abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2001 @ 02:52:51 #1
15614 DreamLady
Dancer in a daydream
pi_1616079
In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Misschien post ik nu iets voor de 100e keer, dan sorry en negeer deze post.
Ik ben zo ontzettend geschokt...

Can U dance to my beat?
pi_1616083
Jaaa is al de 100e keer dat ik 'm zie vandaag
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  woensdag 12 september 2001 @ 02:55:40 #3
15614 DreamLady
Dancer in a daydream
pi_1616084
8) sorry dan!
Beschouw deze topic als gesloten
Can U dance to my beat?
pi_1616224
Wie zal eerder "the great leader" genoemd worden: Bush of Bin Laden? Ik heb nog nooit iemand zichzelf zien opblazen voor Bush...
  woensdag 12 september 2001 @ 07:44:39 #5
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_1616229
quote:
Op woensdag 12 september 2001 07:39 schreef kotsmongool het volgende:
Wie zal eerder "the great leader" genoemd worden: Bush of Bin Laden? Ik heb nog nooit iemand zichzelf zien opblazen voor Bush...
Nice point of view...
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 12 september 2001 @ 08:42:02 #6
15454 Woutaaaah
Get a life; quit living
pi_1616310
tsja... met great leader kan hij ook bedoelen dat bush ongeveer de machtigste man op aarde is...
"Two brothers torn apart by Chaos"
(2 torens van het WTC?)
"while the fortress endures"
(het pentagon is blijven staan)
Tis allemaal heel creepy maar ja, tis ook zo vaag beschreven dat je er bij alles wel iets achter kunt denken.
Je bereikt meer als je de bovenkant zo ziet dat het van onderen duidelijk zichbaar is
pi_1618582
quote:
Op woensdag 12 september 2001 02:52 schreef DreamLady het volgende:
In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Misschien post ik nu iets voor de 100e keer, dan sorry en negeer deze post.
Ik ben zo ontzettend geschokt...

En nogmaals, Nostradamus stierf in 1566.....
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  woensdag 12 september 2001 @ 18:33:00 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1620883
Of Nostradamus het nou wel of niet heeft gezien, het gaat erom dat het GAAT GEBEUREN. Onherroepelijk. Maak uw borst maar nat. Houd kinderen thuis. Sla zakken graan en linzen in. Graaf schuilkelders.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 12 september 2001 @ 22:26:52 #9
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_1622902
quote:
It is NOT by Nostradamus.

The original source may be http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm. Here is a short excerpt from that page.

How does this apply to Nostradamus? Well I will show you...

If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:

In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb

Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?

Dit lijkt me een verkeerde manier van de uitspraak analiseren. Maar ze hebben wel gelijk.
pi_1623080
Het probleem bij Mister N. is dat alles zo vaag omschreven is dat je als je wilt er van alles uit kunt halen, nu ook met die tragedie in Amerika.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_1623276
Nostradamus was een oude gek. Zijn zogenaamde voorspellingen zijn nergens op gebaseerd. Mijn vader en ik betreuren het ten zeerste dat er zoveel mensen de boeken van Nostradamus proberen te interpreteren op een wijze die zo niet bedoeld is.
I'm here to light your darkest hour
pi_1623334
quote:
Op woensdag 12 september 2001 08:42 schreef Woutaaaah het volgende:
tsja... met great leader kan hij ook bedoelen dat bush ongeveer de machtigste man op aarde is...
"Two brothers torn apart by Chaos"
(2 torens van het WTC?)
"while the fortress endures"
(het pentagon is blijven staan)
Tis allemaal heel creepy maar ja, tis ook zo vaag beschreven dat je er bij alles wel iets achter kunt denken.
Great leader kan ook heel Amerika zijn....

While the fortress endures... Het kan ook zijn dat hij dan evt het economisch stelsel bedoelt. Dat klopt dan wel aangezien de economische klap nog meevalt...

Zo zie je maar weer. Dat gebrabbel van N. kan op meerdere manieren bekeken worden

woensdag 12 september 2001 @ 23:08:04 #13
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1623420
Alleen het komt helemaal niet van Nostradamus! dat is nou juist de hele grap!
  woensdag 12 september 2001 @ 23:11:32 #14
3767 Herald
Come get some
pi_1623455
en misschien is the fortress wel het Witte Huis aangezien het Pentagon aardig aan het fikken is en niet echt endured terwijl het Witte Huis geen deukje heeft
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1624702
Ik geloof dat ik een aantal jaar geleden, bij discovery een programma heb gezien over Nostradamus. Hierin werd niet alleen gekeken naar dingen uit het verleden, maar er werd ook iets gezegd over de toekomst. Een belangrijk stuk ging over de dreigen van het midden-oosten en een plotselinge aanval van hen op het westen. In het programma werd er gesproken over Saddam en een eventuele nucleaire of chemische aanval. Ik kan mijn alleen niet meer voor de geest halen, of er bij werd gezegd in welk jaar het ongeveer zou plaatsvinden.

Nu ik er aan denk, in dit programma hadden ze het ook over een tweede ambtstermijn van Bush, alleen werd dat gegeven uitgesloten, omdat Clinton voor de tweede keer werd gekozen. Nu blijkt dus dat hij toch gelijk heeft (althans, zo goed als).

donderdag 13 september 2001 @ 13:31:56 #16
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_1626684
Hoe dieper je zoekt hoe meer aanknopingspunten je zult vinden met z'n voorspellingen...bij iedere willekeurige situatie...

Wat ik bedoel is: als je je orakelteksten zo vaag mogelijk houdt zullen ze altijd uitkomen en achteraf geinterpreteerd kunnen worden... De kunst die hij niet bezat was het voorspellen van de toekomst, dan was immers iedereen al voorbereid geweest....

donderdag 13 september 2001 @ 23:11:47 #17
15833 Jimbo78
He will return
pi_1631701
Nostradamus spoke of the great new city made of high "hollow mountains" near the garden of the world. The state of New Jersey, from whose shore one can view the great hollow mountains of New York City, is known as “The Garden State.”

Tja word je bang van he? Ik kan je geruststellen deze uitspraak van Nostradamus en die hierboven kloppen niet het enige van Nostradamus dat klopt is dat ie heeft gezegd dat er in 1999 ets zou gebeurenwat volgens die kalender teruggebracht kan worden naar september 2001 (ze gebruikten toen nog een andere kalender

Het is een geile wereld
pi_1631712
Ja ja , achteraf vorspellen is altijd makkelijk.
Doe eens een voorspelling voor de toekomst.
  donderdag 13 september 2001 @ 23:42:01 #19
15833 Jimbo78
He will return
pi_1631941
Dat hebben ze toch gedaan? Of heb je het tegen een specifiek persoon, zo ja wie?
Het is een geile wereld
pi_1631967
quote:
Op donderdag 13 september 2001 23:42 schreef Jimbo78 het volgende:
Dat hebben ze toch gedaan? Of heb je het tegen een specifiek persoon, zo ja wie?
Ik bedoel: wat is het volgende feit dat nostradamus heeft aangekondigd. Dus iets wat nu nog niet gebeurd is en dus niemand nog kan weten.
  vrijdag 14 september 2001 @ 00:39:31 #21
15833 Jimbo78
He will return
pi_1632380
Ik heb geen zin om het nog na te zoeken maar volgens sollog id Idaho de volgende stat die de lul is en volgens nostradamus is het in 2013 gebeurd met de mensheid.

Was dit wat je wil horen>

Het is een geile wereld
  vrijdag 14 september 2001 @ 10:05:44 #22
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1633305
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 00:39 schreef Jimbo78 het volgende:
en volgens nostradamus is het in 2013 gebeurd met de mensheid.
Dit is gelul. Volgens Nostradamus zitten we nu in het Mars tijdperk (oorlog) en komt daarna het Aquarius tijdperk, een tijd van vrede en stabiliteit.

Nostradamus voorspelt geenszins een "einde van de mensheid".

Note: Ik maak verder geen statement over of ik vind of die voorspellingen serieus genomen moeten worden of niet. Ik meld alleen even het hele verhaal.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_1638282
quote:
Wellicht is de term 'Nostradamus' in dit verband een ietwat onverwachte keuze. Maar vrijwel meteen na het bekend worden van het nieuws van de aanslagen in New York werden de Twin Towers in verband gebracht met een kwatrijn dat de middeleeuwse Franse ziener Nostradamus geschreven zou hebben in 1654.
In dit kwatrijn staat te lezen: "Twee broers uiteengereten door Chaos (...) de derde grote oorlog zal beginnen". Meteen werd de link gelegd met de Twin Towers en de aanslag in New York. Echter, dit kwatrijn is nooit door Nostradamus geschreven (hij overleed in 1566) , maar door een student die een opstel schreef over Nostradamus. Meer informatie hierover kan gevonden worden op de pagina van Urban Legends Reference Pages
Als ik ergens strontziek van word is het dat gelul over Nostradamus op Fok!.

Nog 1 keer dan. Nostradamus heeft opmerkelijke dingen geschreven, dat valt niet te ontkennen. Maar het is nu eenmaal zo dat mensen in zijn kwatrijnen dingen willen zien die van toepassing zijn op hun eigen tijd. Dat dat altijd achteraf gebeurt hoef ik er niet bij te zeggen. De kwatrijnen in Nostradamus' belangrijkste werk, de Centuries, zijn zo vaag, cryptisch en kunnen zoveel betekenen dat je er bijna altijd wel iets naar toe kunt lullen.

Nostradamus (echte naam: Michel de Nostradame) heeft de Centuries in een mengelmoes van drie verschillende talen geschreven, waaronder Frans en Latijn, waardoor je per definitie al meerdere interpretaties kunt krijgen van een zin, die van zichzelf al zeer onduidelijk is.

Een voorbeeld. Er wordt door de Nostradamus-fans altijd beweerd dat N. de Tweede Wereldoorlog en de komst van Hitler heeft voorspeld. Dat beweren ze aan de hand van het volgende kwatrijn. Ik geef de originele tekst + een Nederlandse vertaling.

IV, 68
En l'an (=lieu) bien proche non esloigné de Venus,
Les deux plus grans de l'Asie & d'Affrique:
Du Ryn & hilter (= Hister), qu'on dira sont venus,
Cris, pleurs à Malte & costé ligustique.

Op een plaats niet ver van de plaats van Venus verwijderd,
Ontmoeten de twee grootsten van Azië en Afrika elkaar,
Men zal zeggen: ze zijn van de Rijn en van de Donau gekomen,
Kreten, tranen te Malta en aan de Ligurische kust.

V, 29
La liberté ne sera recouvree,
L'occupera noir fier vilain inique:
Quant la matiere du pont sera ouvree,
D'Hister, Venise fachee la republique.

De vrijheid zal niet herkregen worden,
De zwarte, trotse, kwaadaardige, onrechtvaardige misbruikt haar;
Wanneer het pact van de 'brug' gesloten is
Met Hitler, wordt de republiek door Venetië vertoornd.

Ik geef toe, een opvallende combinatie van namen. Nostradamus-fans zien in 'Hister' dus Hitler. In IV 68 wordt het Driemogendhedenpact gezien. En zo zijn er meer dingen. Maar het is dus zo dat alles ineens nergens meer op slaat zodra je Hister niet meer als Hitler interpreteert. De rest van de dingen die overeen zouden komen dienen alleen maar als bevestiging dat het niet onmogelijk is dat hier Hitler bedoeld wordt. Terwijl 'Hister' eigenlijk de Romeinse naam voor de Donau is. En met deze kwatrijnen probeerde Nostradamus hoogstwaarschijnlijk dingen uit zijn nabije toekomst te voorspellen, dingen die te maken hadden met de confrontatie tussen christendom en islam die zich afspeelde in het noordelijke gedeelte van het Middellandse Zee-gebied, in die tijd.

Het zijn vage, kromme versjes, waar mensen meer in zien dan er staat. De meeste stukken slaan op gebeurtenissen in zijn eigen tijd; in dat licht moet je hem zien. Niks Tweede Wereldoorlog-voorspellingen dus. En zoals blijkt uit de quote waarmee deze post begint heeft Nostradamus dat van de Twin Towers niet eens geschreven.

It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:32:01 #24
15525 MayBGood
I MayBeGood. But who is?
pi_1642975
Ik ben er heilig van overtuigd dat Nostradamus in ieder geval voor zichzelf enige duidelijkheid in de toekomst kon verschaffen.
Ivm de inquisitie heeft hij zijn visioenen gecodeerd en naar eigen zeggen zal tussen 2000 en 2100 de sleutel voor zijn centurien gevonden worden.
Je kan wel zeggen dat hij maar wat loopt te raaskallen en dat alles overal op betrokken kan worden, maar dan heb je je niet genoeg verdiept in wat hij geschreven heeft.

Nostradamus voorspelt niet het einde van de wereld. Wel lopen zijn voorspellingen maar tot omstreeks 3800. Wat schrijft hij over 3800?

[3,2] en [2,13]
Het Goddelijk woord zal de substantie die hemel en aarde omringt,
Verborgen goud in mystieke melk [voeding van de kosmische mens] schenken:
Als lichaam, ziel en geest dezelfde macht hebben,
Zal het onder de voeten der mensen zijn als boven op de hemeltroon.

Nogal vaag voor ons. Het lijkt mij op een levenswijze die rond 3800 normaal is, maar waarvan wij, 2001'ers, ons geen voorstelling van kunnen maken.

[2,13]
Het lichaam zonder ziel zal niet langer offer [der vergankelijkheid] zijn,
De sterfdag wordt geboortedag:
De Goddelijke geest laat de gelukkige ziel,
Het woord [logos] in zijn eeuwige betekenis aanschouwen.

Tja, interpreteer maar..

I don't want to wake up dead.
pi_1646089
Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik bedoel, wat heb ik aan die teksten die over 3800 zouden gaan? Ik geloof niet dat je daar iets concreets uit kunt halen.
It is much easier to be critical than to be correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')