We zijn (IMO) met z'n allen een stelletje ramptoeristen. Op CNN wachten om de allom bekende botsingen uit zoveel mogelijk hoeken te zien, de paniekerige amateursbeelden aangapen, voortdurend een update over het dodental erbij, zoveel mogelijk leed zien, oftewel ramptoeristen ten top.
Wanneer iemand met een verrekijker op een heuvel naar de ramp kijkt heet het afschuwelijk ramptoerisme, wanneer men het nog betere helikopter-'view' bekijkt op tv heet men geinteresseerd....
quote:Ja, en?
Op donderdag 13 september 2001 13:43 schreef MacBeth het volgende:
We zijn (IMO) met z'n allen een stelletje ramptoeristen.
We kijken blijkbaar liever naar iets wat ons interesseert/boeit/raakt dan naar geraniums.
Ik wilde gisteren Blade Runner kijken, maar helaas, ik werd weer geconfronteerd met de ramp. Dan maar een beetje Fok!ken, maar helaas honderden USA topiques. Toen heb ik maar Global Warfare gespeeld.
Mooi landschap...
quote:Jammer dat er op heel de tv niets anders te zien is.
Op donderdag 13 september 2001 13:44 schreef golfer het volgende:
Niemand verplicht je om er naar te kijken.
quote:Ramptoerisme is afschuwelijk wanneer ramptoeristen de hulpverleners (meestal) in de weg lopen.
Op donderdag 13 september 2001 13:43 schreef MacBeth het volgende:
Wanneer iemand met een verrekijker op een heuvel naar de ramp kijkt heet het afschuwelijk ramptoerisme, wanneer men het nog betere helikopter-'view' bekijkt op tv heet men geinteresseerd....
Overigs ben ik deze nieuwsdiaree wel zat. Kunnen de journalisten eindelijk eens hun werk gaan doen en ons eens gefilterde, samenhangende ,gecontroleerde informatie gaan aanbieden? Want de media heeft het imho de afgelopen 2 dagen aardig verzaakt.
quote:EK Volleybal.
Op donderdag 13 september 2001 14:13 schreef Vork het volgende:[..]
Jammer dat er op heel de tv niets anders te zien is.
Het is heel normaal om te kijken wat er aan de hand is.
Dan nog over die opmerking over de verslaggeving: ik vind het juist erg knap hoe snel men in de media mensen van informatie kan voorzien, zoals bij Nederland 2... ze mogen daar trots zijn, ze hebben de afgelopen dagen heel snel gereageerd om de mensen zo goed mogelijk in te lichten over alle gebeurtenissen. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om alle hectische informatie die binnenkomt op een redelijk georganiseerde manier door te geven. Alle lof aan de mensen van de NOS die keihard gewerkt hebben om ons te voorzien van de laatste beelden en nieuws.
== edit: spelvauten ==
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |