keer werd een dergelijke bijeenkomst gehouden in Islamabad om een besluit te nemen over een verenigd Afghaans commando voor het verzet tegen de Russische troepen, die in 1979 het land bezetten.

maandag 17 september 2001 @ 21:21:57 #11
15945 basgitaar
'Als muziek in de oren!&#
pi_1662335
en die Jihad uitroepen dat is nog eens het ergste,
laat je gaan en blijf bestaan :)
pi_1662545
Ik hoop dat Bin Laden wordt uitgeleverd, hoewel ik de kans dat de taliban dit ook doet zeer klein acht(dit hebben ze al een paar keer eerder beloofd en nooit gedaan)

Anders is de straatarme bevolking van Afganistan weer de klos(Afganistan is al meer dan 20 jaar in oorlog) en zullen er duizenden onschuldige doden vallen.

Amerika en de navobondgenoten moeten een "zeer, zeer precies gerichte" actie tegen Bin Laden en co uitvoeren. Anders is het einde echt zoek. De bevolking(zeer arme mensen) mag niet weer de dupe worden!!!

Als Bin Lden is uitgeschakeld moet daar een democratie worden ingevoerd en moet de bevolking langdurig worden geholpen.

pi_1662579
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:41 schreef zeddie het volgende:

Als Bin Lden is uitgeschakeld moet daar een democratie worden ingevoerd en moet de bevolking langdurig worden geholpen.

Dat is m.i. ook de enige oplossing om fanatisme en fundamentalisme de wereld uit te helpen. Simpelweg alle moslimlanden plat bombarderen helpt niet, het is niet op deze manier uit te bannen, dat wakkert het fundamentalisme alleen maar aan. Langdurige hulp, democratische regeringen steunen. Maar dat kost geld en zo'n standpunt is natuurlijk niet echt iets waar je de verkiezingen mee wint.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 17 september 2001 @ 21:44:57 #14
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1662582
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:41 schreef zeddie het volgende:
Ik hoop dat Bin Laden wordt uitgeleverd, hoewel ik de kans dat de taliban dit ook doet zeer klein acht(dit hebben ze al een paar keer eerder beloofd en nooit gedaan)

Anders is de straatarme bevolking van Afganistan weer de klos(Afganistan is al meer dan 20 jaar in oorlog) en zullen er duizenden onschuldige doden vallen.

Amerika en de navobondgenoten moeten een "zeer, zeer precies gerichte" actie tegen Bin Laden en co uitvoeren. Anders is het einde echt zoek. De bevolking(zeer arme mensen) mag niet weer de dupe worden!!!

MOET daar een democratie worden ingevoerd?? Wie zegt dat ze dat daar allemaal willen? Dat moeten ze daar nog altijd zelf weten.
Laatste kans.....
  maandag 17 september 2001 @ 21:46:59 #15
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1662597
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:44 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

MOET daar een democratie worden ingevoerd?? Wie zegt dat ze dat daar allemaal willen? Dat moeten ze daar nog altijd zelf weten.

Onder het regime van de Taliban is het veel beter natuurlijk

Waar ben jij eigenlijk niet op tegen? Nu zelfs al tegen het instaleren van een democratie?

Osama Bin Laden is een varken
  maandag 17 september 2001 @ 21:53:48 #16
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1662658
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Simpelweg alle moslimlanden plat bombarderen helpt niet

Dat is ook niemand van plan.
  maandag 17 september 2001 @ 21:56:28 #17
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1662696
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:44 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

ben ik wel met je eens. de koude oorlogpolitiek van de VS heeft vaak genoeg discutabele mensen en groepen aan de macht geholpen. het enige wat ze hoefden te doen was een oorlog voeren tegen 'linkse' regeringen. dit in tegenstelling tot Woodrow Wilsons pleidooi voor zelfbeschikkingsrecht. op deze manieren zijn de meest wrede dictators aan de macht geholpen, inclusief de taliban zelf.

als de taliban verjaagd wordt moet er een regering gevormd worden die door de Afghanen gesteund wordt i.p.v. van de gebruikelijke lakei-staat onder bescherming van een grootmacht. dat laatste gaat namelijk altijd mis.

ik ga lekker slapen en hoop dat de taliban Bin Laden uitlevert. dat zou een hoop problemen voorkomen. feit is echter wel dat hij bij voorbaat schuldig wordt geacht en dus een zekere dood staat te wachten.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1662700
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:53 schreef Sniper het volgende:

[..]

Dat is ook niemand van plan.

Nee, godzijdank niet, maar als ik zo eens wat Amerika impressies van de afgelopen paar dagen heb gezien, is dat wel een oplossing volgens vele Amerikanen. Maar er zullen er ongetwijfeld ook zijn die het geen oplossing vinden hoor. 't Is in ieder geval een gevoel dat me bekroop de afgelopen paar dagen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 17 september 2001 @ 21:57:47 #19
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1662716
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:46 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Onder het regime van de Taliban is het veel beter natuurlijk

Waar ben jij eigenlijk niet op tegen? Nu zelfs al tegen het instaleren van een democratie?

Waar ik niet op tegen ben? genoeg dingen, maar dat hoef ik niet op te noemen.
Wij, de bezetters van de derde wereld, denken nu weer mensen uit andere culturen onze denkwijze op te dringen, en dat vind ik fout. Laat ze zelf de democratie uit vinden als ze dat zo graag willen. Maar ga niks opdringen.
Laatste kans.....
  maandag 17 september 2001 @ 22:00:27 #20
15651 HeindeKort
pi_1662742
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:57 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Wij, de bezetters van de derde wereld, denken nu weer mensen uit andere culturen onze denkwijze op te dringen, en dat vind ik fout. Laat ze zelf de democratie uit vinden als ze dat zo graag willen. Maar ga niks opdringen.

De 4 miljoen vluchtelingen die grotendeels in het Westen zich bevinden geven ons toch zeker een recht van spreken.
Om maar te zwijgen over het feit dat een democratische regering nooit een terrorist als Bin Laden zou huisvesten. En aagezien we net gezien hebben waar dit soort mensen toe in staat zijn (NY) geeft dat ZEKER een recht tot ingrijpen. Immers, de veiligheid van de rest van de wereld is in gevaar, zoals we gezien hebben vorige week.
pi_1662774
quote:
Op maandag 17 september 2001 22:00 schreef HeindeKort het volgende:
De 4 miljoen vluchtelingen die grotendeels in het Westen zich bevinden geven ons toch zeker een recht van spreken.
Van die vier miljoen zitten er twee miljoen in Pakistan. Da's niet het Westen.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 17 september 2001 @ 22:05:48 #22
15651 HeindeKort
pi_1662803
quote:
Op maandag 17 september 2001 22:03 schreef dwerg het volgende:

[..]

Van die vier miljoen zitten er twee miljoen in Pakistan. Da's niet het Westen.

Pakistan doet toch echt mee met de komende actie!
  maandag 17 september 2001 @ 22:15:45 #23
10858 AReLaXeD
pi_1662923
quote:

[..]

Dat gaat niet zo simpel in Afghanistan want als je al anders denkend bent word je daar al vermoord. Natuurlijk moet je mensen niks opdringen maar naar mijn mening is de democratie het besten systeem wat werkt. Van een dicator is nog geen enkel land beter geworden.
pi_1663022
quote:

[..]

Opdringen, opdringen, valt toch wel mee? En zelf laten uitvinden? Die mensen hebben momenteel echt geen idee hoe zoiest uit te vinden. Zoals eerder gepost, zijn ze al tientallen jaren in oorlog. Een stom land als je dan hulp weigert, al is die hulp een door de westerse wereld opgedrongen democratie. Kan nooit slechter zijn dan de huidige besturing van het land.
In het land der blinden is éénoog koning.
pi_1663412
Ik denk niet dat de VS er nou veel blijer op worden als Bin Laden uitgeleverd wordt. De moslim-landen zullen dan veel minder snel hun steun geven aan aanvallen op afghanistan, waar dan nog wel degelijk een groot aantal terroristen aanwezig is. De "dader" is dan toch opgepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')